Problemy Z Obrotami cz.2 oraz Duże Spalanie

Postprzez kiki » 23 lut 2008, 19:01

wymienilem krokowca i jest git az chce sie jezdzic
Choc nie jezdze juz mazda sentyment do tej marki na zawsze pozostanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 10:44
Posty: 145
Skąd: miasto świetej wieży
Auto: była mazda 323f,teraz audi a4

Postprzez jacek78 » 23 lut 2008, 23:29

Sprawdz sobie przeplywke morze byc zablokowana i otwarta na maxa
Początkujący
 
Od: 16 maja 2006, 11:47
Posty: 16
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F1.8 16V SOHC 90r LPG

Postprzez pezet87 » 24 lut 2008, 18:01

Mam podobny problem.

Mam mazde 323f 97rok. po bracie który wyjechał za granice.. No i mam te skaczace obroty podobnie jak to w wielu innych tematach było pisane, jednak objawy sa nieco inne, a nie stac mnie an sprawdzanie wszystkich ukłdów , silniczka krokowego itp.

otóz obroty skacza mi prawie cały czasod 0-1000 (po zwykłym podkreceniu obrotów, troche sie uspokoiło na pewien czas ale zawu wruciło) czasami na swiatłach auto potrafi mi zgasnac. Obroty spadaj prawie do zera gdy mam wcisniete sprzegło, bez sprzegła skacza ale nie gasna(z reguły). Jest tez tak ze przy zmianie biegu auto przy ekstremalnych warunkach potrafi zgasnac, najgorsze jest to ze jak sie ostro chamuje to auto potrafi zgasnac (padaja wszystkie wspomagania i kicha) zdarzyło mis ei nawet ze przy ostrym wejsciu w zakret gasnie mi i wtedy sobie ładnie wyjezdzam na sasiedni pas.

zapomniałem wspomniec ze mam silnik 1.5 16v z LPG..

auto było kupowane uzywane- gosciu gadał ze to jest gaz zasadniczo z elektornika tej lepszej generacji, jednak ta elektronika była zepsutai teraz jest wogle wymontowana i chodzi bez elektroniki..

nieciekawe jest równiez to ze autko pali mi latem przy różnej jeździe 10l gazu, a zimą potrafi zeżrec 12 z groszami...

zastanawiam sie czy nie ma to jakiegos zwiazku z komputerem bo miga mi tez ciągle poduszka powietrzna no i swicie ręczny (ale to juz chyba mechanika jakas albo zardzewiałe styki)

naczytałem sie juz sporo na forum o tych obrotach, ale cigle mam nadzieje wydac jak najmniej..prosze o pomoc..
Ostatnio edytowano 24 lut 2008, 22:45 przez pezet87, łącznie edytowano 3 razy
pezet87
 

Postprzez daw250 » 24 lut 2008, 18:32

Witam.
Mam ten sam problem co kosin i KrzysioR mianowicie jak odpalę to obroty odrazu wskakują na 3000 po nagrzaniu lekko spadają i falują od 1900 do 2400 <killer> narazie zbiłem je zaciskając ten cienki przewód powietrza do silnika krokowego ale na zimnym silniku gaśnie i dużo pali ok13/100 <killer>
Czy wam wymiana silnika krokowego pomogła czy przyczyną było co innego?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 18:19
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GG 2.0 147

Postprzez bielik_wwo » 3 kwi 2008, 12:42

Witam mam problem odnosnie wlasnie falujacych obrotow. nieraz zatrzymuja mi sie w granicach 1200 lub po wcisnieciu hamulca czy jak dojezdzam do skrzyzowania to nawet 2000. wymienilem filtr powietrza swiece aparat jest prawie nowka przeplywomierz tez dosc dobry na kostce diag zadnych bledow juz niewiem co robic poradzcie :( auto 323f Ba z5
bielik_wwo
 

Postprzez rafcio693 » 4 kwi 2008, 14:34

Jakieś rok temu kupłem Mazde 323F 1.8 16V 103kM 177 tys.przebiegu,w tej chwili ma 203 tys.Żałozyłem instalacje gazową Lovato z komuterem tą nowsza nie sekwencje.Autko smigalo nie zle i rwalo.Prawdziwa frajda z jazdy na gazie i na benzynie.Przewaznie jak przekroczyła 4 tys obrotów to az w siedzenie wgniatało.Przejechłem 7 tys na gazie i i spadla mi moc.To samo na benzynie i gazie.Sonde wymieniałem,podpinalem tez inne komputery i nic.Nie wiem co robić,może wymienic filtr paliwa tylko gdzie on jest.Prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2008, 23:23
Posty: 7
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 323F 1.8 16V SOHC 103kM

Postprzez GofNet » 4 kwi 2008, 14:57

     A co mówi komputer? Są jakieś błędy? Poza tym czym się to charakteryzuje? Może sprzęgło Ci się ślizga i dlatego nie masz takiego przyspieszenie, jak wcześńiej. Może zapłon jest do ustawienia, albo uszkodzony przepływomierz, zapchany katalizator... Za mało danych, aby coś więcej powiedzieć.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez rafcio693 » 4 kwi 2008, 21:10

Sprawa wyglada tak.Auta jeszcze nie podpinalem pod komputer tylko zmienilem komputer pokladowy z innego samochodu co byl jezdzony na benzynie.Bo slyszalem ze komputer na gazie sie przestawia.Ale to nie pomoglo.Sonda lambda jest sprawna bo wymienialem na nowa NTK i kosztowala mnie 140 zl. Nie wiem,moze walnal przeplywomierz.Kat napewno nie jest zapchany bo kiedys zmienialem na nowy wydech i nic nie wiadac a ma tylko przejechane autko 203 tys,km.Co do sprzegla czasami sie slizga.Ale po pewnym czasie samo sie normuje bo jest przeciez samoregulujace.Na biegu 1 ladnie kreci ale na biegu 2slizga sie jak nic.Sam juz nie wiem co zrobic zeby Mazda odzyskala dawna moc.Najlepiej chyba jak pojade i podepne ja pod komputer to moze mi powiedza co jest grane.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2008, 23:23
Posty: 7
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 323F 1.8 16V SOHC 103kM

Postprzez rafcio693 » 4 kwi 2008, 21:13

poprostu moja mazda wczesniej ladnie przyspieszla od 4 tys obrotow az wgniatalo mnie w siedzenie..a teraz juz nie ma tego..przyspiesza plynnie.tak samo na gazie i na benzynie.tregedia.czasmi polceci tylko 190km a czasmi tylko 170..a jak ja kupilem to 210 jak nic hehe
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2008, 23:23
Posty: 7
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 323F 1.8 16V SOHC 103kM

Postprzez marecki266 » 5 kwi 2008, 13:42

Witam, w moim aucie MAZDA 323F 1.5 16V 97' pojawił sie problem na ciepłym silniku na wolnych obrotach minimalnie skaczą obroty ale po wcisnięciu sprzęgła spadają prawie maksymalnie az zdaza sie zgaśnięcie silnika podczas jazdy przy zmianie biegu jest to samo obroty spadają, co to moze być POMOCY z góry dzieki .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2008, 13:21
Posty: 17
Skąd: Piła Wlkp/Niemcy okolice HH
Auto: Brak

Postprzez mirzyg » 6 kwi 2008, 18:21

Siema. U mnie z obrotami jest wporzo ale zato paliwo na mieście wciąga jak smok gdzieś ok 13,5/100 :( zaznaczam że mam 2.0 V6 106 tysiaków na zegarze, w tym tygodniu mam zamiar pojechać do mechaniora na kampa,być może trzeba będzie Ją podregulować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez pezet87 » 6 kwi 2008, 18:53

Marecki.. sprawdz wtryskiwacze paliwa czy wszystkie sa sprawne.. ja miałem to samo na paliwie i na gazie.. okazało sie ze mam 1 wtryskiwacz paliwa wogle nie sprawny wymieniłem go i na benzynie chodzi idealnie.. na gazie jeszce nie ale to sie tez zrobi...
pezet87
 

Postprzez Łuki1986 » 6 kwi 2008, 21:34

Ja mam przy okazji takie pytanko czy filtr paliwa może decydować o spalaniu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2007, 19:25
Posty: 79
Skąd: Hyżne/Rzeszów
Auto: 323F BG (obecnie brak)

Postprzez mietas » 6 kwi 2008, 22:13

ostatni test madzi...tylko jazda na mieście.. do 3,5 RPM, no czasem do 5 RPM przeciągne....jak trzeba golfa łyknąc..heh...spalanie 8,3 l.... chyba cięzko bedzie zejsc ponizej 8l...bo madzia zacheca do szybkiej jazdy...aha sprzeglo mi sie slizga wiec to tez moze miec wplyw...obroty raczej stałe ok 600-700.
Lazurowa madzia jest fajna...i przyjemna
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 21:56
Posty: 12
Auto: PREMACY 1.8

Postprzez rafcio693 » 8 kwi 2008, 11:26

Moja madzia pali 9 literków benzyny...ale ja mam ciężka nogę do jazdy...skoro gazu pali mi 11-12 litrów..ale frajda z jazdy jest..i nawet raz udało mi sie ja wykręcic do 7250 obr..nie źle co...ale nie polecam szkoda katować silnik...ale w końcu to japoniec..pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2008, 23:23
Posty: 7
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 323F 1.8 16V SOHC 103kM

Postprzez ZeroCool_m1 » 8 kwi 2008, 17:00

Wobec wszystkich powyzszych wypowiedzi, gdzie ostatecznie ustawia sie obroty na biegu jalowym? Srubką jakaś przy przepustnicy/silniku krokowym, za pomocą komputera w trybie diagnostycznym czy jeszcze jakos inaczej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez kryspoznan » 9 kwi 2008, 14:19

Jak co to mam taki silniczek jakby ktoś potrzebował za dobra kasę
Krys
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 14:18
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 f BG 92'

Postprzez Pioteq25 » 9 kwi 2008, 15:16

Wyższe spalanie mógłby jeszcze powodować regulator ciśnienia paliwa. Znajduje się na listwie wtryskiwaczy – taka mała beczka :) Regulator sterowany jest podciśnieniem z kolektora ssącego. Pomiędzy kolektorem a regulatorem jest jeszcze elektrozawór, którym steruje ECU. Zwiększenie ciśnienia paliwa następuje poprzez zamknięcie zaworka i tym samym odcięcie podciśnienia.
Gdy z jakichś powodów podciśnienie nie będzie dochodzić do zaworka, lub sam zaworek nie będzie zmniejszał ciśnienia, to spalanie może wzrosnąć.
Poprawcie jeżeli coś pokręciłem :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez zglman » 24 kwi 2008, 19:17

mam podobny problem jak większość osób piszących w tym temacie – otóż obroty na luzie czy też jak wbije jedynkę skaczą od 700 do 1200 , raz na jakis czas nawet od 500 do 1200 i strasznie wówczas szarpie (dziś mnie to spotkało), ogólnie samochód jest ostatnio jakoś zamulony- maluchy mnie wyprzedzają na starcie :(
Czy ktoś może polecić jakiegoś SOLIDNEGO fachowca w Szczecinie lub okolicach???????
マツダ株式会社
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2007, 19:28
Posty: 9

Postprzez kryspoznan » 24 kwi 2008, 20:12

Odrazu tam mechanik jedno co moge tobie doradzic za korektorem sacym jest taki silniczek przez ktory przeplywa plyn chlodzacy wez go soboie wymontuj i przeczysc tam jest taka sprezyna i moze sie blokowac przez co tobie obroty faluja i moze sie dusic
Krys
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 14:18
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 f BG 92'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323