Jakie nietypowe rzeczy znajdują sie w Waszych Mazdach?
Swego czasu przeglądając forum BMW natknąłem się na ciekawy temat. Otóż chodziło o napisanie o jakimś "wynalazku" znajdującym się w aucie, które użytkownicy zauważyli,a o których mało kto wie. Np. w niektórych BMW po przepaleniu żarówki pozycyjnych świateł, zaczyna ją "symulować" żarówka STOPu itd.Temat może być ciekawy i budujący wręcz, bo kto jak kto,ale Mazda nietypowych urządzeń miała wiele.Dobrze było by także przedstawić także nietypowe rozwiązania techniczne.Każdy wie o VRIS, Comprexie, ,ale przeczytałem dziś,że Mazda jako pierwsza(a więc jest pionierem) wprowadziła sekwencyjne doładowanie w Eunos Cosmo.Poza tym model Eunos Cosmo miał ekran dotykowy sterujący: klimą , navi, systemem dźwięku przestrzennego do tego kontrolę trakcji i moc innych atrakcji. Napęd-20B ponad 300KM i 402Nm..i co w tym dziwnego??? Auto było produkowane w latach 1990-1995...i wyprzedzało epokę o jakieś 8-10 lat( tak,tak żadne super limuzyny z Europy nie miały takiej techniki,że nie wspomnę o wyglądzie wnętrza).Wiem,że wielu wie doskonale co to za auto,ale nie każdy...Swoją drogą liczę,że Mazda zarobi na nowej 2,6, CX7 itd. i odbuduje się taka jaka była kiedyś-tj. technologicznie krok przed innymi z pełną gamą aut-od miejskie po busy i luksusowe.
Ze bardziej normalnych modeli: wydaje mi się,że w GD filtr paliwa w Dieslu jest elektrycznie podgrzewany. Może dlatego w zimę pali bez problemów, mimo,że filtr dawno nie był wymieniony.
W MX 3 jest pole do rozładowywania ładuków elektrostatycznych,żeby prąd nie kopał...Co jeszcze ma Mazda, a nie ma nikt lub prawie nikt inny???
Ze bardziej normalnych modeli: wydaje mi się,że w GD filtr paliwa w Dieslu jest elektrycznie podgrzewany. Może dlatego w zimę pali bez problemów, mimo,że filtr dawno nie był wymieniony.
W MX 3 jest pole do rozładowywania ładuków elektrostatycznych,żeby prąd nie kopał...Co jeszcze ma Mazda, a nie ma nikt lub prawie nikt inny???
W mojej silnik 2.3L V6 24V (Miller Cycle Engine).
Obecnie ford i chyba subaru zabieraja sie za te technologie. Ponoc nowa mazda2 ma miec silnik millera.
Cosmo wyprzedzalo epoke, ale to jednak samochody konkurencji byly kupowane. Powodem pewnie byla cena, w tamtych latach 100$, co sprawilo ze autko bylo okreslone japonskim jaguarem, ale niestety nie zwiekszylo sprzedazy.
Cosmo bylo chyba pierwszym samochodem seryjnie produkowanym, ktore mialo nawigacje. Jesli dobrze pamietam to moc wynosila 315KM, to byl trojrotorowy Wankel. Te samochody sa bardzo popularne w australii.
Pozdrawiam,
voytecku.
Obecnie ford i chyba subaru zabieraja sie za te technologie. Ponoc nowa mazda2 ma miec silnik millera.
Mateusz L napisał(a):Poza tym model Eunos Cosmo miał ekran dotykowy sterujący: klimą , navi, systemem dźwięku przestrzennego do tego kontrolę trakcji i moc innych atrakcji. Napęd-20B ponad 300KM i 402Nm..i co w tym dziwnego?pytajnik Auto było produkowane w latach 1990-1995...i wyprzedzało epokę o jakieś 8-10 lat( tak,tak żadne super limuzyny z Europy nie miały takiej techniki,że nie wspomnę o wyglądzie wnętrza)
Cosmo wyprzedzalo epoke, ale to jednak samochody konkurencji byly kupowane. Powodem pewnie byla cena, w tamtych latach 100$, co sprawilo ze autko bylo okreslone japonskim jaguarem, ale niestety nie zwiekszylo sprzedazy.
Cosmo bylo chyba pierwszym samochodem seryjnie produkowanym, ktore mialo nawigacje. Jesli dobrze pamietam to moc wynosila 315KM, to byl trojrotorowy Wankel. Te samochody sa bardzo popularne w australii.
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a):Te samochody sa bardzo popularne w australii.
Jeśli tylko finanse pozwolą w przyszłości to będzie mój motoryzacyjny cel...
http://www.findtarget.com/pictures/eunos_cosmo.html
Swoją drogą można kupić w Japonii za 3-5 k USD z niewielkim przebiegiem:) są firmy które sprowadzają.Auta nietypowe może dać się zarejestrować z nawet jeśli służą do jazdy pod prąd...
voytecku napisał(a):Cosmo wyprzedzalo epoke, ale to jednak samochody konkurencji byly kupowane. Powodem pewnie byla cena, w tamtych latach 100$, co sprawilo ze autko bylo okreslone japonskim jaguarem, ale niestety nie zwiekszylo sprzedazy.
...a dziś to Mazda np. 6 jest tańsza od europejskiej konkurencji
voytecku napisał(a):Cosmo chyba bylo blizej do jaguara niz X6
Być może... ja w jakichś zagranicznych testach znalezionych w internecie widziałem często to określenie właśnie przypisane X6 i tak mi się skojarzyło
f*ck
co wy wiecie o Cosmo
ekrany dotykowe itd to wszystko prawda w wersji topowej. Niezlym bajerem są zegary niewidoczne przed przekręceniem kluczyka. Elekroniczne wskaźniki przebiegu. Klima dwustrefowa, kierownica (podobnie jak w Milleni) podnosząca siepo wyjęciu kluczyka aby łatwiej było wsiąść. dwa silniki do wyboru 13B – silnik z RX-7 FD o mocy 230 koni ale o innej charakterystyce oraz silnik 20B (1,5 silnika z 13B mozna powiedziec) – o mocy 280km (wg normy japońskiej wszystkie auta miały moc maksymalną nie większą niż 280 koni w tamtych czasach). Niektore źródła podają 300koni (może jest to liczone wg norm innych panstw)
Nie powiedziałbym że jest to popularne auto w Australii – jest tam nie więcej niż 20-30 sztuk. trochę tych aut jest w UK. Łącznie wyprodukowano 8853 sztuk tego modelu w tym 3937 sztuk modelu 20B.
Odcięcie przy 185kmh, prędkościomierz do 180kmh.
Rewelacyjne auto, raz jechałem (niestety wersją 13B tylko) i na zawsze pozostanie marzeniem. Wersje 13B są do kupienia w UK za ok 4-6tys Ł ale wersje 20B są autami kolekcjonerskimi i trudnymi do zdobycia, w Japonii kosztują ok 2x tyle co 13B.
ekrany dotykowe itd to wszystko prawda w wersji topowej. Niezlym bajerem są zegary niewidoczne przed przekręceniem kluczyka. Elekroniczne wskaźniki przebiegu. Klima dwustrefowa, kierownica (podobnie jak w Milleni) podnosząca siepo wyjęciu kluczyka aby łatwiej było wsiąść. dwa silniki do wyboru 13B – silnik z RX-7 FD o mocy 230 koni ale o innej charakterystyce oraz silnik 20B (1,5 silnika z 13B mozna powiedziec) – o mocy 280km (wg normy japońskiej wszystkie auta miały moc maksymalną nie większą niż 280 koni w tamtych czasach). Niektore źródła podają 300koni (może jest to liczone wg norm innych panstw)
Nie powiedziałbym że jest to popularne auto w Australii – jest tam nie więcej niż 20-30 sztuk. trochę tych aut jest w UK. Łącznie wyprodukowano 8853 sztuk tego modelu w tym 3937 sztuk modelu 20B.
Odcięcie przy 185kmh, prędkościomierz do 180kmh.
Rewelacyjne auto, raz jechałem (niestety wersją 13B tylko) i na zawsze pozostanie marzeniem. Wersje 13B są do kupienia w UK za ok 4-6tys Ł ale wersje 20B są autami kolekcjonerskimi i trudnymi do zdobycia, w Japonii kosztują ok 2x tyle co 13B.
marek napisał(a):ekrany dotykowe itd to wszystko prawda w wersji topowej.
w zwyklych bylo modulowe BOSE
marek napisał(a):Niezlym bajerem są zegary niewidoczne przed przekręceniem kluczyka.
Optitronic czy jakos tak, ale dopiero prawie 10 lat pozniej pojawily sie w X9/millenii.
marek napisał(a):Niektore źródła podają 300koni (może jest to liczone wg norm innych panstw)
Z tego, co wiem to wlasnie 315, ale mozna sprawdzic.
marek napisał(a):Nie powiedziałbym że jest to popularne auto w Australii
Moim zdaniem najladniejsze Cosmo jest wlasnie w Australii
Nie wiem jak 13B, ale 20B bylo wyposazone w automat, nie jestem pewien jednak czy byl 5 czy 6 biegowy.
Pozdrawiam,
voytecku.
z innych ciekawostek
Funkcja DayLight dostępna w wersjach kanadyskich 626 Cronos – włączająca światła drogowe (z połową mocy) po zwolnieniu hamulca ręcznego. Idealne dla zapominalskich – zawsze włączone światła
Funkcja DayLight dostępna w wersjach kanadyskich 626 Cronos – włączająca światła drogowe (z połową mocy) po zwolnieniu hamulca ręcznego. Idealne dla zapominalskich – zawsze włączone światła
voytecku napisał(a):nie jestem pewien jednak czy byl 5 czy 6 biegowy.
4-biegowy
voytecku napisał(a):Z tego, co wiem to wlasnie 315, ale mozna sprawdzic.
strona dmrh.com podaje że 300 koni. Ale tak jak mówie- pozostaje kwestia normy bo na 100% w Japonii auta nie mogły mieć więcej niże 280 koni wg ichnej normy.
voytecku napisał(a):Optitronic czy jakos tak
nie wiem jak ale w te w Millenii to kibel w porówaniu do tych w Cosmo.
voytecku napisał(a):Moim zdaniem najladniejsze Cosmo jest wlasnie w Australii
jakbyś ogarnął krzaczki to sporo fajnych jest w Japonii. Auto było oferowane tylko na rynku japońskim, wszędzie indziej to import prywatny.
marek napisał(a):4-biegowy
Masz gdzies specyfikacje? Jak 4 biegi to slabiutko.
marek napisał(a):nie wiem jak ale w te w Millenii to kibel w porówaniu do tych w Cosmo
Ta sama technologia. Nie widze roznicy.
Grzyby napisał(a):Funkcja DayLight dostępna w wersjach kanadyskich 626 Cronos – włączająca światła drogowe (z połową mocy) po zwolnieniu hamulca ręcznego. Idealne dla zapominalskich – zawsze włączone światła
To tez mam u siebie
To dziala na zaplon, wtedy swiatla sie zapalaja. A jesli zatrzymujesz samochod i zaciagasz reczny, to gasna. Po zwolnieiu hamulca zapalaja sie ponownie (jesli jest zaplon).
Pozdrawiam,
voytecku.
Ostatnio edytowano 7 maja 2008, 23:42 przez voytecku, łącznie edytowano 1 raz
Grzyby napisał(a):Funkcja DayLight dostępna w wersjach kanadyskich 626 Cronos – włączająca światła drogowe (z połową mocy) po zwolnieniu hamulca ręcznego. Idealne dla zapominalskich – zawsze włączone światła
jest to funkcja istniejąca w każdym aucie przeznaczonym na rynek kanadyjski, wymagana obowiązującymi tam przepisami.
voytecku napisał(a):To dziala na zaplon, wtedy swiatla sie zapalaja. A jesli zatrzymujesz samochod i zaciagasz reczny, to gasna. Po zwolnieiu hamulca zapalaja sie ponownie (jesli jest zaplon).
tak, wiem – nie opisałem dokładnie
marek napisał(a):jest to funkcja istniejąca w każdym aucie przeznaczonym na rynek kanadyjski, wymagana obowiązującymi tam przepisami.
możliwe – ale nie mam innego auta a Mazdę – więc napisałem.
W mojej 323f po przekręceniu i wyciągnięciu kluczyka auto nie gaśnie, dopiero jak całkiem wyłączę światła. Nie wiem dlaczego tak jest.
Aha i w poprzednim Cronosie funkcja Swing przy klimie – w żadnym innym aucie tego nie widziałem.
Aha i w poprzednim Cronosie funkcja Swing przy klimie – w żadnym innym aucie tego nie widziałem.
RASCALL | Studio Pielęgnacji Samochodów – www.rascall.pl
Profesjonalne kosmetyki samochodowe – www.motochemia.com
Dołącz do nas na Fejsie – www.facebook.pl/RascallPL
Profesjonalne kosmetyki samochodowe – www.motochemia.com
Dołącz do nas na Fejsie – www.facebook.pl/RascallPL
- Od: 6 mar 2007, 00:58
- Posty: 251
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Alfa Romeo 166
Jak dobrze kojarzę to w X9 albo Millenii był dostępny dach z bateriami słonecznymi, które pozwalały włączyć klimatyzację przy wyłączonym silniku 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości