Auto drga na biegu jałowym(rozwiązany problem)
Niestety koledzy ani na allegro forum ani na ford probe nie potrafili mi pomóc. Mam probe 2 2.0 16V(silnik/poduszki ma mazdy 626 GE) na biegu jałowym mam około 630 obr/min nie wiem ile jest fabrycznie, w kazdym razie kumpel z forum ma również obr tyle co ja i u niego nic nie drga, u mnie drga drążek zmiany biegów dosc ostro, fotel, kierownica i cała maska się trzęsie wzraz ze światłami tzn prawie cała karoseria. dopiero przy 900obr/min prawie wcale nie drga. Gdy jadę to drga mi drążek zmiany biegów. Czy to poduszki silnika? Wymienił bym wszystkie lecz poduchy JC komplet kosztują ponad 400zł.Aha wymieniłem świece, kable ok, palec i kopułka wyczyszczone. Proszę o pomoc.
Ostatnio edytowano 4 kwi 2008, 15:31 przez sawmaster, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 16 lut 2008, 23:51
- Posty: 36
- Auto: Ford probe 2.0 16V
sawmaster no ja bym szarpnal sie na wyczyszczenie przepustnicy.A jak nie chce Ci sie to znajdz na forum temat o ustawianiu TPS-u.Na poczatek mozesz w zlaczu diagnostic wrzucic na tryb serwisowy i na bypasie(przepustnica)masz srubke taka lekko wglebiona na krzyzaka,tym mozesz podciagnac lekko obroty.A drgania z pewnoscia poducha przenosi.Jak piszesz,ze lewarek lata to pewnie ta pod skrzynia przy grodzi.Wymontuj ja i jak bedzie cala to do gara i wygotowac z 15 minut.Guma troche sie odratuje.Jak zalozysz i bedzie lepiej to wiesz juz jaka wymienic.A drgania moga robic wypadajace zaplony.To sa ciagle drgania czy tylko raz na jakis czas strzal??
-
waldii
przepustnica wyczyszczona, trudno tak określić czy to wina wypadających zapłonów musiałbym posłuchać takiego samego silnika jak pracuje na biegu jałowym, drgania są raczej równomierne, dziś np widziałem jak podskakują spryskiwacze na masce
ok Waldii zobaczę tą poduchę przy skrzyni, nie będę miał problemów z jej wymontowaniem?
- Od: 16 lut 2008, 23:51
- Posty: 36
- Auto: Ford probe 2.0 16V
Jesli mowisz ,ze drgania sa rownomierne to raczej zaplon nie jest.Podciagnij te obroty na bypasie.Poszukaj na forum info w sprawie ustawiania tps i powinno byc oki.A z poducha nie mam pojecia jakie jest dojscie.A autko normalnie chodzi,ma moc??Jakbys cisnienie na garkach zmierzyl tez moze cos wyjsc.
-
waldii
sawmaster masz sciage,ustaw tps i podciagnij obroty.Moze pomoze
ZRÓB TO SAM!!
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
ZRÓB TO SAM!!
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
-
waldii
błąd, niestety zdawało mi się bo widocznie trzeba ruszyć rozgrzanym autem aby obroty tak spadły jak wcześniej, proszę nie ruszać tps w 2.0 16V bo będzie nieciekwie 
Ostatnio edytowano 27 mar 2008, 13:18 przez sawmaster, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 lut 2008, 23:51
- Posty: 36
- Auto: Ford probe 2.0 16V
dobra ..
wszystko ładnie pięknie ale u mnie to ustawianie na "wentylator" nie działa...
brak jakiej kolwiek reakcji przy kręceniu TPS-em na maxa w obie strony
dodam że mam 1.8 FP 105hp
chyba już wiem należy ustawić na pięcie wyjściowe na TPS na poziomie 0.3-0.7V przy zamkniętej przepustnicy.warto też sprwadzić czy na skrajnych wyprowadzeniach jest rezystancja rzędu 4-6KOhm
no ale co z tym wentylatorem ?
wszystko ładnie pięknie ale u mnie to ustawianie na "wentylator" nie działa...
brak jakiej kolwiek reakcji przy kręceniu TPS-em na maxa w obie strony
chyba już wiem należy ustawić na pięcie wyjściowe na TPS na poziomie 0.3-0.7V przy zamkniętej przepustnicy.warto też sprwadzić czy na skrajnych wyprowadzeniach jest rezystancja rzędu 4-6KOhm
no ale co z tym wentylatorem ?
- Od: 19 sie 2007, 22:24
- Posty: 159
@sawmaster – Co Ty pakujesz do tak fajnego autka? Nie kupuj badziewia JC bo to lipsztyk straszny.
Opisz kolegom jak ustawiałeś TPS. Przyda się na przyszłosć innym
Opisz kolegom jak ustawiałeś TPS. Przyda się na przyszłosć innym
Partyboy, niestety ta instrukcja do ustawiania tps jest do 1.8 w 2.0 16V jak pisałem wcześniej nie należy go ruszać bo fabrycznie jest ustawione ok
aha i nic nie naprawiłem z tym drganiem tylko rozregulowałem tps, pewnie domyślam się że ktoś wcześniej pchał paluchy dlatego takie niskie obroty
aha i nic nie naprawiłem z tym drganiem tylko rozregulowałem tps, pewnie domyślam się że ktoś wcześniej pchał paluchy dlatego takie niskie obroty
- Od: 16 lut 2008, 23:51
- Posty: 36
- Auto: Ford probe 2.0 16V
nie mialem siebie na mysli, podziel sie z innymi 
sawmaster napisał(a):... niestety ta instrukcja do ustawiania tps jest do 1.8 w 2.0 16V jak pisałem wcześniej nie należy go ruszać bo fabrycznie jest ustawione ok
no chyba nie do końca bo ja mam 1.8 16V i nie mogłem w ten sposób nic ustawić... spróbuje ustawić uzyskując na wyjściu napięcie 0.3-0.7V
- Od: 19 sie 2007, 22:24
- Posty: 159
Jeśli drga ci auto na biegu jałowym a same obroty wydają się być OK to prowdopodobnie możliwe że to wina zużytych poduszek pod silnikiem lub skrzynią biegów (nie wiem ile ich tam masz). Podciąganie obrotów nie rozwiązuje problemu tylko go maskuje i na dodatek zwiększa się zużycie paliwa.
Jednak po swoim doświadczeniu z drganiem sądzę ze problem tkwi w którymś z cylindrów. Koniecznie sprawdz ciśnienie na cylindrach, sądzę że któryś go nie trzyma jeśli tak to masz winowajce. Badanie takie jest łatwe i tanie.
Pozdrawiam
Jednak po swoim doświadczeniu z drganiem sądzę ze problem tkwi w którymś z cylindrów. Koniecznie sprawdz ciśnienie na cylindrach, sądzę że któryś go nie trzyma jeśli tak to masz winowajce. Badanie takie jest łatwe i tanie.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 kwi 2009, 09:19 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
podniosłem oborty na drugą kreskę coś w okolicach 670 obr i wydaje mi się że bardziej drży chodź maska już nie podskakuje, jakiś rezonans? czyli jakaś poduszka walnięta? wiem że jedna poducha z przodu silnika oraz ta od strony kierowcy wydają się ok widocznie jakaś jeszcze jest, potem poszukam
aha teraz dzwinie jest bo jak jadę i puszczę gaz i znowu wcisnę to mi bardzo szarpie, co to może być? cześniej też tak było lecz nie aż tak
aha teraz dzwinie jest bo jak jadę i puszczę gaz i znowu wcisnę to mi bardzo szarpie, co to może być? cześniej też tak było lecz nie aż tak
- Od: 16 lut 2008, 23:51
- Posty: 36
- Auto: Ford probe 2.0 16V
To znaczy jest jedno szarpnięcie jak rozumiem przy dodaniu i odjęciu gazu?
Nie ma co spekulować tylko jedz jak najszybciej do jakiegoś warsztatu i sprawdź mocowanie silnika i skrzyni do reszty auta. Jeśli jest takie szarpnięcie moim zdaniem świadczy to o tym że wytworzył się luz na połączeniu silnik-reszta auta i jak dodajesz gazu lub hamujesz to tam masa silnika ze skrzynią nieznacznie się przemieszcza. Co do ilości poduszek u ciebie to wystarczy podjechać do jakiegoś serwisu lub nawet intercarsu oni mają schematy i ci powiedzą ile i gdzie masz te poduszki.
Nie ma co spekulować tylko jedz jak najszybciej do jakiegoś warsztatu i sprawdź mocowanie silnika i skrzyni do reszty auta. Jeśli jest takie szarpnięcie moim zdaniem świadczy to o tym że wytworzył się luz na połączeniu silnik-reszta auta i jak dodajesz gazu lub hamujesz to tam masa silnika ze skrzynią nieznacznie się przemieszcza. Co do ilości poduszek u ciebie to wystarczy podjechać do jakiegoś serwisu lub nawet intercarsu oni mają schematy i ci powiedzą ile i gdzie masz te poduszki.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6