Chłodzenie turbiny

Postprzez htb » 20 kwi 2008, 19:03

Poniewaz jestem nowy w temacie obslugi silnikow diesla mam pytanie do specjalistow :) Czy warto dodatkowo inwestowac i montowac w 5'tce turbo timer aby przedluzyc zywotnosc turbiny ? Nie ukrywam ze czekanie 2 minuty w samochodzie zanim go wylaczymy bardzo czesto jest mocno niewygodne. A jesli warto to jaki polecacie ?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 17:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez xANDy » 20 kwi 2008, 20:04

Polecamy nauczyć się dojeżdżać na miejsce na luzie.
Większości wychodzi to bezproblemowo. To jest tańsze...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mazdus » 20 kwi 2008, 21:39

czy nalezy czekac za kazdym razem gdy konczymy jazde czy tylko po szybszej jezdzie?
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 17:23
Posty: 27
Skąd: Mansfield
Auto: Mazda6 2.0td 2002 kombi

Postprzez magicadm » 20 kwi 2008, 22:15

mazdus napisał(a):tylko po szybszej jezdzie

Dokładnie :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Bartek1986 » 20 kwi 2008, 23:11

Nawet po niezłym butowaniu auta, pewnie przed dojazdem do domu masz kawałek jakiegoś osiedla gdzie jedziesz wolniej i tam Turbina sie już spokojnie schłodzi :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez htb » 21 kwi 2008, 21:00

Czyli jak dobrze was rozumie, gdy do miejsca postoju powiedzmy tocze sie spokojnie na 1,2 biegu to nie musze juz siedziec i czekac 2 minuty jak "na tureckim kazaniu" w samochodzie :) i inwestowanie w turbine to niepotrzebny wydatek. Dzieki
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 17:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez topik » 21 kwi 2008, 21:15

htb napisał(a):Czyli jak dobrze was rozumie, gdy do miejsca postoju powiedzmy tocze sie spokojnie na 1,2 biegu to nie musze juz siedziec i czekac 2 minuty jak "na tureckim kazaniu" w samochodzie


Witam!Dwie minuty na luzie.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez htb » 21 kwi 2008, 21:54

A czy jest jakas roznica dla turbiny czy toczymy sie na luzie i obroty silnika sa na poziomie powiedzmy 1000 obr. czy toczymy sie na pierwszym biegu z takimi samymi obrotami ? Bo moim zdaniem dla turbiny to jeden "pies", ale ja sie na tym nie znam dlatego pytam :)
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 17:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez rafal_ldz » 21 kwi 2008, 22:50

htb napisał(a):A czy jest jakas roznica dla turbiny czy toczymy sie na luzie i obroty silnika sa na poziomie powiedzmy 1000 obr. czy toczymy sie na pierwszym biegu z takimi samymi obrotami ? Bo moim zdaniem dla turbiny to jeden "pies", ale ja sie na tym nie znam dlatego pytam :)


na biegu silnik jest pod pewnym obciążeniem, a więc dawka paliwa jest większa niż przy luzie, większe obciążenie->większa dawka->więcej spalin->większa prędkość obrotowa turbiny
ale różnica pewnie jest nieznaczna
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez mcbeth » 22 kwi 2008, 09:35

Przeginacie. Chłodzenie turbiny jest konieczne tylko po ostrej jeździe. Chyba producent nie 'strzela sobie w kolano' celowo, pisząc o tym w instrukcji :] .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Dortann » 22 kwi 2008, 11:33

Ale co to znaczy "szybsza jazda"? 140 km/h na Toruńskiej to już szybsza jazda? Ciągnięcie na trójce do 110 km/h też? Bo też jak to nie uprawiać "szybszej jazdy" gdy daje ona tyle radochy?
W związku z tym cholernym zaleceniem zawsze siedzę jak ten głupek przed marketem, gdy jadę te kilka km zahaczając o Toruńską. Człowiek się spieszy i popędza rumaka tylko po to, by potem siedzieć i trwać. Ale nie da się inaczej.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez mcbeth » 22 kwi 2008, 11:49

Dortann napisał(a):zawsze siedzę jak ten głupek przed marketem

Hmm. Pod market podjeżdżasz 140km/h , 'po hamulach' i czekasz? Czy raczej zwalniasz przed zjazdem, jedziesz powoli po parkingu, szukasz miejsca, parkujesz, zbierasz się do wysiadania i czekasz jeszcze 2 minuty ? :)
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Grzyby » 22 kwi 2008, 12:11

mcbeth napisał(a):zwalniasz przed zjazdem, jedziesz powoli po parkingu, szukasz miejsca, parkujesz, zbierasz się do wysiadania

wyłączasz radio, zbierasz dokumenty, sprawdzasz szybki itp. i gasisz silnik

Tyle wystarczy w zupełności.

A temat poleci do kosza bo o tym już było kilka razy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Dortann » 22 kwi 2008, 16:17

mcbeth napisał(a):
Dortann napisał(a):zawsze siedzę jak ten głupek przed marketem

Hmm. Pod market podjeżdżasz 140km/h , 'po hamulach' i czekasz? Czy raczej zwalniasz przed zjazdem, jedziesz powoli po parkingu, szukasz miejsca, parkujesz, zbierasz się do wysiadania i czekasz jeszcze 2 minuty ? :)


Wiem, że to głupio brzmi ale tak właśnie jest. Szpula na tym kawałku prostej, który mam do pokonania, szybki zakręt, 50m, rondko też szybciutko, 20m i parking a pod Piotrem i Pawłem zawsze jest mnóstwo miejsca. No i potem muszę odsiedzieć chwilę. <glupek2>
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Bartek1986 » 22 kwi 2008, 16:37

Wystarczy ostatni odcinek przed miejscem docelowym przejechać spokojnie bez upalania turbiny i można gasić ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez maciekkr » 22 kwi 2008, 23:02

Kupuj w osiedlowym sklepiku, oszczędzisz turbinę i wspomożesz krajowy handel. Do marketu zaś jeździj w niedzielę po "sumie", nie wierzę, że wtedy nie ma korków przed sklepem.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 20:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez Riki » 22 kwi 2008, 23:59

Bartek1986 napisał(a):Wystarczy ostatni odcinek przed miejscem docelowym przejechać spokojnie bez upalania turbiny i można gasić


dokładnie tak :)
Grzyby napisał(a):wyłączasz radio, zbierasz dokumenty, sprawdzasz szybki itp. i gasisz silnik


i wystarczy... chyba ze "po trasie" to można odczekać te 30s do minuty...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy