Elastyczność mazd 323F

Postprzez Mirek » 29 kwi 2008, 16:40

Radek89 napisał(a):BG wysoki moment obrotowy jest dostępny już od niskich obrotów, a w maździe 323F 1.5 BA, momentu na n iskich obrotach praktycznie nie ma


jeśli masz wersję 8V to faktycznie choć przypuszczam że masz 16V? ale i tak subiektywne odczucie w BG jest lepsze. Na pewno jak na 16-zaworowy silnik B6 to kawał dobrej roboty, mało którym autem z tak małym silnikiem można jeździć sobie w zakresie 2500-4000 i jest to bardzo przyjemne, oczywiście ma to związek z tym że ma stosunkowo niedużą moc maksymalną, auta bardziej 'wyżyłowane' już tak nie chodzą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Radek89 » 29 kwi 2008, 16:46

tak, mam 16V i mam takie wrażenie, nie jest to potwierdzone na chamowni, ale napewno od 2,500 rpm u mnie już można zauważyć jak licznik zaczyna się szybko piąć w górę a w ojca BA . . . to taki efekt jest na 3,800 rpm jak u mnie na 2,500 rpm, najeździłem sie już w życiu baardzo dużo, praktycznie od małego i czuję autko ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez TALREP » 29 kwi 2008, 18:16

Xenocyd napisał(a):
TALREP napisał(a):przy 2500 obr. mozna spokojnie wyprzedzac

silniczek 8V to zupelnie inna bajka, przy takich obrotach to ja mam wrazenie, ze emeryci mnie wyprzedzaja, pieszo :)


doskonale sobie zdaje z tego sprawe :)
Przy okazji i ja sprawdze swoja stoperem, bo ciekaw jestem jak to sie ksztaltuje.
Swoja droga nie rozumiem dlaczego przestali wstawiac B6E od kwietnia 91
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Xenocyd » 29 kwi 2008, 22:08

TALREP napisał(a):Swoja droga nie rozumiem dlaczego przestali wstawiac B6E od kwietnia 91

taki trend rynkowy, wtedy 16V to byl normalnie wypas... a jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez grodek » 30 kwi 2008, 08:10

no tak masa robi swoje:] a ja i tak kcem sprawdzic swoja 323C tylko nie mam okazji :P
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez grodek » 30 kwi 2008, 08:18

323F BG 1.6i 16V moc 88KM, moment 132Nm@4000rpm, waga ok. 990kg
323F BA 1.5i 16V moc 88KM, moment 132Nm@4000rpm, waga ok. 1115kg

a i jeszcze to! własnie co oni zrobili tym silniczom ze maja takie parametry przecia to odrazu widac ze to jest zrobione specjalnie na niemiecki rynek zeby nie przekroczyc progu 90KM i niepłacic wiekszego podatku jakoś musieli je skrzywdzic bardzo chciałbym wiedziec jak:P bo na japonski rynek auta sa z tymi samymi jednostkami ale mocniejsze hmm i nie tylko mazda dobrym przykładem jest honda wersja 1,6 v-tec 160KM tylko w japoni dostępna była.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez sebastiano20 » 30 kwi 2008, 11:52

moja madzia przyspiesza tak: od 80km/h do 120na 4 biegu 14s. a na piatym 19. nie weim czy to dobry wynik ale moim zdaniem spoko na silniczek 1.5 16v pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 17:03
Posty: 11
Skąd: jasło
Auto: mazda323f '97

Postprzez Mirek » 30 kwi 2008, 13:07

grodek napisał(a):na japonski rynek auta sa z tymi samymi jednostkami ale mocniejsze


wymagają zasilania PB 98 to podstawowa różnica, w wersji na europę mogą być zasilane nawet PB 91
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Radek89 » 30 kwi 2008, 13:11

sebastiano20 napisał(a):moja madzia przyspiesza tak: od 80km/h do 120na 4 biegu 14s. a na piatym 19. nie weim czy to dobry wynik ale moim zdaniem spoko na silniczek 1.5 16v pozdro



Wynik ok, jest to wynik baardzo dobry, tym bardziej cieszę się z mojego bo kilka sekundek BG jest lepsza ;)

Pozdro i dzięki bardzo za pomiar.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez soul » 30 kwi 2008, 13:14

moja 80-120 na 4 biegu robi w 11,4s :P, wkładka k&n plus lekko przyspieszony zaplon wzgledem serii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Radek89 » 30 kwi 2008, 13:56

no to jesteśmy na równym poziomie ;) Ja też zakładam niebawem K&N , wywalam katalizator i może poszukam kogoś kto ustawi mi zapłon ;))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez grodek » 30 kwi 2008, 23:43

ja mam k&n wkładke lepiej ciągnie w gornej partii obrotów wiec w twojej BG bedzie dobrym pomysłem:] a i zapłon mam na 11 ustawiony to dopse?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez grodek » 3 maja 2008, 11:19

ok sprawdzone na 4 biegu od 80 do 120 –> 13s ale mysle ze jak zdjeme te paskudne zimowe opony i załoze letnie i aluski to bedzie troszke lepiej bo od momentu zalożenia zimowych jest wolniejsza moze dlatego ze wiecej gumy:P na nich czy cos:P na 5 nie sprawdzałem.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez lama » 3 maja 2008, 12:41

co ty robisz jeszcze w zimowych kapciach ???? swoją drogą letnie pewnie masz szersze to nie był bym taki pewien tych lepszych wyników...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Radek89 » 3 maja 2008, 12:45

Czyli z tego wszystkiego wychodzi na to że moja perła jest jak do tej pory najszybsza jeśli chodzi o seryjne 1.5 i 1.6 – FAJOWSKO :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez grodek » 5 maja 2008, 08:10

nie własnie zimowe mam za szeroki troche:p a letnie mam tego samego rozmiaru niby co zimowe ale na oko zimowe wyglądaja na wiksze:P Radek89 lepiej ale jak ci sie przytyje tak ze 100kg to bedzie na rowni:P no dobra a jak skrzywdzili te silniki ze maja po 88km?? zamiast 110?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Radek89 » 5 maja 2008, 13:42

kij wie. ciekawe ile kosztuje kapustki aby odzyskać te brakujące rumaczki... hmmm, 110 koni i 990 kilo . . . to już coś ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez sebastiano20 » 6 maja 2008, 10:35

soul napisał(a):moja 80-120 na 4 biegu robi w 11,4s :P, wkładka k&n plus lekko przyspieszony zaplon wzgledem serii


ja nie mierzyłem stoperem tylko na oko;) jadąc i liczac :P hehe a moje caraudio wazy chyba tyle co jeden pasazer wiec sie nie liczy;p psss co to jest wkladka k&n?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 17:03
Posty: 11
Skąd: jasło
Auto: mazda323f '97

Postprzez KeyTrap » 6 maja 2008, 11:28

sebastiano20 napisał(a):hehe a moje caraudio wazy chyba tyle co jeden pasazer wiec sie nie liczy;p

no to mamy podobny problem ;)

Tak czy inaczej dziś postaram się zmierzyć stoperem.
BA Z5 – całość SERIA (oprócz ważącego caraudio) ;)
Już nie taki świeżak w rodzinie Mazdy ;)

...moja 323F: KLIK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 01:01
Posty: 33
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BA '97 Z5 1.5 16V

Postprzez grodek » 6 maja 2008, 15:51

sebastiano20 "psss co to jest wkladka k&n?" filtr powietrza tylko spotrtowy o zwiekszonym przepływie to znacyz łatwiej silnikowi zasysac powietrze i jest wieloktortnego urzytku co 10 000 czyści sie spacjalnym srodkiem i gitara nie dośc ze poprawia osiagi przy wyrzszych obrotach to jeszcze delikatnie zmienia dzwiek silnika no i oszczędzasz kase na nowych filtrach minus jest jeden ze koszt takiego filtra to koło 130zł do 1,5 BA no ale zamiast 10 razy wimieniac filtr czyli 10x30zł 300zł opłaca sie
a te 110KM hmm to wtedy mozna do hondy civic podjechac:P narazie z tego co wiem to wałki chyba sa inne nie mieli katalizatorów ani EGR-a.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323