Hej! Moja mazda bierze duzo oleju. Co miesiac musze dolewac jakies 0,5l. Poza tym kopci na niebiesko. Aha.... pali 14l/100km po miescie.
Mysle o remoncie i chce juz kupic czesci. Powiedzcie mi co musze wymienic. Przebiegu mam teraz 99000mil czyli jakies 150k km.
Mysle nad kompletem uszczelek Takoma – ile to kosztuje i gdzie kupic? Co jest w takim zestawie?
Myslicie, ze razem z tym bedzie trzeba wymiec pierscienie i panewki? Jesli tak to gdzie kupic i jaki to bedzie koszt? Co jeszcze?
Na pewno wymieniam tez obie sondy lambda (bo mam dwie) bo calkiem nie daja zadnego sygnalu.
remont silnika
Strona 1 z 1
xtek napisał(a):Co miesiac musze dolewac jakies 0,5l.
i to jest duzo??Ile miesiecznie robisz km??
xtek napisał(a):Powiedzcie mi co musze wymienic
pierscienie i uszczelniacze trzonkow zaworowych z pewnoscia
xtek napisał(a):gdzie kupic i jaki to bedzie koszt?
www.carspeed.pl
xtek napisał(a):Na pewno wymieniam tez obie sondy lambda (bo mam dwie)
-
waldii
Ja cie prosze.Niebaw sie w remont odradzam.Chyba,ze autko oddasz do zaufanego mechanika i zapłacisz za remont jakies 2 max 2,5 tys zł. Wtedy cie zrozumie.
PAMIETAJ--->kapitalka silnika to'
-szlif głowcicy ok 100zł
-fonowanie cylindrów ( bez tego dupa zbita) ok 60 zl za cylinder czyli 240 zl
-uszczelka głowicy ok.130zł
-uszczelniacze zaworowe ok.3 zł sztuka x16 daje ok 50 zł.Niekupuj w komplecie bo taniej i to dwukrotnie na sztuki
-pierscienie tłokowe ok.200zł
-uszczelka pokrywy zaworów ok 70 zł
-uszczelka kolketora wydechowego ok 50 zł ( ciezko dostepna )
Robocizna to juz zalezy 300-1000zł
RAZEM 1500 zł
Po rozebraniu silnika okaze sie ,ze trzeba bedzie wymienic jeszcze zawory wydechowe najprawdopodobniej po ok 40 zł sztuka co znowu daje 600 zł oczywiscie jak mechanik rozbierze to ci jeszcze powie co trzeba robic
Moja rada. SWAP silnika ,albo bedzi elepiej albo gorzej
PAMIETAJ--->kapitalka silnika to'
-szlif głowcicy ok 100zł
-fonowanie cylindrów ( bez tego dupa zbita) ok 60 zl za cylinder czyli 240 zl
-uszczelka głowicy ok.130zł
-uszczelniacze zaworowe ok.3 zł sztuka x16 daje ok 50 zł.Niekupuj w komplecie bo taniej i to dwukrotnie na sztuki
-pierscienie tłokowe ok.200zł
-uszczelka pokrywy zaworów ok 70 zł
-uszczelka kolketora wydechowego ok 50 zł ( ciezko dostepna )
Robocizna to juz zalezy 300-1000zł
RAZEM 1500 zł
Po rozebraniu silnika okaze sie ,ze trzeba bedzie wymienic jeszcze zawory wydechowe najprawdopodobniej po ok 40 zł sztuka co znowu daje 600 zł oczywiscie jak mechanik rozbierze to ci jeszcze powie co trzeba robic
Moja rada. SWAP silnika ,albo bedzi elepiej albo gorzej
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers nie jest tak źle, jakby mogło się wydawać.
Nie jest powiedziane, że trzeba zawory wymieniać. Jeśli nie były podstawione, nie wypaliły się, nie puszczały bokiem, to wystarczy dotrzeć gniazda, zawory i to na tyle.
Jeśli uszczelka pod kolektor będzie niedostępna, to można ją "odzyskać", bo – jak dobrze pamiętam – jest metalowa i oczyszczenie powierzchni uszczelki i kolektora winno wystarczyć.
Pierścienie to niestety konieczny i drogi wydatek. Zwłaszcza, że muszą być dobre. Ba.. Najlepsze!
Honowanie nie jest niezbędne, jeśli szlifu nie robisz, a rzadko się zdarza, aby w Mazdach tuleje były do roboty.
Planowanie głowicy kosztuje 30-50zł (przynajmniej u nas).
Dobry olej: 120zł. Filtr oleju, to wydatek 10zł
. Płyn chłodzący: 40zł, uszczelka pod termostat: 10zł
Nie ulega wątpliwości, że z tego wszystkiego najdroższa jest robota, jak będzie robił to kolega, to może Cię tak nie skasuje
.
Zanim zabrałbym się do remontu silnika, przeprowadziłbym dokładne jego płukanie. Może okazać się, że remont nie jest potrzebny, a jeśli nie, to silnik do remontu będzie czysty...
Powodzenia
..::GofNet::..
Nie jest powiedziane, że trzeba zawory wymieniać. Jeśli nie były podstawione, nie wypaliły się, nie puszczały bokiem, to wystarczy dotrzeć gniazda, zawory i to na tyle.
Jeśli uszczelka pod kolektor będzie niedostępna, to można ją "odzyskać", bo – jak dobrze pamiętam – jest metalowa i oczyszczenie powierzchni uszczelki i kolektora winno wystarczyć.
Pierścienie to niestety konieczny i drogi wydatek. Zwłaszcza, że muszą być dobre. Ba.. Najlepsze!
Honowanie nie jest niezbędne, jeśli szlifu nie robisz, a rzadko się zdarza, aby w Mazdach tuleje były do roboty.
Planowanie głowicy kosztuje 30-50zł (przynajmniej u nas).
Dobry olej: 120zł. Filtr oleju, to wydatek 10zł
Nie ulega wątpliwości, że z tego wszystkiego najdroższa jest robota, jak będzie robił to kolega, to może Cię tak nie skasuje
Zanim zabrałbym się do remontu silnika, przeprowadziłbym dokładne jego płukanie. Może okazać się, że remont nie jest potrzebny, a jeśli nie, to silnik do remontu będzie czysty...
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl



tylko,ze ty remont sobie sam robiłes,tylko czesci i szlify cie kosztowaływaldii napisał(a):remont KF lacznie z panewkami ok.1600zl
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Gofnet- ja nietwierdze co on bedzie musiał obowiazkowo wymienic.Wszystko sie okaże jak sie rozbierze silnik
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
@sps-snipers: Pewnie. Szkoda, że najczęściej wychodzi drożej, niż się spodziewamy
. To jest nie fair ze strony silnika w stosunku do jego właściciela
.
Swoją drogą, jak to jest, że jest tyle zakładów mechaniki pojazdowej, a większość z nas boi się do nich odstawiać własne auta? Czy oni są tacy do bani, czy my mamy takie skomplikowane samochody i wygórowane wymagania...? (pyt. ret.)
Pozdrawiam
..::GofNet::..

Swoją drogą, jak to jest, że jest tyle zakładów mechaniki pojazdowej, a większość z nas boi się do nich odstawiać własne auta? Czy oni są tacy do bani, czy my mamy takie skomplikowane samochody i wygórowane wymagania...? (pyt. ret.)
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Bo wiekszosc mechanikow to zlodzieje i oszusci
! Jeden mnie wywałował na kapitalce.Na przegubie tez mnie w kulki zrobili bo stary wsadzilii ale po czasie wszystko wychodzi.Inny mnie zalatwił na sinenblokach w Punto I.Jeszcze inny jak mi pompa wody pada to mi mowi "wlej uszczelniacza powinno pomóc" jesli to sa slowa mechanika ,to on juz jest dla mnie oszustem.Albo jeszcze inny mi mowi o filtrze z gazu wez i go przeczysc specjalnym plynem zamiast wymienic na nowy ,bo nowy z tego typu 50-70 zł
I niech mi sie tu zaraz niewypowiada mechanik tak jak tu byl juz dlugi czas temu post na forum,ze mechanik musi poplacac czynsze itd... Biora w sklepach moto czesci po duzych znizkach a klientom sprzedają po cenie metki ,wiec juz maja zarobek a do tego dochodza ceny usług.A nieumiejetnosc to swoja droga.Bo narzekają na Francuzy i Japonce.Bo prawda jest taka,ze w tych autach jest wiecej elektorniki i sie gubią zakichani mechaniole


- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
witam... mam pytanko bo tez sie zastanawiam nad remoncie mojej madzi bo ma przejechane 178 tys i wiem ze poprzedni właściciel miał ja poł roku i nic w niej nie robił a niestety mi bierze 0.5L/1000-1200 km ;/ oleju. BrRrr I tak sie tez zastanawiam nad swapem ale na 1,8 ale miał bym pytanko i le by kosztowało całę zawieszenie przednie do 1,8???? Bo na remoncik bym wydał ten 1000 zł na czesci (po rozmowie z smirnoffem) bo remoncik zrobie z kuzynem u siebie. A za ten 1000 moze bym zalał silnik 1,8 no z małą dopłąta ale niewiem ile by kosztowalo zawieszenie????? Bo najlepiej by tak było by zrobic przy swapie na 1,8
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!
Posiadanie 323F BA
Posiadanie 323F BA
- Od: 12 mar 2008, 23:19
- Posty: 36
- Skąd: Sokołów Młp
- Auto: Mazda 323 F BA Z5
heh mam nadzieje ze cie nie podlamie
sam silnik DOBRY kosztuje ponad 1000PLN a osprzet?
jak zostawiasz skrzynie to sprzeglo musisz miec duzo lepsze od standardowego bo sie slizga i nie mowie to o jakiejs sportowej jezdzie
skrzynia jakies 500PLN razem z polosiami
silnik jest niewiele ciezszy jakies 30kg/ na papierze/ wiec spokojnie zawieszenie zostaje/
ogolnie 2 warianty
drozszy
silnik skrzynia osprzet wiazka polosie lapy i kompletne zawieszenie przodu realnie kolo 3000PLN calosc – koszty z sprzedanych czesci po Z5
tanszy
nowy silnik z wiazka plus sprzeglo prawdopodobnie od 1.8 jak sie zmiesci
/ tutaj kolo 1500PLN
plus wydatki EXTRA
/ to napewno pojdzie nowe plyny termostat swiece kable WN itp pierdolki ktore kosztuja/
uklad hamulcowy zostaje spokojnie wytrzymuje dodatkowe koniki
akurat siedze w temacie bo bedziemy robic swapa kuzynowi jego motor zdechl niestety wersja 98 poliftingowa i klopot z skrzynia /czujnik halla/ i zbiera kase na wersje 1
sam silnik DOBRY kosztuje ponad 1000PLN a osprzet?
jak zostawiasz skrzynie to sprzeglo musisz miec duzo lepsze od standardowego bo sie slizga i nie mowie to o jakiejs sportowej jezdzie
skrzynia jakies 500PLN razem z polosiami
silnik jest niewiele ciezszy jakies 30kg/ na papierze/ wiec spokojnie zawieszenie zostaje/
ogolnie 2 warianty
drozszy
silnik skrzynia osprzet wiazka polosie lapy i kompletne zawieszenie przodu realnie kolo 3000PLN calosc – koszty z sprzedanych czesci po Z5
tanszy
nowy silnik z wiazka plus sprzeglo prawdopodobnie od 1.8 jak sie zmiesci
plus wydatki EXTRA
/ to napewno pojdzie nowe plyny termostat swiece kable WN itp pierdolki ktore kosztuja/
uklad hamulcowy zostaje spokojnie wytrzymuje dodatkowe koniki
akurat siedze w temacie bo bedziemy robic swapa kuzynowi jego motor zdechl niestety wersja 98 poliftingowa i klopot z skrzynia /czujnik halla/ i zbiera kase na wersje 1
MAZDA &M....ITSUBISHI
Otoz tak, kupilem juz czesci
1995 MAZDA PROTEGE 1.5L 1489cc L4 FI
BECK/ARNLEY 0138294 Piston Ring $21.79
BECK/ARNLEY 0150744 (015-0744) Thrust Washer $7.31
BECK/ARNLEY 0145821 (014-5821) Connecting Rod Bearing $8.43
BECK/ARNLEY 0146389 (014-6389) Crankshaft Main Bearing $40.99
BECK/ARNLEY 0523617 (052-3617) Main Bearing Gasket Set $12.80
BECK/ARNLEY 0523322 (052-3322) Camshaft Sea $ 327
FEL-PRO HS9213PT Cylinder Head Gasket Set $102.79
Shipping $ 22.84
Order Total $ 230.22
Tylko teraz mam problem, bo zapomnialem kupic filtra oleju do automatycznej skrzyni biegow... Uda sie to kupic gdzies w Polsce?
Potrzebuje taki:

1995 MAZDA PROTEGE 1.5L 1489cc L4 FI
BECK/ARNLEY 0138294 Piston Ring $21.79
BECK/ARNLEY 0150744 (015-0744) Thrust Washer $7.31
BECK/ARNLEY 0145821 (014-5821) Connecting Rod Bearing $8.43
BECK/ARNLEY 0146389 (014-6389) Crankshaft Main Bearing $40.99
BECK/ARNLEY 0523617 (052-3617) Main Bearing Gasket Set $12.80
BECK/ARNLEY 0523322 (052-3322) Camshaft Sea $ 327
FEL-PRO HS9213PT Cylinder Head Gasket Set $102.79
Shipping $ 22.84
Order Total $ 230.22
Tylko teraz mam problem, bo zapomnialem kupic filtra oleju do automatycznej skrzyni biegow... Uda sie to kupic gdzies w Polsce?
Potrzebuje taki:


- Od: 18 lip 2005, 18:42
- Posty: 37
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323S Protege 1995r 1,5l A/T
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości