Jedno swiatlo sie żarzy – drugie dziala normalnie – help !

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez nocny Mechanik » 3 kwi 2008, 15:34

Witam, mam problem z moja Madzia. Otoz po wlaczeniu swiateł prawe działa normalnie (pozycje, mijania, długie) natomiast lewe tylko sie ledwo co żarzy. Pojechalem do mechanika i powiedzial on ze to kostka, cos tam pogrzebal srubokretem i bylo ok, niestety po wizycie na myjni problem powrocił. Kupiłem więc kostkę, zamieniłem (przewody podpiąłem dokładnie tak jak były poprzednio) i... nic. Zero poprawy. Jak się żarzyło tak się żarzy nadal.

Czy ktoś wie co jeszcze sprawdzić i gdzie możę leżeć wina takiego stanu rzeczy. Jestem zdesperowane bo juz dlugo jeżdze na 1 świetle i czuje sie z tym fatalnie...

prosze o pomoc – każdy pomysł co to może byc chętnie przeczytam...
Ostatnio edytowano 3 kwi 2008, 23:20 przez nocny Mechanik, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 15:20
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V '94

Postprzez Radek89 » 3 kwi 2008, 15:47

a jak wolne obroty ???? Może masz spięcie w instalacji i wtedy obroty by przygasały do minimum . . . moż ektoś dał zbyt duzy bezpiecznik i spięcie go nie uszkadza . . .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez nocny Mechanik » 3 kwi 2008, 15:58

Jeździ się normalnie, nie mam żadnych problemów z wolnymi obrotami, na biegach tez jest ok, do 120km/h bez żadnych anomalii a szybciej nie testowałem Cała reszta elektryki działa (szyby, światła, wentylacja, radio itp.) Światła wysuwają i chowają się normalnie. To raczej nie bezpiecznik bo gdyby tak było to jeszcze coś by albo nie działało albo działało dziwnie.
Jedyny objaw jaki udało mi się zaobserwować to kontrolka świateł długich która też delikatnie się żarzy choć nie powinna (gdy włączy się długie zapala się normalnie- mocno).

Myślałem że problem leży w skorodowanej kostce 3PIN-owej – ale nie – i teraz juz nie mam pomysłu... :( :(
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 15:20
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V '94

Postprzez WIECZÓR » 3 kwi 2008, 17:49

Ja miałem to samo i okazało się że był przytarty przewód od masy.Sprawdż ten przewód przy lampie
WIECZÓR
 

Postprzez nocny Mechanik » 3 kwi 2008, 18:06

WIECZORMYSZ napisał(a):Ja miałem to samo i okazało się że był przytarty przewód od masy.Sprawdż ten przewód przy lampie


W sensie przerwany czy po prostu zerwana izolacja itp. ?
Jak dobrze rozumiem to jest to czarny przewód ? (pozostałe 2 są czerwone)
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 15:20
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V '94

Postprzez konrad278 » 3 kwi 2008, 19:58

Witam miałem tak samo po prostu kabelek nie stykał tak jak powinien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez KyRy » 3 kwi 2008, 20:21

nocny Mechanik popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez chudya » 3 kwi 2008, 20:46

A ja bym zaczął od sprawdzenia, czy na żarówce jest masa – choćby przez pomiar napięcia na obu jej zaciskach względem "ujemnego" bieguna akumulatora w chwili gdy światła są włączone. W sytuacji, gdyby rzeczonej masy nie było, zdarzyć się może, że prąd popłynie szeregowo przez kilka żarówek, co oczywiście nie spowoduje prawidłowego ich świecenia. Przy czym na kontrolce świateł innych, niż te które są aktualnie włączone (przy włączonych światłach mijania – kontrolka świateł drogowych) pojawi się wtedy niewielkie napięcie, które może właśnie powodować jej żarzenie.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez WIECZÓR » 4 kwi 2008, 23:08

nocny Mechanik napisał(a):W sensie przerwany czy po prostu zerwana izolacja itp. ?
Jak dobrze rozumiem to jest to czarny przewód ? (pozostałe 2 są czerwone)


u mnie izolacja była ok.a pod nią przerwa
czrny przewód
WIECZÓR
 

Postprzez nocny Mechanik » 5 kwi 2008, 11:24

Kurcze, sprawdzalem wszedzie tam gdzie moglem zajrzeć i nic nie widze zadnego przerwania. Chyba bede musiał sie jednak udac do elektryka... , sam nic wiecej nie poradze...
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 15:20
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V '94

Postprzez Yard » 5 kwi 2008, 18:39

Skoro mechanik pogrzebał przy kostce i było OK to tam szukaj przyczyny. Kostka to jedno a wtyk to druga rzecz. Prawdopodobnie brak tutaj przejścia, robi się zwarcie. Obejrzyj dokładnie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez nocny Mechanik » 6 kwi 2008, 14:37

No tak – tylko tak jak mowie, kostke wymieniłem na nową – wszystkie przewody poprzepinałem tak jak trzeba i powinno być ok – a tymczasem cały czas brak (chyba) masy... :(
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 15:20
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V '94

Postprzez krokko » 6 kwi 2008, 15:08

może wymieniałeś ostatnio żarówkę ? jeżeli jedna się przepali to wymieniaj obie a nie jedną.
pozdro
Mazda 323C(BA) 1.5, Z5(nieawaryjne), DOHC, 16V, 90KM, 94r, czerwone jest szybsze :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2007, 16:26
Posty: 18
Skąd: Warszawa, Gdynia, Gdańsk
Auto: Mazda 323C,(BA) 1.5, 90KM, 94r

Postprzez marcus_87 » 6 kwi 2008, 16:15

stawiam na slaba mase, takie rzeczy sie wlasnie dzieja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez nocny Mechanik » 10 kwi 2008, 19:38

Problem rozwiązany – większość z Was typowała słusznie – kabel od masy ( z 3 prowadzących do żarówki to ten czarny) był przerwany. Niestety wyszło to dopiero po wizycie u elektryka (przerwał się w baardzo niedostępnym miejscu). 23PLN i 30 min puźniej było juz po problemie. Mam nadzieje ze komus kiedys ten temat pomoże.

PZDR ! :) :)
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 15:20
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V '94

Postprzez dizzi » 10 kwi 2008, 20:12

oświeć nas co to za miejsce ! :)
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323