TALREP napisał(a):wszystkie wymiary o ktorych wspominal cukierek odnosza sie do srodka lampy
Nieprawda! Np. odległość między światłami liczona jest jako odległość między najbardziej wysuniętymi do środka punktami powierzchni świetlnych. Podobnie w innym przypadku, czyli np. najniższym punktem powierzchni świetlnej dla wysokości, itp.... W przybliżeniu można to traktować jak do obudowy, mamy wtedy nawet margines bezpieczeństwa
dziubek napisał(a):jestem zwolennikiem jazdy na światłach mijania nie raz jak ktoś kogoś wyprzedza ( w dzień ) lub inne sytuacje drogowe pozwalają zauważyć auto a wszelkie inne światła to utrudniają i dają tylko pseudo efekt poza wizualnym
Nie powiesz chyba, że światła do jazdy dziennej są gorzej widoczne niż mijania
.......


Nie oświetlają one drogi tylko mają być widoczne dla innych kierowców w dzień. Mają pomóc dostrzec samochód. Można ich używać w dzień zamiast świateł mijania. Biorą mniej energii (czyli w efekcie paliwa), są lepiej widoczne niż mijania i oszczędzasz reflektory główne. Same zalety
U mnie sa juz popekane plastikowe 'kapsle' od mechanizmu podnoszenia reflektorow (15lat) to wieczorem jak jade strasznie drgaja... jesli mialbym je za dnia za kazdym razem otwierac – to uwierzcie mi, ze te mechanizmy dlugo nie pociagna 
