mr_t napisał(a):Fotel kierowcy. Fotel jest kiepsko wyprofilowany, w ogóle nie trzyma na zakrętach. Na szczęście zakres regulacji fotela i kierownicy jest na tyle szeroki, że raczej nikt nie powinien mieć problemów z optymalnym ustawieniem „się” za kierownicą – za to duży plus.
w większości auto cywilnych fotele poprostu nie są wyprofilowane, pomijajac wersje usportowione, wspaniałe Megane nie jest tu żadnym wyjątkiem
podawanie tego za wadę ma takie same uzasadnienie jak zgłoszenie pretensji do MPSa, że ma za twarde boki siedzeń i księciunia uwierają
mr_t napisał(a):Jak dla mnie jest za wąsko „w kolanach”, może brak wyprofilowanych foteli mam sobie zrekompensować zaparciem się kolanami – kiepskie rozwiązanie:| Pedał gazu jest bardzo blisko prawej strony. Na krótkich trasach to nie przeszkadza, ale na dłuższych łydka ciągle jest oparta o środkową konsolę, do tego czasem uderzam o nią kolanem.
tu sie musze zgodzic

co ciekawe problem ten zaobserwowałem jeżdżąc testówką w dieslu, a w MPSie problem na szczęście nie wystepuje – zgaduję że z powodu innych foteli
mr_t napisał(a):W ramach oszczędności „kieszeń” jest tylko na oparciu fotela pasażera – u kierowcy nie ma.
kieszen w oparciu fotela kierowcy byłaby bezużyteczna z powodu wysokiego podłokietnika ze schowkiem – bardzo ciężko jest sięgnąć za siebie. Patrząc na pozostałe uwagi w tym opisie gdyby kieszeń na oparciu siedzenia kierowcy była w powyższym opisie znaleźlibyśmy uwagę:
"Kieszeń w oparciu siedzenia kierowcy, no co za kretyn to wymyślił, włożyłem tam atlas w grubej i sztywnej okładce i uwiera mnie w plecy – to niedopuszczalne!!"
mr_t napisał(a):Regulacja szyb wymaga pewnej wprawy. Na początku nie umiałem ot tak opuścić tylko trochę – zawsze opuszczałem szybę do końca
jedyną wadą tego rozwiązania jest gruboskórność i niedelikatność obsługującego, jak sie we wszystko wkłada cała swoja energię to i dwustopniowość przełącznika ciężko odnaleźć
mr_t napisał(a):Blokada szyb jest kiepsko pomyślana. Naciskając guzik uniemożliwiamy otwieranie/ zamykanie szyb nie tylko pasażerom z tyłu, ale i pasażerowi z przodu i… obsługę tych szyb samemu sobie. Guzik wyłącza po prostu 3 szyby każdemu z kierowcą włącznie
to fakt, blokowanie szyb powinno blokować wyłaczniki drzwiowe a nie w ogóle możliwość obsługi szyb
mr_t napisał(a):Rozwiązanie stosowane przez Renault – naciskając guzik wyłączałem obsługę szyb tylko z tyłu i dodatkowo tylnych klamek od środka – takie kompleksowe anty-dzieciakowe zabezpieczenie. Sam w tym czasie mogłem regulować tylne szyby.
raczej namiastka zabezpieczenia antydzieciakowego
mr_t napisał(a):Zamykanie drzwi od środka – brak automatycznej blokady drzwi po przekroczeniu pewnej prędkości (w Renault standard).
w VWGroup też i co z tego?
mr_t napisał(a): A jak już ręcznie zamkniemy to… dlaczego nie mogę otworzyć drzwi od środka ciągnąc za klamkę, tylko najpierw muszę odblokować drzwi, a dopiero później mogę je otworzyć klamką? To jedna mała, ale zbędna czynność jaką trzeba wykonać. Coś jak z Windowsem który o wszystko musi 2x spytać czy tak, czy nie.
tak samo jest między innymi w subaru to nie zaden patent Mazdy
mr_t napisał(a):Kierownica – w moim odczuciu byle jaka skóra, raczej sztuczna, ale już się przyzwyczaiłem
widziałem gorsze kierownice, żeby daleko nie szukać plastikowe kierownice w wiekszosci zwyklych aut w tym i Renault
podobnie kierownice w VWGroup w tzw pakiecie skorzanym sprawiaja wrazenie jakby były obciągniete jakims kondonem, dopiero wersje usportowione maja zwykle porzadne kierownice
mr_t napisał(a):Z prawej wycieraczki. Nie wiem jak w samochodzie za 85 tys. można dać wycieraczki bez regulacji częstotliwości pracy tj. wycieraczki mają 4 pozycje: OFF, praca przerywana, wolna ciągła, szybka ciągła. Nie ma regulacji czasu przy pracy przerywanej. Mazda uznała że deszcz pada na tyle wolno że uruchomienie wycieraczek co 5 sekund wystarczy, albo na tyle szybko że wycieraczki mogą pracować w trybie ciągłym
u mnie jest regulacja czułości automatu wiec nie wiem o czym piszesz
mam tylko wrazenie ze ta regulacja czasem dziala a czasem stawia sobie za punkt honoru wyprowadzenie mnie z rownowagi, nawet mialem to zglosic ale zapomnialem w koncu
mr_t napisał(a):Na kierownicy są przyciski od regulacji radia i tempomatu. Czytelne, można spokojnie się nimi posługiwać bez instrukcji. Szkoda że nie ma ogranicznika max prędkości
jest w prawej nodze
mr_t napisał(a):Nie podoba mi się, że obsługa komputera jest przez przycisk na konsoli środkowej a nie np. przyciskiem z boku dźwigni od wycieraczek. I nie wiem dlaczego żeby przełączyć z funkcji komputera na zegarek wystarczy nacisnąć przycisk CLOCK, a żeby wrócić do funkcji komputera nacisnąć i przytrzymać na kilka sek. SET.
z tym zgadzam sie w 100%, od siebie dodam, ze sam wyswietlacz komputera powinien byc usytuowany na zegarach
mr_t napisał(a):Dla mnie wadą jest to że temperatura wnętrza jest wyświetlana w tym samym miejscu co temperatura zewnętrzna. Np. na przełomie jesień/zima, zima/wiosna kontrolnie co jakiś czas zerkam jaka jest temperatura na zewnątrz, szczególnie jadąc w góry (a w nie jeżdżę prawie co weekend), dzięki temu wiem czy jest, czy nie ryzyko gołoledzi, wiedza może być „bezcenna”. Teraz czasem jak zerknę to jest temperatura wnętrza, muszę odrywać ręce od kierownicy, naciskać przycisk….
zgadzam sie w 100%
mr_t napisał(a):Ogrzewanie foteli – fatalne. Brak regulacji, tylko przełącznik ON/OFF.
to nie ta klasa żeby była regulacja temperatury, ale zawsze można kupić w tej cenie 5 letnie Audi A6 i cieszyć się tego typu rozwiązaniami
mr_t napisał(a):Do tego wolno się rozgrzewają. Na dobrą sprawę jak nie włączę to po takim samym czasie fotel staje się ciepły od 4 liter jak po włączeniu ogrzewania. Tyle że jak włączę to później fotel zaczyna być za gorący, termostat wyłącza grzanie, fotel stygnie, później znów grzeje za bardzo…
nic takiego nie zaobserowałem, wręcz cieszy mnie to że termostat "nie przesadza" zatem hmmm... francuski piesek?
mr_t napisał(a):Wreszcie schowek przed pasażerem. Duży, pojemny, tylko nie wiedzieć po co zamykany tym samym kluczykiem który jest od stacyjki. Jeśli np. chciałbym tam coś schować obawiając się że serwisant, czy też pracownik myjni sobie to przywłaszczy to przecież i tak mają ten kluczyk
no jak nie ma sie do czego przyczepic to zawsze mozna wymyslic takie cos... gdyby był osobny kluczyk pewnie znaleźlibyśmy uwagę, że drugi kluczyk jest bez sensu bo grzechocze przy kierownicy i jest strasznie tandetny w porównaniu z fabrycznym "scyzorykiem"
mr_t napisał(a):„Podłoga”. Pośrodku podłogi przed przednimi fotelami biegną kanały powietrza na tyły – podłoga jest nierówna:/
w innych autach, głównie marki Renault wentylacja rozwiazana jest bezprzewodowo, odpowiednio nagrzane lub schlodzone powietrze teleportuje sie w odpowiednie miejsca w kabinie co pozwolilo na wyeliminowanie niewygodnych dla pasazerow kanalow powietrznych
mr_t napisał(a):Tapicerka na podparciu lewej stopy już powoli zaczyna się wycierać, a samochód ma dopiero 8 tys. km. Przypuszczam że to tylko kwestia czasu zanim się to przetrze
z podstopnicą problem nie występuje
mr_t napisał(a):Dywanik kierowcy ma mocowanie które niemożliwa jego przesunięcie nogami, ale wygląda na nietrwałe.
to jedynie przypuszczenie
BTW nawet jeśli urwiesz to wyglądajace na nietrwałe mocowanie to taki niesamowity wysiłek żeby czasem poprawić dywanik

dywaniki i tak od spodu maja taka powierzchnie ktora zapobiega ich przesuwaniu wiec pod pedaly sie nie dostana – uprzedzajac bleblanie o bezpieczenstwie
mr_t napisał(a):Przednia szyba – pech, czy kiepska jakość? Trzy razy coś (pewnie kamień) uderzyło mi w szybę. Mam dwa odpryski, a trzecie uderzenie wymagało wizyty w warsztacie naprawiającym szyby – pojawił się „pajęczynka”. Nie raz w innych samochodach dostawałem jakimś badziewiem po szybach, ale nigdy nie było tak, żeby każde uderzenie powodowało jakieś uszkodzenia widoczne uszkodzenia.
pech i zrzędzenie, pierwsze uderzenie kamienia w Octavii spowodowało pękniecie szyby
ale gowniane szyby w tej octavii

a ze kamien wylecial spod kol auta ktore jechalo 200 w szybe auta ktore jechalo 200... kto by tam zwracal uwage na takie pierdoly
mr_t napisał(a):Zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy jest za mały, tym bardziej żę są spryskiwacze reflektorów. Po zaświeceniu się kontrolki o niskim poziomie płynu wchodzi tam tylko 2,5-3l. Po zużyciu całości wchodzi ok.4. Takk czy inaczej nie ma szans na wlanie całego 5 litrowego baniaka:|
Renault – pojemność 7 litrów…
ach to Renault... jakiez ono wspaniałe... już widzę uwagi innej marudy
"Miałem kiedyś Mazdę, tam to był super zbiorniczek płynu do spryskiwacza, taki w sam raz 4 litry. Kupowało się baniaczek i wchodził akurat a jak się trafił 5l to zostawało na dolewke. A tu???? Co za kretyn wymyślił 7 litrowy zbiornik, przecież to sie leje i leje i żeby napełnić trzeba dwa baniaki kupowac."
mr_t napisał(a):Sam korek jest nieszczelny, po zatankowaniu do pełna przy gwałtownym zakręcie w lewo bok samochodu będzie oblany paliwem
nie wiem jak trzeba jeździć żeby czegos takiego dokonać, prowadzisz jakies pokazy jazdy akrobatycznej w cyrku? a może poprostu nie umiesz dokręcic korka
mr_t napisał(a):Jest też ksenon. Ale według mnie świeci słabo – szeroko, ale blisko.
to sobie ustaw, słyszałes kiedyś o regulacji świateł? tak tak, pozycję "0" w xenonach też można wyregulować
mr_t napisał(a):Na koniec…
Samochód jest fatalnie wyciszony. W ogóle mówienie o wycieszeniu przy M3 jest nieporozumieniem. Przy 130-140km/h trzeba dosłownie krzyczeć do pasażerów siedzących z tyłu.
przejedź się nowym Leonem
mr_t napisał(a): Dodatkowo przy takiej prędkości strasznie huczy z tyłu (jakby z dachu)– po jakiejś godzinie jazdy autostradą tych co siedzą z tyłu po prostu boli głowa. Przy szybszej jeździe – rozmowa nawet z pasażerem z przodu nie ma sensu.
imho to opony, ponieważ u mnie nic takiego nie wystepuje
mr_t napisał(a):Podsumowując…
Napęd, zawieszenie – jak już wcześniej pisałem kiepsko, do tego samochód jest głośny. Ma kilka dziwnych, niepraktycznych „patentów”…
nie wiem jak mozna sie tak unieszczesliwiac

biedaq, ktoz Cie zmusza do takiej pokuty
sprzedaj, zezłomuj, oddaj potrzebującym a sobie kup spowrotem Megane

dawno takiego steku bzdur i wymysłów nie czytałem
inaczej mówiąc
MSPANC a za chwile zabiorę sie za wrażenia z jazdy
