Wymiana przewodów hamulcowych – pomocne informacje

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez KyRy » 16 sty 2008, 08:44

aron007 popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez grodek » 17 sty 2008, 09:26

jaki jest koszt takiego przegubu?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez LUP » 17 sty 2008, 17:39

Uważajcie na przewody paliwowe, ktore przy okazji wymiany hamulcowych lubią się rozszczelnić (szczególnie na wysokości słupka za drzwiami kierowcy).Tu proponuje być przygotowanym równiez na wstawki. I uwaga na wsporniki/uchwyty , które bywają/są praktycznie nieodkręcalne bez urwania śruby(rdza). A jak je juz wyginacie to też uważajcie.
Bez zdejmowania baku sie da ale to kombinacja alpejska.
Ze zdejmowaniem baku, to równiez bardzo ryzykowna operacja(najczęściej korozja). Nieoryginalne przewody ze zwoju wyglądaja od spodu dramatycznie lecz najwazniejsze , że są sprawne.

LUP
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez Myaron » 18 sty 2008, 13:44

Czy przewody miedziane są lepsze od metalowych ?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2012, 13:22
Posty: 10
Auto: MAZDA 323F, 1.5, 16V – 97r.

Postprzez rogalmini » 19 sty 2008, 18:51

W mrozy przed świętami przegnił mi przewód paliwowy i paliwo zaczeło się zapowietrzać. Skojarzyłem że to może układ paliwowy zamarza. Oblukałem wszystko i wyszło że wszystkie przewody są bardzo skorodowane. Najgorzej było pomiędzy podłogą a zbiornikiem paliwa. Naprawiłem na szybko układ paliwowy , nie minął dzień padł hamulcowy w tym samym miejscu.
Podorabiałem przewody z miedzi . Za 2 najdłuższe od komory silnika do tylnej belki zapłaciłem 60 zł. Dodatkowo wymieniłem paliwowe na plastiki ( materiał: teklan) podobno są ok. za nie zapłaciłem 18 zł. Czyli wszystko razem z DOT-em wyszło ok100 zł. Wymiana jest łatwa. Kanał wskazany. Zbiornika nie trzeba ruszać , ale aby zamocować je dobrze wskazane jest odkręcenie z obejm.
Pozdrawiam
Rogal

..a to robię jak się nudzę :)
http://www.youtube.com/profile?user=RogalMINI
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 22:08
Posty: 22
Skąd: Ełk
Auto: mazda 323 BG, 1.7D PN, 1992r

Postprzez slawek323 » 19 sty 2008, 21:22

pewnie ze miedziane są lepsze praktycznie dożywotnie żadna korozja ich nie ruszy :)
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez Ryhuj » 24 kwi 2008, 09:03

Witam
Odebrałem włąśnie auto po wymianie skorodowanych przewodów paliwowych na nowe. Remont ten kosztował mnie 650zł a okazało sę, że to dopiero połowa drogi do szczęścia. Mechanik stwierdził, że przewody hamulcowe sa również mocno skorodowane co prawda jeszcze szczelne ale mogą się rozszczelnić w każdej chwili. Czytając kilka postów opisujących jak to można wcisnąć pedał "do dechy" – niestety hamulca, zmartwiłem się poważnie. Z tego co wiem to najgorzej jest na odcinku przy tylnym moście wobec tego moje pytanie brzmi.
Czy można wymienić tylko skorodowany odcinek bez koniecznosci ciagnięcia całych przewodów na nowo?
Ile waszym zdaniem taka naprawa powinna kosztować?
Ewentualnie gdzie w Zielonej Górze można to zrobić dobrze za rozsądne pieniądze?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 gru 2007, 01:18
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323c 1.5l 94r

Postprzez LUP » 24 kwi 2008, 09:24

Ryhuj napisał(a):Odebrałem włąśnie auto po wymianie skorodowanych przewodów paliwowych na nowe. Remont ten kosztował mnie 650zł

Wystarczyło wyciąć skorodowane odcinki i zastąpić je odpowiednimi przewodami gumowymi na obejmach stalowych (50-100 zł)


Ryhuj napisał(a):Czy można wymienić tylko skorodowany odcinek bez koniecznosci ciagnięcia całych przewodów na nowo?


Można , lecz jest to bardzo utrudnione (dostęp + gwintowanie).Można też spróbować wymienić jedną część od łącznika do łącznika lecz jest to mało prawdopodobne, że dadzą sie odkręcić bez zniszczenia.Najlepiej wymienić całość (tzn 2 kpl) i szkoda że ten meches co robil Ci paliwowe w całości od razu nie zrobił hamulcowych, choćby dlatego że hamulcowe leżą w obejmach za paliwowymi (!!!) i zadanie byłoby o niebo łatwiejsze.

Ryhuj napisał(a):Ile waszym zdaniem taka naprawa powinna kosztować?


Same przewody,łączniki ok. 150-200zł (miedź).Robota jest paskudna więc poważny serwis weźmie pare grubych stów jak nic. Heniek ok 100-300zł ( w zależności od Heńka)

LUP
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez Ryhuj » 24 kwi 2008, 11:17

LUP napisał(a):szkoda że ten meches co robil Ci paliwowe w całości od razu nie zrobił hamulcowych


Chciał zrobić ale mi niestety nie starczyło na to kasy. Oddając auto do naprawy myślałem ze to jest jakaś dziurka leczona poxipolem albo czymś w tym rodzaju, to za jednym zamachem postanowiłem zmienić olej w skrzyni co dało całkowity koszt naprawy 780zl. Wydatek ten przez to ze nie planowany wyczyścił mój portfel do 0. :| W trakcie naprawy mechanik stwierdził ze trzeba wymienić jeszcze dodatkowo te przewody hamulcowe za kolejne 500zł (to już moglem tylko o tym pomarzyć). Dlatego teraz zastanawiam sie nad jakaś metoda która będzie skuteczna ale nie będzie wymagała ponownego rozbierania całego przedniego zawieszenia i ciągnięcia kilku metrów przewodu. Kasę będę miał w przyszłym miesiącu to jest jeszcze trochę czasu żeby coś pokombinować.
Początkujący
 
Od: 6 gru 2007, 01:18
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323c 1.5l 94r

Postprzez Grzyby » 24 kwi 2008, 11:41

Ryhuj napisał(a):W trakcie naprawy mechanik stwierdził ze trzeba wymienić jeszcze dodatkowo te przewody hamulcowe za kolejne 500zł

poszukaj innego mechanika
W 626 (są trochę dłuższe niż u ciebie) mechanik założył mi przewody kupowane na metry, przerobił końcówki (wykorzystał te co były u mnie) i za całość zapłaciłem niecałe 200zł.
Możesz kupić np. przewody do Żuka (są długie) dać mechanikowi i niech sobie spasuje długość. Końcówki przerobi i wymieni. Śmieszne koszty w porównaniu do tych 500zł o których piszesz.
Za paliwowe też Cię widzę zdrowo zgolił :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez coolgostek » 24 kwi 2008, 20:32

530cm przewodu miedź- od żuka kosztuje 50zł...
Mazda sprzedana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 11:06
Posty: 83
Skąd: Grójec
Auto: Mitsubishi Eclipse GS

Postprzez Yard » 24 kwi 2008, 20:59

Metr przewodu miedzianego kosztuje ok 15 zł. Dorobienie całości to ok 100 zł. Miedziane są miękkie i można pobawić się samemu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Ryhuj » 24 kwi 2008, 21:36

Problemem nie jest zdobycie przewodu tylko zrobienie tego w miarę tani sposób bo jeżeli porwę sie na wymianę całego odcinak od pompy do tylnych kół to zabulę znowu za rozbiórkę całego zawieszenia. Mechanik twierdzi ze tylko odcinek przy tylnym moście jest silnie skorodowany wiec zastanawiam sie nad jakimś sposobem naprawy tego właśnie odcinka, zrobieniem jakiejś wstawki lub wzmocnieniem już istniejącego.
Tak sie dzisiaj zastanawiałem, ze skoro przewód sie jeszcze nie rozszczelnił to czy nie można by go było zabezpieczyć przed postępująca korozja a jednocześnie wzmocnić powlekając go jakąś żywicą syntetyczna, albo wcisnąć jakąś rurkę termozgrzewalna. Co Wy na to?
Początkujący
 
Od: 6 gru 2007, 01:18
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323c 1.5l 94r

Postprzez farciarz » 25 kwi 2008, 00:26

Ryhuj napisał(a):Problemem nie jest zdobycie przewodu tylko zrobienie tego w miarę tani sposób bo jeżeli porwę sie na wymianę całego odcinak od pompy do tylnych kół to zabulę znowu za rozbiórkę całego zawieszenia. Mechanik twierdzi ze tylko odcinek przy tylnym moście jest silnie skorodowany wiec zastanawiam sie nad jakimś sposobem naprawy tego właśnie odcinka, zrobieniem jakiejś wstawki lub wzmocnieniem już istniejącego.
Tak sie dzisiaj zastanawiałem, ze skoro przewód sie jeszcze nie rozszczelnił to czy nie można by go było zabezpieczyć przed postępująca korozja a jednocześnie wzmocnić powlekając go jakąś żywicą syntetyczna, albo wcisnąć jakąś rurkę termozgrzewalna. Co Wy na to?


Rurka termozgrzewalna...nie osłabiaj mnie...jaka znowu rurka?? Zapomniałeś chyba że naciskając na hamulec wytwarzasz ciśnienie w przewodach ?? Chcesz się kolego gdzieś rozwalic bo Ci się hamulce skończą to kombinuj dalej. Elementy takiego układu jak hamulcowy się poprostu wymienia a nie kombinuje jak naprawić sposobem klejenia. Tu chodzi o Twoje bezpieczeństwo i pozostałych użytowników dróg <głaszcze>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Grzyby » 25 kwi 2008, 15:19

Ryhuj napisał(a):jeżeli porwę sie na wymianę całego odcinak od pompy do tylnych kół to zabulę znowu za rozbiórkę całego zawieszenia

a po co niby rozbiórka ??
Spokojnie da się to wymienić bez demontażu czegokolwiek.

Tylko wymiana całości wchodzi w grę. I DA SIĘ TO ZROBIĆ tanio.
Na Twoim miejscu zrobiłbym to jak najszybciej.
farciarz napisał(a):Tu chodzi o Twoje bezpieczeństwo i pozostałych użytowników dróg
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yard » 25 kwi 2008, 15:41

Yard napisał(a):Metr przewodu miedzianego kosztuje ok 15 zł. Dorobienie całości to ok 100 zł. Miedziane są miękkie i można pobawić się samemu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Ryhuj » 26 kwi 2008, 12:04

Grzyby napisał(a):Spokojnie da się to wymienić bez demontażu czegokolwiek.
Przewody paliwowe wymieniali to mechanik rozbierał cale przednie zawieszenie i zapowiedział, że do wymiany hamulcowych będzie musiał robić to samo. Dzięki waszej pomocy widzę, że nie trzeba będzie sie porywać na ta operacje po raz drugi, a koszty są dość duże. Szkoda ze przed wymiana paliwowych nie poradziłem sie Was panowie :|
Początkujący
 
Od: 6 gru 2007, 01:18
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323c 1.5l 94r

Postprzez Grzyby » 26 kwi 2008, 15:44

Ryhuj napisał(a):zapowiedział, że do wymiany hamulcowych będzie musiał robić to samo.

To mu powiedz przy okazji że jest naciągacz i oszust ....
Znajdź innego mechanika, naprawdę.

Że też dalej są na tym świecie tacy kanciarze <killer>
Ryhuj napisał(a):Szkoda ze przed wymiana paliwowych nie poradziłem sie Was panowie

ano szkoda, nauczka na przyszłość. Szkoda tylko że dosyć kosztowna :(

Skąd w ogóle jesteś? Nie masz wpisanego miasta w profilu i ciężko kogoś polecić.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Ryhuj » 26 kwi 2008, 15:52

Grzyby napisał(a):Skąd w ogóle jesteś? Nie masz wpisanego miasta w profilu i ciężko kogoś polecić.

Miiastem mym jest winny gród Zielona Góra <diabełek> mechanik który wymieniał mi paliwowe to jedyny polecany w moim miesicie wg wątku "polecane serwisy" tego właśnie forum :(
Początkujący
 
Od: 6 gru 2007, 01:18
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323c 1.5l 94r

Postprzez Yard » 26 kwi 2008, 19:09

Swoją drogą to ciekawe czy rozbierał zawieszenie. ;)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323