Jak zdjąć przegub z półośki nie niszcząc go??...
Strona 1 z 1
Mam problem, nie tak dawno zakupiłem mazde 626 z 2000 roku po face liftingu kombi turbo diesel 101KM. Na przegubie pękła guma. potrzebuje zdjąć przegub aby wymienić gume... Jak sie do tego zabrać? Poradzcie 
Ostatnio edytowano 21 kwi 2008, 16:45 przez Piotrekspeed, łącznie edytowano 2 razy
-
Piotrekspeed
Piotrekspeed, zapraszam do zapoznania się z regulaminem działu, użyciem szukajki i poprawnym nazewnictwem tematów.
Nazwij proszę poprawnie temat bo będzie kosz.
Nazwij proszę poprawnie temat bo będzie kosz.
Nie wiem jak w GF ale w GE pierścień zabezpieczający można zdjąć cienkimi szczypcami, wtedy bez szarpania przegub ładnie da się wyjąć.
Ja ostatnio wymieniałem przegub w GE lecz musiałem wyjąć cała półoś.Walenie młotem nic nie dało.Zabezpieczenie nie chciało się cofnąć.Nawet po wyjęciu i zamontowaniu w imadle nie chciał zeskoczyć.Musiałem niestety ciąć przegub i dopiero wtedy go zdjąłem.Czy jest inna metoda poza cięciem jeżeli zabezpieczenie nie chce sie cofnąćMundek. chyba pomyliłeś auta.W GE zabezpieczenie znajduje się pod krzyżakiem przegubu więc jak je chcesz ściągnąć???
- Od: 14 gru 2007, 09:54
- Posty: 101
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km
tak z ciekawości; to nie jest pierścień segeraMundek napisał(a):w GE pierścień zabezpieczający można zdjąć cienkimi szczypcami, wtedy bez szarpania przegub ładnie da się wyjąć.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
kemot W mojego Taty 626 GE 2.5 V6 (KL) pękła prawa osłona przegubu od strony pasażera i wyciągaliśmy całą półoś. Zabezpieczenie to pierścień średnicy ok 3 do 6 cm na oko. Wystarczyło je usunąć specjalnymi szczypcami i dalej poszło leciutko. Naprawa miała miejsce ok 2 tygodni temu
BTW modelu nie pomyliłem
alf28 nazwy pierścienia nie powiem bo nie wiem sam. Może niech Znawcy się wypowiedzą odnośnie nazewnictwa
P.S Może ja coś źle nazywam. Mówię o tym pierścieniu od strony silnika przez który przechodzi półoś na końcu której jest łożysko złożone z 5 czy 6-ściu solidnych kulek.
BTW modelu nie pomyliłem
alf28 nazwy pierścienia nie powiem bo nie wiem sam. Może niech Znawcy się wypowiedzą odnośnie nazewnictwa
P.S Może ja coś źle nazywam. Mówię o tym pierścieniu od strony silnika przez który przechodzi półoś na końcu której jest łożysko złożone z 5 czy 6-ściu solidnych kulek.
W sumie nie jest to pierścień segera tylko raczej pierścień osadczy spręzynujący ale nie w tym rzecz
Czasem rzeczywiście nie da się tego bezinwazyjnie zdemontować. MI nawet nie pomógł specjalistyczny ściagacz do przegubów i też trzeba było ciąc. Z prawej strony łatwiej zdemontować osłonę bo przegub wew jest (przynajmniej w X6) zabespieczony pierścieniem segera na zewnatrz.
Chill out...
- Od: 16 sie 2006, 10:21
- Posty: 106
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0V6
Mundek trochę się zakręciłeś chyba
koledze chodzi o zabezpieczenie przegubu od strony zwrotnicy (nie da się go wyjąć, krzyżak zbijamy młotkiem) a ty mówisz o pierścieniu w kielichu podpory półosi (jego się wyciąga).
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
radost napisał(a):Mundek trochę się zakręciłeś chyba koledze chodzi o zabezpieczenie przegubu od strony zwrotnicy (nie da się go wyjąć, krzyżak zbijamy młotkiem) a ty mówisz o pierścieniu w kielichu podpory półosi (jego się wyciąga).
ok dzięki. o to mi chodziło.teraz mam jasność i potwierdzenie że w mazdzie od wieków się nic nie zmieniło w tej kwesti

i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Dokładnie o to mi chodziło
myślałem że Wam też o to chodziło a jednak o co innego chodziło mnie i o co innego chodziło Wam hehehe
Mundek napisał(a):Dokładnie o to mi chodziłomyślałem że Wam też o to chodziło a jednak o co innego chodziło mnie i o co innego chodziło Wam hehehe

dzięki.
lepiej dochodzić z Kimś,niż samemu

i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
no właśnie dzisiaj wymieniłem sobie osłonke przegubu zew.największym problemem było wybicie przegubu z piasty koła.bez pyrlika się nie obeszło
a spodziewałem się,że problemem będzie odkręcenie nakrętki
a spodziewałem się,że problemem będzie odkręcenie nakrętki

i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Firma chyba AD wytmyśliła system zmiany osłony przegubu bez zdejmowania przegubu. Trzeba go tylko wyjąć z zwrotnicy
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6