Wytłumienie drzwi gąbką akustyczną – fotorelacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez oblivion » 16 kwi 2008, 07:23

wytłumienie drzwi gąbką akustyczną 2cm grubości.
samochód: 626 cronos 1995

potrzebne materiały: gąbka akustyczna grubości 2cm(arkusz 200x120cm), nóż do tapet, klej np express fix, pistolet do wyciskania kleju...

w gąbce wycinamy wcięcie na klamkę i zamek:

Obrazek

ściągamy obicie drzwi – nie będę opisywał które i ile śrubek bo to już było ;) a jest banalnie proste.
czyścimy, odtłuszczamy wnętrze:

Obrazek

jak widać głośniki mam 13to letnie ale chyba właściwie zaczynam od wytłumienia a nie od zmiany głośników ;)
gąbka jako wdzięczny materiał daje się ścisnąć i wepchnąć do środka przez jeden z otworów:

Obrazek
Obrazek

następnie odginając jak tylko się da, a daje się bardzo łatwo na wszystkie strony, wyciskamy z tuby klej pod gąbkę jak najdalej sięgniemy. ten klej ma bardzo dobrą początkową przyczepność ;)

Obrazek
Obrazek

teraz już tylko dociskamy i formujemy naszą gąbkę

Obrazek
Obrazek

zakładamy folię ochronną + ori obicie.
i tak x 4 :D na jedne drzwi poświęciłem około 45 minut
dodam jeszcze że cała akcja powered by babula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Bodek » 16 kwi 2008, 07:47

Jestem stasznie ciekaw efektu. Napisz jak teraz jest w środku podczas jazdy. Gdzi ekupiłeś gąbkę i jak cena ??

Super Fotorelacja !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez oblivion » 16 kwi 2008, 08:31

gąbka taka jak ta:
http://allegro.pl/item329299119_pianka_ ... azja_.html
efekt jest super – słychać świst uszczelek w drzwiach, szum opon zimowych – nadkola jeszcze do wyciszenia i wysiądę bo będzie mi się zdawało że stoję...
no i jakość muzyki się poprawiła :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Artiks » 16 kwi 2008, 08:36

Nie obawiasz się że ta gąbka będzie ci trzymać wodę ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez oblivion » 16 kwi 2008, 08:51

myślałem o tym – uszczelki przy szybach mam dobre, auto jest garażowane – myślę że nie będzie problemów. ale z ciekawości po jakimś większym deszczu z udziałem auta zdejmę tapicerkę i zobaczę. 3 śruby i zatrzaski ;)
dam znać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez PARTYBOY » 16 kwi 2008, 09:51

Na aukcji pianka wyglada korzystniej :) Chyba zrobie sobie tez cos takiego ale na tyl bo drzwi w PROBE nie przenosza rezonansu i halasow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 09:58

oblivion napisał(a):myślałem o tym – uszczelki przy szybach mam dobre

Zauważ że uszczelki na dole szyby (te na górnej krawędzi drzwi gdzie się szyba chowa) nie są nigdy szczelne. Woda zawsze spływa po szybie do środka drzwi. Po to są otwory na samym dole drzwi żeby mogła wyciekać swobodnie nie zostając w środku.
Też się obawiam że może się "trzymać" wilgoć w środku.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez oblivion » 16 kwi 2008, 10:20

Grzyby napisał(a):Zauważ że uszczelki na dole szyby (te na górnej krawędzi drzwi gdzie się szyba chowa) nie są nigdy szczelne. Woda zawsze spływa po szybie do środka drzwi.


wiem, wiem, drzwi z tego co się orientuję maja przekrój "beczkowaty" inaczej otwierająca się szyba zatrzymywałaby się na gąbce, a tak do gąbki jest ok. 2-3 cm luzu, woda spływająca może skapywać niekoniecznie na gąbkę. jeżeli jednak tak się będzie działo to na gąbkę nakleję folię i po sprawie ;)
no i jak z wiadra się tam nie leje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez PARTYBOY » 16 kwi 2008, 14:05

Grzyby ma rację. Gąbka ma właściwości chłonące i nie musi kapać bezpośrednio na nią, wystarczy, że będzie wilgoć w jej okolicy. Zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej wytłumić drzwi matą bitumiczną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez qbass » 16 kwi 2008, 15:08

Oczywiście, że lepiej jest wytłumić drzwi matami, to nie ulega wątpliwości. Jestem pewien, że gąbka będzie chłonęła wodę.
Maty natomiast nie tylko wyciszą, ale i usztywnią blachę.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez PARTYBOY » 16 kwi 2008, 18:23

Tyle, że ważą trochę więcej :) Ale chyba nie ma uniwersalnego środka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez oblivion » 16 kwi 2008, 19:26

Sprawdziłem dzisiaj auto – cały dzień w deszczu, bo pada od rana, stało obok domu.
1. Po zdjęciu obicia i folii sprawdziłem gąbkę i wcale tak max nie chłonie wilgoci – wilgotna była jedynie u dołu w rogu drzwi, gdzie spływa woda(tam gąbka była za długa i "leżała" w rogu drzwi, dociąłem ją).
2. Tak jak myślałem woda spływa z szyby kanalikiem z boku drzwi, nie kapie gdzie popadnie. Owszem jeżeli auto stałoby miesiąc na parkingu w deszczu...
3. Dociąłem grubą folię i okleiłem gąbkę,zaginając folię "pod spód".
wniosek:
Jestem przekonany, że gąbka lepiej tłumi niż mata, pory w niej działają jak tłumik, jest lżejsza i tańsza. Oczywiście najlepiej byłoby wytłumić auto pianką o strukturze zamkniętej ale nie znalazłem takowej na necie... Oprócz piany montażowej a ta się nie nadaję.
Ja jestem zadowolony, a każdy wybierze sobie indywidualnie czym chciałby ewentualnie wytłumiać swoje auto – fotorelacji na forum jest kilka do wyboru :]
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 19:52

oblivion napisał(a):wcale tak max nie chłonie wilgoci

ale chłonie – i długo ją trzyma bo nie ma jak wyparować i kiśnie w środku.
Nie chcę być złym prorokiem ale z pianką (nawet deliaktnie wchłaniającą wilgoć) błyskawicznie dorobisz sie zardzewiałych drzwi.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dariusz gontarski » 16 kwi 2008, 20:04

jesli coś leekiego i nie wchłaniającego wody to tylko gąbka,którą się stosuje do układania paneli podłogowych a można to kupić tanio i w różnych grubościach.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 18:45
Posty: 18

Postprzez gazparts » 16 kwi 2008, 21:18

dariusz gontarski napisał(a):jesli coś leekiego i nie wchłaniającego wody to tylko gąbka,którą się stosuje do układania paneli podłogowych

i ja właśnie wygłuszyłem drzwi tą gąbką pod panele i noxudol
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
efekt super: cicho i brzmienie muzy extra :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez ivo » 17 kwi 2008, 07:05

bananmin
jak po pół roku oceniasz efekt swojej pracy – chodzi mi właśnie o wilgoć w drzwiach i wszędzie tam, gdzie dałeś tę matę podpodłogową.
I jeszcze – jaka grubość jej będzie najodpowiedniejsza (2-3 mm ??), ten preparat noxudol robi także za klej do gąbki, jak rozumiem?
pzdr
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez oblivion » 17 kwi 2008, 07:08

Grzyby napisał(a):...błyskawicznie dorobisz się zardzewiałych drzwi.

myślę że nie tak błyskawicznie – sprawdzę za jakiś czas czy coś się nie zaczyna dziać.
zawsze mogę zedrzeć piankę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Grzyby » 17 kwi 2008, 09:24

oblivion napisał(a):myślę że nie tak błyskawicznie

weź pod uwagę że te blachy maja już trochę latek ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez oblivion » 17 kwi 2008, 10:38

biorę to pod uwagę, jasne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Artiks » 17 kwi 2008, 14:15

bananmin napisał(a):wygłuszyłem drzwi tą gąbką pod panele
Stara dobra sprawdzona metoda <spoko> Dobrze mocować na silikon dekarski, trzyma i w razie czego tez łatwo zdjąć i znów nałożyć.
ivo napisał(a):jaka grubość jej będzie najodpowiedniejsza (2-3 mm
Jak najgrubsza , ale tam i tak te 3 mm to jest chyba max.
ivo napisał(a):ten preparat noxudol robi także za klej do gąbki, jak rozumiem?
IVO .... ----> bananmin -rzeźnik w akcji <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6