Brak mocy (wykres z hamowni)

Postprzez 2Nol » 9 maja 2008, 15:14

Witam

Moja mazda nie chce jeździć jak powinna, nie przyśpiesza jak trzeba. Pojechałem na hamownie i wyszło mi takie coś:

Obrazek

Interesujący jest dołek w okolicach 4700rpm. Z tego co wiem, w tych momencie powinien otworzyć się VICS. I otwiera się. Widać jak dźwigienka za kolektorem dolotowym się przesuwa. Ale to zdaje się powinno dodawać mocy i momentu, a nie zabierać.

Co może być nie tak? Coś z tym VICSem? a może to po prostu katalizator się zapchał i jest wszystkiemu winny?

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez coolgostek » 9 maja 2008, 18:54

Jaki koszt takiego testu?
Mazda sprzedana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 11:06
Posty: 83
Skąd: Grójec
Auto: Mitsubishi Eclipse GS

Postprzez Bartg » 9 maja 2008, 20:00

Na wykresach np hond z vteciem tez czesto jest taki dolek jak sie vtec zalacza, imho 98 i 128 nm koni w 13 letnim aucie ( nie wiem jaki przebieg) to w miare dobrze.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez 2Nol » 9 maja 2008, 20:18

Bartg napisał(a):Na wykresach np hond z vteciem tez czesto jest taki dolek jak sie vtec zalacza, imho 98 i 128 nm koni w 13 letnim aucie ( nie wiem jaki przebieg) to w miare dobrze.


Fakt, auto 13 letnie ale silnik jest w stanie idealnym. Przebieg coś koło 192tyś. Kupiłem ją jakieś 20tyś kilometrów temu i wtedy jechała lepiej.

Do tego powiem że w związku z tym wszystkim zdążyłem wymienić już filtr powietrza i filtr paliwa. Świece przejechały około 5 tyś km. Olej świeżutki, wymieniony dwa dni przed hamownią, Mobil1 5W50 (full syntetyk). Całkiem niedawno wymienione pierścienie i uszczelniacze i wszystko dookoła co się z tym łączyło.

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się ze będzie te 107 koni, ale też liczyłem że będzie powyżej 100. Czy wycięcie katalizatora i wstawienie tam rurki może coś w tym przypadku pomóc?

coolgostek napisał(a):Jaki koszt takiego testu?


Mnie to kosztowało 80 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez brii » 10 maja 2008, 08:32

2Nol napisał(a):Czy wycięcie katalizatora i wstawienie tam rurki może coś w tym przypadku pomóc?

W przypadku silników K-series nie pomoże, może wręcz zaszkodzić.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez 2Nol » 10 maja 2008, 10:30

brii napisał(a):
2Nol napisał(a):Czy wycięcie katalizatora i wstawienie tam rurki może coś w tym przypadku pomóc?

W przypadku silników K-series nie pomoże, może wręcz zaszkodzić.


Ale to nie jest K-Series. To jest B6 DOHC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323