braki oleju

Postprzez BIALY195 » 22 kwi 2008, 08:31

:( Witam serdecznie od niedawna stałem sie posiadaczem mazdy 323f 2.0 v6 z gazem sekwencyjnym wszystko jest ok zasdtanawiaja mnie ubytki oleju jak go kupiłem nie wymieniałem jeszcze oleju było poniżej minimum i tylko dolałem litre wczoraj zauważyłem ze dalej jest mało. Czytałem na forum odnośnie płukania silnika i sam zbytnio nie wiem czy to zrobic czy nie nie bardzo sie na tym znam. Przy odpaleniu silnika na zimnym silniku nie widac asz nie wiadomo jakiego dymienia delikatny biały dymek czy ktoś mógł by mi doradzic co mam zrobic zeby wszystko było ok pozdrawiam BIALY195
BIALY195
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 20:11
Posty: 46
Auto: MAZDA 323F 2.0 V6

Postprzez anonimka » 22 kwi 2008, 13:59

Włąź pod samochód i szukaj wycieków... zalej go olejem do pełnego stanu odpal niech pochodzi w miejscu troche i zobacz czy nie robi ci się gdzieś plama...

Jak odkryjesz miejsce w którym ten olej ci ucieka to będziemy myśleć dalej...
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez ralf8484 » 22 kwi 2008, 17:24

biały dym to normalne to jest para wodna po chwili to znika a z olejem to trzeba go teraz systematycznie kontrolowac i najlepiej go wymienic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez ROMAN-R87 » 22 kwi 2008, 18:07

widlaki tak maja ze pija olej tzn pobieraja go wiecej niz rzedowki ok 0,8/1000km to norma wiec uzupelnij do normalnego stanu lub wymien i kontroluj przez kolejny tys km. mi pochlania 0,7/1000 i nie biore do bani bo sprawdzalem kompreche i mam wszedzie po ponad 13, wiec ok ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Hazu » 22 kwi 2008, 19:36

BIALY195
No coś ty taki naiwny myslisz że ktoś kupuje samochód zakłada sekwencję za ok 3 000zł i sprzedaje Ci samochód a by zrobic Ci prezent ?? <dupa>

A że nie widzisz jeszcze niebieskiego dymu to twoja naiwność Ci oczy przysłania albo ktoś prubowł robic jakiś "remont silnika " na częściach made in China.

Oprócz remontu za co najmniej 5000zł lub wymiany silnika pozostaje Ci jeszcze dalsza odsprzedaż auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez KyRy » 23 kwi 2008, 20:44

BIALY195 popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez sps-snipers » 23 kwi 2008, 21:50

Jak chcesz mozemy sie zamienic .Ja mam 1.5 na sekwencji i idzie jak złoto :P A wycieków nieznajdziesz.Conajwyzej silnik co 1000km ma biegunke i trzeba mu dolać litra na zatwardzenie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Hazu » 23 kwi 2008, 22:03

sps-snipers
też kupiłeś samochód z sekwencją?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sps-snipers » 23 kwi 2008, 22:09

Ja montowałem sekwencje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez lama » 24 kwi 2008, 01:01

ROMAN-R87 napisał(a):widlaki tak maja ze pija olej tzn pobieraja go wiecej niz rzedowki ok 0,8/1000km to norma wiec uzupelnij do normalnego stanu lub wymien i kontroluj przez kolejny tys km. mi pochlania 0,7/1000 i nie biore do bani bo sprawdzalem kompreche i mam wszedzie po ponad 13, wiec ok


a ile biorą rzędówk bo u siebie zauważyłem ubytek z 2 może 3 mm na bagnecie po jakichś 50 tysiącachi (śmigam na pełnym syntetyku) ? bo wiem że każdy silnik bierze olej i jak słyszę bajki w stylu "nawet grama" to się smieję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez pawelc » 24 kwi 2008, 07:02

50 tyś na jednym oleju ,dobry jesteś i kup samochód od takiego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez majorkca » 24 kwi 2008, 07:33

lama napisał(a):a ile biorą rzędówk bo u siebie zauważyłem ubytek z 2 może 3 mm na bagnecie po jakichś 50 tysiącachi (śmigam na pełnym syntetyku) ? bo wiem że każdy silnik bierze olej i jak słyszę bajki w stylu "nawet grama" to się smieję usmiech

jestem ciekaw kiedy ten silnik "wyskoczy" a ciekawe jak tam w srodku wyglada uhuuh lama dla twojej wiadomosci olej silnikowy powinno wymienic sie raz na rok a przynajmniej co 10 tys km ...
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez anonimka » 24 kwi 2008, 08:51

oj może się koledze napisało jedno zero więcej i miało być 5000 a nie 50000 ;)

bo jak jest faktycznie 50.000 <boje się> ... to może już lepiej ani nie zmieniaj ani nie dolewaj oleju... silnik nie wytrzyma takiego szoku... <glupek2>
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez KyRy » 24 kwi 2008, 13:36

temat ciągle niepoprawiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Adaś » 24 kwi 2008, 13:57

ROMAN-R87 napisał(a):ok 0,8/1000km to norma

żadna norma, w V6 normą jest max 1 litr na 10000km i mój silnik po remoncie maxymalnie tyle żłopie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez lama » 24 kwi 2008, 17:32

pawelc napisał(a):50 tyś na jednym oleju ,dobry jesteś i kup samochód od takiego

sorry panowie i panie :) tam jest jedno "0" za dużo <glupek2> Musiałbym nie mieć serca żeby do takiego stanu dopuścić... a czy zmiana na półsyntetyk mi cos pomoże, albo inaczej czy jest sens zmieniać olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez BratCukierka » 24 kwi 2008, 17:41

lama jeździj jak najdłużej na syntetyku :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Hazu » 24 kwi 2008, 18:01

Adaś
No co ty twój po remoncie bierze litr na 10 000 km, nie powinien wcale brać
To mój bez remontu i z przebiegiem 220 000 km bierze tylko o ok 0,5 litra więcej od twojego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lama » 24 kwi 2008, 20:40

Hazu napisał(a):nie powinien wcale brać


hahaha Jeszcze chyba nie wymyślili silników które by nie zużywały oleju, nawet w minimalnym stopniu. Wiadomo, że są pewne granice tolerancji ale nawet nowy silnik w bezustannej eksploatacji w ciężkich warunkach (duże obciążenia) swoją porcję zje, dodatkowo im więcej cylindrów tym więcej powierzchni do smarowania na której się on zużywa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Hazu » 24 kwi 2008, 21:11

lama napisał(a):Jeszcze chyba nie wymyślili silników które by nie zużywały oleju

Wiem o tym doskonale
Tylko wiem tez że są silniki które zużywają śladowe, niezauważalne ilości oleju i końcówkę wydechu mają czysciutką lub skorodowaną a w mazdach końcówki wydechu są czarne, okopcone.

Nie sztuka zrobić remont za 5-6 tys zł sztuką jest kupić samochód który bez remontu będzie w zadowalajacym stanie. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323