problem z DiTD – ciężki rozruch silnika
Witam, postanowiłem zasięgnąć Waszej opinii na temat przypadłości jaka trapi moją Mazdę 626 DITD RF2A, nie znalazłem odpowiedzi na owe problemy w wyszukiwarce, więc zakładam nowy temat, otóż, jak zauważyłem, nie tylko moja mazda ciężko odpala (długo kręci zanim załapie, zarówno na zimnym i ciepłym silniku) myślałem że to pompa wtryskowa, ale po telefonie do pana z Auto Jaksy zostałem poinstruowany abym sprawdził czujnik temperatury w bloku silnika, i będę wtedy miał odpowiedź:)
Oczywiście wg. wskazówek wyjąłem wtyczkę z czujnika, przekręcam kluczyk, nagrzewało świece bardzo długo... około 20 sekund, no i poszło, załapał na dotyk:) byłem szczęśliwy że znalazłem odpowiedź, no to szybciutko zamówiłem nowy czujnik i wymieniłem, podłączam oczywiście wtyczkę i pewny że skoro stary czujnik zawinił temu że świece się nie dogrzewały, z nowym będzie inaczej czyli tak jak być powinno, przekręcam kluczyk i... nadal to samo, kręci niemiłosiernie z 5 sekund, wyciągam wtyczkę, znowu długo grzeje świece i pali na dotyk, o co tu chodzi pomocy ! ( akumulator bdb, filtry nówki, świece nówki, no i czujnik nówka) po uruchomieniu silnik chodzi jak należy:)
Oczywiście wg. wskazówek wyjąłem wtyczkę z czujnika, przekręcam kluczyk, nagrzewało świece bardzo długo... około 20 sekund, no i poszło, załapał na dotyk:) byłem szczęśliwy że znalazłem odpowiedź, no to szybciutko zamówiłem nowy czujnik i wymieniłem, podłączam oczywiście wtyczkę i pewny że skoro stary czujnik zawinił temu że świece się nie dogrzewały, z nowym będzie inaczej czyli tak jak być powinno, przekręcam kluczyk i... nadal to samo, kręci niemiłosiernie z 5 sekund, wyciągam wtyczkę, znowu długo grzeje świece i pali na dotyk, o co tu chodzi pomocy ! ( akumulator bdb, filtry nówki, świece nówki, no i czujnik nówka) po uruchomieniu silnik chodzi jak należy:)
Ostatnio edytowano 26 kwi 2008, 23:46 przez dixon007, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 1 lis 2007, 23:35
- Posty: 7
- Skąd: Elbląg
- Auto: 626 GF DITD RF2A 101 KM 2001 r
czujnik nie ma nic do rzeczy.masz cos z pompa na 100 procent.mam podobe objawy przy swojej tylko ze na goracym nie pali dobrze.leje mi zawor.jak odpinasz kabel od czujnika komputer mysli ze temperatura silnika WYNOSI -30 stopni i wtedy pompa podaje kolosalna ilosc ropy dlatego ci pali od kopa.jak podepniesz komp czyta tak jak jest i podaje ustalone dawki do temp. silnika.stary czujnik byl ok.problem z pompa.te typy to maja.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
tym ze stanie ci w drodze.nie wies jaka masz temp. silnika.ryzykowne.nie na dluga mete.musisz sprawdzic pompe.cos niedobrego tam siedzi.nie ryzykuj bez wtyczki bo mozesz poplynac finansowo jak sie cos stanie.ja bym nie ryzykowal.lepiej teraz kuknac co jest anie czekac na kolosalne wydatki.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Nikt nie mówił ze jest to wina czujnika ( zle Pan mnie zrozumiał ) po zdjeciu kostki z czujnika.......dixon007 napisał(a):byłem szczęśliwy że znalazłem odpowiedź
Dokładnie tak , reasumujac ..... skonczyła sie głowica rozdzielaczowa w pompie ..... nastepna pompa pojedzie do Mabi?bello napisał(a): komputer mysli ze temperatura silnika WYNOSI -30 stopni i wtedy pompa podaje kolosalna ilosc ropy dlatego ci pali od kopa.jak podepniesz komp czyta tak jak jest i podaje ustalone dawki do temp. silnika.stary czujnik byl ok.problem z pompa.te typy to maja.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
albo SPV, gdyby glowica to prawdopodobnie zle pracowałby silnik (nierówne obroty) i mialby mula. Zanim do Mabi lepiej podmien zawór, nie kupuj. Moze ktos ma stary co jeszce troche dychal. Wkrecisz i porownasz jak nic nie pomoze to moze i glowiczka. Gdy zawor nie domyka cale cisnienie zamiast w wtryskiwacze wraca do komory niskego cisnienia. Srpawdz wtyczke na tym SPV (gruba grucha na pompie) Zawsze zanim do Mabi mozna do dobrego pompiarza i sprawdzi Tobie jaki daje cisnienie.
Mozesz doraznie zanim nie nazbieraksz kasy wstawic w obwod czujnika przelacznik i rozwierac obwod w trakcie palenia tylko pozniej zewrzec bo narobisz sobie klopotow.
Mozesz doraznie zanim nie nazbieraksz kasy wstawic w obwod czujnika przelacznik i rozwierac obwod w trakcie palenia tylko pozniej zewrzec bo narobisz sobie klopotow.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
Jaksa napisał(a):Dokładnie tak , reasumujac ..... skonczyła sie głowica rozdzielaczowa w pompie ..... nastepna pompa pojedzie do Mabi?
jeżeli to pomoże to bede gotowy na takie coś, tylko ile to może zakosztować ?
rexwolf napisał(a):albo SPV, gdyby glowica to prawdopodobnie zle pracowałby silnik (nierówne obroty) i mialby mula
mój silnik pracuje równo, ale muła ma dużego
rexwolf napisał(a):Mozesz doraznie zanim nie nazbieraksz kasy wstawic w obwod czujnika przelacznik i rozwierac obwod w trakcie palenia tylko pozniej zewrzec bo narobisz sobie klopotow.
a te długie grzanie świec nie wykończy ich w trybie expresowym
- Od: 1 lis 2007, 23:35
- Posty: 7
- Skąd: Elbląg
- Auto: 626 GF DITD RF2A 101 KM 2001 r
czytajac na forum dywagacje na dlugie strony i co i moze ?rozwiaznie problemy tkwi w szczególe Otwarty EGR, nieszczelne podkladki na przelewie itd. Ktos polecal dobrych fachowcow od pomp za pół ceny (chyba Rzeszów). Mysłe ze glowica to spore pieniadze pewnie 5 tys zl nie skropisz. Na allegro caly silnik do 6 mozna kupic za 7 tys zł.A olej bierze w znacznych ilosciach?Może cos z kompresją? Sprawdzaj to co mozna sam i za nieduże pieniadze.Jak mul i ciezki rozruch to pewnie zawór SPV.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
oleju pobiera bardzo mało,
i tak też zrobię w nadchodzącym tygodniu, jak czasu wystarczy
zaslepiać ?
rexwolf napisał(a):Zawsze zanim do Mabi mozna do dobrego pompiarza i sprawdzi Tobie jaki daje cisnienie.
i tak też zrobię w nadchodzącym tygodniu, jak czasu wystarczy
rexwolf napisał(a):Otwarty EGR
zaslepiać ?
- Od: 1 lis 2007, 23:35
- Posty: 7
- Skąd: Elbląg
- Auto: 626 GF DITD RF2A 101 KM 2001 r
rexwolf napisał(a):gdyby glowica to prawdopodobnie zle pracowałby silnik (nierówne obroty) i mialby mula.
Silnik pracuje równo,nie ma muła,dobrze przyśpiesza,v-max 195km/h spalanie średnie w trasie ok.6.5l/100km autostrada min 150km/h ...NIBY wszystko o.k, a czasami NIE PALI na rozgrzanym...
CO OBSTAWIACIE...jaka usterka???
- Od: 29 mar 2007, 17:01
- Posty: 70
- Skąd: Sokoły/Warszawa
- Auto: MAZDA 626 DITD 1999r
Tego nie da sie stwierdzic przez net.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
u mnie też jest podobny problem – mianowicie rano pali dłużej (nie od pierwszego obrotu), ale najciekawsze jest to że nie zawsze.
Tak średnio co drugi raz pali na dotyk z rana (tak jak na ciepłym silniku).
Co to może być??
Pdkładki pod przelewy zmieniłem tydz temu – ale może za mocno je dokręciłem??? można za mocno je dokręcić? może kupić jeszcze raz i zmienić?
Filtr paliwa ma przejechane 5 tys km
Chciałem jeszcze dodać że muła nie ma, ciągnie bardzo ładnie.
Tak średnio co drugi raz pali na dotyk z rana (tak jak na ciepłym silniku).
Co to może być??
Pdkładki pod przelewy zmieniłem tydz temu – ale może za mocno je dokręciłem??? można za mocno je dokręcić? może kupić jeszcze raz i zmienić?
Filtr paliwa ma przejechane 5 tys km
Chciałem jeszcze dodać że muła nie ma, ciągnie bardzo ładnie.
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Pdkładki pod przelewy zmieniłem tydz temu – ale może za mocno je dokręciłem? można za mocno je dokręcić? może kupić jeszcze raz i zmienić?
Filtr paliwa ma przejechane 5 tys km
Na początek może napiszę, że jestem absolutnym teoretykiem jeśli chodzi o auta, nic sam jeszce w nich nie grzebałem, a to co wiem to z rozmawiania/czytania.
Jeśli po odstatniu masz problemy z odpaleniem, a potem po wyłączeniu (nie rozgrzaniu) odpala od razu to może to być nieszczelność w układzie paliwowym.
Jeśli to podkładki przelewowe, to wzrastałaby ilość oleju (trzeba skontrolować). Podobno podkładki można zgnieść za bardzo. Z tego co doczytałem od u innych, to może to być też inne miejsce np w okolicy filtra paliwa, uszczelki, pąpki i to jest bardziej prawdopodobne.
Wreszcie zostaje głowica rozdzielaczowa w pompie... i tu już boli.
- Od: 26 mar 2008, 11:50
- Posty: 5
- Auto: 626 GW (kombi) DITD 98
alm napisał(a):Wreszcie zostaje głowica rozdzielaczowa w pompie... i tu już boli
gdyby to była ta głowica to chyba paliła by ciężko za każdym razem, a u mnie średnio co drugi raz pali od 2-3 obrotu silnika.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Jeśli głowica rozdzielaczowa jest padnięta a czujnik ustawiony w stan -30 to pali za każdym razem i wcale nie ciężko...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6