Kolejność wymiany części eksploatacyjnych – olej, filtry, układ paliwowy

Postprzez Barthek » 10 kwi 2008, 15:41

Chciałbym wymienić kilka eksploatacyjnych rzeczy w Maździe.
W związku z tym moje pytanie:
Czy preparat STP czyszczący cały układ paliwowy powinienem zalać przed tymi czynnościami czy po?

1.Wymiana filtra paliwa
2.Płukanka samego silnika płynem STP
3.Spuszczenie starego oleju
4.Nowy olej, filtr oleju oraz nowe świece

Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)

Postprzez Grzyby » 10 kwi 2008, 15:43

Barthek1983 napisał(a):Czy preparat STP czyszczący cały układ paliwowy powinienem zalać przed tymi czynnościami czy po?

nieistotne dla jego działania czy wlejesz go przed, w trakcie czy po. Tak samo zadziała.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthek » 10 kwi 2008, 16:09

Dzięki Grzyby :)
Chciałbym się upewnić czy zalać ten płyn przed czy po, ponieważ gdzieś te nagary które wyczyści płyn STP muszą sie przedostać i tak myślałem żeby go zastosować przed wymianą oleju -tak żeby zeszło już wszystko kiedy zrobię płukankę :) Więc czekam jeszcze na opinie...
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)

Postprzez bazakbal » 11 kwi 2008, 10:05

to gdzie chcesz go w końcu zalać do silnika czy do układu paliwowego?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Barthek » 11 kwi 2008, 10:10

Ten płyn chcę zalać do układu paliwowego, ale te nagary które on niby niweluje to gdzie się podzieją?
Chyba że on je jakoś rozpuszcza i nic nie przedostaje się do silnika.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)

Postprzez Hazu » 11 kwi 2008, 21:13

Barthek1983 napisał(a):preparat STP czyszczący cały układ paliwowy

czyści układ paliwowy i nic więcej
do czyszczenia silnika wewnątrz służy płukanka do silników, wlewana najczęściej przed wymianą oleju moze być STP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez ivo » 12 kwi 2008, 08:39

Czy taka płukanka (oczywiście przed spuszczeniem starego oleju !!) może zrobić coś złego ??
Rzecz dotyczy 15 letniego silnika 1.6 z wtryskiem o przebiegu zbliżonym do 250 tys. km.

pzdr
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez Grzyby » 12 kwi 2008, 09:37

ivo napisał(a):Czy taka płukanka

do wtrysków czy do silnika?


ivo napisał(a):Rzecz dotyczy 15 letniego silnika 1.6 z wtryskiem o przebiegu zbliżonym do 250 tys. km

No to powiem tak – Cronos ma identyczny bagaż za sobą (15 lat i 245kkm) i płukanki silnika robię w nim przy każdej wymianie oleju (tak gdzieś od 50kkm) i jeżdżę na pełnym syntetyku. Oleju nie bierze w ilościach wymagających dolewek.
A preparat do czyszczenia wtrysków zalewam raz w roku.

Zadowolony ? :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ivo » 12 kwi 2008, 15:42

Chodziło mi oczywiście o płukanie silnika...
Nigdy wtrysków nie czyściłem :( a co to naprawdę daje ??
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez Grzyby » 12 kwi 2008, 15:47

czyści je z osadów – lepiej rozpylają paliwo (teoretycznie) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez priester » 18 kwi 2008, 11:14

Chciałbym podłączyć swoje zapytanie do w/w wątku.
Nigdy wcześniej w żadnym aucie nie robiłem płukanek silnika ani czyszczenia ukł. paliwowego / wtrysków.

Proszę o info jakich preparatów użyć, w jakich ilościach i ile orientacyjnie mogą kosztować ??

Hazu napisał(a):Barthek1983 napisał:
preparat STP czyszczący cały układ paliwowy

czyści układ paliwowy i nic więcej
do czyszczenia silnika wewnątrz służy płukanka do silników, wlewana najczęściej przed wymianą oleju moze być STP
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2008, 10:43
Posty: 41
Skąd: Pasłęk
Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.

Postprzez Docent D » 18 kwi 2008, 12:03

STP do czyszczenia układu paliwowego – ok 70PLN
STP do czyszczenia wtryskiwaczy – do 20PLN

1. Zakupujesz jeden z podanych STP.
2. Jedziesz na stacje.
3. Otwierasz wajchą klape od baku.
4. Przechylasz butelkę i wlewasz całą zawartość
5. Tankujesz do pełna
6. Jeździsz... aż wyjeździsz


:)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez priester » 18 kwi 2008, 14:55

a jaka jest cena płynu do silnika ??
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2008, 10:43
Posty: 41
Skąd: Pasłęk
Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.

Postprzez Docent D » 18 kwi 2008, 16:36

priester napisał(a):a jaka jest cena płynu do silnika ??

Chodzi Ci o "płukanke" do silnika?
STP – Engine Flush – 16-18 PLN


Wszystko masz w googlach :)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki