Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?
Czyli teoretycznie ta sonda powinna podejść do efki bg: http://www.allegro.pl/item308309196_uni ... k_ntk.html
A jak to będzie wyglądało w praktyce? Będzie to śmigać czy też nie?
A jak to będzie wyglądało w praktyce? Będzie to śmigać czy też nie?
- Od: 3 mar 2007, 12:21
- Posty: 655
- Skąd: Lubin
- Auto: Toyota Corolla E12
Odcina się starą, żeby podpiąć wtyczkę, a nową do wtyczki skręcamy i izolujemy np. opaską termokurczliwą. Gdzieś przeczytałem, że nie wolno tego lutować, bo lut zmienia wskazania.
- Od: 3 mar 2007, 12:21
- Posty: 655
- Skąd: Lubin
- Auto: Toyota Corolla E12
Jest jeszcze opcja zmontowania tego przeciacia tym:
Nie bedize to powodowac jakis innych odczytow?? Nigdzie nie jest lutowane, sciskasz kombinerkami i masz, potem ta rurka termokurczliwa i mysle ze bedzie najlepiej. Tylko czy wlasnie nie bedzie bledych odczytow?
Nie bedize to powodowac jakis innych odczytow?? Nigdzie nie jest lutowane, sciskasz kombinerkami i masz, potem ta rurka termokurczliwa i mysle ze bedzie najlepiej. Tylko czy wlasnie nie bedzie bledych odczytow?
Jeszcze jedno pytanko..... to ze nie mam kata (rurka), jak bardzo wplynie na lambde?? Jest w ogole sens ja wymieniac skoro brak kata i tak ja zniszczy (chyba ze sie myle)?? Brak kata wplywa na nia jakos znaczaco???
Podepne się pod ten temat bo widze tu sporo fachowców od sond lambda
Wiecie może w jaki sposób sterował dawką paliwa komputer w silnikach bez sondy lambda? Tzn. na podstawie czego dobierał mieszanke?
Chodzi mi o silniki BP 1.8 DOHC o mocy 140KM z lat 89-91.
Wiecie może w jaki sposób sterował dawką paliwa komputer w silnikach bez sondy lambda? Tzn. na podstawie czego dobierał mieszanke?
Chodzi mi o silniki BP 1.8 DOHC o mocy 140KM z lat 89-91.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Dry napisał(a):Nie bedize to powodowac jakis innych odczytow?? Nigdzie nie jest lutowane, sciskasz kombinerkami i masz, potem ta rurka termokurczliwa i mysle ze bedzie najlepiej. Tylko czy wlasnie nie bedzie bledych odczytow?
Jeszcze raz pytam, tak jak pytam 3 posty wyzej. Nie bedzie takie podlaczenie (za pomoca tych niebieskich łacznikow) powodowac blednych odczytow/napiecia?!
Czy gwint jest zawsze taki sam (w kazdym aucie), nie bedzie prbemu np jak kupie http://www.allegro.pl/item315766734_uni ... k_ntk.html
?!?!?!
EDIT
Dobra juz wiem, ze gwint to M18.
posiadam mazde 323p z 1997roku chce wymienic sonde lambda bo samochod mi za duzo spala silnik mam 1.3 a pali kolo 10-11 litrow. wiem gdzie sie znajduje tylko nie wiem czy dam rade ja odkrecic i co mniej wiecej trzeba zdemontowac zeby do niej miec pelny dostep. jaka sonde mam kupic i jakie jest oznaczenie kabli
Ostatnio edytowano 6 kwi 2008, 18:13 przez Andzyjek, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 11 sty 2008, 00:25
- Posty: 22
- Auto: MX-6 2,5 V6 ; 323P BA 1997
ja swoja lambde odkrecilem reka
i mysle ze 10-11 litrow niejest strasznie duzo,moja mazda 323 bg z takim samym silnikiem spala 11 litrow,lambda jest nowa,najlepsza jaka tylko dalo sie kupic
i mysle ze 10-11 litrow niejest strasznie duzo,moja mazda 323 bg z takim samym silnikiem spala 11 litrow,lambda jest nowa,najlepsza jaka tylko dalo sie kupic
-
Mazda_4gen
ROMAN-R87 napisał(a):popraw temat
karambol napisał(a):regulamin przeczytaj
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow
MAZDA &M....ITSUBISHI
yama napisał(a):wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow
swieta prawda :/ ostatni 2 dni walczylem z wtyczką ktora nie chciala kontaktowac... po odpaleniu silnika sonda dzialala przez 2 minuty a potem padala... po 2 dniach dopiero mi isue dalo doprowadzic to do porzadku ... winna utleniona wtyczka... dodatkowo sonda w mazdzie ma grzalke, jezeli styki sa niepewne to tym istnieje mozliwosc nadpalenia tez... ogolnie kiszka z tą wtyczką jest
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
yama napisał(a):wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow
Możesz rozwinąć stwierdzenie "ciekawe rezultaty"
Właśnie co wymieniałem sondę i kupiłem cztero zamiast ori trzyprzewodową. Od samego ecu dałem nowy podwójnie ekranowany przewód dla sygnału i masy, a podgrzewanie zostawiłem na starym przewodzie.
Przewody połączyłem metodą zaciskania tulejek. Zrobiłem pomiary oscyloskopem cyfrowym i sonda bardzo ładnie oscylowała. Zgadzam się że ecu nie wyrzuca tak szybko błędu nawet jak sonda już ledwo zipie. Miałem okopconą rurę wydechową i nie wiedziałem skąd taka nagła zmiana. Sonda się skończyła, a ecu wyrzucił błąd pół roku później. Jak wcześniej mierzyłem starą sondę to mimo że jeszcze oscylowała, to jednak bardzo niskim napięciem.
Co myślicie o różnych teoriach na temat lutowania przewodów od uniwersalnej sondy? Są stwierdzenia, że nowe sondy są hermetycznie szczelne i oddychają przez przewody i nie wskazane jest lutowanie przewodów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości