Fuzzy Logic Cruise Control i inne rozwiązania
1, 2
Witam,
czy ktoś wie, na czym polega działanie tego "inteligentnego" tempomatu w 929 '92? Poza tym czytałem, że auto opcjonalnie miało snop reflektorów podążający za skrętem kierownicy, czy spotkał ktoś takowy model?
czy ktoś wie, na czym polega działanie tego "inteligentnego" tempomatu w 929 '92? Poza tym czytałem, że auto opcjonalnie miało snop reflektorów podążający za skrętem kierownicy, czy spotkał ktoś takowy model?
WItam
Dość dużo miałem do czynienia z 929 HD ale o takiego inteligentnego CRUIS CONTROLa ani inteligentnych świateł nie widziałem w żadnej i chba takiego czegoś nigdy nie miała.
CRUIS inteligentny to chyba dopiero samochody nowej generacji po 2000 roku niektóre miały a światła inteligentne tylko widziałem w BMW X5.
Jedyną inteligentną innowacją w 929 była solarna wentylacja napędzana z ogniwa słonecznego którym wyłożony był szklany szyber dach (dopłata 1600 $$)
Pozdrawiam ZBYSZEK
Dość dużo miałem do czynienia z 929 HD ale o takiego inteligentnego CRUIS CONTROLa ani inteligentnych świateł nie widziałem w żadnej i chba takiego czegoś nigdy nie miała.
CRUIS inteligentny to chyba dopiero samochody nowej generacji po 2000 roku niektóre miały a światła inteligentne tylko widziałem w BMW X5.
Jedyną inteligentną innowacją w 929 była solarna wentylacja napędzana z ogniwa słonecznego którym wyłożony był szklany szyber dach (dopłata 1600 $$)
Pozdrawiam ZBYSZEK
- Od: 16 lis 2003, 16:07
- Posty: 122
- Skąd: myszków
- Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V
Tak, wlasnie chce o tym wspomniec na stronie i mam krotkie info o szyberdachu slonecznym, ale widzialem takze wzmianki o tempomacie i swiatlach. Byc moze ktos przesadzil z wychwaleniem samochodu 
Fuzzy Logic Cruise Control ma taka zalete, ze po wcisnieciu przycisku Cancel wylacza sie, ale nie zapomina predkosci i nie trzeba anulowac ustawien tempomatu pedalem hamulca, a wystarczy przyciskiem Cancel. Tak wiec jazda odbywa sie bez zapalania swiatel stopu 
Obawiam sie, ze nie chodzi dokladnie o to. Z tego co wiem, to okreslenie "fuzzy logic" w odniesieniu do urzadzen pomiarowych/etc ma oznaczac udawana logike/inteligencje (rozmyta logika). Pewnie chodzi o to, ze komputer analizujac dane z czujnikow podejmuje decyzje nie na zasadzie prostego mechanizmu, tylko jakichs algorytmow (pewnie polaczonych z pamiecia) majacych dawac rezultaty, jakoby pod maska siedzial murzyn, a nie bezduszna maszyna.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Hehe
Takie proste wyjasnienie znalazlem w tescie 929 '95. Ponadto tempomat zostal okreslony jako "miekki, delikatny". W kazdym razie ta technika cos musi w sobie miec, skoro zostala okreslona specjalna nazwa.
tco_tm napisał(a):Obawiam sie, ze nie chodzi dokladnie o to. Z tego co wiem, to okreslenie "fuzzy logic" w odniesieniu do urzadzen pomiarowych/etc ma oznaczac udawana logike/inteligencje (rozmyta logika). Pewnie chodzi o to, ze komputer analizujac dane z czujnikow podejmuje decyzje nie na zasadzie prostego mechanizmu, tylko jakichs algorytmow (pewnie polaczonych z pamiecia) majacych dawac rezultaty, jakoby pod maska siedzial murzyn, a nie bezduszna maszyna.
Pozdrawiam.
Potwierdzam – uczono mnie o tym na automatyce – jest to logika rozmyta, której cechą charaktrerystyczną jest, ze decyzja nie jest "podejmowana" na zasadzie jeśli x=a to y=b, tylko jest to proces bardziej złożony, analizujący najczęściej związki przyczynowo-skutkowe zachodzące pomiędzy poszczególnymi elementami układu a tym samym jego parametrami i na podstawie ustalonych i zaprogramowanych algorytmów postępowania jest odejmowana taka czy inna decyzja. Ma to być z założenia podobne do procesu podejmowania decyzji przez istoty myslące czyli ludzi
Logika rozmyta stara się konstruować decyzje w podobny sposób a poszczególne procesy są ze sobą w powiązane algorytmicznie i razem wpływają na podejmowaną decyzję.
Dla porównania, np zdając się na konwencjonalny tempomat, jak zapodamy prędkość np 120km/h, to tempomat ustrzyma ją (w miarę mozliwości silnika) za wszelką cenę, zeby nawet przed autem nagle wyrosło drzewo, wbiegł pies, wjechała ciężarówka, zeby był zakręt, który należy pokonać np 50km/h itp itd.
Mam nadzieję, ze w miarę logicznie to wszystko opisałem.
A co do reflektorów podążających za ruchami kierownicą – wiem, ze cos takiego było w maździe, z tym, że na 100% było to w modelu bodajże SENTIA przeznaczonym na rynek japoński. Chociaż w 929 model '92 tez podobno sie takowe wynalazki trafiały (bo sentia to odpowiednik 929, tylko tak nazwany na Japonie), ale tego nie wiem na 100%, czy na rynek np europejski taki bajer występował. Sam naocznie nie widziałem.
Pozdrawiam
Smirnoff
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Obecnie jeżdżę Mazdą 929 HD i nie ma ani nigdy nie produkowali świateł podążających za kierunkiem jazdy. A FLCC zostało już wyjaśnione plsuik jest taki że nie trzeba naciskać stopu przy anulowaniu ustawień tempomatu
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
"Opcjonalny szyberdach, dostępny w Maździe 929"
A dlaczego ja mam w mojej książce ( nazwijmy ją ) "instrukcja obsługi", taką opcje do Xedosa 9 ?
To by znaczyło że było dostępne i w Xedach 9 ?
A dlaczego ja mam w mojej książce ( nazwijmy ją ) "instrukcja obsługi", taką opcje do Xedosa 9 ?
To by znaczyło że było dostępne i w Xedach 9 ?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Ten opcjonalny szyberdach był w dwóch wersjach: najzwyklejszy elektryczny (taki mam u siebie) i szklany nie rozuswany pełniący rolę ogniwa słonecznego (zadaniem było ładowanie akumulatora na postoju oraz wentylacja solarna)
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
Smirnoff napisał(a):Dla porównania, np zdając się na konwencjonalny tempomat, jak zapodamy prędkość np 120km/h, to tempomat ustrzyma ją (w miarę mozliwości silnika) za wszelką cenę, zeby nawet przed autem nagle wyrosło drzewo, wbiegł pies, wjechała ciężarówka, zeby był zakręt, który należy pokonać np 50km/h itp itd.
to znaczy ze niekonwencjonalny nie utrzyma tych 120? chyba nie do konca...
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
zenith839 napisał(a): i szklany nie rozuswany pełniący rolę ogniwa słonecznego (zadaniem było ładowanie akumulatora na postoju oraz wentylacja solarna)
No i ja o takim pisze, u mnie w instrukcji do Xeda 9 jest taki opcja pokazana, to dlaczego piszą że był tylko w 929?
– Mazda 929 HD (Solar Sunroof, FLCC, 4WS)
I tak samo 4WS też jest dostępny w X9.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Puhcio napisał(a):Owner's manualu czy service manualu
owner's, a dokladnie w Betriebsanleitung, bo mam go po niemiecku
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
ptrklm napisał(a):Puhcio napisał(a):Owner's manualu czy service manualu
owner's, a dokladnie w Betriebsanleitung, bo mam go po niemieckutaka ksiazeczka dla kierowcy uswiadamiajaca go m.in o tym ze nalezy zapinac pasy i tego typu wielu innych rzeczach
Wiem, wiem :–)
Pytam, bo u mnie – w hamerykańskiej intrukcji słowa o tym nie ma ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Witam, poniewarz temat nie został do końca wyjaśniony,
a sam chciałbym wiedzieć jak 9i czy w ogóle) się tym posługiwać,
pozwalam sobie załączyć kilka stron z instrukcji, której nie rozumiem
ani w ząb:
oraz spytać, czy ktokolwiek widział, czy ktokolwiek wie,
od czego te wszystkie guziczki, poza zapamiętywaniem prędkości?
a sam chciałbym wiedzieć jak 9i czy w ogóle) się tym posługiwać,
pozwalam sobie załączyć kilka stron z instrukcji, której nie rozumiem
ani w ząb:





oraz spytać, czy ktokolwiek widział, czy ktokolwiek wie,
od czego te wszystkie guziczki, poza zapamiętywaniem prędkości?
- Od: 6 sie 2004, 22:10
- Posty: 118
- Auto: Xedos 9; 2.5 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości