Po glosnym trzasku auto nie jezdzi na zadnym biegu | Ukręcona półośka

Mazda 323 1980–1995

Postprzez mmx01 » 4 sty 2005, 11:41

Witam, stalo mi sie cos z ukladem przeniesienia napedu.

Oto sytuacja, wyjezdzalem z parkingu, dodalem z lekka gazu i rozlegl sie dzwiek jakby cos peklo. Okazalo sie ze auto przestalo jezdzic na wszystkich biegach lacznie ze wstecznym, w zamiast za to na luzie slychac przy wlaczonym silniku dzwiek: tyr tyr tyr, gdy wrzucam bieg slysze to samo a auto stoi... roznica pojawia sie kiedy skrecam kola, kiedy sa maksymalnie skrecone w lewo lub w prawo dzwiek tyr jest szybszy i glosniejszy... porownywalny do nie zazebiajacych sie trybikow w czyms. Wszystkie biegi wchodza, natomiast gdy zostawiam auto na biegu z wylaczonym silnikiem nie ma zadnego problemu by je przepchnac... tak jakby bylo na luzie... czy to moze byc sprzeglo ? nie slizgalo sie wczesniej , nie bylo zadnych problemow... moze docisk ? W tym aucie sprzeglo jest chyba hudrauliczne ? moze to ono ? a moze rozleciala sie tarcza sprzegla na kawalki ? ale czy wtedy sam docisk nie zapewnial by jakiego kolwiek przeniesienia napedu ?

Co sie moglo stac ?


Pozdrawiam,
Mariusz.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2004, 13:53
Posty: 36
Auto: Mazda MX-3 '91 V6

Postprzez alinoe » 4 sty 2005, 11:54

Przegób lub półoś strzeliła – dyferencjał przenosi cały napęd na mniej obiciążoną oś – czyli na tę pękniętą – i dla tego pewnie nie jeździ wcale. Duża przykrość :–(
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez mmx01 » 4 sty 2005, 12:21

No tak, tylko dlaczego w tym wypadku slychac halas na luzie ? Przecierz polos na luzie nie powinna halasowac.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2004, 13:53
Posty: 36
Auto: Mazda MX-3 '91 V6

Postprzez alinoe » 4 sty 2005, 12:24

no to może sprzęgło padło – sprawdz może jużnie masz tarcz (czt. poszły w drobny mak)
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez mmx01 » 4 sty 2005, 18:11

Witam to jednak rzeczywiscie ukręcona półoska...
niestety w AutoJaksa nie ma żadnej dostępnej i musze czekać do 14 stycznia az jakąs sprowadzą... to dla mnie dość krytyczne bo używam auta do pracy... poszukuje więc zamiennika albo używanej półośki lewej do Mazdy MX-3 V6 z ABS, ma może ktos na zbyciu lub ma namiary na kogoś handlującego/sprowadzającego ? Co robic ?

Pozdrawiam,
Mariusz.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2004, 13:53
Posty: 36
Auto: Mazda MX-3 '91 V6

Postprzez misiek » 5 sty 2005, 00:12

jednyne w czym moge pomoc juz napisałem tam:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=88623#88623
http://www.fordclubpolska.org --------- http://www.gcarsolution.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 12:41
Posty: 113
Skąd: Kraków
Auto: corolla TS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323