Różnice silnika między 2.2 a 2.0 16V
Strona 1 z 1
witam
mam do was takie pytanie
posiadam mazde 626 coupe 2.2 90r na pelnym wtrysku oczywiscie i chcialbym zmienic silnik na 2.0 16v DOHC. i potrzebuje waszej pomocy gdyz nie wiem czy taki silnik bedzie pasowal bez jakis wiekszych przerobek?
prosze pomozcie mi i powiedzcie co bede musial zmienic zeby przelozyc ten silnik czy instalacja lektryczna bedzie pasowac do tamtego silnika???
aha i jeszcze jedno te auto posiada instalacje gazowa czy bedzie pasowala??????/
prosze pisac na co kolwiek nawet i na gg: 672361 tylko prosze sie podpisac.
mam do was takie pytanie
posiadam mazde 626 coupe 2.2 90r na pelnym wtrysku oczywiscie i chcialbym zmienic silnik na 2.0 16v DOHC. i potrzebuje waszej pomocy gdyz nie wiem czy taki silnik bedzie pasowal bez jakis wiekszych przerobek?
prosze pomozcie mi i powiedzcie co bede musial zmienic zeby przelozyc ten silnik czy instalacja lektryczna bedzie pasowac do tamtego silnika???
aha i jeszcze jedno te auto posiada instalacje gazowa czy bedzie pasowala??????/
prosze pisac na co kolwiek nawet i na gg: 672361 tylko prosze sie podpisac.
welen
- Od: 3 kwi 2008, 17:25
- Posty: 13
- Skąd: siniec
- Auto: mazda 626 coupe 2.0 16v DOHC 90r.
MAZDA MX-6 1992r. 2.5 24V
a na szrocie taki jeden koles gadal ze to wszystko pasuje i ze wystarczy wymienic tylko kompoter. i teraz nie wiem komu wierzyc. bo seryjnie niby cale okablowanie jest robione na kazdy rodzaj silnika jakie byly montowane tylko poprost iektore kostki nie sa podlaczone.
a czy jestes pewien ze to trzeba zmienic bo ten silnik ktory chce zmienic jest takze d mazdy
bo w tym mi strasznie duzo oleju zre byl jkuz robiony rok temu kapitalny remont i caly czas to samo a nawet jeszcze gorzej chodzi niz chodzil przed remontem.
prosze o odpowiedz
a czy jestes pewien ze to trzeba zmienic bo ten silnik ktory chce zmienic jest takze d mazdy
bo w tym mi strasznie duzo oleju zre byl jkuz robiony rok temu kapitalny remont i caly czas to samo a nawet jeszcze gorzej chodzi niz chodzil przed remontem.
prosze o odpowiedz
welen
- Od: 3 kwi 2008, 17:25
- Posty: 13
- Skąd: siniec
- Auto: mazda 626 coupe 2.0 16v DOHC 90r.
MAZDA MX-6 1992r. 2.5 24V
welen napisał(a):byl jkuz robiony rok temu kapitalny remont i caly czas to samo a nawet jeszcze gorzej chodzi niz chodzil przed remontem
Dał ktos pupy z remontem to raz
Po drugie instalacja nie pasuje a ze ten silnik wychodzi w tej budzie to o niczym nie swiadczy, a zostaja jeszcze hamulce itp
Kiedys widzialem na pewnej holenderskiej stronie fanow mazdy swap z 2.2 na 2.0 16v gosciu mial 3 auta w coupe w tym dwa 2.0 16v z nich zrobil jeden a najwiecej walczyl z instalacja elektryczna
a ile ty masz lat ze sie znasz na takich samochodach???
ale na szrocie widzialem taka sama i tarcze i polosie niczym sie nie roznily i nawet skrzynie biegow mial taka sama
nie wiem co do elektryki ale jutro jade patrzec bo chyba bede wyciagal go i sie zastanowie co robic jezeli bedzie sie roznic to zeczywiscie nie ma sensu a po drugie kazdy szrot daje gwarancje
ale wiele opini juz slyszalem na ten temat i kazda jest inna a ja sie nie przekonam dopuki nie zobacze sam.
ale na szrocie widzialem taka sama i tarcze i polosie niczym sie nie roznily i nawet skrzynie biegow mial taka sama
nie wiem co do elektryki ale jutro jade patrzec bo chyba bede wyciagal go i sie zastanowie co robic jezeli bedzie sie roznic to zeczywiscie nie ma sensu a po drugie kazdy szrot daje gwarancje
ale wiele opini juz slyszalem na ten temat i kazda jest inna a ja sie nie przekonam dopuki nie zobacze sam.
welen
- Od: 3 kwi 2008, 17:25
- Posty: 13
- Skąd: siniec
- Auto: mazda 626 coupe 2.0 16v DOHC 90r.
MAZDA MX-6 1992r. 2.5 24V
welen napisał(a):a ile ty masz lat ze sie znasz na takich samochodach?pytajnik
Szlak mnie trafia jak ktos tak pisze!! Mam 25 lat a na GD coupe zjadlem zeby wiec nie wyjerzdzaj mi tu z takimi tekstami.
welen napisał(a):ale na szrocie widzialem taka sama i tarcze i polosie niczym sie nie roznily i nawet skrzynie biegow mial taka sama
Z zewnatrz mogla wydawac sie taka sama, wystarczy ze przegub bedzie mial o jeden wieloklin wiecej i juz dupa. Odpowiedz mi na pytanie to po co w katalogach jest rozróżnienie na wersje silnikowe skoro twierdzisz ze oprocz samego silnika jest wszystko takie samo??
a ty cos w swojej prubowales zmieniac, ulepszac bo to sa naprawde dobre autka i nie wiem co mam robic.
w moich okolicach ciezko jest znalezc taki silnik gdyz u mnie jezda tylko dwie takie
a powiedz mi jeszcze jakie ewentualnie silniki moga pasowac????
w moich okolicach ciezko jest znalezc taki silnik gdyz u mnie jezda tylko dwie takie
a powiedz mi jeszcze jakie ewentualnie silniki moga pasowac????
welen
- Od: 3 kwi 2008, 17:25
- Posty: 13
- Skąd: siniec
- Auto: mazda 626 coupe 2.0 16v DOHC 90r.
MAZDA MX-6 1992r. 2.5 24V
welen napisał(a):a powiedz mi jeszcze jakie ewentualnie silniki moga pasowac?pytajnik?
Najlatwiej znalesc 2.2 12v i go poprostu przelozyc bez zbednego bawienia sie, takie same silniki byly w fordzie probe
welen napisał(a):a ty cos w swojej prubowales zmieniac, ulepszac bo to sa naprawde dobre autka i nie wiem co mam robic.
Owszem kupilem alusy i doprowadzilem cala reszte do stanu fabrycznego, jak w twojej okolicy nie ma takiego silnika udaj sie do wiekszego miasta (olsztyn), (lublin) zalezy z jakiego Siniec-a pochodzisz
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
nie wiem naprawde jak pisalem wczesniej jutro ide wymontowac ten silnik i tamten jest napraewde super ale ja sie jeszcze popytam mehanika i elektryka z zakladu
ale w olsztynie znalesc silnik za cene ponizej 800zl to jest naprawde z lupa szukac a tu mam zrudlo pewne gdyz to moj kuzyn daleki ma ten szrot i badziewia mi by nie sprzedal.
ale w olsztynie znalesc silnik za cene ponizej 800zl to jest naprawde z lupa szukac a tu mam zrudlo pewne gdyz to moj kuzyn daleki ma ten szrot i badziewia mi by nie sprzedal.
welen
- Od: 3 kwi 2008, 17:25
- Posty: 13
- Skąd: siniec
- Auto: mazda 626 coupe 2.0 16v DOHC 90r.
MAZDA MX-6 1992r. 2.5 24V
Nie jestem pewien czy skrzynia biegów nie jest inna w 16V DOHC niż 2.2 OHC, sporo różnic jest w karterze i misce olejowej
napewno jest inna obudowa filtra powietrza, inny przepływomierz , inny wydech
napewno jest inna obudowa filtra powietrza, inny przepływomierz , inny wydech
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
welen jedno podstawowe pytanie: Czy ty chcesz to robić sam
Bo jesli tak to sobie odpuść bo widze że nie masz zielonego pojęcia o mechanice.
A jeśli zostawiasz to mechanikowi to idź do takiego który sie na tym zna.
Przekładka z F2 na FE3 to masakra. Bez drugiego kompletnego auta nierealne. Zbyt dyżo szukania potem części
Do wymiany: silnik, przepływka, skrzynia, półosie, przeguby, piasty, sprzęgło, a nawet powinienies zmienić tylne hamulce (masz bębny a w GT są tarcze), oczywiście wiązka sterująca o czym ci ciągle piszę wódz i ECU czyli komputer sterujący silnikiem, że nie wspomne o wielu pierdołach jak zaworki podciśnień i inny shit, który wyjdzie dopiero w praniu a klęcia będzie bo coś nie chodzi a dużo wody upłynie zanim dojdziesz dlaczego i czego ci brakuje. TO SĄ ZUPEŁNIE INNE SILNIKI
Dla bezpieczeństwa proponuję ci zrobić tak jak pisze wódz. Wymień poprostu motór na taki jaki masz. Plug&play – wyciągasz swój, wkładasz drugi, odpalasz, jedziesz. Dzień pracy i nieporównywalnie nższy koszt.
Ale na boga jeśli nie masz o tym pojęcia zostaw to w spokoju, zapłać komuś i niech się tym zajmie, przynajmniej będziesz miał na kogo zwalić
sama obudowa jest taka sama, ale niestety skrzynia F2 nie przeżyje mocy FE3. kilka ostrzejszych podejść i po sprawie hehe
Dla porównania – skrzynia F2 jest zupełnie inna jak moja F2T. O czymś to musi świadczyć (pomijam oczywiście wygląd zewnętrzny który jest identyczny, a profilaktycznie zewnątrznie różnią się tylko wałkiem co by nie załozyć za słabego sprzęgła) nawet wyjście na półosie sa takie same, wszystkie maja wielokliny na 26 ząbków, różnica dopiero jest na piaście i przegubach. I teraz znowu problem bo Gt (czyli FE3 lub F2T maja przeguby i półosie grubsze – a co za tym idzie wytrzymalsze, a idąc dalej mamy inne piasty) a rzeźba polegająca na pozostawieniu tych samych piast może skutkować szybszym wysypywaniem przegubów (tych standardowych) które nie sa przystosowane na przenoszenie takich sił (podobnie rzecz sie ma ze sprzęgłem) U mnie sa przegubt takie same jak w GE KL
Starczy
Bo jesli tak to sobie odpuść bo widze że nie masz zielonego pojęcia o mechanice.
A jeśli zostawiasz to mechanikowi to idź do takiego który sie na tym zna.
Przekładka z F2 na FE3 to masakra. Bez drugiego kompletnego auta nierealne. Zbyt dyżo szukania potem części
Do wymiany: silnik, przepływka, skrzynia, półosie, przeguby, piasty, sprzęgło, a nawet powinienies zmienić tylne hamulce (masz bębny a w GT są tarcze), oczywiście wiązka sterująca o czym ci ciągle piszę wódz i ECU czyli komputer sterujący silnikiem, że nie wspomne o wielu pierdołach jak zaworki podciśnień i inny shit, który wyjdzie dopiero w praniu a klęcia będzie bo coś nie chodzi a dużo wody upłynie zanim dojdziesz dlaczego i czego ci brakuje. TO SĄ ZUPEŁNIE INNE SILNIKI
Dla bezpieczeństwa proponuję ci zrobić tak jak pisze wódz. Wymień poprostu motór na taki jaki masz. Plug&play – wyciągasz swój, wkładasz drugi, odpalasz, jedziesz. Dzień pracy i nieporównywalnie nższy koszt.
Ale na boga jeśli nie masz o tym pojęcia zostaw to w spokoju, zapłać komuś i niech się tym zajmie, przynajmniej będziesz miał na kogo zwalić

adam626 napisał(a):Nie jestem pewien czy skrzynia biegów nie jest inna w 16V DOHC niż 2.2 OHC
sama obudowa jest taka sama, ale niestety skrzynia F2 nie przeżyje mocy FE3. kilka ostrzejszych podejść i po sprawie hehe
Dla porównania – skrzynia F2 jest zupełnie inna jak moja F2T. O czymś to musi świadczyć (pomijam oczywiście wygląd zewnętrzny który jest identyczny, a profilaktycznie zewnątrznie różnią się tylko wałkiem co by nie załozyć za słabego sprzęgła) nawet wyjście na półosie sa takie same, wszystkie maja wielokliny na 26 ząbków, różnica dopiero jest na piaście i przegubach. I teraz znowu problem bo Gt (czyli FE3 lub F2T maja przeguby i półosie grubsze – a co za tym idzie wytrzymalsze, a idąc dalej mamy inne piasty) a rzeźba polegająca na pozostawieniu tych samych piast może skutkować szybszym wysypywaniem przegubów (tych standardowych) które nie sa przystosowane na przenoszenie takich sił (podobnie rzecz sie ma ze sprzęgłem) U mnie sa przegubt takie same jak w GE KL
Starczy
Waluś napisał(a):welen jedno podstawowe pytanie: Czy ty chcesz to robić sam
Bo jesli tak to sobie odpuść bo widze że nie masz zielonego pojęcia o mechanice.
A jeśli zostawiasz to mechanikowi to idź do takiego który sie na tym zna.
Przekładka z F2 na FE3 to masakra. Bez drugiego kompletnego auta nierealne. Zbyt dyżo szukania potem części
Do wymiany: silnik, przepływka, skrzynia, półosie, przeguby, piasty, sprzęgło, a nawet powinienies zmienić tylne hamulce (masz bębny a w GT są tarcze), oczywiście wiązka sterująca o czym ci ciągle piszę wódz i ECU czyli komputer sterujący silnikiem, że nie wspomne o wielu pierdołach jak zaworki podciśnień i inny shit, który wyjdzie dopiero w praniu a klęcia będzie bo coś nie chodzi a dużo wody upłynie zanim dojdziesz dlaczego i czego ci brakuje. TO SĄ ZUPEŁNIE INNE SILNIKI
Dla bezpieczeństwa proponuję ci zrobić tak jak pisze wódz. Wymień poprostu motór na taki jaki masz. Plug&play – wyciągasz swój, wkładasz drugi, odpalasz, jedziesz. Dzień pracy i nieporównywalnie nższy koszt.
Ale na boga jeśli nie masz o tym pojęcia zostaw to w spokoju, zapłać komuś i niech się tym zajmie, przynajmniej będziesz miał na kogo zwalićadam626 napisał(a):Nie jestem pewien czy skrzynia biegów nie jest inna w 16V DOHC niż 2.2 OHC
sama obudowa jest taka sama, ale niestety skrzynia F2 nie przeżyje mocy FE3. kilka ostrzejszych podejść i po sprawie hehe
Dla porównania – skrzynia F2 jest zupełnie inna jak moja F2T. O czymś to musi świadczyć (pomijam oczywiście wygląd zewnętrzny który jest identyczny, a profilaktycznie zewnątrznie różnią się tylko wałkiem co by nie załozyć za słabego sprzęgła) nawet wyjście na półosie sa takie same, wszystkie maja wielokliny na 26 ząbków, różnica dopiero jest na piaście i przegubach. I teraz znowu problem bo Gt (czyli FE3 lub F2T maja przeguby i półosie grubsze – a co za tym idzie wytrzymalsze, a idąc dalej mamy inne piasty) a rzeźba polegająca na pozostawieniu tych samych piast może skutkować szybszym wysypywaniem przegubów (tych standardowych) które nie sa przystosowane na przenoszenie takich sił (podobnie rzecz sie ma ze sprzęgłem) U mnie sa przegubt takie same jak w GE KL
Starczy
Mądrość i pokora mechanika przez Ciebie przemawia
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6