Dołożenie alarmu.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez glock » 24 kwi 2008, 15:41

Barthek1983.....dokładnie jest tam jak Ci opisywałem,pomimo tego że mam 626GE.Podłączasz się pod dwa kable przy kostce... :D
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Barthek » 24 kwi 2008, 15:50

glock napisał(a):Podłączasz się pod dwa kable przy kostce

Glock, z tego co wyczytałem na forum to:
-Pit- napisał(a):zaczynamy od znalezienia oryginalnego sterownika centralnego zamka. Znajduje on sie w samym prawym rogu pod schowkiem, w nogach PASAZERA, tuz pod dmuchawa od wentylacji wnetrza. Nalezy szukac malego przekaznika z napisem "RELAY DOOR LOCK" i wpiac sie w zlacze konektorowe w tym przekazniku (zlacze jest 6-cio polowe). Interesuja nas 4 przewody: przewod brazowo-czarny (otwieranie), brazowo-bialy (zamykanie) oraz dwa od zasilania: +12V oraz masa. Niestety nie pamietam ich kolorow usmiech ale wystarczy sprawdzic miernikiem – sa jeden pod drugim w ktoryms z bokow kostki. Zamek jest sterowny minusem wiec nie trzeba wprowadzac zadnych przerobek w instalacji uniwersalnych sterownikow.

Także trzeba znaleźć 4 kabelki – ciekawe, kótry to masa a który zasilanie – zobaczymy, żeby tylko nie <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez sha'gha » 24 kwi 2008, 21:31

Barthek1983 jak juz podłaczysz to otwieranie z pilota zapisz prosze ktory kabelek gdzie, jak i co ma za funkcje :)
bo wtedy moze i ja sie pokusze o załozenie czegos takiego :D
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 15:19
Posty: 44
Skąd: Olkusz, Gliwice
Auto: Xedos2.0 v6 KF rok93

Postprzez glock » 25 kwi 2008, 08:19

Ja wykorzystałem dwa, od otwierania i zamykania gdyż zasilanie miałem z centralki do alarmu.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Bodek » 25 kwi 2008, 09:08

Ja podpowiem jak ja doszedłem do tego. Do przekaźników dochodzi sygnał +. Potrzebny jest miernik. Jedną końcówke podpinamy pod mase, a druga przykładamy do jednej wsówki i ręcznie od wewnątrz otwieramy i zamykamy zamek. Np. przy zamykaniu na jendym z cienkich przewodów powinno pojawić się napięcie, sygnał +. Jesli dojdziemy do zamykania t oszukamy Otwierania, lub odwrotnie, lub które najpieerw się uda. Ja tym sposoben doszedłem do sedna. Zajęło mi to może minutkę :)

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez sha'gha » 27 kwi 2008, 19:15

Bodek
o wlasnie o to mi chodzilo :D dzieki kolego :) pozdrawiam
a bylo to takie logiczne <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 15:19
Posty: 44
Skąd: Olkusz, Gliwice
Auto: Xedos2.0 v6 KF rok93

Postprzez Barthek » 28 kwi 2008, 08:12

Chłopaki, operacja zakończona pełnym sukcesem <jupi>
Znalazłem ten przekaźnik, sprawdziłem kabelki i podłączyłem następująco:
Przewód brązowo-czarny (otwieranie)
brązowo-biały (zamykanie)
biało-zielony (zasilanie +12V)
czarny (masa -12V)
Życzę udanych lotów (pilotów) <lol>

PS. wie ktoś gdzie jest przewód od kierunkowskazów, żebym mógł go podłączyć do przekaźnika pilota? Chcę żeby również potwierdzał mi kierunkowskazami zamknięcie i otwarcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Bodek » 28 kwi 2008, 08:49

Barthek1983 napisał(a):wie ktoś gdzie jest przewód od kierunkowskazów

Barthek – Przewody od kierunków są pod kolumną kierownicy. Jest tam kilka kostek. Odpinaj każdą pokolei i tym sposobem dojdziesz na której kostce są podpięte kierunki. Jak już będziesz miał kostkę to mierniczek i szukasz :)

Barthek1983 napisał(a):Chcę żeby również potwierdzał mi kierunkowskazami zamknięcie i otwarcie

Zależy też od samej centralki jaką montujesz do zamykania i otwierania. Czy do sygnalizowania ma ona jeden przewód na wyjściu czy dwa. Jeśli jeden to prościej będzie Ci podpiąć pod światła postojowe (za dużo zabawy z diodami aby podpiąć to po d kierunki). A jesli na wyjściu są dwa przewody to wtedy nie ma problemu :)

Ja u siebie miałem jeden przewód na wyjściu do sygnalizowania, podpiąłem go podświatła postojowe i w CRONOS'ie efekt jest moim zdaniem duuużo lepszy nić jakbym podpiął pod kierunki :)

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Barthek » 28 kwi 2008, 09:10

Bodek napisał(a):u siebie miałem jeden przewód na wyjściu do sygnalizowania

Właśnie moja centralka od pilota ma jedno wyjście – ciekawe rozwiązanie z tymi postojowymi :)
Mimo wszystko spróbuję podpiąć pod kierunki – w instrukcji od pilota piszą, że to tylko kwestia zaprogramowania potem przyciskami. Znowu dam znać jak poszło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Bodek » 28 kwi 2008, 09:48

Jeśli masz jedno wyjście to musisz ten sygnał podzielić na dwa – Lewy i prawy kierunek, tym samym zmostkujesz oba kierunki. Podczas zamykania i otwierania autka owszem, wszystkie kieruki zaświecą. Problem pojawia się przy normalnym załączaniu kierunków. Włączysz lewy – migają Lewy i Prawy. Włączysz prawy – Migają Prawy i Lewy.
Można to obejść wstawiajac diody tak aby prąd idący od przełącznika do kierunkowskazu nie wrócił się do kierunkowskazu przeciwnego i odwrotnie. Nie ma z tym dużo roboty, ale mi się bardziej podoba sygnał na światłach :P

Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez glock » 28 kwi 2008, 12:44

Podepnij się do kierunków,zaraz przy przełączniku kierunkowskazów.Jak zdemontujesz obudowę kolumny kierownicy wszystko będziesz miał na wierzchu.Z kostki wychodzą trzy kable,pod dwa się podłączasz, i po sprawie.Ja tak zrobiłem i działa bez problemu,kieruneczki świecą........ :D
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Barthek » 28 kwi 2008, 12:52

glock napisał(a):Z kostki wychodzą trzy kable,pod dwa się podłączasz

Dzięki Glock za podpowiedź, a czy jakoś charakterystycznie wygląda ta kostka i pod które dwa kabelki z nich należy się podpiąć? Ponieważ ja mam tylko jeden kabelek wyjścia z centralki pilota...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez glock » 28 kwi 2008, 20:49

Kostka jest zaraz,obok przełącznika kierunków ma kolor biały i jest wpięta do czarnej obudowy,zespolonej.Z trzema kablami jest tylko jedna i jest,tak jak Ci pisałem w lewym górnym rogu i Masz do niej swobodny dostęp (jak zdejmiesz obudowę to ja zobaczysz) Dwa kable są to lewy-prawy,a środkowy masowy.Będziesz musiał sobie sprawdzić,który jest,który jak podłączysz centralkę...Powodzenia :D
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Barthek » 30 kwi 2008, 15:57

Dzięki Glock raz jeszcze za wskazówki <spoko>
Wpadłem za to na inny pomysł – podłączę wyjście centralki pod awaryjne :D zobaczymy czy się uda ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez WIWAT » 30 kwi 2008, 16:57

Ja znalazłem już przekaźnik do centralnego, wiem który jest masa który +12 który otwieranie, a który zamykanie. Problem mam taki, że od centralki alarmowe wychodzi 6 kabelków, gdzie masa i +12 są w osobnej kostce. Są pomarańczowy, biały, żółty oraz te same kolory z czarnym paskiem, wie ktoś który jest do otwierania, który do zamykania ???
Get Rich or Die Tryin'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2007, 10:40
Posty: 25
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 1996, 1840 cm3

Postprzez glock » 30 kwi 2008, 20:51

Biały i żółty są od otwierania i zamykamia.Nie pamiętam już,który kolor otwiera,a który zamyka.Będziesz musiał sprawdzić jak już podłączysz centralkę.Te z paskami są do centrala sterowanego hydraulicznie,ich nie wykorzystujesz.



Barthek1983....nie podpinaj się pod awaryjne bo bedzię Ci załączać się przekaźnik od awaryjnych
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez glock » 30 kwi 2008, 20:55

Sorry sprostowanie....te z paskmi są plusowe i musisz je podłączyć!!!! Ja miałem trochę inny alarm,ale podłączenie centrala jest takie samo... :)
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez glock » 30 kwi 2008, 20:56

....razem z tymi bez pasków podłączasz....ale jestem zakręcony <glupek2>
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez WIWAT » 2 maja 2008, 10:22

Faktycznie trochę zakręciłeś. Rozumiem że np biały i biały z paskiem podłączam np do zamykania, a żółty i żółty z paskiem do otwierania. Dobrze kojarzę ??
Get Rich or Die Tryin'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2007, 10:40
Posty: 25
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 1996, 1840 cm3

Postprzez glock » 3 maja 2008, 17:32

Dokładnie tak.... :)
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6