Niebieski Mx-6 2.0 V6 w Wawie

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez darekk86 » 10 maja 2008, 21:54

Witam
Ostatnio wyjezdzajac z CH Arkadia w Warszawie zobaczylem niebieska mx-6 ze spojlerami a za jej kierownica jakas dziewczyna. Ale akurat nie o dziewczyne chodzi ;)
Zainteresowalo mnie jedno: z tego co wypatrzylem, pod migaczem z boku miala napisane 2.0 v6. Z tego co mi wiadomo i wiele osob twierdzi, mx-6 z tym silnikiem nie produkowano na rynek europejski. A te co byly produkowane na japonie byly to raczej tylko KF-ZE wlasnie. No chyba ze byly tam tez zwykle KF w tej budzie?

Czy ktos wie czyja to mazda lub cos o tym jaki ma silnik? Bo wlasnie z takiej samej mazdy kupowalem moj KF(-ZE??) a sa one raczej dosc rzadkie u nas. Ciekawe czy tam jest zwykly KF czy wlasnie KF-ZE?

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez STEffAN » 12 maja 2008, 12:01

O, tez ja chyba w arkadii widziałem pod koniec tygodnia jakoś. Ale ja pomyślalem, że sobie po prostu ktoś nakleił 2.0 V6. Nie wiedziałem że w MX6 KF'y montowali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez malutka » 12 maja 2008, 12:34

a byla na rejestracji PO? Bo widzialam taka na ursynowie :D
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez Grzyby » 12 maja 2008, 12:39

Były jeszcze wersje (dziwne) na rynek arabski.
Np. Xedos 6 z 2.0 16V (FS)

Tak więc bardzo możliwe że i takie zestawienie (ze "zwykłym" KF) było.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Globy » 12 maja 2008, 22:43

Na pewno takie wypusty byly na rynek japonski, poza tym jest w Polsce kilka MX'ow z przeszczepionym KF'em.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez darekk86 » 12 maja 2008, 22:48

ale czy byl to KF czy KF-ZE? Bo ja jak kupowalem silnik moj to ten mx-6 ktorym jezdzilem mial ok. 7,5s do setki... I raczej nie byl to zwykly KF...

Znalazlem cos takiego na wiki:
Engine was a choice was the KL-ZE 2.5 DOHC V6 making 200 bhp (150 kW), a high compression version of the KL-DE, or the KF-ZE 2.0 DOHC V6 making 159 bhp (119 kW), all of the K series engines in the MX6 were based on the same engine block and included those found in the Ford Probe, Xedos 6 and MX-3 V6 models..

To jest o mx-6 J-spec. W zadnej innej A-spec ani E-spec nie bylo wogole KF, a tylko w J-spec byl KF-ZE, zwyklego KF tez nie bylo nawet tam.

Wiec wedlug mnie ta niebieska musi miec KF-ZE a przy tym i ten moj silnik to KF-ZE... No ale kto wie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Riki » 12 maja 2008, 23:02

darekk86 napisał(a):Wiec wedlug mnie ta niebieska musi miec KF-ZE a przy tym i ten moj silnik to KF-ZE... No ale kto wie...


darek :) dalej nie wiesz co masz pod maską? :P :P :)

chyba hamownia prawdę powie :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 12 maja 2008, 23:09

darekk86 napisał(a):W zadnej innej A-spec ani E-spec

<czytaj>
Grzyby napisał(a):rynek arabski

to ani A-Spec ani E-Spec
A kierownica po właściwej stronie :)
Możliwe że to właśnie takie coś :)
Nie ma prawie żadnych info o specyfikacja na ten rynek a na pewno były takie dziwadła.
Nawet na naszym forum był ten Xed6 o którym pisałem.


darekk86 napisał(a):ten moj silnik to KF-ZE

tylko chyba jakiś zabiedzone te rumaki ma :P
Przynajmniej tak to w Rykach wyglądało :)

Riki napisał(a):hamownia prawdę powie

:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 12 maja 2008, 23:13

w sumie nie ważne co tam siedzi... ważne jak jedzie :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez darekk86 » 12 maja 2008, 23:15

Grzyby napisał(a):tylko chyba jakiś zabiedzone te rumaki ma język
Przynajmniej tak to w Rykach wyglądało usmiech


wiem wiem, ale jak pisalem dzisiaj w innym watku, w rykach mialem problemy z akumulatorem i elektryka. Cos bylo mocno nie tak i to wogole nie jezdzilo, co nawet sam stwierdzilem jak tylko zmierzylem czas (9-9,5s do setki...). Totalna porazka.
No ale coz, tak to bywa z samochodami pokombinowanymi. Zawsze moze cos sie posypac.
Ale na nowym akumulatorze po rykach mial juz czasy ok. 7s do setki :) Teraz na 18tkach nie wiem, ale raczej ok. 7,5-8s, w zaleznosci od setupu. Zobaczymy na zlocie jak to bedzie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez bikus » 13 maja 2008, 01:42

darekk86 napisał(a):No ale coz, tak to bywa z samochodami pokombinowanymi. Zawsze moze cos sie posypac.
Ale na nowym akumulatorze po rykach mial juz czasy ok. 7s do setki usmiech Teraz na 18tkach nie wiem, ale raczej ok. 7,5-8s, w zaleznosci od setupu. Zobaczymy na zlocie jak to bedzie usmiech


eee tam gadasz, ile razy widze ta Twoja mazde to stoi w miejscu a raz to nawet nie mogles mi uciec :P hehehe
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez xXx » 15 maja 2008, 16:46

kupowalem silnik moj to ten mx-6 ktorym jezdzilem mial ok. 7,5s do setki... I raczej nie byl to zwykly KF...


Darek, a czym to zmierzyles ??


Po raz kolejny powtarzam, że to co jest napisane po angielsku, nie zawsze oznacza prawdę.

W tekście zacytowanym przez Ciebie, wychodzi na to, że wszyskie silniki z serii K montowane w MX-6 bazują na tym samym bloku. Faktycznie, może blok z zewnątrz wygląda tak samo, ale pamiętajmy, że w przypadku K8 i KF blok oraz głowice są jednakowe, to w przypadku KL oprócz większego skoku tłoka jest również inna średnica tłoka... Tak samo wygląda to w przypadku wszystkich J-Spec...




To tak na marginesie, na temat obcojęzycznych write-erów tego typu postów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez darekk86 » 16 maja 2008, 00:51

nie mierzylem tego samemu, wiem tylko ze wlasciciel kiedys mierzyl podobno i tyle wychodzilo. Teraz ma nowy silnik i troche lepsze czasy kreci... A on nie sciemnia bo utrzymuje z nim ciagle kontakt i wiem ze ten silnik to nie byl zwykly KF. To nie jezdzilo jak zwykly KF w tej mx-6 oryginalnie. Ale co tu duzo mowic, dopoki nie wystroje smt6 to nie mam po co jechac na hamownie. Jak pojade to sie okaze co to wogole jest.
A koles od ktorego kupilem silnik robi teraz mx-6 ok. 15s na 1/4 mili... Wiec moglby byc niezlym zaskoczeniem na zlocie :) Probuje go namowic zeby wpadl na jakis, moze sie kiedys uda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Gib » 17 maja 2008, 15:16

a niema oznaczenia na bloku/głowicy ew. po numerze silnika nie dojdzie co to za cudo siedzi?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez darekk86 » 17 maja 2008, 19:39

nie dojdzie sie za bardzo bo -ZE byly troche przekombinowane a info o oznaczeniach jest prawie z kazdego zrodla inne. KL-ZE jeszcze ma nawet sporo osob, a KF-ZE jest duzo mniej. Wiec tak naprawde malo kto wie jakie naprawde powinno miec oznaczenia.
Moze kiedys sie wreszcie dowiem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez ravo » 17 maja 2008, 20:00

darekk86
wyslij mejla do nowej mazdy polska :) z prosba o pomoc w sprawie sprawdzenia numerow silnika i podania oznaczenia
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez darekk86 » 17 maja 2008, 21:57

no ciekawe.. hmm.. sprobowac mozna :)
Bo mam numer nadwozia tamtej mx-6 ale jest to nr japonski ktory nigdzie w internecie nie pasuje do systemu. Pewnie w jakims japonskim systemie do sprawdzania VIN by sie dalo, ale probowalem chyba jeden jakis i nic.
To mazda polska bedzie miala wyzwanie znalezc co to za samochod byl :D Chociaz podejrzewam ze powiedza ze nie da sie sprawdzic i juz

A numer VIN tej mazdy z ktorej mialem silnik to GEES-101068
Kiedys znalazlem gdzie sylko ze miala 2.0 v6, ale zadnych oznaczen nie podali.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez otiks » 17 maja 2008, 22:37

Z tego co widzę to format tego numeru VIN jest bardzo podobny do numeru mojej GV. Moja GV na 100% była zrobiona na rynek arabski, ma na karoserii nalepki ze szlaczkami i mam do niej oryginalną instrukcję w dwóch językach...angielskim i od tyłu w arabskim. Do tego w przypadku mojego cudaka moja 626 różni się od wersji euro, lampami tym że ma dołożony fabrycznie brzęczyk włączający się jak przekroczy 120km/h oraz klime o wydajności chłodni do mrożonek....nawiew ma temp -4st C jak na zewnątrz jest ok 30 ;–)
Poszukaj dekodera do numerów dla rynku arabskiego, będzie ciężko ale może się uda, do 626 nie udało mi się znaleźć.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Gib » 17 maja 2008, 22:38

też mi się wydaje że telefon do mazda polska mógłby pomóc. a może KFZE wyżej odcina i po tym można sprawdzić? komp też był swapowany?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto