Swap silnika na 2.0 16V FE3

Postprzez Bodek » 28 mar 2007, 18:52

Witam. Mój silnik jest na wykończeniu. Chciałbym się dowiedzieć jaki inny silnik można wsadzić do tego modelu mazdy?? Czy wogóle jest taka opcja?? Może pozostaje tylko remont??

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Waluś » 28 mar 2007, 19:47

Bodek napisał(a):Chciałbym się dowiedzieć jaki inny silnik można wsadzić do tego modelu mazdy?

wszystkie typy FE lub F2, przez FE3 i F2 turbo :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez zibi626 » 28 mar 2007, 20:10

Imponujace...moze kiedys tak sobie zrobie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez tadziol » 28 mar 2007, 20:24

Waluś napisał(a):F2 turbo


tylko że tego motoru nie wytrzyma kasta,a raczej różnicówka i satelity wybuchną <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Bodek » 28 mar 2007, 20:58

Czy moglibyście podać jakieś dane tych motorków?? Jaka pojemność, moc, spalanie:)), itd?? Jak wygląda samo przełożenie?? Dużo kobinacji??
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Bodek » 28 mar 2007, 20:59

Aha, i jeszcze może przybliżone koszty, jezeli można :)

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Grzyby » 28 mar 2007, 21:20

Bodek napisał(a):Czy moglibyście podać jakieś dane tych motorków?? Jaka pojemność, moc, spalanie:)), itd??

zajrzyj proszę na stronę klubową – tam jest wszystko


Bodek napisał(a):jeszcze może przybliżone koszty

zależy za ile kupisz silnik
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 28 mar 2007, 22:21

tadziol napisał(a):tylko że tego motoru nie wytrzyma kasta,a raczej różnicówka i satelity wybuchną

sz to chyba mowa o komplecie hehe każdy z modeli ma inną skrzynię i napęd
Jak zmieniamy silnik na inny to wypada wymienić skrzynię od tegosz silnika. Zaoszczędzi to kombinowania ze sprzęgłem itp.
A wiadomo że najprościej zakupić i wymienić na taki który był :)
W innym wypadku musisz mieć oprócz silnika, jego napęd (choć pewnie przy 2,0 i 2,2 ośki są te same, a rózni sie tylko skrzynia, ale już FE3 albo F2T to już inna bajka) i osprzęt.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Bodek » 28 mar 2007, 22:39

Nie dziwcie mi się ! Jak wejść na stronę klubową?? Może link?? :))
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Siw-y » 28 mar 2007, 22:44

Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Gość » 16 maja 2007, 19:58

Obecnie posiadam Mazdę 626 GV 2.0 8V rocznik 94 manual, LPG. Samochód stał od roku nie jeżdżony, po odpaleniu okazało się iż mam walnięte pierścienie. Gdy wyjmuję świece, pluje olejem i benzyną. Świece muszę czyścić 1-2 razy w miesiącu, olej wycieka mi spod rozrządu mało tego mam walnięty przepływomierz. Stąd moje pytanie, czy opłaca się naprawiać silnik i owy przepływomierz czy może lepiej kupić drugi silnik + przepływomierz w lepszych stanach technicznym niż te obecne?

Wpakowałem w niego już całkiem sporo. Samochód posiada nowy wydech, skrzynię biegów i chłodnicę.

Znalazłem silnik 2.0 z tego samego rocznika jednak jest to 16V, czy będzie on pasował w miejsce poprzedniego bez jakichkolwiek przeróbek?

Proszę o pomoc
Ostatnio edytowano 17 maja 2007, 19:11 przez Gość, łącznie edytowano 3 razy
Gość
 

Postprzez es » 16 maja 2007, 21:07

To spora przerobka. Skrzynia biegow, sterownik, wiazki itp. Poszukaj raczej takiego samego silnika i przeplywki. Wyjdzie taniej i prosciej. Tak na marginesie to ide o zaklad, ze silnik z tego samego rocznika, co Twoj samochod pochodzi juz modelu GE. Jesli sie nie myle do GV nie montowano silnika 16V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Gość » 16 maja 2007, 21:34

Problem w tym że szukam tego silnika już od kilku miesięcy i mam problem z jego znalezieniem. Byłbym rad gdyby mi ktoś podał jakiś namiar na miejsce w którym owy silnik mógłby się znajdować...
Gość
 

Postprzez Overkill » 16 maja 2007, 21:57

Musiałbyś poszukać silnika FE3 (2.0 16V 140KM) który był montowany w GD. Ale jest on bardzo trudny do kupienia.
Silnik który znalazłeś to prawdopodobnie FS czyli tak jak napisał es pochodzący z GE.
Ale najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie takiego jak masz. Szukaj silnika od GD z roczników 88-91.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez es » 17 maja 2007, 08:07

Nie tak dawno widzialem na allegro fe3. To jednak nie rozwiazuje problemu zakupu skrzyni biegow, elektroniki i sztukowania elektryki. To powazna impreza wymagajaca wiedzy, popartej dokumentacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Grzyby » 17 maja 2007, 14:27

Fargo – proszę o nazwanie tematu zgodnie z regulaminem.

(druga linia tematu dotyczy modelu)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 17 maja 2007, 14:31

No i może zmień temat – nie masz przecież silnika widlastego 8 cylindrowego tylko 8V :]
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez max » 8 kwi 2008, 17:37

Waluś napisał(a):Dzień pracy


Waluś mi zajelo dwa dni na prawde jest sporo rozbierania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Waluś » 8 kwi 2008, 20:14

max napisał(a):mi zajelo dwa dni

spoko. Ale da się zrobić w dzień. Uwierz mi :]
Wymiana skrzyni zajeła mi cos koło 8 godzin samemu :D a też wcale nie mało roboty przy tm bo trzeba było wymontować cały spód i cała górę. Została tylko jedna poduszka na silniku i cała instalacje hehe, więc notabene w sumie nie wiele mniej pracy :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez max » 9 kwi 2008, 17:34

ja tez dolem wyciagalem najwiecej zabawy przy kabelkach , wezykach , przewodach wodnych itp itd ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6