Elastyczność mazd 323F

Postprzez Radek89 » 27 kwi 2008, 10:51

Mam do was prośbę , ciężko jest znaleźć w necie jakieko0lwiek dane na temat elastyczności naszych mazdek, takze prosiłbym o sprawdzenie w wolnej chwili elastyczności 80 – 120 na czwartym i na 5 biegu. Chcę zobaczyć czy madzia rzeczywiści mi się deczko zmuliła czy to poprostu mnie zaczyna brakować większej mocy ;) Chodzi mi głównie o BG 1.6 ale i o BA 1.5

Z góry dziękuje i myśle że temat wielu osobom się przyda w diagnostyce swojego silniczka.
Prosze też o pisanie na jakich oponkach był zrobiony taki rezultat

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez kieresik » 27 kwi 2008, 20:29

U mnie w BA Z5 wygląda to tak że na czwartym biegu koło 80 juz sobie dobrze radzi i przyjemnie przyspiesza.
Z piątką jest gorzej bo przy setce zbiera się jeszcze słabiutko i w sumie koło 120 tak naprawde zaczyna porządnie odchodzić.
Generalnie muszę mieć ponad 3000 obrotów a nawet 3500 żeby zrobić jakies szybkie wyprzedzanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 15:11
Posty: 106
Skąd: Koszalin
Auto: 323 C

Postprzez soul » 27 kwi 2008, 21:57

kieresik napisał(a):Generalnie muszę mieć ponad 3000 obrotów a nawet 3500 żeby zrobić jakies szybkie wyprzedzanie.


normalne :P do 3500 rpm moment obrotowy jest niziutki... potem rosnie do maxymalnych katalogowych przy 4000rpm...

na 5 biegu tez jakos tak smiesznie sie jedzie, do 100 km to jakos tak srednio to jedzie a dopiero od 120 mozna jechac na 5 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez grodek » 28 kwi 2008, 09:37

ja wczoraj też odkryłem ze na 5 to dopiero po 120 zaczyna sie ładnie rozpędzać a najbardziej lubie 3 :P od 60 przy 3tys obrotów do 100 hmm miodek :]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Xenocyd » 28 kwi 2008, 09:48

grodek napisał(a):do 100 hmm miodek

sprobuj dalej, tak do 120 -130 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Radek89 » 28 kwi 2008, 10:02

Kurcze , a jakieś konkrety ??

Ja wczoraj sprawdzałem i jestem w miarę zadowolony :


80 – 120 (na IV) 11s.
80-120 ( na V ) 16 -17s.

Mozecie sprwdzić dla mnie wasze wyniki ??

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez grodek » 28 kwi 2008, 23:14

do 120 na 3 tez sprawdzałem dalej szkoda mi silniczka a te czasy to tak stoperem mierzyc zeby pi razy oko wiedziec? to sprawdze jak bede miał okazje:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Radek89 » 28 kwi 2008, 23:17

ja mierzyłem stoperem, i wiadomo że co do setnej to nie będzie ale wyniki nie są na tyle małe żeby mogła zajść jakaś drastyczna pomyłka ;)

Ok to czekam z utęsknieniem, a jutro sprawdzę jak to jest w ojca Z5, ale myślę że moja BG jest dynamiczniejsza o kilka sekundek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez grodek » 28 kwi 2008, 23:21

mozliwe ze troszke ale nieo kilka sekundek:P to przesada mysle ze moja 323C Z5 bedzie podobnie szła do twojej BG.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez grodek » 28 kwi 2008, 23:23

Z5 jest bardzo mało odporny na zwiekszenie masy auta:P i paliwko wydawało mi sie ze nie ma roznicy ale jest i to spora
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Radek89 » 28 kwi 2008, 23:35

oj zgadzam się , jak ja jadę swoją BG w 4 osoby ( z dość sporymi kolegami ;) to naprawdę nie ma za bardzo czym wyprzedzać, a jak jadę na pusto albo w 2 osoby to madzinka jak na 1.6 jest poprostu rakietą i smiało sobie leszcze wiele nowszych i czasem nawet mocniejszych aut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez TALREP » 29 kwi 2008, 09:40

hehe, musze sprawdzic swoja :) moj silniczek generalnie od 90-100km/h zaczyna fajnie jechac. przy 2500 obr. mozna spokojnie wyprzedzac, a od 3000 przyspiesza sie bardzo fajnie.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Xenocyd » 29 kwi 2008, 11:32

TALREP napisał(a):przy 2500 obr. mozna spokojnie wyprzedzac

silniczek 8V to zupelnie inna bajka, przy takich obrotach to ja mam wrazenie, ze emeryci mnie wyprzedzaja, pieszo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Radek89 » 29 kwi 2008, 12:07

panowie... stopery w dłoń i heja bananana prostą drogę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Xenocyd » 29 kwi 2008, 12:43

Radek89 napisał(a):panowie... stopery w dłoń i heja bananana prostą drogę

jak gdzies sie bede wybieral poza miasto to sprawdze jak tam sie sprawa u mnie przedstawia i podziele sie wrazeniami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Mirek » 29 kwi 2008, 13:14

Jeśli chodzi o BG 1.6 i BA 1.5 to wam od razu powiem że BG sie lepiej zbiera, jeżdzę obiema. Nie jest to jakaś strasznie duża różnica, ale jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez _mario_ » 29 kwi 2008, 13:21

Mirek napisał(a):Jeśli chodzi o BG 1.6 i BA 1.5 to wam od razu powiem że BG sie lepiej zbiera, jeżdzę obiema. Nie jest to jakaś strasznie duża różnica, ale jest.

Zgadzam sie z kumplem stanołem na kresce :) i zostal troche.
japan car...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2008, 18:45
Posty: 266
Skąd: Wadowice
Auto: mx-3 mg zr 126p cult style :)

Postprzez Radek89 » 29 kwi 2008, 14:55

to to ja wiem, bo też użytkuje obie te mazdy, tylko do ojca nie dociera że moja starsza i dużo tańsza madzia jest dynamiczniejsza. Chodzi mi tu też o to żeby go wkońcu przekonać , bo na kresce ojczulek nie chce stanąć ze mną ;) a po drugie to zastanawiam się czy inne madzie BG też tak idą i jakie są różnice, bo wydaje mi się że moja efeczka jest w super stanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Mirek » 29 kwi 2008, 16:24

dane katalogowe:

323F BG 1.6i 16V moc 88KM, moment 132Nm@4000rpm, waga ok. 990kg
323F BA 1.5i 16V moc 88KM, moment 132Nm@4000rpm, waga ok. 1115kg

po prostu BA jest cięższa, silniki mają bardzo podobne osiągi ale mają większą masę do ruszenia. nie jest to jakiś wyjątek, w tych rocznikach na jaki model byś nie popatrzył kolejne generacje 'rosły' i przybierały na wadze. Wzmocnienia mające na celu poprawę bezpieczeństwa, dodatkowe 'bajery' itd. robią swoje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Radek89 » 29 kwi 2008, 16:37

do tego w BG wysoki moment obrotowy jest dostępny już od niskich obrotów, a w maździe 323F 1.5 BA, momentu na n iskich obrotach praktycznie nie ma, dopiero po przekroczeniu granicy ok 4000 rpm, silnik zaczyna jakoś w miarę dynamicznie przyspieszać, jednak powyżej 4000 rpm, w maździe BG 1.6 itak przyspieszenie jest lepsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323