Ocierka na zderzaku / mała rzecz a płakać się chce (nowa fotka str. 3 )
ok, jak tylko jutro naniosę klar, to porobie dokładne fotki. Daj mi gg to wyślę ci linki na aukcję kolesia. Jeśli wyślesz mu klapke od wlewu paliwa to komputerowo dobierze ci lakier idealny. Za 0,8l lakieru i nabłyszczacz do tego dałem 72 zł, łącznie z przesyłka ;D
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
ja potrzebuje "pół kieliszka" lakieru bordowo-wisniowego bo śrubka z chlapacza odpadła i po jakimś czasie zrysowało lakier do blachy(muszę to zabezpieczyć) w niewidocznym aż tak miejscu bo przy progu. Czy on też tak mało sprzeda?
- Od: 4 paź 2007, 15:06
- Posty: 150
- Skąd: Kraków + okolice
- Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r
Jasne. z tego co napisałes potrzebujesz dobrej bazy antykorozyjnej i lakierku zaprawkowego. On sprzedaje zaprawkowy chyba po 7 zł za 30 ml.
a to linka na ta aukcję . Jakbyś kupował to powiedz że polecił go koleś od J4 z mazdy który dobrał na podstawie klapki od paliwa. Może zrobi mu się miło
Aha i nie wiśniowo – bordowy, tylko mjusisz mu podać numer który masz na karteczce przyklejonej na dole środkowego słupka którą widać po otwarciu drzwi kierowcy tam jest FARBE: ......... i numer farby np. J4 mu piszesz w mailu, do tego auto i rok produkcji.
https://ssl.allegro.pl/item336362619_haya_lakier_zaprawkowy_30_ml_super_pasowalnosc.html
a to linka na ta aukcję . Jakbyś kupował to powiedz że polecił go koleś od J4 z mazdy który dobrał na podstawie klapki od paliwa. Może zrobi mu się miło
Aha i nie wiśniowo – bordowy, tylko mjusisz mu podać numer który masz na karteczce przyklejonej na dole środkowego słupka którą widać po otwarciu drzwi kierowcy tam jest FARBE: ......... i numer farby np. J4 mu piszesz w mailu, do tego auto i rok produkcji.

- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Jeszcze dorzuce kilka uwag.
Po pierwsze, jesli malujesz "plastiki" to wez pod uwage ze przyczepnosc lakieru do polietylenu czy polipropylenu jest kiepska i lakier nie bedzie sie tak trzymal jak na blasze. Przydalby sier jakis podklad do plastikow.
Po drugie, malowanie lakierem w sprayu ma jedna podstawowa wade – lakier nigdy nie utwardza sie w stopniu takim, jak z pistoletu. Lakier gotowy do nanoszenia robi sie z bazowych kolorow, rozcienczalnika i UTWARDZACZA, ktory nadaja lakierowi twardosc taka, jaka ma lakier na karoserii. Mozna to potem matowic, polerowac, robic co sie bedzie chcialo. Lakiery w sprayu nie maja utwardzacza bo zastyglyby w puszcze. Wlasciwie nie da sie tego pozniej polerowac bo pod wiekszym naciskiem warstwa lakeoru sie marszczy po prostu.
Po trzecie, przy niewielkiej powierzchni spray daje rade, nawet pedzelkiem do paznokci by wyszlo fajnie, bo tego nie widac z daleka. Na wieksze powierzchnie tylko pistolet i porzadny podklad.
Po pierwsze, jesli malujesz "plastiki" to wez pod uwage ze przyczepnosc lakieru do polietylenu czy polipropylenu jest kiepska i lakier nie bedzie sie tak trzymal jak na blasze. Przydalby sier jakis podklad do plastikow.
Po drugie, malowanie lakierem w sprayu ma jedna podstawowa wade – lakier nigdy nie utwardza sie w stopniu takim, jak z pistoletu. Lakier gotowy do nanoszenia robi sie z bazowych kolorow, rozcienczalnika i UTWARDZACZA, ktory nadaja lakierowi twardosc taka, jaka ma lakier na karoserii. Mozna to potem matowic, polerowac, robic co sie bedzie chcialo. Lakiery w sprayu nie maja utwardzacza bo zastyglyby w puszcze. Wlasciwie nie da sie tego pozniej polerowac bo pod wiekszym naciskiem warstwa lakeoru sie marszczy po prostu.
Po trzecie, przy niewielkiej powierzchni spray daje rade, nawet pedzelkiem do paznokci by wyszlo fajnie, bo tego nie widac z daleka. Na wieksze powierzchnie tylko pistolet i porzadny podklad.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Po pierwsze, jesli malujesz "plastiki" to wez pod uwage ze przyczepnosc lakieru do polietylenu czy polipropylenu jest kiepska i lakier nie bedzie sie tak trzymal jak na blasze. Przydalby sier jakis podklad do plastikow.
podkład dałem dwie warstwy ( drugą warstwę zmatowałem ) firmy novol
Po drugie, malowanie lakierem w sprayu ma jedna podstawowa wade – lakier nigdy nie utwardza sie w stopniu takim, jak z pistoletu. Lakier gotowy do nanoszenia robi sie z bazowych kolorow, rozcienczalnika i UTWARDZACZA, ktory nadaja lakierowi twardosc taka, jaka ma lakier na karoserii. Mozna to potem matowic, polerowac, robic co sie bedzie chcialo. Lakiery w sprayu nie maja utwardzacza bo zastyglyby w puszcze. Wlasciwie nie da sie tego pozniej polerowac bo pod wiekszym naciskiem warstwa lakeoru sie marszczy po prostu.
Nie jestem lakiernikiem, ale mnie się chba udało bo nie mam żadnych zmarszczeń i ładnie się wszystko świeci
Po trzecie, przy niewielkiej powierzchni spray daje rade, nawet pedzelkiem do paznokci by wyszlo fajnie, bo tego nie widac z daleka. Na wieksze powierzchnie tylko pistolet i porzadny podklad.
Z tym się zgodzę w 100 %
pozdro
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Radek89 napisał(a):się chba udało bo nie mam żadnych zmarszczeń i ładnie się wszystko świeci

Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
ja maluje auta od ładnych kilku lat pierwsze słysze że
Z tego co wiem to do bazy daje sie rozpuszczalnik a utwardzacz tylko do klaru i akryli
A poza tym faktycznie przyczepność laku do plastiku jest słaba ale sam podkład do plastiku nic nie da jak do lakieru nie dodasz elastyfikatora.
toady napisał(a):Lakier gotowy do nanoszenia robi sie z bazowych kolorow, rozcienczalnika i UTWARDZACZA
Z tego co wiem to do bazy daje sie rozpuszczalnik a utwardzacz tylko do klaru i akryli
toady napisał(a):Po pierwsze, jesli malujesz "plastiki" to wez pod uwage ze przyczepnosc lakieru do polietylenu czy polipropylenu jest kiepska i lakier nie bedzie sie tak trzymal jak na blasze. Przydalby sier jakis podklad do plastikow.
A poza tym faktycznie przyczepność laku do plastiku jest słaba ale sam podkład do plastiku nic nie da jak do lakieru nie dodasz elastyfikatora.
- Od: 11 mar 2008, 18:55
- Posty: 10
- Skąd: tychy
- Auto: 323F BG 1.6 16V '92r
Z tego co wiem to do bazy daje sie rozpuszczalnik a utwardzacz tylko do klaru i akryli język
Też mi się tak zdawało
A poza tym faktycznie przyczepność laku do plastiku jest słaba ale sam podkład do plastiku nic nie da jak do lakieru nie dodasz elastyfikatora.
Ja jednak uzyłem zwykłeko podkłady z novolu- było na nim napisane ,, podkład zwiększajacy przyczepność" czyli mam się nastawić na to że mój ładny lakierek poprostu sobie spadnie
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Simon_ax, to wszystko prawda co piszesz, nigdzie nie pisalem, ze jestem lakiernikiem
Malowalem amatorsko swoje cudo i podzielilem sie moja wiedza na tyle i potrafilem, bo wiem co i jak u siebie zepsulem.
Plastiki pracują bardziej niz powierzchnie metalowe (wyginanie, drgania, rozszerzalnosc temperaturowa...) wiec moze tak sie zdarzyc, ze lakier nie nadazy i odprysnie, ale w Twoim przypadku jest malowany kawalek na łuku, który chyba z całego zderzaka jest najsztywniejszy i najmniej pracuje... Ja stawiam, ze nie odpadnie, ale to jest moja amatorska opinia. Czas pokaze...
Pozdrawiam
Radek89 napisał(a):lakierek poprostu sobie spadnie
Plastiki pracują bardziej niz powierzchnie metalowe (wyginanie, drgania, rozszerzalnosc temperaturowa...) wiec moze tak sie zdarzyc, ze lakier nie nadazy i odprysnie, ale w Twoim przypadku jest malowany kawalek na łuku, który chyba z całego zderzaka jest najsztywniejszy i najmniej pracuje... Ja stawiam, ze nie odpadnie, ale to jest moja amatorska opinia. Czas pokaze...
Pozdrawiam
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Radek89 kiedy wrzucisz te zdjęcia..? Pokaż jak to wyszło..
Mazda sprzedana...
- Od: 4 mar 2008, 11:06
- Posty: 83
- Skąd: Grójec
- Auto: Mitsubishi Eclipse GS
wrzucę wrzucę, niech ja tylko dorwę aparat
))))
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Radek89 napisał(a):Ja jednak uzyłem zwykłeko podkłady z novolu- było na nim napisane ,, podkład zwiększajacy przyczepność" czyli mam się nastawić na to że mój ładny lakierek poprostu sobie spadnie ?
Jeśli użyłeś normalnego podkładu i naprawy dokonałeś mniej więcej tak jak Ci napisałem to lakier na 100% nie spadnie!!, jedynie efekt końcowy zależy od Twoich zdolności
Odnośnie plastików
toady napisał(a):Plastiki pracują bardziej niz powierzchnie metalowe (wyginanie, drgania, rozszerzalnosc temperaturowa...) wiec moze tak sie zdarzyc, ze lakier nie nadazy i odprysnie
Jest to prawda w przypadku nowszych aut które mają zderzaki wykonane z cienkiego i elastycznego plastiku (tu zastosowanie specjalnych podkładów, kitu i elastyfikatorów jest koniecznością) ale BG ma twardy plastik i zastosowanie w.w. składników jest zbyteczne (chyba że ktoś ma za dużo kasy:) ) Sam do swojej madzi robiłem zderzak łączony z dwóch (góra 323f, dół 3) beż użycia w.w. składników i lakier sie trzymie
- Od: 11 mar 2008, 18:55
- Posty: 10
- Skąd: tychy
- Auto: 323F BG 1.6 16V '92r
Jeśli użyłeś normalnego podkładu i naprawy dokonałeś mniej więcej tak jak Ci napisałem to lakier na 100% nie spadnie!!, jedynie efekt końcowy zależy od Twoich zdolności usmiech
Odnośnie plastików
No wałsnie tez mi się tak wydaje, pozatym wydaje mi się że dużo dał klar, ponieważ zauważyłem że zaraz po nałożeniu warstwy klaru wchodzi on w reakcję z poprzednimi warstwami i myślę że to dodatkowo ,,łączy lakier", efekt koncowy jest wyśmienity, nikt z posród moich kumpli nie był w stanie mi powiedziec gdzie było coś robione ( podpowiedziałem im nawet że chodzi o przedni zderzak ) ale itak nic nie zauważyli, także jestem z siebie naprawdę zadowolony
pozdro i dzięki wielkie dla simona ax i innych którzy służyli pomocą
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
kurcze nie wiedziałem ze ktoś jeszcze patrzy na ten temat – obiecuje już teraz na 100 % że foteczki jutro będą
D:D::D
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
ja też nie raz tu zaglądałem dla fotek ale jak dotąd nie ma 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Jutro obiecuje foteczek będzie aż nadto – sorki.
Ale nie ma tego złego, odrazu porobie foty lakierowanych listew
Ale nie ma tego złego, odrazu porobie foty lakierowanych listew
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość