Uszkodzona mata/czujnik obecności pasażera – SRS kod 48
adventure napisał(a):a co oznacza jak kontrolka od poduszki zaświeci jeden raz, a później trzy razy?
Witam!Jeden raz szybko, krótka przerwa i trzy razy szybko?Czy raz, długa przerwa i trzy razy szybko?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
adventure napisał(a):U mnie kontolka od airbag zapala się raz, długa przerwa i trzy razy szybko. Co to może oznaczać?
Witam!To są kody do Mazdy 626 (GW), podejrzewam że Mazda 6 ma takie same kody AIR BAG.
Kod 1 – SRS control module.
Należy sprawdzić: Wiring, open/short circuit.
Kod 3 – Suplly voltage low.
Należy sprawdzić: Wiring, battery.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam,
Dzisiaj po praniu tapicerki w mojej M6 kontrolka poduszki powietrznej wyświetla kod 48, a potem świeci stale (podczas jazdy).
Z lektury tego wątku widzę, że czeka mnie wymiana maty.
Mam w związku z tym pytania:
1) Gdzie szukać używanej maty?
2) Czy ktoś z szanownych forumowiczów zastosował w Mazdzie 6 emulator czujnika zajęcia fotela pasażera oferowany za 250 PLN także do Mazdy 6:
[url]http://www.4b.pl/1_0_46750/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera.aspx[/url]
Dzisiaj po praniu tapicerki w mojej M6 kontrolka poduszki powietrznej wyświetla kod 48, a potem świeci stale (podczas jazdy).
Z lektury tego wątku widzę, że czeka mnie wymiana maty.
Mam w związku z tym pytania:
1) Gdzie szukać używanej maty?
2) Czy ktoś z szanownych forumowiczów zastosował w Mazdzie 6 emulator czujnika zajęcia fotela pasażera oferowany za 250 PLN także do Mazdy 6:
[url]http://www.4b.pl/1_0_46750/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera.aspx[/url]
- Od: 2 lut 2008, 23:49
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 CiTD-121KM 2004
http://www.4b.pl/1_0_46750/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera.aspx
Może warto pogadać z producentem i rozbudowac go o przycisk ON/OFF ?
Moim zdaniem super pomysł
Może warto pogadać z producentem i rozbudowac go o przycisk ON/OFF ?
Moim zdaniem super pomysł
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Witam
Dopisuję się do grona użytkowników z kodem 48 – niestety
.
Od jakiegoś czasu próbowałem ustalić przyczyny zapalania się kontrolki poduszki powietrznej i łudziłem się że to może tylko chwilowe.
Przeczytałem opis który przedstawił marusp ii dzisiaj rano jadąc do pracy zrobiłem test.
Z reguły na siedzenie pasażera każdego ranka lądowała moja walizka, a nosze w niej do pracy nie tylko kanapki
Dzisiaj wylądowała na tylnym siedzeniu.
Odpaliłem auto- chwila magicznego wyczekiwania na magiczną choinkę – a tu oczywiście n i c.
Dojechałem do pracy nie gasiłem silnika tylko zgodnie z poradą Kolegi maruspa "obmacałem"
siedzisko pasażera i znalazłem owy wzgórek
.
Lekko nacisnąłem w tym miejscu no i chyba już wszystko wiadomo – dyskoteka na zegarach.
I w tym miejscu zapytanie czy Koledzy którzy mieli problemi z tym problemem i zrobili to tak jak polecał właśnie marusp, przetestowali ten sposób i czy to działa, czy może skorzystać lepiej z polecanego emulatora.
Dzięki i pozdrawiam
Dopisuję się do grona użytkowników z kodem 48 – niestety
Od jakiegoś czasu próbowałem ustalić przyczyny zapalania się kontrolki poduszki powietrznej i łudziłem się że to może tylko chwilowe.
Przeczytałem opis który przedstawił marusp ii dzisiaj rano jadąc do pracy zrobiłem test.
Z reguły na siedzenie pasażera każdego ranka lądowała moja walizka, a nosze w niej do pracy nie tylko kanapki

Dzisiaj wylądowała na tylnym siedzeniu.
Odpaliłem auto- chwila magicznego wyczekiwania na magiczną choinkę – a tu oczywiście n i c.
Dojechałem do pracy nie gasiłem silnika tylko zgodnie z poradą Kolegi maruspa "obmacałem"

Lekko nacisnąłem w tym miejscu no i chyba już wszystko wiadomo – dyskoteka na zegarach.
I w tym miejscu zapytanie czy Koledzy którzy mieli problemi z tym problemem i zrobili to tak jak polecał właśnie marusp, przetestowali ten sposób i czy to działa, czy może skorzystać lepiej z polecanego emulatora.
Dzięki i pozdrawiam
Fiat 126P --- VW Golf 1,6 '87 --- Honda Civic 1,4 '98 --- no a teraz Mazda 6 2.0 Benzin '03 – SUPER 

- Od: 5 lut 2008, 11:30
- Posty: 7
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 '03 2.0 GG
Witam,
przeprowadziłem naprawę zgodnie z opisem, który zamieścił Marusp 2008-02-06. Zadziałało! Dzięki Marusp i reszta forumowiczów!
Przy okazji zrobiłem parę fotek:
1. Jak przymocowana jest tapicerka (zaznaczyłem 4 haki, trzeba naciągnąć materiał i odpiąć z haków):
2. Widać matę i wygięty do góry mostek. Przy takim ustawieniu mata podaje kod 48:
3. Tak wygląda zrobiony przeze mnie mostkowyginacz. Jak mocno ma być wygięty mostek trzeba wypróbować (te malowane paznokcie to nie moje):
4. Wkleiłem go tak, żeby mostek wgiął się do środka fotela czyli w dól. Po założeniu tapicerki czuje się to pod ręką ale pod pupą (przynajmniej mojej dziewczyny) już nie:
Powodzenia i pozdrawiam
przeprowadziłem naprawę zgodnie z opisem, który zamieścił Marusp 2008-02-06. Zadziałało! Dzięki Marusp i reszta forumowiczów!
Przy okazji zrobiłem parę fotek:
1. Jak przymocowana jest tapicerka (zaznaczyłem 4 haki, trzeba naciągnąć materiał i odpiąć z haków):

2. Widać matę i wygięty do góry mostek. Przy takim ustawieniu mata podaje kod 48:

3. Tak wygląda zrobiony przeze mnie mostkowyginacz. Jak mocno ma być wygięty mostek trzeba wypróbować (te malowane paznokcie to nie moje):

4. Wkleiłem go tak, żeby mostek wgiął się do środka fotela czyli w dól. Po założeniu tapicerki czuje się to pod ręką ale pod pupą (przynajmniej mojej dziewczyny) już nie:

Powodzenia i pozdrawiam
-
emilencja
Witam!
Ja mam troszeczke inny problem..
Otóż zamówiłem siedziska od wersji po lifcie ale wtyczka od czujników siedzenia pasażera ma pięć przewodów a w siedzeniu po lifcie ma tylko trzy.Dodam, ze wtyczki maja ten sam kształt.
Nie wie ktoś może co tam siedzi w środku? mam nadzieje, ze tylko przewody są inaczej poprowadzone i że nie ma tam problemu w postaci innych sygnalów wychodzących z siedzenia..
Dodam tylko, że w siedzeniu kierowcy po lifcie jest inna wtyczka,ale przewody są identyczne jak w wersji przed liftem.
wie ktos moze czy fotel po lifcie tez ma czujnik obecnosci pasazera (watpie,ze mazda by z tego zrezygnowala) i jaki wychodza kable sygnalowe z niego?
Ja mam troszeczke inny problem..
Otóż zamówiłem siedziska od wersji po lifcie ale wtyczka od czujników siedzenia pasażera ma pięć przewodów a w siedzeniu po lifcie ma tylko trzy.Dodam, ze wtyczki maja ten sam kształt.
Nie wie ktoś może co tam siedzi w środku? mam nadzieje, ze tylko przewody są inaczej poprowadzone i że nie ma tam problemu w postaci innych sygnalów wychodzących z siedzenia..
Dodam tylko, że w siedzeniu kierowcy po lifcie jest inna wtyczka,ale przewody są identyczne jak w wersji przed liftem.
wie ktos moze czy fotel po lifcie tez ma czujnik obecnosci pasazera (watpie,ze mazda by z tego zrezygnowala) i jaki wychodza kable sygnalowe z niego?
A nie jest to kwestia zasilania regulacji elektrycznej fotela?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
emilencja
Dopiero teraz doczytałem ten wątek do końca.
Mam takie same "wybrzuszenie", ale kodów błedu nic mi nie wywala.
Zastanawiam sie co daje to "wygięcie"? W tym miejscu nie zauważyłem aby mieścił sie jakiś "styk"
Zastanawiał sie czy po tym "wygieciu" mata dalej działa i prawidłowo wykrywa obecność pasażera?
Jak to sprawdzić???
Dopiero teraz doczytałem ten wątek do końca.
Mam takie same "wybrzuszenie", ale kodów błedu nic mi nie wywala.
Zastanawiam sie co daje to "wygięcie"? W tym miejscu nie zauważyłem aby mieścił sie jakiś "styk"
Zastanawiał sie czy po tym "wygieciu" mata dalej działa i prawidłowo wykrywa obecność pasażera?
Jak to sprawdzić???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
xANDy
Moze to byc zwiazane z regulacja elek.fotela ale kable sa poprowadzone inaczej i nie jestem pewien czy jak mozna to dobrze podlczyc.
Otoz w fotelu przed liftem kable we wtyczce sa podlaczone w nastepujacej kolejnosci(od lewej dolnej strony wtyczki)
1.niebieski 2.zolty 3.pomarancz 4.zielony 5.bialy
Niebieski i bialy sa chyba od fotelika bo ne sa podlaczone,trzy pozostale sa poprowadzone wewnatrz fotela.
W fotelu po lifcie ida kable:
1.niebieski 2.nic 3.pomaranczowy 4.nic 5.czarny
Pomaranczowy przewod chyba jest od czujnika obecnosci pasazera, po podlaczeniu fotela nie ma bledu tego czujnika, kontrolka poduszek zapala sie do testu,gasnie po czym na zapala sie na stale jakby byl zainstalowany fotelik dla dziecka.
We wtyczce ktora idzie od auta, wychodza trzy kable,ktore sa odlaczone do 2,3,4pinu wtyczki od fotela..
Wie ktos moze jakie sygnaly ida w obydwu fotelach i jak to mozna polaczyc?
Moze to byc zwiazane z regulacja elek.fotela ale kable sa poprowadzone inaczej i nie jestem pewien czy jak mozna to dobrze podlczyc.
Otoz w fotelu przed liftem kable we wtyczce sa podlaczone w nastepujacej kolejnosci(od lewej dolnej strony wtyczki)
1.niebieski 2.zolty 3.pomarancz 4.zielony 5.bialy
Niebieski i bialy sa chyba od fotelika bo ne sa podlaczone,trzy pozostale sa poprowadzone wewnatrz fotela.
W fotelu po lifcie ida kable:
1.niebieski 2.nic 3.pomaranczowy 4.nic 5.czarny
Pomaranczowy przewod chyba jest od czujnika obecnosci pasazera, po podlaczeniu fotela nie ma bledu tego czujnika, kontrolka poduszek zapala sie do testu,gasnie po czym na zapala sie na stale jakby byl zainstalowany fotelik dla dziecka.
We wtyczce ktora idzie od auta, wychodza trzy kable,ktore sa odlaczone do 2,3,4pinu wtyczki od fotela..
Wie ktos moze jakie sygnaly ida w obydwu fotelach i jak to mozna polaczyc?
Nie ma nikt pojecia do czego sluza dwa kable(zolty i zielony), ktore sa poprowadzone do fotela od spodu siedziska,razem z kablem od czujnika obecnosci pasazera?
Jak rozbieraliscie fotel to do czego byly podlaczone owe kable?
Jak rozbieraliscie fotel to do czego byly podlaczone owe kable?
Witam serdecznie, jaki jest koszt odłączenia tej maty i gdzie dobrze można to zrobić (małopolska, podkarpackie), gdyż chyba mam ten sam problem. Lepiej żeby poduszki były uzbrojone na stałe, a dzieci jeździły z tyłu.
Dziękuję. Marcin
Dziękuję. Marcin
-
martec
Witam kolegów
Zycie by było zbyt nudne!! Więc i mnie dopadło
Po włączeniu silnika kontrolka mruga następująco-
– następują 3 mrugnięcia przerwa i tak 10 razy z tym że są różnice w długości przerw- na przemian krótka przerwa i długa! Jako pierwsza jest krótka. Oczywiście po tej serii następuje zaświecenie kontrolki na stałe!
Wiecie może co to oznacza? Będę wdzięczny
Zycie by było zbyt nudne!! Więc i mnie dopadło
Po włączeniu silnika kontrolka mruga następująco-
– następują 3 mrugnięcia przerwa i tak 10 razy z tym że są różnice w długości przerw- na przemian krótka przerwa i długa! Jako pierwsza jest krótka. Oczywiście po tej serii następuje zaświecenie kontrolki na stałe!
Wiecie może co to oznacza? Będę wdzięczny
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
Labik super dzięki
powiem szczerze że jest to dla mnie super wiadomość bo był on wystrzelony i ze względu na to że nie mogłem go kupić został oszukany jakimś opornikiem który w takim przypadku może się wysuną
No to jest powód by temat przestudiować od nowa
Jeszcze raz dziękuję!!! Pozdro!!
powiem szczerze że jest to dla mnie super wiadomość bo był on wystrzelony i ze względu na to że nie mogłem go kupić został oszukany jakimś opornikiem który w takim przypadku może się wysuną
No to jest powód by temat przestudiować od nowa
Jeszcze raz dziękuję!!! Pozdro!!
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
Mam równiez problem z poduszkami powietrznymi .Zaświeciła się w samochodzie Mazda 323 F (BJ)kontrolka SRS pomarańczowa i zaczęła mrugac (rytmicznie 4 dłuższe 8 krótkich)po tym jak kolega usiadł na miejsce pasażera.W takim stanie była ze dwa dni ,potem przejechałam dłonią po brzegu siedzenia pasażera i zgasły obydwie .Tydzień nie świeciły(nikt na fotelu pasażera nie jeździ) .Po tygodniu sama siadłam na fotel bo musiałam wsiąśc od strony pasażera bo mi inne auto za blisko stanęło od strony kierowcy no i znowu sie zapaliły kontrolki .Żółta SRS świeci sie cały czas natomiast czerwona mruga cyklicznie 4/8.Czytam na forum co z tymi poduchami jest czy ja mam ten sam problem z matą czy to coś innego?Może podpowiecie
- Od: 3 sty 2008, 20:13
- Posty: 22
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6