stuki w silniku

Postprzez scheinwerfer » 25 kwi 2008, 19:20

witam
co to sa za stuki w silniku w tym filmiku http://pl.youtube.com/watch?v=mrSmJRqQpM4 , bo u mnie raz na jakis czas sie cos takiego odzywa tyle ze moze nie tak glosno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez kiepaz » 25 kwi 2008, 21:49

Sprawdz Olej bo moze byc go malo!! a jesli to nie pomoze Zawory Prosze ja Ciebie :)
mam ten silnik i mialem malo oleju i przestalo stukac a teraz po remoncie juzw ogole bajeczka cisza ale Ci mowie olej i zawory
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez kwak » 25 kwi 2008, 22:00

hehe fajny traktor.
mam ten sam silnik, najprawdopodobniej stukają HLA (popychacze zaworów).
u mnie zdażało się czasem podobnie(zazwyczaj po jeździe dłuższej niż 1 godz.).
o podobnych stukach jest temat mocno rozbudowany w dziale 626, poszukaj i poczytaj.
w moim przypadku narazie testuję ceramizer, jeszcze mało kilometrów zrobiłem żeby opisać działanie ale narazie jest cisza(po przebiegu 300km).
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez karambol » 26 kwi 2008, 19:57

ojjj jakby słyszał mój silniczek :(
olej mam na dobrym poziomie czyli trzeba silniczek przeglądnąć. może jakieś namiary na kogoś sprawdzongo w kraku ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 21:28
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Madzia 323F 1.8 BA '96

Postprzez kiepaz » 26 kwi 2008, 21:19

ja po wymianie uszczelniaczy mam spokoj lekko popukiwalo przed remoncikiem ale tarz cisza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez karambol » 26 kwi 2008, 22:16

a jakie koszty ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 21:28
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Madzia 323F 1.8 BA '96

Postprzez kwak » 26 kwi 2008, 22:57

karambol napisał(a):ojjj jakby słyszał mój silniczek
olej mam na dobrym poziomie czyli trzeba silniczek przeglądnąć. może jakieś namiary na kogoś sprawdzongo w kraku

masz jeszcze gorzej? jaki przebieg auta?(ja mam niecałe 190tys)
co do serisu w krakowie to nie mam pojęcia, nie korzystałem do tej pory:)(staram się sam naprawiać)
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez karambol » 26 kwi 2008, 23:10

ja mam teraz 171 tyś
a czy gorzej mam to niewiem powiedziałbym ze z tego co słyszalem to podobnie, a i jak robilem ostatnio badania techniczne to wyszlo ze spaliny do d... i sie zastanawiam czy to ma jakies powiązanie, a moze lambda padła a moze kat umarł. sam juz nie wiem trzeba gdzieś to dobrze zdiagnozować
chetnie sam bym cos porobil ale brak doświadczenia i brak możliwości
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 21:28
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Madzia 323F 1.8 BA '96

Postprzez Majcinmaster » 30 kwi 2008, 19:38

witam
ja mam taki sam problem mam mazde mx3 1.6 16v z 1997 roku ma przejechane 110000tys i tez cos czasmi stuka a pozniej przestaje po kilku dniach znowu zaczyna stukac. Nie wiem co mam robic. Auto nie bierze nic oleju ani nic nie kopci. Zastanawialem sie czy nie wlac do silnika doktora oil. Odglos z silnika to tak jakby zawor stukal chociaz nie jestem pewny. Moze cos sie zawiesilo.
Majcinmaster
 

Postprzez Majcinmaster » 30 kwi 2008, 19:41

Wiesz przejzalem ten filmik i u mnie jest to samo tylko ze po jakims czasie ustaje. Dokladnie to samo
Majcinmaster
 

Postprzez Majcinmaster » 30 kwi 2008, 19:47

Wiesz przejzalem ten filmik i u mnie jest to samo tylko ze po jakims czasie ustaje. Dokladnie to samo
Majcinmaster
 

Postprzez Mirek » 30 kwi 2008, 20:25

Majcinmaster napisał(a):Wiesz przejzalem ten filmik i u mnie jest to samo tylko ze po jakims czasie ustaje. Dokladnie to samo


jeśli ustaje to popychacze zaworowe (HLA) nie trzymają oleju, jak zapalasz odstany silnik to przez chwilę, póki się nie napełnią, stuka. W zasadzie to nic groźnego, o ile ustaje po chwili. Zawsze można spróbować inny olej, albo wymienić popychacze jeśli Cię to denerwuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez kwak » 30 kwi 2008, 20:58

a czy ktos z was odszukał temat HLA w dziale 626?
jest teoria że wyrabia się zawór upustowy pompy oleju co pośrednio ma wpływ na nie trzymanie oleju w HLA. w każdym razie w mazdach 626 wymieniali zaworek i stukanie ustępowało.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez Mirek » 30 kwi 2008, 21:11

kwak napisał(a):a czy ktos z was odszukał temat HLA w dziale 626?
jest teoria że wyrabia się zawór upustowy pompy oleju co pośrednio ma wpływ na nie trzymanie oleju w HLA. w każdym razie w mazdach 626 wymieniali zaworek i stukanie ustępowało.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=


tak zgadza się co do 626, tylko z tego co wiem Guru Jaksa stwierdził że nie spotkał się z potrzebą wymiany zaworka w 323. Więc dobry olej regularnie wymieniany, lub jeśli nie trzymają HLA oleju to wtedy wymiana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez soul » 21 maja 2008, 14:04

ja moze odgrzeje troche topic... ale chcialem zauwazyc ze (osattnio sie o tym dowiedzialem) ze 1.8 BP w mazdach 323F w rocznikach od 96 w góre i w 626 GF wszystkie roczniki z silnikiem BP nie maja HLA, tylko zawory sa regulowane recznie na plytkach tak jak w z5 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Briareos » 21 maja 2008, 14:49

W jakiej 626 był silnik BP? Może chodzi ci o FP? Owszem, ten ma płytki, i tak samo jest w 323 BJ gdzie występuje.
Są co prawda bardzo późne odmiany BP które nie mają HLA, ale nie wiem gdzie były montowane (w 323F BA czy w MX-5). Jak już to też nie od 96 w górę ale ew. końca 97 czy jakoś tak.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez soul » 21 maja 2008, 15:00

fakt, pomylka, w przypadku 626 jest to FP

co do 323F BA to wg EPC Mazdy od 10-1996 BP jest juz na plytkach

natomiast jezeli chodzi o mx-5 to BP w tych autkach jest na plytkach od 98 roku do.... teraz. :O
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Briareos » 21 maja 2008, 15:36

Hmm... fakt, koniec 96. Pamięć już nie ta :)
Tu masz trochę lektury:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=22281
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#377658
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323