SOHC & DOHC
SOHC- jeden walek rozrzadu w glowicy
DOHC- dwa walki rozrzadu w glowicy
(o ile sie nie myle
)
DOHC- dwa walki rozrzadu w glowicy
(o ile sie nie myle

V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
To ja może przedstawię sytuację w sposób obrazowy
SOHC:
DOHC:

SOHC:

DOHC:

- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
w DOHC jeden wałek otwiera zawory wydechowe a drugi ssące ( przy 2 i 4 zaworach na cylinder dodatkowo nie występują zazwyczaj dzwigięki zaworowe)
w SOHC jeden wałek odpowiada za wszystkie zawory (przy 4 zaworach na cylinder występują dzwigienki)
SOHC lżejszy mniejszy i tańszy
– jeden wałek i koło zębate mniej czyli mniejsza głowica silnika (czyli mniejsza waga silnika)
– zazwyczaj krótszy pasek rozrządu i jedna rolka prowadząca mniej (tańszy rozrząd)
Tak z grubsza
w SOHC jeden wałek odpowiada za wszystkie zawory (przy 4 zaworach na cylinder występują dzwigienki)
SOHC lżejszy mniejszy i tańszy
– jeden wałek i koło zębate mniej czyli mniejsza głowica silnika (czyli mniejsza waga silnika)
– zazwyczaj krótszy pasek rozrządu i jedna rolka prowadząca mniej (tańszy rozrząd)
Tak z grubsza
Ostatnio edytowano 9 kwi 2008, 19:45 przez siegu, łącznie edytowano 3 razy
Czacha
To po co ja tyle pisałem
To po co ja tyle pisałem

siegu napisał(a):Czacha
To po co ja tyle pisałem
Dobry komentarz do rysunków dla osób trochę mniej zorientowanych w temacie
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Pioteq25 napisał(a):A zalety DOHC?
Większa wydajność, możliwość stosowania więcej zaworów na cylinder bez konieczności występowania popychaczy, więc układ rozrządu ma mniejszą bezwładność mechaniczną i może pracować z większą prędkością obrotową (częstotliwością) – tak na logikę
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
DOHC 12 i więcej zaworów ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
czyli szybciej czyli, moze spalic szybciej czyli wiecej paliwa, czyli szybsze auto i teoretycznie wiecej koni, obroty, moment? tak bardziej szczegolowo?Czacha napisał(a):i może pracować z większą prędkością obrotową (częstotliwością) – tak na logikę oczko
- Od: 11 mar 2008, 02:03
- Posty: 70
- Skąd: To
- Auto: Nie
czakol napisał(a):czyli szybciej czyli, moze spalic szybciej czyli wiecej paliwa, czyli szybsze auto i teoretycznie wiecej koni, obroty, moment? tak bardziej szczegolowo?
No zgadza się – po prostu wszystkiego jest więcej

Jak spali szybciej więcej paliwa to rozwinie większą moc / moment, auto jest szybsze i lepiej przyspiesza
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości