Skany artykułów o Mazdach, silnikach

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Globy » 17 sie 2007, 23:07

xANDy napisał(a):No – i to spalanie, które tam wyliczyli też nie wiadomo skąd wzięli...

Miala w koncu palic tyle, co 2.3 przy osiagach 3.0.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez gerz50 » 1 wrz 2007, 12:06

na tej stronie znajduje się test

http://www.roadlook.pl/uzywane/mazda-62 ... raglo.html

,, Mazda 626 (1992-1997) –szczęście na okrągło

Samochód dla menedżera lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Tak można scharakteryzować Mazdę 626 czwartej generacji. Zadebiutowała w 1992 r., zastępując poprzedniczkę o tej samej nazwie i była wymarzonym samochodem wielu menedżerów. ....."
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez Globy » 7 wrz 2007, 12:29

Ciekawy artykul <spoko>

Ja polecam lekka lekture 2 wpisow z AutoFoto o uzywanych Mazdach:

Mazda 6 => http://autofoto.pl/blogs/autobit_autobi ... z-stk.aspx

Mazda 323 =>
http://autofoto.pl/blogs/autobit_autobi ... -okaz.aspx
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez waldek2000 » 27 wrz 2007, 15:31

Adaś napisał(a):w najnowszym Motorze jest artykuł o 323F BJ:)
Polecany silnik to DiTD:P


skan usunięty zgodnie z Regulaminem forum MazdaSpeed

Skany ze wspomnianego artykułu:
1
2
3
Ostatnio edytowano 28 lut 2008, 08:06 przez waldek2000, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez trojanrob » 27 wrz 2007, 19:58

dla tych co kochają silnik wankla i znają angielski:

pobrać i rozpakować w dowolnym katalogu: http://mikroplan.com.pl/robert/Wankl/wankl.zip
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez MadziaForever » 2 paź 2007, 17:07

...pomysł niemieckiego inżyniera Vankla.... fuj!
historia okrótnie obeszła sie z naszym rodakiem że już nawet my Polacy (bo to chyba polska gazeta) zapominamy skąd ten niemiec wzioł projekt silnika kołowego który następnie sprzedał japońcom za grubą kasę. Odpowiedź jest prosta z Polskiego Urzędu Patentowego, gdzie był on zgłoszony przez młodego polaka nazwiskiem Różewicz! tuż przed napaścią niemców na Polskę.
Taka drobna ciekawostka :| Pamiętajcie o historii i silniku Różewicza Mazdawicze :)


i jeszcze to
lucas_ka napisał(a):Dokładnie jest cos w tym co piszesz, z tego co ja słyszałem to gosc opracowywał ten patent siedząc w wiezieniu we wronkach, a ile w tym jest prawdy to nie wiem.


Z konstruktora zrobili ..... prawie konstruktora i bandyte, propaganda działa.
Niepowtarzał byś takich głupot od ziomali z podwórka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez bullet » 5 maja 2008, 00:12

ostatnio kupiłem sobie gazetkę z 151 używanymi samochodami
krótkie opisy i najczęstrze usterki

były też madzie : )

skan usunięty zgodnie z Regulaminem forum MazdaSpeed

MX-5
3
323
6
626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2006, 23:20
Posty: 258 (0/4)
Skąd: Wro
Auto: a zależy kto kluczyki da

Postprzez gerz50 » 9 maja 2008, 13:05

jak obiecałem kiedyś tj. 17sierpnia 2007 roku hehe kolejna porcja testów poświęcona naszym kochanym Mazdeńkom ;)):

skan usunięty zgodnie z Regulaminem forum MazdaSpeed

Mazda 626 GD 1987-1991 Motor nr 39/2006

Mazda 6 2.0 z 2008 roku Auto świat nr 2/2008
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez Globy » 9 maja 2008, 16:14

Zrobilem maly porzadek w tematach, przypominam, ze nie umieszczamy na forum skanow z gazet i szanujemy prawa autorskie <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez habzimierz » 9 maja 2008, 16:24

xANDy napisał(a):Hmmm – jedna bzdura na samo "dzień dobry" w artykule. Silnik wankla wziąl nazwę nie od twórcy ale od człowieka, który zaczął go wdrażać. Konstruktorem był Polak – Różycki (jeśli dobrze pamiętam nazwisko), ale ponieważ napotkał na utrudnienia (brak zainteresowania oraz problemy z uszczelnieniem), odsprzedał całą dokumentację panu Wanklowi.

Należy również zwrócić uwagę na silnik zaprojektowany na identycznych zasadach przez rosyjskiego konstruktora całkowicie niezaleznie od Różyckiego. Jednak poza eksperymentami nie został on wprowadzony do szerszej produkcji.


wow! Respekt stary :)
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez luxusxx » 15 cze 2008, 22:58

Gustaw Różycki nie był ani konstruktorem ani twórcą silnika spalinowego o wirującym tłoku.

Projekty silników rotacyjnych opracował już w 1588 roku Ramelli, choć były one mocno przedwczesne – trzeba było rewolucji przemysłowej oraz powstania silnika Otto w roku 1876 i narodzin samochodu w roku 1896, aby stworzyć podstawy prawdziwego spalinowego silnika rotacyjnego.

W 1908 r. Umpleby opracował silnik spalinowy z wirującym tłokiem, nie rozwiązując jednak uszczelnienia tłoka.
Różycki opatentował swój silnik w 1947r. więc także Felix Wankel nie mógł wykraść ani odkupić od niego pomysłu gdyż niemiec pierwsze patenty na nowy silnik złożył jeszcze w latach 1929 i 1934.
Mało tego silnik Różyckiego był zupełnie inny niż wankla, w jego pomyśle tłok wyglądał w przekroju jak mocno zaokrąglony na rogach prostokąt. Podobnie zaokrąglony był profil cylindra. Tłok prowadzony był w cylindrze nie przez jeden, ale przez dwa równoległe, wykorbione wały. Nie wyszedł jednak poza sferę prób i badań.

Kompletnie poprzekręcałeś fakty xANDy.
luxusxx
 

Postprzez xANDy » 16 cze 2008, 14:18

luxusxx napisał(a):Kompletnie poprzekręcałeś fakty xANDy.

Zaciekawiony Twoim mailem, zacząłem dodatkowo szukać w różnych miejscach więcej faktów o historii silnika rotacyjnego, zwanego dziś silnikiem Wankla.
Wnioski są dość wieloznaczne... :|

Wygląda na to, że jednak luxusxx masz rację, ale.... ale istnieje publikacja w Młodym Techniku (jeśli dobrze pamiętam), która opisywała dawno temu dzieje silnika rotacyjnego; tam równiez był dość dokładny opis etapów jego tworzenia. Przytoczono tam bardzo dokładny opis systemu także matematycznego z wyliczeniem wszystkich realnych i nierealnych kształtów. Zainteresowany tym daaawno temu (ponad 10 lat) znalazłem podobną publikację z większej gazecie (większy format, tyle pamiętam), który nie dość, że rozwijał ale i poszerzał ten pogląd jakoby polak był pierwszym konstruktorem silnika rotacyjnego i wyprowadził go z deski kreślarskiej do fazy działającego motoru.
Kto ma rację? prawdę mówiąc – sam nie wiem. To co piszesz powyżej znalazłem również (z datami) w popularnej wikipedii polskiej; wynika jednak z tego, że patent to jedno a uruchomienie produkcji to drugie. Może stąd ta różnica?
Dziękuję za to, co napisałeś – bo jak widać wiedzę zdobywamy ciągle i nieustannie.
Kiedyś był reportaż filmowy (jak jeszcze miałem telewizor w zasięgu oczu, czyli dobre 15 lat temu) o silniku beztłokowym w cyklu otto – silnik rotacyjny. Podawano tam dwóch konstruktorów – Różyckiego i jakiegoś Rosjanina, którzy nie znając siebie wzajemnie (rosjanin żył dość daleko od zachodniej granicy Rosji), skonstruowali matematyczne i fizyczne podstawy budowy takiego silnika, z tym, że radziecki uczony tworzył go pod kątem parowozów (bo tym się zajmował) a polak – motoryzacji. Jakiś miesiąc później również na szklanym ekranie było o silniku wankla, podana też była jego późniejsza historia, że wygrał wyścig jako (chyba) NSU 60 oraz wzmianka, że F. Wankel nie jest tak naprawdę pomysłodawcą ani pierwszym konstruktorem tego motoru.

Jaka jest prawda? nie wiem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Lukano » 18 gru 2008, 12:31

Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto