Jakie powinno byc cisnienie pompy paliwa?

Postprzez Gość » 12 paź 2007, 12:11

moj xedos6 ma problem przy odpalaniu kreci kreci tak jakby nie mial iskry lub paliwa :( lecz iskre daje od samego poczatku jak zaczyna krecic po sprawdzeniu cisnienia pompy paliwa wyszlo ze ma 2 do 3 atmosfer a po zgaszenie silnika wogole nie ma cisnienia, wiec moze gdzies uklad jest nieszczelny :| czy ktos wie jakie powinno byc konkretnie cisnienie pompy paliwa bo i szlyszalem nawet ze 3.5 do 6 atmosfer
Gość
 

Postprzez Gość » 20 paź 2007, 12:06

panowie wyslalem meila do jednego z serwisow mazdy odpowiedz nadeszla taka: Ciśnienie paliwa silnik chodzi na wolnych obrotach: 2,1-2,6 , następnie odłączyć rurkę podciśnieniową od regulatora ciśnienia na listwie paliwa, ciśnienie: 2,7 – 3,2 . Nic więcej fabryka nie podaje moze mi to ktos troche objasnic? czy to znak ze trzeba kupic nowa pompe, uzywana dostane za 80zl(wiecej wydalem za wizyty u fachowcow ktorzy nic nie wskurali) nowy zamiennik 700zl ze nie wspomne o orginale <killer> . Koledzy doradzcie cos bo nadchodzi zima :(
Gość
 

Postprzez dcc69 » 20 paź 2007, 20:29

Mam ten sam problem.
Zacząłem wymieniac duzo czeci i zostało mi tylko ...
Paliwo a raczej problem z odpalaniem na nim !!!! <killer>
Smirnoff powiedział ze moze być uszkodzony regulator ciśnienia.
Jest to część ktora jest na początku listwy z wtryskiwaczami.
Ale to wymieniłem bo ten grzybek przepuszcał jak sie silnik rozgrzal membraną paliwo ktore wchodziło mi w te cienkie rureczki od podcisnienia i leciało paliwo na alternator.
Czyli skoro wymieniłem regulator a nie leci paliwo tzn ze jest wporzadku i została na końcu pompa.
Nie brałem jej pod uwagę tylko dlatego ze były własciciel mówił ze starą spalił jak zabrakło w zbiorniku paliwa a jezdził tylko na LPG.
Ja spalił wymienił na 2 kupiona na szrocie .
Teraz jak zrobiło sie zimo autko na benzynie odpala mi za 3 a czasem 4 czy 5 razem.
Nawet jak sie rozgrzeje silnik mozna raz za razem odpalac na PB ale jak postoi z 5 minut czy nawet krocej juz odpala za 2 czy 3 razem. A jak dotykam pedał gazu to wchodzi bardzo ciezko na obroty.
Druga sprawa ktora daje mi myslec ze to poimpa jest cos takiego ze podczas jazdy na Pb prz predkosci 60 km/h zaczyna dusic sie autko brakuje jej mocy.Wtedy zdejmuje delikatnie noge z gazu i ona sama zaczyna isc lepiej.
Jak załapie wiecej paliwa to idzie i tak az do znowu jakiś 90 km/h i to samo.
Czyli wkładnaie urzywek ktore zrobiły podobna ilosc kilometrow co moja moze byc w takim samym stanie.
Dodatkowo nasze paliwo jest takie jakie jest tez ma jakiś wpływ na zuzywanie się pompy.
Daltego zastanawiam się nad nowym zamiennikiem lub kupnem pompy z auta sprowadzonego na częsci z Niemiec lub Angli.
Marianv6 mam takie pytanie jak sprawdzałeś to ciśnienie ?? :)
A jeszcze jedno kiedys na poczatku jak kupiłem swoją Madzie w momencie kiedy odkrecałem wlew paliwa to słyszało sie syczenie czyli cos jest z cisnnieniem.
Ktoraś częsć nie trzyma cisnienia regulator czy pompa?
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Gość » 20 paź 2007, 23:18

w mojej madzi odpalanie wyglada tak ze odpala za pierwszym razem ale musze kluczyk przytrzymac az rozrusznik zakreci z 4 5 razy i wtedy zapali, ale w momencie gdy puszcze kluczyk w ostatnitej chwili zanim zdarzy odpalic i przekrece odrazu jeszcze raz zapala odrazu, i tak jest na cieplym i na zimnym silniku. kiedys takie cos zdarzalo mi sie tylko na cieplym silniku czasami ale wykonczyl mi sie czujnik walu i od jego wymiany nęka mnie ten problem. Jeden elektryk stwierdzil ze to nie jest wina elektryki a bardziej strona mechaniczna silnika. Wiec pomyslalem o pompie. Cisnienie mialem sprawdzane w warsztacie gdzie montuja gaz i diagnozuja silniki ale u zwyklego mechanika powinni ci tez zmierzyc, moj regulator cisnienia paliwa(grzybek) jest pekniety tak przynajmniej stwierdzili w tym warsztacie-ale zapewniali ze to w niczym nie przeszkadza choc nie widac zeby gdzies tam cieklo paliwo ale postaram sie to wymienic a syczenie po odkreceniu wlewu paliwa to normalne a czym moze byc spowodowany jego brak nie mam pojecia
Gość
 

Postprzez GrzegorzR » 20 mar 2008, 18:14

marianv6 ja mam prawie taki sam problem a wygłąda to tak:
– kręcę 3 do 4 sek – odpala
– kręcę 1,5 do 2 sek nie odpala ale wtedy słyszę buczenie z tyłu, buczenie niknie kręcę jeden obrót pali – to buczenie to chyba pompa paliwowa
w serwisach mazdy w Łodzi powiedzieli: w pierwszym że jest przerwa na przewodzie czujnika halla wału korbowego, chyba bujda.... nie wiem. w drugim serwise powiedzieli że wszystkie czujniki halla sprawdzili i że są ok, ale usterki nie usunęli nakładli mi że to wina komputera, ale nie są pewni bo na mini demonstracji ich koncepcja padła.
moje pytania : dlaczego pompa paliwa załącza się dopiero po ok.1,5 do 2 sek od rozpoczęcia kręcenia co myślicie o moim problemie, a właściwie mojej madzi?
Pozdrawiam i proszę o pomoc
ps jeżdżę tylko na benzynie nie mam instalacji gazowej ani klimy
Ręce opadają, bo skoro serwisy nie potrafią naprawić takiej usterki to?.....
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Postprzez Hazu » 20 mar 2008, 19:30

GrzegorzR napisał(a):serwisy nie potrafią naprawić takiej usterki to?.....

bo w serwisach nie naprawiają tylko wymieniają.

Trzeba powiedzieć co mają wymienić bo pół samochodu są skłonni wymienić – nie mają czasu na diagnostykę chyba że jest płatna dodatkowo.

GrzegorzR napisał(a):kręcę 1,5 do 2 sek nie odpala ale wtedy słyszę buczenie z tyłu, buczenie niknie kręcę jeden obrót pali – to buczenie to chyba pompa paliwowa


U mnie ne słychać żadnego buczenia.

GrzegorzR napisał(a):ps jeżdżę tylko na benzynie nie mam instalacji gazowej ani klimy


a jakie to ma znaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez andrewx85 » 20 mar 2008, 22:23

w mojej powinno byc 3 bar nie wiem jak u was.
i skopiuje z mojego posta odpowiedz moze cos pomoze:
Teraz załóż na króciec do pompy przezroczysty wąż na końcu którego dasz trójnik, do którego założysz wcześniej ściągnięty wąż (ten co idzie do silnika), oraz manometr (powinien być co najmniej do 6 atmosfer). Teraz posadź tylko kogoś aby obserwował wskazania manometru podczas jazdy, a przez przezroczysty wąż będziesz widział czy przypadkiem powietrze nie idzie.
tylko u mnie chodziło o przerywanie podczas jazdy moze w ten sposob sprawdz czy chociasz paliwo dobrze ciagnie i czyma dobre cisnienie i nie skacze podczas jazdy. tyle moge pomoc
a jakie to ma znaczenie?[/quote]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez GrzegorzR » 2 kwi 2008, 15:35

dzięki za radę może faktycznie paliwo wraca
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Postprzez GrzegorzR » 8 maja 2008, 15:09

Hazu jeśli chodzi o to buczenie to jest to pompa paliwa i wmomencie kiedy przestanie pracowa autko odpala po 1/2 obrotu czy u ciebie pompa załącza się po prezekręceniu kluczyka w pozycję on
wiesz może czujnik którego wału jest oznaczony nr 4
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Postprzez Czege » 9 maja 2008, 12:08

Hazu napisał(a):GrzegorzR napisał:
kręcę 1,5 do 2 sek nie odpala ale wtedy słyszę buczenie z tyłu, buczenie niknie kręcę jeden obrót pali – to buczenie to chyba pompa paliwowa


U mnie ne słychać żadnego buczenia.


u mnie też nie. Pompa jest totalnie cicha. Dopiero jak wyciągnę siedzenie i przyłożę ucho to słychać, że pracuje.


GrzegorzR napisał(a):czujnik którego wału jest oznaczony nr 4


to w KF jest więcej niż jeden wał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6