Japońskie silniki w ukl. V, a ekologia.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Bartek1986 » 6 maja 2008, 20:14

Podpisuje się rękoma i nogami pod słowami Piotrusia <faja>
te samochody z lat dziewięćdziesiątych, które wymieniłeś to "składniki" wymarzonego garażu :D

Co do mazdy.. Moim zdaniem 6MPS jest zwykłym rodzinnym sedanem o trochę większej mocy niż średnia.. RX8 to pseudosportowa zabaweczka.

Edit. Ja do nowszych diesli nic nie mam. Ale jak kiedyś taki silnik wyląduje pod maską następcy RX'ów to ja się na rower przesiadam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Grzyby » 6 maja 2008, 20:23

ravo napisał(a):ja nie widze dalej komfortu jazdy autem, ktore do 2 tys obrotow nie chce ruszyc

chyba każda benzyna tak ma ... <lol>
Zapraszam do siebie :P

ravo napisał(a):jak sie chce szybko to tylko z piskiem opon

kwestia opanowania sprzęgła – jak kto pływać nie umie to mówi że woda za rzadka <lol>

ravo napisał(a):gdzie silnik pracuje w zakresie 2-3 tys obrotow

popatrz na wykresy – max mocy prawie przy 4 :)
I mówię o M6 za 30kzł :P co prawda nie dla Kowalskiego a dla Grzyba <lol>
ravo napisał(a):nie wiem

i tego się trzymaj <lol>


Bartek1986 napisał(a):Ja do nowszych diesli nic nie mam. Ale jak kiedyś taki silnik wyląduje pod maską następcy RX'ów to ja się na rower przesiadam

spokojnie – Subaru już ma diesla boxera :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pit » 6 maja 2008, 20:34

Zaraz dyskusja przerodzi się w polemikę co lepsze, diesel czy etylina...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Grzyby » 6 maja 2008, 20:44

Piotruś napisał(a):co lepsze, diesel czy etylina

ze skutkiem podobnym do dyskusji które święta są ważniejsze <lol>
Takie są aktualnie trendy w motoryzacji i nic na to nie poradzisz. Firmy motoryzacyjne zajęły się klekotami a zostawiły na razie (miejmy nadzieję) benzynę.
Ale niedługo pewnie do niej wrócą – np. Fiat już działa w tym kierunku (1.4T o niemałej jak na tekiego malucha mocy).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tito01 » 6 maja 2008, 20:54

Zgadzam się z tematem dyskusji, obecnie mając pieniądze i chcąc kupić nowe sportowe auto z jpn można mieć niemały problem. Nawet nowy GTR, pomimo pochlebnych opini, to już nie to samo co stary skyline. Niby ta moc, osiągi, sterowność, ale z drugiej strony plastik, masa elektroniki... Chyba wolę już auta z lat 90, dokładnie te które wymienił Piotruś.
A w sprawie diesli, co powiecie na audi r8 V12 TDI? <diabełek> Nie pogardziłbym :D
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 933 (35/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Martinez81 » 6 maja 2008, 21:30

Nie powiem zrobiło się ciekawie. :D Nie myślałem,że spotka się to z takim odzewem. :)


nemi napisał(a):A ja się troszkę nie zgodzę z autorem tematu. Mazda wciąż robi (chociaż może dość krótkimi seriami) samochody z pazurem – patrz MPSy.


Drogi Nemi MPS'y są super.Sam chciałbym takiego (na razie mnie nie stać),ale rzecz,o którą mi chodzi to właśnie fakt,że to tylko 4 cylinderki na turbinie i nikt mi nie wmówi,że brzmi to lepiej niż V-ka choćby w X9.:)


Tito01 napisał(a):Nawet nowy GTR, pomimo pochlebnych opini, to już nie to samo co stary skyline. Niby ta moc, osiągi, sterowność, ale z drugiej strony plastik, masa elektroniki...


Właśnie.Plastik,elektronika i już byle świerzak z wczoraj odebranym prawem jazdy może próbować się na torze.Jeszcze nie tak dawno liczyły się umiejętności kierowcy.Teraz wyręcza go elektronika.Może to śmieszne porównanie,ale to tak jak ma w przyszłości wyglądać sex czyli cyberkochanki (idealne pod każdym względem).Tylko one nigdy nie będą się równały z prawdziwymi kobietami,ich wszystkimi wadami i zaletami. :D
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Grzyby » 6 maja 2008, 21:35

Martinez81 napisał(a):Teraz wyręcza go elektronika

wspomaga :)

Tito01 napisał(a):ale z drugiej strony plastik

to w starszych autach go nie było? Deski były z metalu czy co?
Popadacie w skrajności z tymi "plastikami".
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Martinez81 » 6 maja 2008, 21:43

Grzyby napisał(a):Popadacie w skrajności z tymi "plastikami".


Widziałeś na pewno nową 6tkę.Ja jak wsiadłem do środka to zawiodłem się właśnie tym plastikiem.Nie czuć w niej swego rodzaju klimatu i solidności.Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć,ale to nie jest taki plastik(czy inne tworzywo) jak kiedyś,ale to moje prywatne zdanie. :)
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Grzyby » 6 maja 2008, 21:52

Martinez81, odniosłem się do krytyki plastikowego GTRa. Co prawda nie siedziałem i nie dotykałem ale na 100% plastiki ma nie gorszej jakości niż auta z lat 90.
Trochę mnie śmieszy opisywanie nowych aut że są "plastikowe". Jakby te starsze nie były ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Martinez81 » 6 maja 2008, 21:57

Grzyby masz rację,że były,ale powiem szczerze,że to co się teraz z autami i ich wykończeniem dzieje przez ekologię to jest porażka.
Wszyscy krzyczą,ze auta zanieczyszczają środowisko i przez nie będziemy mieli efekt cieplarniany.Jasne,a niektórzy naiwni i niezorientowani w temacie wierzą jak zwykle mediom.Tylko,ze ostatnio opublikowano raport,że zanieczyszczenie środowiska przez auta to jest ok 8 % w skali globalnej. :|
Zresztą chcą walczyć z zanieczyszczeniami to niech budują elektrownie jądrowej,które przy dzisiejszej technologii są najbardziej "czyste". :) Sorki za OT. :D
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez brii » 6 maja 2008, 22:01

Martinez81 napisał(a):elektronika i już byle świerzak z wczoraj odebranym prawem jazdy może próbować się na torze.Jeszcze nie tak dawno liczyły się umiejętności kierowcy.Teraz wyręcza go elektronika.

Martinez81 – jesteś w wielkim błędzie – jazda torowa to zupełnie inna bajka, elektronika napewno w niej nie pomoże, a jeśli pomaga to znaczy, że jadący nie ma pojęcia o jeździe torowej i na 100% wypadnie z toru...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Martinez81 » 6 maja 2008, 22:23

brii napisał(a):Martinez81 – jesteś w wielkim błędzie – jazda torowa to zupełnie inna bajka, elektronika napewno w niej nie pomoże


Może źle to wytłumaczyłem,ale chodzi mi o to,że kiedy elektronika nie była tak powszechnie używana,to,żeby szybciej i w miarę bezpiecznie pojechać to trzeba było posiadać jakieś umiejętności i pojęcie o aucie(jak sie zachowuje itd).Teraz nie potrzeba już takich umiejętności jeśli w aucie jest odpowiednio dużo systemów.:)

Tak czy inaczej wniosek jest jeden księgowi do spółki z ekologami niszczą prawdziwą motoryzację z duszą.:(
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez brii » 6 maja 2008, 22:43

Martinez81 napisał(a):Teraz nie potrzeba już takich umiejętności jeśli w aucie jest odpowiednio dużo systemów.

Ludzie nabierają za dużej pewności siebie i kończy się to często tragicznymi dzwonami :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez gari » 7 maja 2008, 03:22

Tito01 napisał(a):Nawet nowy GTR, pomimo pochlebnych opini, to już nie to samo co stary skyline. Niby ta moc, osiągi, sterowność, ale z drugiej strony plastik, masa elektroniki...


Nissan Skyline procz niesamowitych osiagow slynol jeszcze z dwoch rzeczy .... tanich plastikow oraz masy elektroniki :P

http://pl.youtube.com/watch?v=Ab6TNWVKxxE

POZDR
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez Lukano » 7 maja 2008, 08:33

Grzyby napisał(a):ravo napisał:
ja nie widze dalej komfortu jazdy autem, ktore do 2 tys obrotow nie chce ruszyc

chyba każda benzyna tak ma ... łoł
Zapraszam do siebie język

Popieram :P Moja mazda śpi do 3500. Zapraszam do volvo mojego ojca :P
Max moment od 1.700, od 1.000 płynnie przyspiesza, od 1,700 wgniata w fotel.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez STEffAN » 7 maja 2008, 11:44

Nie wiem jak KF i K8 (nie jeździłem), ale KL jest bardzo elastycznym silnikiem.
fakt że od 3k rpm lepiej ciągnie, ale na niższych obrotach też daje rade.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez Martinez81 » 7 maja 2008, 16:46

brii napisał(a):Ludzie nabierają za dużej pewności siebie i kończy się to często tragicznymi dzwonami ysz


Otóż to Brii.Jeździłem trochę po Polsce i Niemczech i widziałem trochę takich cwaniaków co są strasznie pewni swoich aut.
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Mateusz L » 7 maja 2008, 21:28

Amerykańska wersja ma mieć podobno 3,5 V6:D:D:D może zaturbią i do nowego MPSa wrzucą <lol>
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Riki » 7 maja 2008, 22:25

Lukano napisał(a):Max moment od 1.700, od 1.000 płynnie przyspiesza, od 1,700 wgniata w fotel.


<list> <diabełek> <diabełek>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Puhcio » 7 maja 2008, 22:30

No i co z tego jak ten moment zaraz się kończy ? :D

Benzyna z turbo to jest przyszłość.
T5 – 330 Nm 2500 – 5100 rpm ;)
A to tylko dlatego, że to wysilony silnik i mocno dmucha.

Zwykłe 2.5T ma 193 KM.
270 Nm 1800 – 5100 rpm. To jest elastyczność ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: KamilTbK i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto