Czujnik włączający wentylator, czujnik temperatury. 626 GD

Postprzez ADi » 23 maja 2004, 13:29

ello ziomale :) poszukuje czujnika włączającego wentylator chłodnicy do 626 GD z 91r silniczek 2.0...

tylko ze jest mały problem gdyż z serwisu wykombinowałem taki do GD ale okazało się że nie pasuje :| ma inne wejście bardziej zaokrąglone...ten w madzi ma bardziej kwadratową wtyczkę...a ponoć rocznik i silnik się zgadza....spotkaliście się z czymś takim bo nigdzie nie mogę zdobyć tego właściwego

dodatkowy problem to kurna koszt (tego niepasującego) 170zł za taki bubel to mi się nie widzi płacić...help bo wentylator włączony jest na stałe

pozdro thx :D
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez b2 » 23 maja 2004, 23:50

z tego co się orientuję , mazda zakładała czujniki Denso, Panasonic albo Ni-cośtam. wykręć, spisz numer (powinien być zaraz nad gwintem/śrubą) i szukaj. mnie też powiedzieli, że mam nietypowy czujnik (co prawda xedos 6 v6 a nie GD, ale per analogiam.. :)), bo kończy się gniazdkiem na wtyczke, a "panie w katalogu mamy takie co się kończą na blaszkie"... no ale żyjemy w polsce – co sklep, to katalog :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Konrad » 24 maja 2004, 11:03

Spisz symbol i producenta i jeśli masz możliwość prześlij zdjęcia. W kaliszu można było kupić do GE chyba ok 70 zł. Jak będę znał więcej szczegółów to sprawdzę.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez gonzo626 » 24 maja 2004, 20:02

predzej czujnika poszukaj po szrotach taniej i wiesz co biezesz a w GD zeczywiscie byly dwa rodzaje w jednym ten czujnik dziala po zetknieciu z masa a drugi po odlaczeniu bo chodzi ci o czujnik na termostacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 22:36
Posty: 103
Skąd: Wawka
Auto: 929 HB 2.0 benz

Postprzez Waluś » 5 sty 2005, 20:24

Powitać.
Mam pytanko> Gdzie znajdują sie czujniki załączjące i wyłączające wiatrak, czujnik temperatury, pokazujący temp. na desce w silniku 2,2i (F2)
Bo sobie tak beztrosko śmigam, a jeszcze jak kupiłęm to nie słyszałem wiatraka, choć po dłuższym postoju temp. sie troszke odchyliła od normy.
No i te od wskaźnika, bo nie zawsze mi pokazuje, coś jest [tiiit]... yyyy zepsute :) raz pokaże elegancko, a innym razem nawet nie drgnie. Gdzie szukać przyczyny ??
Aha i jeszcze coś ten czujnik co jest na dole chłodnicy do czego służy??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez JACU626 » 5 sty 2005, 22:29

Cos ci nie łączy, mazdy w życiu nie mialeś że nie wiesz gdzie są czujniki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waluś » 5 sty 2005, 22:32

no tak, ale u mnie był gdzieś w bloku o ile pamiętam. tutaj są dwa koło siebie w tej kopółce pod którą jest termostat (który jest do czego), zdaje sie że powinien być jeszcze trzeci, no i zastanawiam sie od czego jest ten na dole chłodnicy
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez JACU626 » 5 sty 2005, 22:58

U mie górny jest od wentylatora a dolny od wskaznika ale to diesel. Jak przy włączonej stacyjce zciągniesz kabel to powinien działac wentylator. Trzeciego bym szukał w głowicy. Ten na dole chłodnicy masz podpięty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waluś » 5 sty 2005, 23:05

JACU626 napisał(a):Ten na dole chłodnicy masz podpięty?

Właśnie nie i dlatego pytam od czego jest. Zaśniedziały kable i musi odpadły
A u mnie jest tak: są dwa poziomo. Jeden jest mał od wskaźnika temperatury, drugi większy od wiatraka
Informator Newbie
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 5 sty 2005, 23:31

W mojej Mazdzie na dole chłodnicy jest właśnie termiczny włącznik wentylatora chłodnicy (też nie działający – dzisiaj miałem wymienić, ale okazało się że wcale nie jest tak łatwo wybrać właściwy – muszę go po prostu wyjąć io podjechać do sklepu aby pokazać na wzór). W bloku silnika mam termostat.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 5 sty 2005, 23:44

Huano napisał(a): termiczny włącznik wentylatora

Włącznik czy wyłącznik bo mi sie zdaje że za niska temp. tam panuje jak na włączenie. Włącznik musi być gdzieś przy bloku
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 5 sty 2005, 23:52

No więc w "mondrej" książce którą posiadam jest napisane:
[...] Po włączeniu zapłonu zewrzeć końcówki przewodów dochodzące do wyłącznika termicznego umieszczonego w zbiorniku chłodnicy. Silnik wentylatora chłodnicy powinien zacząć się obracać.[...] Tak więc pewnie wyłącznik :) Nie mniej jednak może on być również odpowiedzialny za nie włączanie się wentylatora (oczywiście należy również sprawdzić czy przewody śa w dobrym stanie :) ) A jednocześnie kawałek dalej nazywają ten sam czujnik włącznikiem :) I dlatego jest to "mondra" książka :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 5 sty 2005, 23:55

być może ale w poprzedniej GD ten czujnik miałem odłączony i wiatrak chodził poprawnie :|
Ale z tego co wiem to przy termostacie jak zdejmiesz przewód to też powinien sie wiatrak włączyć, chyba że sie myle
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 6 sty 2005, 00:03

Z tego co wiem to faktycznie powinien. Ale dla pewności sprawdz czy w ogole wentylator dziala – lepiej zrobic to teraz gdy jeszcze temperatura jest w miare przyjemna niz sie zagotowac gdzies na trasie :( Choc z drugiej strony zima to i tak Ci raczej nie grozi :)
A co do odchylenia temperaturki – u mnie tez bardzo delikatnie rosnie po dluzszym postoju – ale jako ze mam wentylator "na krotko" to niestety nie wiem czy powinien sie zalączać...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 6 sty 2005, 00:07

Jutro sobie to wszystko polukam
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 6 sty 2005, 00:10

Waluś napisał(a):Jutro sobie to wszystko polukam

Jakby cus to mogę Ci porobić skany z tej mojej "mondrej" ksiązki – dosłownie 2 stronki i wrzuce na mojego FTPa
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Achemenid » 6 sty 2005, 02:43

Tylko jakos zaden z twoich doradcow nie ma silnika F2.
A to jest nie typowy silnik w mazdzie .
<lol> <lol> <lol>




Huano napisał(a): Po włączeniu zapłonu zewrzeć końcówki przewodów dochodzące do wyłącznika termicznego umieszczonego w zbiorniku chłodnicy.

A ja w swoim F2 nic takiego nie mam .





Wszystkie czujniki dotyczace temperatury mam zamontowane na obudowie termostatu,a ten naj mniejszy z jednym przewodem jest od wentylatora . :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez adam626 » 6 sty 2005, 09:57

u mnie z wyglądu jest tak samo jak w 2.2
czujnik na termostacie bardziej wystający do przodu steruje wentylatorem poprzez zwarcie do masy przewodu
ten drugi steruje wskaźnikiem
ten w chłodnicy nie wiem co robi
jest i jest podłaczony ale jak go odłaczę nic się nie zmienia
w starych produktach fiata właśnie ten sterował wentylatorem
pomimo że na dole chłodnicy jest najchłodniej to wystarczy to uwzględnić dobierając czujnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 6 sty 2005, 10:52

Panowie dzisiaj po głębszej analizie wypatrzyłem że wszystki czujników to jest 4 (Achemenid licze na ciebie) 2 jest przed termostatem (mały z jednym przewodem, pewnie od wskaźnika, drugi duży z dwoma przewodami), a następne dwa są już tuż za termostatem są duże jak tamten pierwszy ale wychodzi z nich po jednym przewodzie.
I co szanowne grono dyskusyjne na to ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 6 sty 2005, 11:34

Waluś napisał(a):Panowie dzisiaj po głębszej analizie wypatrzyłem że wszystki czujników to jest 4 (Achemenid licze na ciebie) 2 jest przed termostatem (mały z jednym przewodem, pewnie od wskaźnika, drugi duży z dwoma przewodami), a następne dwa są już tuż za termostatem są duże jak tamten pierwszy ale wychodzi z nich po jednym przewodzie.
I co szanowne grono dyskusyjne na to ??


To ten jednodrutowy (i u mnie jedyny sterczacy lekko do gory od przodu). Latem walczylem z niedzialajacym wentylatorem. O awarii dowiedzialem sie dopiero w naprawde duzym korku – uklad chlodzenia wytrzymywal nasze niezbyt gorace lato nawet 15-20 minut bez ostrzezen na desce. Poza wlacznikiem koniecznie sprawdz przekaznik, bo u mnie wlasnie to sie upalilo. Znajduje sie on zaraz za lewa lampa i niestety jest narazony na dzialanie duzych ilosci slonej wody. Wyobraz sobie, ze upalil sie przewod w kostce i przylacze na samym przekazniku. Wobec awarii na wiazce nie zawracalem sobie glowy szukaniem oryginalu. Zalozylem zwykle konektory i uniwersalny przekaznik z dwoma oddzielnymi obwodami dla toru +/– sygnalowego z czujnika i "przelotowy" pradowy do zasilania wiatraka. Analize awarii zacznij od samego silnika wentylatora.

Mam nadzieje, ze w moim f2 jest tak samo jak w Twoim f2t.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6