FOTORELACJA – Remont silnika KF

Postprzez waldii » 6 maja 2008, 00:08

No i niestety stalo się.Za malo oleju w glowie oraz w silniku i tragedia gotowa.Niestety lekko przytarlem panewki.Objaw-stuki z silnika powyzej 3000obr/min.

No to zaczynamy,nie ma co plakac.

NIESTETY FOTOSIK ZJADL ZDJECIA.LINK DO ALBUMU

http://waldii.fotosik.pl/albumy/600048.html


Na poczatek maska w gore.Nasadowa 10 wciskamy pod lewy halogen(patrzac od przodu),tam znajduje się koreczek spustowy plynu z chlodnicy.Warto tez od razu zlac olej z silnika i skrzyni biegow.Nastepnie odkrecamy listwe nad chlodnica.Gdy już się z nia uporamy wypinamy kostki od wentylatorow,weze i możemy wyciagac chlodnice.Tej od klimy nie ruszalem.Kolejnym krokiem będzie odkrecenie rozpurki.
Obrazek


Nastepnie zabieramy się za odkrecanie puszki od filtra,akumulatora wraz z podstawa i zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego.
Obrazek

Obrazek

Pozniej wypinamy kostki,kable WN oraz przewody od plynu.Z kablami nie ma problemu,bo kazda kostka jest inna i nie ma mozliwosci podmianki.Warto zaznaczyc jakos przewody od plynu oraz podcisnienia.
Obrazek

Kolejnym krokiem będzie odkrecenie kolektora ssacego.Nie ma z nim wiekszego problemu tylko pamietajcie o kablach do niego przyczepionych z tylu przy grodzi.Jest on tez tam skrecony plytka na jedna srubke z glowica,troche lipne dojscie.


Nastepnie podnosimy caly przod w gore.Odrecamy mocowanie piasty z amortyzatorem oraz dolny sworzen.Warto tez wyciagnac przewod hamulcowy z mocowania w amorku i czujnik abs-u,żeby ich nie uszkodzic.Prawy przegub wewnetrzny(patrzac od przodu) musimy wyszarpnac ze skrzyni biegow,żeby wyskoczyl.
Obrazek

Obrazek

Z lewej strony robimy tak samo tylko musimy najpierw odkrecic podpore polosi.Znacznie ulatwi nam dojscie wczesniejsze usuniecie wydechu.
Obrazek
Obrazek

Ja akurat nie chcialem utrudniac sobie zycia i odkrecilem sprezarke od klimy oraz pompe wspomagania.Dojscie bezproblemowe a pozniej nie ma zabawy z odpowietrzaniem wspomagania oraz z napelnianiem klimy.
Obrazek
Teraz odkrecamy lewarek biegow oraz [jaka?] poduszke silnika.Warto wykrecic szpilke zaznaczona na niebiesko,będzie się mijac z poducha przy wyciaganiu silnika.Nad poducha tez mamy teraz dojscie do wykrecenia podstawy filtra paliwa.Wskazowka-warto popuscic korek wlewu paliwa,bo jak zwiekszy się cisnienie w zbiorniku to ciagle będzie się palo z wezykow.
Obrazek
Silniczek czeka na glupich i silnych.Nie znalazlem takich wiec z ojcem się uporalismy.
Obrazek
Pustka
Obrazek
Gracik wyciagniety
Obrazek

Teraz widac skad ten wyciek
Obrazek

Sciagamy pokrywe zaworowa,odkrecamy walki
Obrazek
Demontujemy rozrzad
Obrazek
Odkrecamy kolektory wydechowe
Obrazek
Prawidlowe ustawienie walkow
Obrazek
Gdy walki sa w takim polozeniu to na osce aparatu zaplonowego widnieje taka kreseczka.Zrobcie sobie wysikiem znak jak był ustawiony i można go wyciagnac
Obrazek
Glowica oddana do splanowania,teraz wyglada jak nowa
Obrazek
W pogotowiu już czekaja uszczelniacze trzonkow zaworowych
Obrazek
Pobawilem się tez w docieranie zaworow.Calosc idealnie należy wyczyscic
Obrazek
Obrazek
Czas na uszczelniacze
Obrazek
Pozniej podkladeczka
Obrazek
Sprezyna
Obrazek
Urzadzenie wlasnego projektu
Obrazek
Cos do zblokowania zaworu,żeby nie opadal
Obrazek
Kamyczki ladnie ukladamy,wciaskany sprezyne urzadzonkiem,wciskamy kamyczki w swoje miejsce i gotowe
Obrazek
Obrazek
W miedzyczasie przyjechal wal ze szlifierni.Na korbach pierwszy szlif a na glownych nominal
Obrazek
Czyscimy blok
Obrazek
Oraz dolny plaster
Obrazek
I skladamy do kupy
Obrazek
Teraz zakladamy sprzegielko.Wymienialem tarcze a dokladnie dalem znajomej firmie nabic okladzine.Jest to sprawdzone rozwiazanie,regeneracja tarczy wraz z malowaniem trwala 11minut.Tarcze musimy wyposrodkowac,żeby nie było problemy z zalozeniem skrzyni biegow.
Obrazek
Teraz czas na czyszczenie tlokow i zalozenie nowych pierscionkow
Obrazek
Pakujemy je we wlasciwe miejsce,oczywiście w tej samej kolejnosci jak były
Obrazek
Zamykamy dol
Obrazek
Obrazek
.Dalej to już samo idzie.Glowice pakujemy,zapinamy rozrzad,zakladamy skrzynie biegow i jazda pod maske.
Wiecej fotek nie posiadam,bo nie chcialo mi się już brudzic aparatu.Efekt prac znakomity.Poki co silniczek na dotarciu.Byl jeden maly problem z cieknacym plynem chlodniczym ale winny był maly wezyk.Obecnie leci olej spod miski olejowej ale to wina moja,bo chwicilem cos na ulicy i ja powyginalem.Takze udalo się ale było ciezko.Nie pierwszy raz robilem remont ale w fałce to jest masakra.Warto segregowac srubki,bo się nie polapiecie.Wszelkie prace wykonalem sam(obrobka warsztat).Filozofii nie ma,silnik jak silnik lecz zajelo mi to wieczory przez dwa tygodnie ale się oplacalo.Jesli ktos by miał jakies pytania to spoko.Nie wszystko opisalem,bo już czesc pozapominalem.

Pozdrawiam WALDii
Ostatnio edytowano 8 mar 2009, 02:08 przez waldii, łącznie edytowano 1 raz
waldii
 

Postprzez brii » 6 maja 2008, 08:18

respekt :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pioteq25 » 6 maja 2008, 09:35

waldii <spoko>
Bardzo ładnie udokumentowałeś ten remont.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez pestek » 6 maja 2008, 09:53

ale miełeś zabawe <spoko> <spoko> <spoko> a tera spróbuj w swojej ciężarówie
"Kabura-ya Signal arrow"
Nowy projekt DOHC TURBO już ukończony :) Frajda niesamowita :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 14:10
Posty: 510
Skąd: MALBORK
Auto: MAZDA mx3 BP-T

Postprzez waldii » 6 maja 2008, 10:36

pestek napisał(a):ale miełeś zabawe <spoko> <spoko> <spoko> a tera spróbuj w swojej ciężarówie

A w ciezarowce jest o polowe mniej roboty,juz z 7 silniczkow duzych zrobionych.
A zapomnialem dodac o kosztach to jest za czesci ok.1200zl,planowanie glowic 2x90zl,szlif walu 250zl plus 300szt rekawiczek gumowych 20zl :)
Czesci oczywiscie od Smirnoffa www.carspeed.pl Szczegolne podziekowania dla niego za fachowe porady oraz szybkie zalatwianie czesci.
waldii
 

Postprzez noucamp » 7 maja 2008, 23:20

Petradra :D tak powinno sie robic auta ;]
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez ROMAN-R87 » 8 maja 2008, 19:35

pogratulowac tylko!!!! :)
Waldii a przez ten wyciek z pokrywy zaworow duzo ci ubywako oliwy? bo u mnie jest dokladnie w tym samym miejscu az waz od wspomagania jest ubabrany. mnie pije jakies 1l/1500km
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez coolgostek » 9 maja 2008, 15:03

Piękna robota.. Czyściutko aż oko cieszy. Szacuneczek.
Mazda sprzedana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 11:06
Posty: 83
Skąd: Grójec
Auto: Mitsubishi Eclipse GS

Postprzez Mev » 9 maja 2008, 15:27

Szacuneczek waldii :D
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez waldii » 9 maja 2008, 22:24

ROMAN-R87 napisał(a):Waldii a przez ten wyciek z pokrywy zaworow duzo ci ubywako oliwy?

nie,to bylo tylko pocenie,nawet na glebe nie kapalo.

ROMAN-R87 napisał(a):bo u mnie jest dokladnie w tym samym miejscu az waz od wspomagania jest ubabrany. mnie pije jakies 1l/1500km

no to raczej silniczek masz do remontu.


coolgostek napisał(a):Czyściutko aż oko cieszy

no tak musi byc :P
waldii
 

Postprzez Widelec » 10 maja 2008, 01:54

ładnie zrobione...
a może byłbyś skłonny wspomóc innych czynem, w przeprowadzeniu podobnej operacji na czyimś aucie? :>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Fiveopac » 10 maja 2008, 07:51

Jedna z lepszych relacji na forum, kawal dobrej roboty. Milo, ze podzieliles sie doswiadczeniem i fotkami z reszta uzytkownikow., pewnie nie jednemu marzy sie wlasnoreczna reanimacja Vłki ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez BratCukierka » 10 maja 2008, 10:48

waldii napisał(a):ROMAN-R87 napisał:
bo u mnie jest dokladnie w tym samym miejscu az waz od wspomagania jest ubabrany. mnie pije jakies 1l/1500km

no to raczej silniczek masz do remontu.


no raczej tak... z tego co pamiętam ze spotu w Iławie i wariowania na śniegu to lekki niebieski dymek puszczała przy gazowaniu mimo że silnik był rozgrzany trasą z Olsztyna...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez waldii » 10 maja 2008, 23:10

he he dziekuje wszystkim za mile słówka ;) :] :]
waldii
 

Postprzez Adaś » 11 maja 2008, 01:16

waldii respekt, w Ornecie porównamy jak chodzą wyremontowane KFy, z tym że mój już 65tyś po remoncie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Pikvl » 11 maja 2008, 10:57

<prosze> kawał dobrej roboty :)
Moje Oczko w Głowie MX-3 =>Komentujcie:)
Druga Zabawka BMW 318ti e36
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=49379
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 16:49
Posty: 26
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1.6 16V 1994r.

Postprzez Hazu » 11 maja 2008, 13:28

Waldii spaprałeś sprawę .

Trzeba było udostępniąć zdjęcia po wcześniejszym wysłaniu sms na nr ... itd

Myślę że koszty by Ci się zwróciły naprawy tego dymiącego problemu.

Postarałeś sie. Oby było dobrze.

Słychać było głośno silnik (stukanie) na wyższych obrotach przed remontem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Adaś » 11 maja 2008, 18:13

Hazu napisał(a):Waldii spaprałeś sprawę .
Trzeba było udostępniąć zdjęcia po wcześniejszym wysłaniu sms na nr ... itd

Hazu uważasz, że teraz każdy po tej fotorelacji poleci do garażu wyremontować silnik samemu? <lol>
Dla przeciętnego użytkownika to jest czarna magia, a taką fotorelację można obejrzeć jako ciekawostkę. Na tym forum jest niewiele osób które zrobiły by coś takiego samemu, tym bardziej szacunken dla waldiiego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez BratCukierka » 11 maja 2008, 18:23

Adaś napisał(a):Na tym forum jest niewiele osób które zrobiły by coś takiego samemu


Jak bym miał fałkę i do tego palącą olej to na pewno bym to zrobił, bo i warunki jako takie mam :D a i wyciągarka z ramą do wyjęcia silnika to też no problem <diabełek>

Adaś napisał(a):tym bardziej szacunken dla waldiiego

:) że też mu się chciało :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Hazu » 11 maja 2008, 19:04

Adaś napisał(a):Hazu uważasz, że teraz każdy po tej fotorelacji poleci do garażu wyremontować silnik samemu?


No nie ,
na pewno nie każdy ale wielu chociaż chciało zobaczyć jak v-ka wyglada wewnątrz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323