Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Dortann » 13 maja 2008, 00:04

Pawnik: jesteś na liście to teraz może będziesz boldem :D
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez brii » 13 maja 2008, 07:55

magicadm napisał(a):Napewno te drgania są powiazane ze sobą w jakimś stopiniu, ale moim zdaniem płaski układ cylindrów w boxerze nie ma wpływu na "zaburzenia" prędkości kątowej wału korbowego – stąd ta dwumasówka

Biję się w pierś – drgania bloku są praktycznie żadne przy boxerze (przeciwsobny układ tłoków praktycznie wszystko równoważy – nawet wałki wyrównażające nie są potrzebne), ale "pulsacja mocy" rzeczywiście występuje podobnie jak w R4, ale w troszkę mniejszym stopniu. Napewno do pozbycia się tego efektu nie jest potrzebne koło dwumasowe – te same silniki miały zwykłe zamachowe i wszystko było OK. Ponoć dwumasówki zaczęli wstawiać ze względu na obiżenia kosztów – do wszystkich modeli to teraz ładują niezależnie od tego czy diesel czy benzyna a powinni tylko dla diesla...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pawnik » 13 maja 2008, 09:16

Dortann napisał(a):Pawnik: jesteś na liście to teraz może będziesz boldem :D

Własnie dlatego, że trafiłem tam przypadkowo muszę teraz starać się uzasaniać moją na niej obecność <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez zdzich44 » 13 maja 2008, 13:15

Czy "bycie na liście" to jakiś zaszczyt? Ja też chcę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez Pawnik » 13 maja 2008, 13:30

zdzich44 napisał(a):Czy "bycie na liście" to jakiś zaszczyt? Ja też chcę :D

To elitarne grono i nie jest łatwo sie tam celowo dostać, ale spróbuj: wypowiedz magiczne zaklęcie o Forumowej Dodzie i dopasuj je do pewnego aktywnego robiącego dużo szumu Forumowcza, lub po prostu zasmiej się z tego zwrotu, u mnie zadziałało :D ( działa zresztą w bardzo podobny sposób jak reakcja Bliźniaków na teksty typu "Kartofle" w niemieckiej prasie ;) ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Maciej Loret » 13 maja 2008, 14:57

zdzich44 napisał(a):Czy "bycie na liście" to jakiś zaszczyt? Ja też chcę :D


Raczej nie. Trzeba się wykazać brakiem kultury osobistej. Karą jest jedynie to, że nie powinni liczyć na jakikolwiek odruch z mojej strony. Zdjęcie z listy na wniosek ukaranego – potrzebne jest jedno magiczne słow. "Tylko i aż". Z wyjątkiem ciężkiego przypadku...
Dostać się było na początku łatwo. Niestety szczupłość i tak ponadregulaminowo przekroczonego miejsca nie pozwala na dopisywanie kolejnych "ot tak". Ale Pawnik z tym... Jak trzeba będzie to się skróci podpis...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Grzyby » 13 maja 2008, 15:12

Panowie – nie zachowujcie się jak dzieci.
Wiem że można kogoś nie lubić, dyskutować z nim lub nie – ale może zostawcie forum w spokoju.
Nie obrażajcie się wzajemnie bo nie jest miło czytać coś takiego.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Adaś » 13 maja 2008, 16:12

ja w ogóle zastanawiam się czy nie przenieść tego wątku do kosza lub zamknięcia go.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Globy » 13 maja 2008, 16:32

Nie, szkoda by bylo – zreszta rozwoj silnikow oraz dorzucanie nowej argumentacji na podstawie innych jednostek rokuja mu przyszlosc. Prosze jednak o skierowanie wycieczek osobistych na droge prywatna <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Adaś » 13 maja 2008, 16:38

Globy napisał(a):Nie, szkoda by bylo

to miało być tak za kare, zeby dyskusja byla rzeczowa <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez magicadm » 15 maja 2008, 12:48

Po dłużej podróży uwaga do M6 L8
Ciężko pracujący pedał sprzęgła. Porównywałem z LF – to samo.
W miękkim obuwiu może być nawet troszke nieprzyjemnie...
Kobiety chyba też będą rozczarowane.


...i odpowiadajac na listy "wielbicieli"
Dortann napisał(a):Jednak Tobie od tego tematu wara – tak jak powiedziałem, pochwal swoją madzię, a jakże, ale nie uderzaj w CITD bo to pachnie malizną i zawiścią.


Ten temat ma pomóc wyrobić zadnie o konkretnym silniki potencjalnemu nabywcy.
By coś ocenić trzeba jedno i drugie porównać. Niestety nie znam nikogo, kto posiada dwa M6 w obydwoma silnikami – tylko jego opinie byłyby w 100% obiektywne :)
Co do "malizny i zawisći" – jak ocenić osoby, które ciągle piszą o "gigantycznym momencie obrotowym" i "pokazywaniu miejsca w szeregu" przy pomocy samochodu??? :|

Setny raz powtórzę – kupujac nowe autko na gwarancji – zapewne by wybrał diesla.
Na rynku używek – za duży totolotek. Benzyna jest pewniejsza.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Maciej Loret » 15 maja 2008, 14:29

magicadm napisał(a):Po dłużej podróży uwaga do M6 L8
Ciężko pracujący pedał sprzęgła. Porównywałem z LF – to samo.
W miękkim obuwiu może być nawet troszke nieprzyjemnie...
Kobiety chyba też będą rozczarowane.


Moja żona nic takiego nie zauważyła, ale może dlatego, że w poprzednim aucie nie było sprzęgła. Przynajmniej dostępnego dla kierującego.
Mi osobiście nie wydaje się, że jakoś specjalnie ciężko nie chodzi...

magicadm napisał(a):By coś ocenić trzeba jedno i drugie porównać. Niestety nie znam nikogo, kto posiada dwa M6 w obydwoma silnikami – tylko jego opinie byłyby w 100% obiektywne :)


Co gorsza niektórzy wydaliby wyrok przed użyciem obydwu... :D

magicadm napisał(a):Co do "malizny i zawisći" – jak ocenić osoby, które ciągle piszą o "gigantycznym momencie obrotowym" i "pokazywaniu miejsca w szeregu" przy pomocy samochodu??? :|


Tak jak na to zasługują... Gdzieś między grą w kapsle a wyścigami myszek w labiryncie. Niezależnie od rodzaju silnika oczywiście...hahaha
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez magicadm » 15 maja 2008, 22:35

brii napisał(a):Ponoć dwumasówki zaczęli wstawiać ze względu na obiżenia kosztów

A ja się zastanawiam jaka jest różnica mas układów 2M i 1M. Zakładając, że 2M jest lżejsze – zyskujemy szybsze wkręcanie się silnika na obroty
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 15 maja 2008, 23:02

magicadm napisał(a):Po dłużej podróży uwaga do M6 L8
Ciężko pracujący pedał sprzęgła


Mariusz problem najprawdopodobniej tkwi w słabej jakości tarczy sprzęgła (byla na to akcja serwisowa)
U brata mimo śmiesznie niskiego przebiegu (ok 36tkm) jest tak samo... w ASO dowiedzieliśmy się ze Jego auto nie trafiło na bezpłatną wymianę kpl sprzęgła w czasie trwania owej akcji serwisowej :) sprzęgło z początku nawet trochę szarpało (teraz jest już OK) ale nadal.... pedał chodzi zbyt ciężko, koszmar w korku. Niebawem zagości nowe sprzęgło (koszt kpl do L8 w granicach 1000zł w ASO.. mniej więcej tyle, dokładnej ceny nie pamiętam)

Pozdrawiam.

P.S
Problem ten jest ogólnie znany i występował tylko i wyłącznie w jednostce benzynowej 1.8
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brii » 16 maja 2008, 08:15

magicadm napisał(a):A ja się zastanawiam jaka jest różnica mas układów 2M i 1M. Zakładając, że 2M jest lżejsze – zyskujemy szybsze wkręcanie się silnika na obroty

Raczej odwrotnie – silnik 2.0 z Legacy z dwumasuwką wkręca się znacznie wolniej niż taki sam 2.0 w Foresterze z zwykłym zamachem...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 16 maja 2008, 11:13

A nie sie tego sprzegla "podkrecic"? :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jaksa » 17 maja 2008, 20:19

magicadm napisał(a):Niestety nie znam nikogo, kto posiada dwa M6 w obydwoma silnikami – tylko jego opinie byłyby w 100% obiektywne
Juz znasz <lol> kupiłem 2.0 benzynkę ( dla zonki ) z 2004 roku
magicadm napisał(a):Ciężko pracujący pedał sprzęgła
Dokładnie tak , skrzynia do wydłubania <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 17 maja 2008, 23:03

Jaksa napisał(a):Dokładnie tak , skrzynia do wydłubania

Mi to nie przeszkadza, bardzo rzadko prowadzę autko w pantofelkach :D

Ale osoby przyzwyczajone do delikatnych "małolitrażowych" sprzęgieł napewno to zauważą :)
Ostatnio taka jedna (osoba) podczas ruszania moim autkiem z miejsca strzeliła ze sprzęgła – myślałem, że uduszę <killer>

Jak widać potwierdza się moja teoria: M6 to autko dla twardzieli <diabełek>
Jaksa napisał(a):Juz znasz kupiłem 2.0 benzynkę

No i jakie wnioski???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 17 maja 2008, 23:25

magicadm napisał(a):No i jakie wnioski
Przejechałem dopiero 150 km wiec ciezko cos powiedziec , wpienia mnie jednak ruszanie ( w CR depniesz i odjezdzasz ) troszku inny moment , mysle ze jednostka 2,3 byłaby ok ( taką mogę jezdzic <lol> ale to następca CR-a bo z DPF-em nie kupie mazdy )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bartosz51 » 17 maja 2008, 23:34

Dżizas, masz już 3 (mazdy) ;) , czy opchnąłeś trójkę?

(OT) Byłem na Twojej stronie przed chwilą. Jakąś zajefajną niebieską szóstkę na olsztyńskich blachach na "stole operacyjnym" mieliście :D
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto