Czytając wypowiedzi niektórych osób w tym wątku, muszę przyznać, że Pan Pertyński doskonale was podsumował w liście na temat nowej Mazdy 6 i kontrowersyjnego zachowania na forum w stosunku do jego osoby.
W ogóle nie rozumiem, jakim prawem porównujecie M6 z autami typu Bmw 3, Mercedes C-klasse, a w szczególności nowym Audi A4. Większość osób wypowiadających się na temat tych aut, na pewno nie jeździło e90 i A4 B8. Bmw 3 nigdy nie było autem, w którym ilość miejsca we wnętrzu było kluczowym atutem w wyborze właśnie tego auta. "Trójka" ma bardzo duży rozstaw osi, ale jest najkrótszym autem w klasie. Dla mnie jest to dużą zaletą, a miejsca w środku na pewno jest więcej niż w Matizie (złośliwość fana „szóstki”). Mazda 6 jest większa od 3ki, ale klienci BMW nigdy nie kupowali auta dla miejsca w środku. Również ubogie wyposażenie im nie przeszkadza. Pamiętajmy, że niemieckie auta można skonfigurować do własnych potrzeb.
Auta klasy premium D kupuje się dla ich świetnego dopracowania. Audi A4 jest bardzo komfortowe, dobrze się prowadzi, jest znakomicie wykończone, ma wygodne odpowiednio długie fotele i dynamiczne silniki R4 oraz V6 (można wymieniać dalej). Bmw super się prowadzi, a przy tym jest komfortowe. O dieslach monachijskich można tylko powiedzieć, że są najlepsze. Palą najmniej ( 1,5 l mniej niż konkurencja) mają najlepszy dźwięk i są bardzo dynamiczne. Mercedes C kierowany jest do osób ceniących sobie komfort ponad emocje. Jakość materiałów w nowej C-klasie budzi zastrzeżenia (Auto Bild, Auto Zeitung zawsze czepiają sie jakości materiałów Merca), ale wnętrze C-klasy jest wykonana w większości z materiałów przetwarzanych, przez co nie jest aż tak dobrej jakości jak np. Audi, ale materiały są lepsze niż w Maździe, w której jest zbyt dużo twardego plastiku, a jakość skóry jest niska. Mam identyczną w swoim aucie (Suzuki Grand Vitara) i niemieckie auta, takie jak Bmw/Mercedes biją na głowe Japońców w dziedzinie jakości tapicerki (mówimy o tańszej skórze Dakota, pamiętajmy, że możemy zamówić nawet tapicerkę za 15 tyś zł, którą widziałem i byłem pod wrażeniem).
Mylicie się myśląc, że auta klasy premium mają być bardzo przestronne, świetnie wyposażone i takie jak wasze kochane Mazdy. „Szóstka” nie jest porównywana do tych aut, tak samo jak Passat, Mondeo, Laguna, Vectra, Accord itd. Te auta mogą być bliżej lub dalej klasie premium.
Uważam, że Mazda nie popisała się nową 6. Jak można stworzyć auto, które ma gorszą jakość wykonania, gorsze fotele niż stary model.
Nowa 6 jest twarda, przez to dobrze się prowadzi, ale tłucze na dziurach. Ford potrafi zrobić auto lepiej prowadzące się od Mazdy, ale o wiele bardziej komfortowe.Uważam, że Mazda postawiła głównie na nowoczesny i modny wygląd, technicznie nie dopracowali auta tak jak w 2002 r. wprowadzając nowy model na rynek, który zaskoczył wyjadaczy segmentu (Passata, Mondeo). Zobaczymy, co pokaże Honda, ale po pierwszych testach można powiedzieć, iż bardzo dopracowali komfort i prowadzenie, przez co Accord jest najbliżej klasy premium.
Mazda to nie klasa premium i skończcie już tą rozmowę przyrównując ją do Bmw, Audi i Mercedesa
