Komputer pokładowy – Spalanie, zasięg, temperatura zewnętrzna itd oraz problemy przy jego instalacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rafaelson » 3 sie 2006, 17:33

OK. Temat zmieniłem. Chciałem to zrobić wcześniej, ale nie wiedziałem jak. Wracając do poprzedniego czy to jest impulsator? (sorry za kiepskie foto ale mam tylko telefon)
Obrazek
323F'95 1,5I DOHC BA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 19:47
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA

Postprzez Pyton162 » 3 sie 2006, 17:50

jak to odlaczysz to nie bedziesz mial lampki od wstecznego , a raczej caly czas bedzie ci sie swiecic wsteczny
Pyton162
 

Postprzez rafaelson » 3 sie 2006, 17:56

...tego się obawiałem, więc gdzie to jest ???
323F'95 1,5I DOHC BA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 19:47
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA

Postprzez Grzyby » 3 sie 2006, 17:58

rafaelson napisał(a):więc gdzie to jest

szukaj gdzieś od góry skrzyni (przynajmniej w GE tak jest)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez TALREP » 3 sie 2006, 21:03

moze cos takiego cie jeszcze zainteresuje – tu jest schemat dla elektronicznego miernika zuzycia paliwa do poloneza. sygnal odleglosci jest brany jesli dobrze pamietam z czujnika polozenia walu.
http://fso.aldis.one.pl/
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Briareos » 4 sie 2006, 11:11

Z czujnika położenia wału to można co najwyżej obrotomierz sobie zrobić.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez rafaelson » 5 sie 2006, 14:21

No dobra poradziłem sobie. Wyjąłem zegary (rzeczywiście to tylko 15min roboty) i podpiąłem się pod śrubkę "SP OUT" – czyli chyba wyjście ze speedometera. Procesor elegancko liczy impulsy. Muszę go jeszcze wykalibrować na zasadzie prób i obserwacji szybkościomierza bo nie wiem skąd pozyskać informację na temat ilości impulsów na metr(kilometr).
323F'95 1,5I DOHC BA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 19:47
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA

Postprzez OsMax » 5 sie 2006, 15:37

Ciekawy projekt daj znac jak idzie. Mozna z takiego komputera uzyskac ciekawe informacje jak np srednia predkosc z podrozy. Zastanawiam sie czy jest mozliwosc uzyskania z takiego wynalazku informacji o srednim spalaniu lub spalaniu w danym momencie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:18
Posty: 95
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA 98' 1,5l

Postprzez rafaelson » 5 sie 2006, 17:20

Oczywiście, mam w planie uzyskać maksymalnie co się da + dołożyć do tego parę czujek temperatury, przypomnienie o wymianach płynów + jakis fajny zegar co by przypominał o imieninach teściowej. Niestety chyba będę musiał do tego zaangażować jakiś mocniejszy procesor bo ATMEGA8 raczej się nie wyrobi.
Na razie ze wstępnych prób kalibracji wychodzi mi, że w mojej madzi jest ok 2 impulsów na metr.
323F'95 1,5I DOHC BA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 19:47
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA

Postprzez OsMax » 5 sie 2006, 17:52

Wiem ze na forum ludzie maja rozne specyfikacje oraz schematy dotyczace Mazdy moze ktos moglby cos udostepnic na ten temat jesli posiada. Pomysl swienty zycze powodzenia. <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:18
Posty: 95
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA 98' 1,5l

Postprzez rafaelson » 5 sie 2006, 18:58

Przyszedł mi jescze do głowy jeden pomysł, a mianowicie skoro mam w końcu te impulsy szybkości to chciałbym to wykorzystać równeż do automatycznej regulacji głośności radia (im szybciej tym głośniej) , żeby nie trzeba było celować paluchem w klawisz volume na każdych światłach. Teoretycznie mam pomysł jak to zrobić ale chciałbym się dowiedzieć jak to się ma w praktyce i czy jest sens. Chyba w vectrach B w radiach oplowskich coś takiego było – może ktoś to słyszał ?.
323F'95 1,5I DOHC BA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 19:47
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA

Postprzez OsMax » 5 sie 2006, 19:07

To juz chyba przesada troche :) Tym bardziej ze mozna chyba kupic radia ktore sa juz w cos takiego wyposazone.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:18
Posty: 95
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA 98' 1,5l

Postprzez gadula » 5 sie 2006, 21:26

Świetny projekt, na elektroda.pl jest pokazanych kilka takich komputerków, więc w razie czego można ściągnąć co nie co. Ja sam dopiero zaczynam przygode z uC, i jestem na etapie walki z DS18B20 w C :D Ale nie pogniewałbym się (inni napewno też nie ;) ), gdybyś udostępnił na koniec swój projekt. Co do zmiany procesora, to polecam ATMEGA16 lub nowszą ATMEGA162. Chyba że wolisz wersje SMD, to mogę tanio mieć z jedną sztukę ATMEGA64 :] Dobrą opcją by była, możliwość wysyłania różnych wartości do komputera przez RS, a potem ich obróka, przechowywanie i wizualizacja już przy pomocy komputera.

Pozdrawiam
Kamil
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez ramistyk » 6 sie 2006, 17:24

rafaelson. mam pytanie
sam jestem elektronikiem i też bym sobie takie cos sklecił do mojej ukochanej :D . Pisales ,ze mozna wziasć sygnał z wtryskiwaczy a ja bym sie chciał dowiedziec jakigo typu jest ten sygnal (tzn czy np. po podaniu okreslonej dawki paliwa pojawia sie impuls- a jesli tak to jaka ilosc paliwa przechodzi przy jednym impulsie czy moze jakos inaczej??). tak jak ty nie znam sie za bardzo na samochodach a o wiele bardziej na elektronice no i niestety tego po prostu nie wiem
Pozdrawiam
Rafał
miałem ŚLICZNĄ i WYJĄTKOWĄ Mazde – oddałem do lakiernika – pozostało tylko "i" :):D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2006, 17:16
Posty: 16
Skąd: Skrzyszów
Auto: Mazda 323F,1.5, 1998r,

Postprzez rafaelson » 6 sie 2006, 20:49

Problem wtryskiwaczy zostawiłem sobie na później, ponieważ na razie walczę z prędkościomierzem i to po omacku bo nie wiem skąd wziąć dane. Na razie doszedłem do tego, że rzeczywiście są 2 impulsy na metr. Prototyp prędkościomierza cyfrowego i licznik kilometrów już działa i to całkiem nieźle. Jeśli chodzi o wtryskiwacze to trzeba mierzyć czas otwarcia wtryskiwaczy czyli czas impulsów sterujących nimi i ten czas przeliczyć przez jakąś stałą, proporcjonalną do ilości wtryskiwanego paliwa, którą chyba trzeba będzie dobrać doświadczalnie. Nie wiem jak u Ciebie bo chyba masz wersję po liftingu z cyfrowymi licznikami kilometrów, więc może być inaczej niż u mnie. Jak do czegoś dojdę, nie omieszkam zamieścić tutaj wniosków, które mogą się komuś przydać. Na razie w tym temacie raczkuję bo uległem naciskom kolegów, którzy nękają mnie o taki komputer od dłuższego czasu do swoich aut. Dlatego myślę, że trzeba by pomyśleć nad zaimplementowaniem w taki komputerek modułu kalibracji, żeby za pomocą switchy dobrać sobie te współczynniki w różnych brykach. Bo ja na razie latam z tym do domu i przy okazji wyjazdu testuję – nie mam laptopa, żeby porzeźbić w samochodzie. Jeszcze dużo czasu minie zanim coś konkretnego z tego wyjdzie – zobaczymy.
323F'95 1,5I DOHC BA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 19:47
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: 323F'95 1,5I DOHC BA

Postprzez ramistyk » 6 sie 2006, 22:52

tak moja wersja madzi posiada juz cyfrowy licznik kilometrow wiec bede msial zobaczyc jak to u mnie jest. Co do wtryskiwaczy to moze ktos (tak przypadkiem:) zna moze cisnienie pod jakim jest wstrzykiwane paliwo oraz przekroj rurki( czy czegos tam co wtryskuje :D ) wtedy nie bedzie trzeba dobierac doswiadczalnie zuzycia paliwa tylko można będzie to obliczyć. Ale watpie czy takie informacjie producent udostepnil – ale moze akurat ktorys z forumowiczow zn te wartosci to bardzo by pomoglo
miałem ŚLICZNĄ i WYJĄTKOWĄ Mazde – oddałem do lakiernika – pozostało tylko "i" :):D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2006, 17:16
Posty: 16
Skąd: Skrzyszów
Auto: Mazda 323F,1.5, 1998r,

Postprzez gadula » 13 sie 2006, 22:48

rafaelson napisał(a): Jeśli chodzi o wtryskiwacze to trzeba mierzyć czas otwarcia wtryskiwaczy czyli czas impulsów sterujących nimi i ten czas przeliczyć przez jakąś stałą, proporcjonalną do ilości wtryskiwanego paliwa, którą chyba trzeba będzie dobrać doświadczalnie.


Przeglądając dziś informacje o takich komputerkach na elektroda.pl. Znalazłem to:
Kod: Zaznacz cały
ważna jest stała wtryskiwacza czyli ile w ciągu np 1ms wysika paliwa i tyle
można to sprawdzić właśnie przez tankowanioe do pełna i zmierzenia całkowitego czasu otwarcia wtryskiwacza i dolac do pełna.

A dokładny link to całego tematu jest tu: komputerek samochodowy lcd 2x16. Czyli wystarczy napisać tryb kalibracji, i będzie działać w każdym samochodzie. Może chociaż trochę pomogłem :)
Z pozdrowieniami
Kamil
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez arekluk » 9 maja 2008, 14:14

Witam wszystkicjh ! Mam pytanie odnośnie komputera pokładowego sprzedawanego na jednym z znanych serwisów aukcyjnych .Komputer ten nadaje się do samochodów z wtryskiem paliwa i tu moje pytanie czy ktoś z Was posiada taki komputer i jak on sie sprawuje i czy dużo jest dłubania przy montażu z nim , i drugie pytaanie czy jest prawdą że mazdy te z roczników 94-98 podczas hamowania silnikiem wyłączają wtrysk paliwa aby zmniejszyć spalanie ??Dziękuję za odpowiedzi i za wyrosumiałość.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 maja 2008, 21:08
Posty: 19
Skąd: Siemianowice
Auto: 323F 1.8 BA 95r.

Postprzez gadula » 9 maja 2008, 15:58

arekluk napisał(a):czy jest prawdą że mazdy te z roczników 94-98 podczas hamowania silnikiem wyłączają wtrysk paliwa aby zmniejszyć spalanie ??

Tak.

A na temat tych komputerków było już parę tematów w Elektronice.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez mariom122 » 9 maja 2008, 22:32

Tez bym chetnie sie dowiedzial gdzie i za ile mozna taki komputerek kupic i co on potrafi. To ze podczas hamowania silnikiem odlaczane sa wtryskiwacze to jest standard i nie tylko w mazdzie ale w kazdym aucie. Ale to tak na marginesie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2008, 19:59
Posty: 19
Skąd: Police
Auto: 323f 1996 BA 1.8 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323