Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
w wersji active + są zegary w systemie optitron bardziej przejrzyste i mniej meczące wzrok przez co bezpieczniejsze dla kierowcy no i ładnie wyglądają
- Od: 28 mar 2008, 16:15
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała
niven napisał(a):w wersji active + są zegary w systemie optitron bardziej przejrzyste i mniej meczące wzrok przez co bezpieczniejsze dla kierowcy no i ładnie wyglądają
czy ktos moze wstawic tu zdjecie takich zegarow ? Bede wiedzial co stracilem
Na czym polega ich innosc, ze mnie mecza wzrok ?
- Od: 30 mar 2008, 20:48
- Posty: 174
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD
Zegary typu Optitron
Zegary Optitron zostały skonstruowane z myślą o większej przejrzystości i redukcji zmęczenia wzroku. Są zoptymalizowane ergonomicznie, charakteryzują się indywidualnymi diodami świecącymi dla każdej cyfry i wskazówki zamiast tradycyjnego podświetlenia. Zapewniają znakomitą czytelność, co skutkuje mniejszym wysiłkiem wzroku i lepszą koncentracją uwagi na prowadzeniu, niezależnie od warunków otoczenia. Tablica rozdzielcza zaświeci się z chwilą przekręcenia kluczyka w stacyjce.
Ergonomia przyrządów pokładowych była początkowo przedmiotem badań zmierzających do zmniejszenia wysiłku wzroku i zmęczenia u pilotów linii lotniczych odbywających loty długodystansowe. Dzięki zmniejszeniu liczby wskaźników, ich lepszemu rozmieszczeniu i oświetleniu udało się znakomicie poprawić czas reakcji pilotów i bezpieczeństwo lotów.
taki opis w necie znalazłem a jak kupie w końcu mazde to zrobię zdjęcia
Zegary Optitron zostały skonstruowane z myślą o większej przejrzystości i redukcji zmęczenia wzroku. Są zoptymalizowane ergonomicznie, charakteryzują się indywidualnymi diodami świecącymi dla każdej cyfry i wskazówki zamiast tradycyjnego podświetlenia. Zapewniają znakomitą czytelność, co skutkuje mniejszym wysiłkiem wzroku i lepszą koncentracją uwagi na prowadzeniu, niezależnie od warunków otoczenia. Tablica rozdzielcza zaświeci się z chwilą przekręcenia kluczyka w stacyjce.
Ergonomia przyrządów pokładowych była początkowo przedmiotem badań zmierzających do zmniejszenia wysiłku wzroku i zmęczenia u pilotów linii lotniczych odbywających loty długodystansowe. Dzięki zmniejszeniu liczby wskaźników, ich lepszemu rozmieszczeniu i oświetleniu udało się znakomicie poprawić czas reakcji pilotów i bezpieczeństwo lotów.
taki opis w necie znalazłem a jak kupie w końcu mazde to zrobię zdjęcia
- Od: 28 mar 2008, 16:15
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała
niven napisał(a): co do 17 to ktoś mi powiedział ze one maj za niski profil na nasze drogiale z tego co wyczytałem to 16 maja tylko 55 profil a 17 maja tylko 50 wiec chyba to jest drobna różnica co nie ;>
Teoretycznie im niższy profil przy tej samej szerokości opony tym gorzej taka opona wybiera drobne nierówności przez co więcej drgań przenosi się do kabiny, a i samo zawieszenie dostaje bardziej po tyłku. Do tego łatwiej taką oponę uszkodzić. Tylko, że:
– po 1 to przy dokładnie takim samym rozmiarze opony w zależności od tego jaka to jest opona samochód będzie się inaczej zachowywał i nie chodzi tylko o różnicę letnia/zimowa, ale o różne modele opon na ten sam sezon. Prosty przykład przy tym samym rozmiarze ContiPremiumContact 2 i ContiSportContact 2 obydwie są oponami letnimi ale Sporty są sporo sztywniejsze, co czuć na zakrętach i dziurach – nawet na progach zwalniających.
– po 2 każdy ma inny styl jazdy – im szybciej się jeździ tym większa szansa że gdzieś kiedyś się przed jakąś wyrwą w asfalcie nie zdąży dostatecznie wyhamować.
– po 3 przy tej samej prędkości jeden będzie umiał, a drugi nie będzie umiał przejechać przez dziurę tak żeby nie uszkodzić opony.
– po 4, różne opony, różna jakość. Na jednych oponkach przejedziesz przez dziurę i nic, a na innych rozwalisz oponę i jeszcze felgę.
– poza tym ten sam model opon 205/55R16 jest tańszy od 205/55R17 o ok. 100-150zł na sztuce. Inna sprawa że przy 17 są ciekawsze oponki np. Michelin Pilot Sport, których nie ma w 16
Tak czy inaczej w Renault mi powiedzieli że Meganki wypuszczane na 205/55R16 dużo częściej i wcześniej mają problemy z zawieszeniem niż te na 195/65R15. A to różnica jedynie ok 1cm opony między rantem felgi a asfaltem. Dla mnie znów oznaczało to fatalne prowadzenie się samochodu na 15 wobec tego na 16.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
W swoim aucie nie bede mial xenonow i zastanawiam sie nad wymiana zarowek. Co polecicie bardziej do 3-ki?:
– Philips Power2Night GT150
czy
– Philips BlueVision ?
Zalezy mi na mocniejszym swietle i delikatnej niebieskiej poswiacie.
Ps.Chyba, ze mozecie mi powiedziec jakie sa oryginalnie wkladane zarowki i ze za wystarczajace...
– Philips Power2Night GT150
czy
– Philips BlueVision ?
Zalezy mi na mocniejszym swietle i delikatnej niebieskiej poswiacie.
Ps.Chyba, ze mozecie mi powiedziec jakie sa oryginalnie wkladane zarowki i ze za wystarczajace...
- Od: 30 mar 2008, 20:48
- Posty: 174
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD
gregorb napisał(a):Ps. co ile wymieniacie olej w swoich 3-kach? Mazda podaje co 20 tys.km i ja niedluga majac auto na gwarancji zastanawiam sie czy tego przestrzegac czy robic to czesciej.
Nigdy w swoich autach nie przestrzegałem tych kilometrów. Zawsze robiłem to częściej. Nawet dwa razy częściej. Pieniądze w sumie niewielkie, a silnikowi lepiej...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Ja tez w swoim poprzednim aucie wymienialem czesciej (dokladnie co 12 tys.km), ale skoro producent nowego auta tak podaje to nie wiem czy jest sens czesciej. Poza tym koszt wymiany oleju w ASO to nie to samo co w innym warsztacie, tym bardziej, ze jest drozszy olej Mazdy.
Chcialbym poznac opinie uzytkownikow 3-jek, rowniez tych jeszcze na gwarancji.
Zeby jednak nie bylo, to auto dbalem i zamierzam dbac bardzo i nie mam zamiaru oszczedzac z powodu wymiany oleju. Jesli wiekszosc z Was robi to czesciej w 3-jce to pojde za dobrym przykladem
.
Chcialbym poznac opinie uzytkownikow 3-jek, rowniez tych jeszcze na gwarancji.
Zeby jednak nie bylo, to auto dbalem i zamierzam dbac bardzo i nie mam zamiaru oszczedzac z powodu wymiany oleju. Jesli wiekszosc z Was robi to czesciej w 3-jce to pojde za dobrym przykladem
- Od: 30 mar 2008, 20:48
- Posty: 174
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD
gregorb napisał(a):Ja tez w swoim poprzednim aucie wymienialem czesciej (dokladnie co 12 tys.km), ale skoro producent nowego auta tak podaje to nie wiem czy jest sens czesciej.
Oby nie skończyło się jak z wiarą właścicieli "6" w zabezpieczenie antykorozyjne proucenta...
gregorb napisał(a):Poza tym koszt wymiany oleju w ASO to nie to samo co w innym warsztacie, tym bardziej, ze jest drozszy olej Mazdy.
Do mnie mazdowska Dexelia+wymiana+filtr Filtrona, to niewiele ponad 200PLNów... Nie jest to zabójcza cena...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Nigdy w swoich autach nie przestrzegałem tych kilometrów. Zawsze robiłem to częściej. Nawet dwa razy częściej. Pieniądze w sumie niewielkie, a silnikowi lepiej...
Ja też zawsze olej i filt oleju + filtr powietrza robiłem 2x częściej niż producent chciał, tyle że poprzednio zgodnie z wymogiem producenta wymiana miała być co 30tys. W Mazdzie mam wprawdzie co 20, ale z racji tego że po 1 mam diesla z DPF, a po drugie jeżdżę po Śląsku to pewnie też będę wymieniał olej 2x częściej. Nie wiem ile to kosztuje w ASO Mazdy, ale kiedyś jak sprawdzałem ASO Renault i prywatne "garażowe" serwisy to okazało się że w ASO było najtaniej. Olej był ciut tańszy, filtr oleju w takiej samej cenie (chciałem zawsze oryginalny), a do tego w ASO nie kasowali za samą wymianę, a jedynie za "części".
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Gnat napisał(a):A co sądzicie o 3 z silnikiem 2.0 benzyna ? Może ktoś kto ma takie auto, napisałby jakąś recenzję. Interesuje mnie ten model i z chęcią poczytam odczucia użytkowaników. Pozdrawiam
daj mi troszke czasu to napisze pare rzeczy bo juz jestem w trakcie testowania
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Znalazlem ciekawostke...w angielskiej wersji manuala do 3-ki jest tabela i wynika z niej, ze wymiane oleju w silniku robi sie co 12 tys.km.
Pytanie z innej beczki: co warto zamontowac dodatkowo do wyposazenia Active?
Pytanie z innej beczki: co warto zamontowac dodatkowo do wyposazenia Active?
- Od: 30 mar 2008, 20:48
- Posty: 174
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD
gregorb napisał(a):Pytanie z innej beczki: co warto zamontowac dodatkowo do wyposazenia Active?
Ja wziąłem dywaniki (lux) i siatkę do bagażnika.
Siatka to wyrzucone pieniądze. Tak beznadziejnej jeszcze nie widziałem. Wisi kilka cm nad podłogą i wszystko się suwa po bagażniku jakby siatki nie było. Do tego trzeba dokupić uchwyty- nie powiedzieli mi w Mazdzie jak zamawiałem siatkę – w sumie siatka z uchwytami chyba około 300zł – a nic, kompletnie nic ona nie daje.
Dywaniki jak na oryginalne są takie sobie. Nie podoba mi się że nie zakrywają wpełni podłogi. Pod materiałem jest niby warstwa gumy dzięki czemu nie przemokną. Ogólnie żadna rewelacja, ale przynajmniej cenę mają przyzwoitą.
Zastanawiałem się nad rolowaną siatką na szybę tylnych drzwi, ale w Mazdzie niczego nie można obejrzeć w salonie, tylko w katalogu i mam wrażenie że to lekko badziewna sprawa.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Ja dywaniki dostaje gratis, tez zastanawialem sie nad tymi rolowanymi siatkami na tylne drzwi, ale musialbym to najpierw zobaczyc. Szkoda, ze nie ma gdzies mozliwosci zobaczenia pelnego katalogu akcesoriow do 3ki wraz z cenami, byloby latwiej sie zdecydowac.
- Od: 30 mar 2008, 20:48
- Posty: 174
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD
gregorb napisał(a): Szkoda, ze nie ma gdzies mozliwosci zobaczenia pelnego katalogu akcesoriow do 3ki wraz z cenami, byloby latwiej sie zdecydowac.
Akcesoria dla 3D/5D (z cenami w EUR)
http://www.mazda.de/Showroom/Mazda3/Mazda3-5Door/Accessories/
Akcesoria dla sedana (z cenami w EUR)
http://www.mazda.de/Showroom/Mazda3/Mazda3-4Door/Accessories/
Sam cennik z DE w EUR
http://www.mazda.de/NR/rdonlyres/35F1CA48-D855-4668-869E-D8981F159E4E/0/zubehoer_pl_Mazda3.pdf
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Od kiedy w wersji Active znajduja sie biale zegary?
Ps. czy moze ktos zalaczyc fotki zegarow z Optitronem (active plus) i bez (active)?
Jak narazie ze zdjec z allegro zauwazylem tylko, ze Optitron ma biala obwodke w srodku zegara okolo 1-1,5 cm, natomiast wersja Active ma zegary cale biale w srodku i tylko jest jakis szary okrag w srodku. Nie wiem jednak jak to wyglada na podswietleniu wieczorem.
Ps. czy moze ktos zalaczyc fotki zegarow z Optitronem (active plus) i bez (active)?
Jak narazie ze zdjec z allegro zauwazylem tylko, ze Optitron ma biala obwodke w srodku zegara okolo 1-1,5 cm, natomiast wersja Active ma zegary cale biale w srodku i tylko jest jakis szary okrag w srodku. Nie wiem jednak jak to wyglada na podswietleniu wieczorem.
- Od: 30 mar 2008, 20:48
- Posty: 174
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości