Wyciszenia...
1, 2
witam, ostatnio zabrałem się za wygłuszanie, na pierwszy rzut poszedł bagażnik, maty boll, cały bagażnik plus nowe zatrzaski do tapicerki, wynik ...super cisza aż trzeba się przyzwyczaić. Teraz czas na maskę i jest zapytanie: czy warto bo jest to kosztowne i pracochłonne, czy będą jakieś efekty i co zyskam. W bagazniku super, drzwi na końcu, tylko zastanawiam się nad maską....Pozdrawiam.
- Od: 20 lip 2007, 15:18
- Posty: 54
- Auto: mazda 323f, 96r, 1,5, 16V
chodzi mi głównie o wpływ mat pod maską na hałas i temperaturę silnika...
- Od: 20 lip 2007, 15:18
- Posty: 54
- Auto: mazda 323f, 96r, 1,5, 16V
na allegro, trzeba tylko wyciągnąć jeden kołek i pomierzyć a nastepnie poszukać bo jest ich tam dużo, najlepiej dobrać trochę większe niż oryginał, ja swoje dobijałem młotkiem gumowym ale trzymają jak ...
- Od: 20 lip 2007, 15:18
- Posty: 54
- Auto: mazda 323f, 96r, 1,5, 16V
Zapodaj sobie matę od wersji 323F BA 2.0 V6, wygłuszenie gwarantowane i montaż banalny.GRZEGORZ77 napisał(a):Teraz czas na maskę i jest zapytanie: czy warto bo jest to kosztowne i pracochłonne, czy będą jakieś efekty i co zyskam
kładę maty z aluminium APP...
- Od: 20 lip 2007, 15:18
- Posty: 54
- Auto: mazda 323f, 96r, 1,5, 16V
czy możesz podać linka do mat których użyłeś ?
- Od: 8 lut 2008, 14:18
- Posty: 105
- Skąd: TOS/oppeln/breslau
- Auto: 323c 1.3 1996
GRZEGORZ77 jak już zamontujesz daj znać jakie wrażenia czy naprawdę jest ciszej
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Do komory silnika:
http://www.allegro.pl/item361843298_app ... f_vat.html
do bagażnika:
http://www.allegro.pl/item352574510_bol ... mocja.html
Jutro robię komorę, bagażnik po wyciszeniu super.
Pozdrawiam.

do bagażnika:

Jutro robię komorę, bagażnik po wyciszeniu super.
Pozdrawiam.
- Od: 20 lip 2007, 15:18
- Posty: 54
- Auto: mazda 323f, 96r, 1,5, 16V
GRZEGORZ77
jak już będziesz miał wszystko zrobione to może pochwalisz się zdjęciami jak to wszystko wygląda
jak już będziesz miał wszystko zrobione to może pochwalisz się zdjęciami jak to wszystko wygląda
- Od: 8 lut 2008, 14:18
- Posty: 105
- Skąd: TOS/oppeln/breslau
- Auto: 323c 1.3 1996
bagażnika nie mogę juz pokazać, wszystko poukładałem a mam tam tubę i wzmaka i rozłożenie tego zajmuje ohohoo...w kazdym razie maty są ułożone od ściany bocznej do ściany, i dokładnie wszystko jest nimi pokryte, poszło 10 mat o wym. 50cm na 25cm.Na maskę poszły 4 maty o wym. 50cm na 50. Podaj adres e-mail to ci puszczę foto.
- Od: 20 lip 2007, 15:18
- Posty: 54
- Auto: mazda 323f, 96r, 1,5, 16V
kubi2410@wp.pl i mi wyślij jak możesz maski wyciszonej foto 
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
efekt jest, o dziwo na zewnątrz jakby prawie bez zmian ale w kabinie dzwięk stał się stłumiony, głuchy i jest go mniej.
- Od: 20 lip 2007, 15:18
- Posty: 54
- Auto: mazda 323f, 96r, 1,5, 16V
Panowie w jaki sposób zrobić aby w aucie było ciszej?? jak te maty wygłuszające naklejać i gdzie??
szumy słychać spod silnika ( mam już wygłuszenie z BA 2.0 )
ale słychać też z bagażnika
szumy słychać spod silnika ( mam już wygłuszenie z BA 2.0 )
ale słychać też z bagażnika
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Ja polecałbym maty polimerowe (jeśli mają być to jakieś tanie maty a nie np. Dynamat czy Stinger). Są naprawdę całkiem niezłe, miękkie i nie kruszą się przy przypadkowym mocnym zgięciu, są całkiem inne niż sztywne bitumiczne. Położyłem je (były to maty APP) wewnątrz przednich drzwi i z tyłu w bokach i jest duża różnica, tak jak kolega wyżej wspomniał trzeba się przyzwyczaić. Nie robiłem nadkoli z przodu, podłogi i bagażnika bo zima mnie zastała w garażu i dałem sobie spokój. Cena polimerowych to ok. 19-22 zł za dwie łączone czyli 50x50 cm. Zwykłe bitumiczne to ok. 10-12 zł za 50x50. Do bagażnika 10 szt połówek 50x25cm powinno starczyć ale to zależy od bagażnika i jak będziemy kładli.
dadas83 co do położenia jakichkolwiek mat to tak:
– trzeba mieć dużo czasu, bluzę roboczą z długimi rękawami (do wygłuszania drzwi szczególnie) i gumowy nieduży wałek (5cm) ale jak ktoś ma zwinne rączki to niekoniecznie.
– nagrzewnicę zwaną również dmuchawą pistoletową, uwaga na temperaturą grzania maty i blachy bo można spalić lakier po drugiej stronie, chodzi tylko o to żeby było trochę cieplej i żeby mata stała się plastyczna (po podgrzaniu mata daje się odklejać i można poprawić ułożenie)
– odtłuścić dobrze powierzchnię rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym, benzyną ekstrakcyjną lub izopropanolem tak żeby była sucha i czysta.
– w drzwiach można kłaść maty na styk lub na niewielkie zakładki, w bagażniku można zakładać troszkę więcej bo powierzchnie nie są równe i czasami może wyjść "łyse" więc trzeba okleić kawałkami (wnęka na koło np.)
– pod żadnym pozorem nie kłaść wewnątrz drzwi żadnych gąbek i pianek i filcu które chłoną wodę (są specjalne pianki lub pianki do ogrzewania podłogowego, z atestami, nie pleśniejące nie chłonące wody)
– wewnątrz kabiny na maty na podłodze można dodatkowo położyć maty piankowe lub filcowe żeby było ciszej, do bagażnika nie polecam (chyba że na 100% nie ma tam wody czy wilgoci)
Polecam poczytać forum o car audio, szczególnie pooglądać zdjęcia, wpisać w szukaj->wygłuszanie : http://www.audiocar.pl/forum/forum.html
oraz temat o audio na naszym forum: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40192 (poradnik nazara i wygłuszanie by Raadek)
Temat jest obszerny więc warto trochę poczytać i pooglądać na fotkach jak to robią inni.
dadas83 co do położenia jakichkolwiek mat to tak:
– trzeba mieć dużo czasu, bluzę roboczą z długimi rękawami (do wygłuszania drzwi szczególnie) i gumowy nieduży wałek (5cm) ale jak ktoś ma zwinne rączki to niekoniecznie.
– nagrzewnicę zwaną również dmuchawą pistoletową, uwaga na temperaturą grzania maty i blachy bo można spalić lakier po drugiej stronie, chodzi tylko o to żeby było trochę cieplej i żeby mata stała się plastyczna (po podgrzaniu mata daje się odklejać i można poprawić ułożenie)
– odtłuścić dobrze powierzchnię rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym, benzyną ekstrakcyjną lub izopropanolem tak żeby była sucha i czysta.
– w drzwiach można kłaść maty na styk lub na niewielkie zakładki, w bagażniku można zakładać troszkę więcej bo powierzchnie nie są równe i czasami może wyjść "łyse" więc trzeba okleić kawałkami (wnęka na koło np.)
– pod żadnym pozorem nie kłaść wewnątrz drzwi żadnych gąbek i pianek i filcu które chłoną wodę (są specjalne pianki lub pianki do ogrzewania podłogowego, z atestami, nie pleśniejące nie chłonące wody)
– wewnątrz kabiny na maty na podłodze można dodatkowo położyć maty piankowe lub filcowe żeby było ciszej, do bagażnika nie polecam (chyba że na 100% nie ma tam wody czy wilgoci)
Polecam poczytać forum o car audio, szczególnie pooglądać zdjęcia, wpisać w szukaj->wygłuszanie : http://www.audiocar.pl/forum/forum.html
oraz temat o audio na naszym forum: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40192 (poradnik nazara i wygłuszanie by Raadek)
Temat jest obszerny więc warto trochę poczytać i pooglądać na fotkach jak to robią inni.
Ostatnio edytowano 31 gru 2009, 00:15 przez tomek247, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 kwi 2009, 12:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
tomek247 napisał(a):Położyłem je (były to maty APP) wewnątrz przednich drzwi i z tyłu w bokach i jest duża różnica, tak jak kolega wyżej wspomniał trzeba się przyzwyczaić.
z tyłu w bokach tzn gdzie?? za tymi plastikami??
a w drzwiach zaklejałeś tymi matami wszystkie dziury poprostu?? cy zagłębiałeś się troszkę głębiej??
a te maty z allegro będą dobre???

oraz te??

na serio daje to dużą różnice??
i jeszcze jedno...jak wygłuszyć miejsce między kabiną a silnikiem???
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości