LPG a turbo

Postprzez brii » 9 maja 2008, 17:03

GofNet – to ma nie robić wiatru ale wtłoczyć więcej powietrza niż silnik normalnie by zassał – do tego potrzeba baaaaardzo dużo energii... W wykonaniu elektrycznym jest to nieosiągalne...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartasek87 » 9 maja 2008, 19:44

Ale powstała ciekawa dyskusja:)

W takim razie jak już napisałem w innym temacie o moim aucie.. chyba przerobie wałki rozrządu.. Jest taki kozak w Bydgoszcz co się w to bawi i jest chyba najlepszy w Polsce;p
chyba 500zł od wałka bierze..

Jeżeli bym już to zrobił to myśle że przyszło by koło 10% mocy... chyba że ktoś ma jeszcze inny lepszy pomysł ??
Z autem się nie żenimy. A jak już się ktoś ożeni , to czy może zrobić "skok w bok" :D
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 21:56
Posty: 18
Skąd: Koronowo/Bydgoszcz
Auto: MAZDA 323F BJ 1.8 114KM

Postprzez BratCukierka » 9 maja 2008, 19:47

Bartasek87 napisał(a):chyba 500zł od wałka bierze..


Świątek?? Heh zaśpiewał mi za wałek ponad 1000zł :P

chyba że przez rok potaniał :D
Ostatnio edytowano 9 maja 2008, 19:55 przez BratCukierka, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Bartg » 9 maja 2008, 19:53

Nie baw sie w walki, tylko zrob porzadny dolot z CAI, wydech przelot z kolektorem liczony pod wymiar a potem baw sie w walki itp, pobawisz sie walkami i bedziesz mial moc na gorze, a ponizej 4k rpm bedziesz jechal jak cc900. A najpierw jedz na hamownie i zobacz czy masz chociaz zdrowa serie, bo po przerobkach okaze sie ze masz 4 konie wiecej niz seria ;]
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Fiveopac » 9 maja 2008, 20:02

Juz na starcie ma mniej niz seria. Sekwencja zabiera konie. Potwierdzone dwom wykresami, dwoch roznych auta.
Dobry wydech to 2000
Dobry kolektor to 2000
dolot jakies grosze

4k zeby wykrzesac kilka konikow to lekko mowiac nonsens ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Bartg » 9 maja 2008, 20:04

No z tego jakby mial z 10-15 to bedzie duzo, ja zawsze jestem zdania ze lepiej sprzedac auto i kupic szybsze jak sie moc znudzi.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bartasek87 » 9 maja 2008, 20:14

MAM wydech REmusa... zakładany w Szwajcarii – wydech dokładnie pod ten silnik.
Z autem się nie żenimy. A jak już się ktoś ożeni , to czy może zrobić "skok w bok" :D
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 21:56
Posty: 18
Skąd: Koronowo/Bydgoszcz
Auto: MAZDA 323F BJ 1.8 114KM

Postprzez BratCukierka » 9 maja 2008, 20:16

Bartasek87 napisał(a):MAM wydech REmusa... zakładany w Szwajcarii – wydech dokładnie pod ten silnik.


Co masz na myśli mówiąc wydech?? cału układ wydechowy czy tylko tłumik??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Bartg » 9 maja 2008, 20:16

Wydech czyli tlumik koncowy ? My to mowimy o calym wydechu od kolektore do ostatniego tlumika.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bartasek87 » 9 maja 2008, 20:21

Bartg napisał(a):Wydech czyli tlumik koncowy ? My to mowimy o calym wydechu od kolektore do ostatniego tlumika.


Jutro wejde do kanału i sobie popatrze.. ale wydaje mi się że jest cały układ wymieniony.,.
Z autem się nie żenimy. A jak już się ktoś ożeni , to czy może zrobić "skok w bok" :D
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 21:56
Posty: 18
Skąd: Koronowo/Bydgoszcz
Auto: MAZDA 323F BJ 1.8 114KM

Postprzez Bartasek87 » 9 maja 2008, 20:24

Na takiej kartce co mam;p od tego tłumika to po niemiecku piszą że Typ tłumika to 893
Hersteller /: Remus innovation forschungs- und ble ble ble.

Dobra ;p jutro oblookam
Z autem się nie żenimy. A jak już się ktoś ożeni , to czy może zrobić "skok w bok" :D
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 21:56
Posty: 18
Skąd: Koronowo/Bydgoszcz
Auto: MAZDA 323F BJ 1.8 114KM

Postprzez PARTYBOY » 9 maja 2008, 22:46

brii napisał(a):Samochód na gazie wymaga troszkę droższego serwisowania

Miałem diesla – wymieniałem olej, filtry i świece co 10000km
Miałem benzyniaka – wymieniałem olej, filtry i świece co 10000km
Teraz mam już kolejny samochód w gazie – wymieniam olej, filtry i swiece co 10000km i nie zauważyłem, żebym wydawał pieniądze na eksploatację częściej od znajomych w samochodach na samej benzynie :) Może wydaję więcej bo jestem maniakiem drogich marek i oryginalnych klamotów ale na pewno nie jest to związane z instalacją gazową. No chyba, że założymy, że bez instalacji gazowej silnik wytrzyma dłużej bez niezbędnej kosmetyki okresowej pojazdu i będziemy go żyłować bez serwisowania przez 40000km :) Tak też można.
GAZ to nie tylko tania jazda ale przede wszystkim ekologia ;) Czyli taniej i zdrowiej dla naszego środowiska :)
BratCukierka napisał(a):słyszałeś o startującej w Polsce na 1/4 mili Hondzie Civic Turbo LPG?

nie tylko w Polsce, za oceanem instalacja gazowa to szpan – taka moda na ekologię. Tylko u nas zacofanie <lol>
Ostatnio sam jeździłem 2 miesiące na benzynie bo przy stanowisku z gazem na Statoil wciąż trafiałem na kolejkę i trochę mi wstyd, że nie korzystałem z LPG :P
Capazo napisał(a):LPG i TURBO aha a mozna tak w ogole

dla monterów uturbione auta nie stanowią żadnego problemu przy zakładaniu instalacji gazowej
w programie sterującym wybiera się rodzaj silnika, jego moc i ewentualne opcje i po sprawie :)
Ford PROBE do 93 roku wychodził również w wersji z silnikami z turbo. Kilku kolegów z klubu ma ugazowione te silniczki i są zadowoleni.
Oczywiście są warsztaty i warsztaty. Jeden warsztat ustawi sterownik gazu dobrze i nie stracimy ani konika mocy, a inny tak skiepści, że potem jeszcze przed długo ludzie powtarzają mity, że gaz zabiera moc i wymaga jakichś tam dodatkowych napraw ;) Nie warto szukać tanich dłubaczy bo w dłuższej perspektywie to się nie opłaca :]

edit: sam zastanawiam się nad uturbowieniem swojego silniczka ale wcześniej zaczerpnę opini w jakimś profesjonalnym warsztacie specjalizującym się w zakładaniu turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez ravo » 9 maja 2008, 23:38

Fiveopac napisał(a):Sekwencja zabiera konie

a jak to robi ? na BP wykresy przed zalozeniem i po ? jak to mozliwe ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Fiveopac » 10 maja 2008, 00:10

Wykresy przy przelaczeniu na paliwo kontra po przelaczeni na gaz. Pomiary w odstepie kilku minut. Mysle, ze wiesz kogo spytac o wyniki ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez ravo » 10 maja 2008, 00:21

Fiveopac napisał(a):Wykresy przy przelaczeniu na paliwo kontra po przelaczeni na gaz

to jest oczywiste choc da sie ja tak ustawic by moce byly podobne ale ze strata dla silnika i spalania

ale moce na bp przed i po zalozeniu sekwencji sa oczywiscie takie same wiec do wyscigow ktos sobie moze przelaczac na bp a normalnie jezdzic ekonomicznie czyli tanio
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez brii » 10 maja 2008, 08:46

PARTYBOY napisał(a):Miałem diesla – wymieniałem olej, filtry i świece co 10000km
Miałem benzyniaka – wymieniałem olej, filtry i świece co 10000km
Teraz mam już kolejny samochód w gazie – wymieniam olej, filtry i swiece co 10000km i nie zauważyłem, żebym wydawał pieniądze na eksploatację częściej od znajomych w samochodach na samej benzynie

Powiedziałem troszeczkę – napewno przegląd przy instalacji LPG jest droższy i świecie trzeba częściej zmieniać ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez PARTYBOY » 10 maja 2008, 09:27

Przegląd jest droższy o około 50zł, przyznaję rację. Natomiast paliwo jest tańsze, więc to się uzupełnia i i tak jesteśmy do przodu ;)
A świece przy wymianie po 10000km pracują nadal poprawnie. Wymieniam je razem z olejem i filtrami profilaktycznie, żeby mojemu PROBE jeździło się lepiej :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Grzesiu » 10 maja 2008, 10:44

że tak sie podłacze, bo BA swiezo zagazowana, (odrazu po zakupie). Mimo ceny instalacji, montazu, (1 dnia bez autka i 2 wypadów do Koszęcina na strojenie) i wszelakich kosztów ktore będą są w drodze, nic nie przebije radochy z tego że 100km jazdy = 20zł. I z wizji mojej studenckiej, jak i brata, bez stałej pracy, bo kiedy, i napływu gotówki jedynie okresowo, a jezdzi sie ciagle, mimo wszelakich wydatków, pełny bak gazu = 350 czy tam 400km za jedyne 70zł.. jak dla nas to jest własnie ta przewaga LPG nad PB.
I totalnie uciekam stąd od tematu >TURBO LPG, w tym temacie wypowiem sie w momencie wdrażania w życie;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez KrystianR » 28 wrz 2009, 22:16

ciekawy temat, pare osob-pare konkretow choc wiekszosc wydaje mi sie ze "bije piane"

w swojej glowie mam plan zeby zalozyc kompressor do 1.8 16v gt (128ps) i wystroic do ok.5bara.. przy tym wszystko na lpg.. widzialem rozne auta z lpg, w tym i wlasnie probe 2.2 i smiga wysmienicie wiec mozna..

oczywiscie pare osob mnie wysmieje ze chce auto zeby jechalo i bylo ekonomiczne..dla mnie jest roznica jesli auto nawet te 15l gazu bedzie palilo a normalnie z 12benzyny :)

auto robie zeby nim jezdzic i nie martwic sie o koszta a ile razy zdarzalo sie 1.6 wszystkich objezdzalem bo....w k8 szkoda bylo dusic ze wzgledow ekonomicznych..

tak czy siak wracajac do tematu to mam zamiar oprzec sie na blosie jednak jesli on nie wyda to trzeba bedzie sie po tym projekcie na sekwencje przerzucic..trudno :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Hazu » 28 wrz 2009, 22:22

Wszystko jest do zrobienia ale czy warto do druciarstwa jeszcze sekwencję dokładać, bo i na orginalnym sterowniku wtrysku benzyny nie pojedzie to sprawnie.

JaK mił bym w MX-3 tak inwestować to zastanowiłbym się nad samochodem w Którym seryjnie było turbo.
A za te pieniądze to spokojnie jakąś calibrę sobie znajdziesz lub eclipsa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje