Nielegalne ksenony

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez magicadm » 26 mar 2008, 19:55

Hazu napisał(a):są oznaczenia na lampach odpowiednie dla xenonów i halogenowych

No właśnie niedawno szukałem u siebie w M6 tych oznaczeń i jakoś mi się nie udało...:|
Być może i są gdzieś ukryte, ale pokaż mi Policjanta, który specjalizuje się w lampach przednich z M6 hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Czacha » 26 mar 2008, 20:36

magicadm napisał(a):No to się tutaj mylisz "po całości". Kilka lat temu głośna była sprawa wypadku, w którym jeden z uczestników twierdził, że drugie autko jechało bez świateł. Rzeczoznawca po analizie labolatoryjnej tego co zostało z lamp i żarówek jednoznacznie swierdził, że żarówki te nie świeciły się w momencie kolizji.

To najlepszy przykład tzw. wyjątku potwierdzającego regułę. Słyszałem o tej teorii, że gdy żarówki są zapalone i zostają rozbite to szkło zostaje rozrzucone po całej lampie – "wybuchają". Gdy natomiast są zgaszone to "normalnie" się kruszą. Ale jakoś nie widzę aby każde auto mieli tak badać, chyba, że ktoś lubi się bawić w odwoływania i chodzenie od sądu do sądu...

magicadm napisał(a):Czy to jedyna "nieautoryzowana" przeróbka jaką spotykacie w samochodach?

Przeróbki są różne, ale nie na wszystkie elementy trzeba mieć homologację. Lampy należą do wyposażenia, które ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Trudno to powiedzieć o spojlerze lub niestandardowych felgach, chyba, że się oderwą... Ale równie dobrze może się oderwać z jakiegoś pobliskiego domu antena satelitarna i spaść na ulicę, a na nie chyba nie trzeba homologacji ;)

Nie miejcie do mnie ani do innych przeciwników druciaków pretensji, że polskie przepisy są takie a nie inne. Nie my je stanowimy, ale poruszając się po drogach powinniśmy je mniej więcej przestrzegać. A założenie, że inni też to czynią, jest podstawą ruchu drogowego. Kierowcy są różni, nie od dziś to wiadomo... Ktoś może założyć sobie taki zestaw HID i na prawdę wszystko jest OK, nikogo nie oślepia, drogę dobrze widzi i wszyscy są zadowoleni, czego chcieć więcej? Ale ktoś inny zamontuje to wiertarką i przysłowiowym już drutem i sieje niebezpieczeństwo. Jest wiele zakazów czy nakazów w prawie, które mają coś ujednolicić i uniemożliwić (teoretycznie) samowolkę. Np. nakaz jazdy na światłach cały rok. Gdyby wszyscy włączali światła wtedy, kiedy potrzeba, przepis ten byłby niepotrzebny. Tak samo gdyby każdemu domowe ksenony świeciły tak, jak np. Adasiowi, temat ten byłby zbędny...
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez magicadm » 26 mar 2008, 21:32

Czacha napisał(a):Lampy należą do wyposażenia, które ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Trudno to powiedzieć o spojlerze lub niestandardowych felgach, chyba, że się oderwą...

A myślisz, że ktoś to badał? Tutaj też Policja ma standardową formułkę: niedostosowanie prędkości do panujących warunków na drodze :D

A co do "nagonki" na "druciarskie " ksenony – moim zdaniem to przysłowiowe "wylewanie dziecka z kąpielą"
Na początku tego TOPICU też byłem przeciwko, ale przeczytałem troszkę więcej, zobaczyłem jak to działa (i jak powinno!!!), poznałem słabe strony "ory" ksenonów i uważam, że to równie dobre rozwiązanie jak ORY (w przypadku rozsądnych montażystów/użytkowników)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Adaś » 26 mar 2008, 21:42

magicadm napisał(a):
slav napisał(a):jezdzac sporo, to jak narazie mam problem z oslepianiem przez zwykle lampy a nie xenony , bardzo rzadko sie zdarza aby auto z xenonami oslepialo w przeciwiestwie do zwyklych lamp.

Może to i dziwne, ale mam te same spostrzeżenia :)

ja tak samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez alf28 » 26 mar 2008, 22:14

Adaś napisał(a):
magicadm napisał(a):
slav napisał(a):jezdzac sporo, to jak narazie mam problem z oslepianiem przez zwykle lampy a nie xenony , bardzo rzadko sie zdarza aby auto z xenonami oslepialo w przeciwiestwie do zwyklych lamp.

Może to i dziwne, ale mam te same spostrzeżenia :)

ja tak samo
niestety,ale takie są fakty
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Adaś » 26 mar 2008, 22:20

alf28 napisał(a):niestety,ale takie są fakty

do źle ustawionych świateł dodam jeszcze spięcia w instalacji elektrycznej – jedno światło świeci długimi, a drugie prawie w ogóle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez michi » 26 mar 2008, 22:22

Podsumowując Masz soczewki, ustaw lampy i możesz śmiało wkładać xenony ;)

Przykład BA, świecą tak jak u Adasia. Dlatego ja np. nie miałbym oporów przed xenonami.

Masz zwykłe lampy, bez soczewek Don't do this :|

Pozdrawiam
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez alf28 » 26 mar 2008, 22:51

Adaś napisał(a):do źle ustawionych świateł dodam jeszcze spięcia w instalacji elektrycznej – jedno światło świeci długimi, a drugie prawie w ogóle
można by jeszcze dodać naszego kochanego "maluszka"126p w którym;przy oświeconych światłach i naciśniętym stopie kierunkowskazy nie istniały.ofiar kilkuzłotowej oszczędności na przekażniku(przerywaczu) pewnie nikt nie liczył.
czy kiedy kolwiek ktoś wspomniał o żle działającej instalacji.

NIE przecież wszystko było zgodne z HOMOLOGACJĄ.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Czacha » 26 mar 2008, 22:51

Jeżeli ktoś wsadzi sobie ksenony i sprawdzi ich ustawienie w porównaniu do halogenów np. poprzez narysowanie kresek na drzwiach garażu i jest pewny, że nikogo nie oślepia (i faktycznie tak jest), to nie mam nic przeciwko takiej osobie.
Co innego kwestie prawne, ale tu już tylko i wyłącznie jego problem...

alf28 napisał(a):można by jeszcze dodać naszego kochanego "maluszka"126p

Jechać za Maluchem w mieście to strach – światła stopu świecą mu jak kiepskie pozycyjne :|
Tutaj bardziej chodzi o wiek auta niż o homologację oraz o porównanie do innych samochodów na ulicy – kiedyś ludzie byli przyzwyczajeni do tak słabo świecących świateł.
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez alf28 » 26 mar 2008, 23:32

Czacha napisał(a):Jechać za Maluchem w mieście to strach – światła stopu świecą mu jak kiepskie pozycyjne
Tutaj bardziej chodzi o wiek auta niż o homologację oraz o porównanie do innych samochodów na ulicy – kiedyś ludzie byli przyzwyczajeni do tak słabo świecących świateł.

:| ja o kozie,a Ty o powrozie <lol>
ale,pewnie jeżdzisz od niedawna i dlatego nie wiesz o czym pisałem.maluszków już prawie niema,więc i problem nie istnieje.Ci co jeżdzą dłużej spewnością wiedzą o co biega ;)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Czacha » 26 mar 2008, 23:58

Wiem o co biega w Maluchach i co to jest instalacja bez przekaźników...
Ja natomiast pisałem o światłach stopu, chyba nie ma sensu pisać dwa razy o tym samym :]
Co do jeżdżenia, to pamiętam jeszcze czasy gdy Maluchów było znacznie więcej, a że teraz jest ich coraz mniej to tylko się cieszyć. Perełki się jednak zawsze znajdą... Gdy do takiego Malucha wsadzimy jeszcze dziadka z kapeluszu jadącego do kościoła to sytuacja robi się niebezpieczna... Tacy nie raz na rondzie jadą pod prąd – no bo przecież zawsze jeździł tutaj w lewo, to dlaczego teraz ma jechać w prawo? ;)
Ale dość z tym, bo robi się OT :P
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez mcbeth » 27 mar 2008, 09:31

exkita napisał(a):mcbeth napisał:
Bo mam fabryczną instalację HID.

czyli tylko pozazdroscic... a z drugiej strony to nie rozumiem Twojego podejscia do tego tematu... Nie podobaja Ci sie 6000k na drodze? oslepiaja cie tak zeby nie widziec rowerow?


4300K jest zupełnie OK bo to optymalne światło choć chętnie wstawiłbym sobie niższe niż 4300K. 6000K to czysty lans i głupota- pogorszenie widoczności.

Czacha napisał(a):Słyszałem o tej teorii, że gdy żarówki są zapalone i zostają rozbite to szkło zostaje rozrzucone po całej lampie – "wybuchają". Gdy natomiast są zgaszone to "normalnie" się kruszą. Ale jakoś nie widzę aby każde auto mieli tak badać, chyba, że ktoś lubi się bawić w odwoływania i chodzenie od sądu do sądu...

Ogląda się pozostałości włókna żarnika – jak jest na końcach nadtopiony, to znaczy, że się żarówka świeciła.

Jestem przeciwnikiem ksenonów, które:
-są źle wypoziomowane (z tyłu wsiadła 'teściowa' a 'mi się zapomniało' przestawić) – automat zawsze pamięta
-mają zbyt duży strumień światła powyżej granicy odcięcia (>1lx wg norm)
-są brudne co wiąże się z punktem poprzednim – wystarczy porównać sobie z szybą przednią. Rozumiem, że tutejsi 'czyściciele' reflektorów nie muszą używać płynu do wycieraczek, bo zawsze przy okazji mycia świateł mogą myć przednią szybę :P
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Adaś » 27 mar 2008, 14:29

a czy w M6 spryskiwacze lamp uruchamiają się razem ze spryskiwaczami szyby? Ktoś chyba pisał, że robi sie to jako oddzielną czynność?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez mcbeth » 27 mar 2008, 14:35

Adaś napisał(a):a czy w M6 spryskiwacze lamp uruchamiają się razem ze spryskiwaczami szyby?

Co piąte spryskanie szyby albo przez 'dwuklik' dźwigienką.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez magicadm » 27 mar 2008, 14:36

Adaś napisał(a):czy w M6 spryskiwacze lamp uruchamiają się razem ze spryskiwaczami szyby?

Jest przycisk na desce rozdzielczej. (w wersji przed liftem)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez alf28 » 27 mar 2008, 14:42

mcbeth napisał(a):Co piąte spryskanie szyby albo przez 'dwuklik' dźwigienką.
a zbiorniczek i pompka są;te same co do szyb ?? bo wszyscy piszą o spryskiwaczach wysokociśnieniowych więc jestem ciekaw opini dotyczącej tego ciśnienia ?? znaczy jakie jest prawidłowe ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Pawnik » 27 mar 2008, 15:12

alf28 napisał(a):
mcbeth napisał(a):Co piąte spryskanie szyby albo przez 'dwuklik' dźwigienką.
a zbiorniczek i pompka są;te same co do szyb ?? bo wszyscy piszą o spryskiwaczach wysokociśnieniowych więc jestem ciekaw opini dotyczącej tego ciśnienia ?? znaczy jakie jest prawidłowe ??

zbiornik jest inny, jest dodatkowy silnik, czujnik poziomu płynu, oraz trójnik do weży.
Ciśnienie jest dużo wyższe niż spryskiwacze szyb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez magicadm » 27 mar 2008, 15:21

Pawnik napisał(a):Ciśnienie jest dużo wyższe niż spryskiwacze szyb

Faktycznie musi być wyższe :)
Ma zrobić to samo co zwykły spryskiwacz + wycieraczka
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 27 mar 2008, 15:25

magicadm napisał(a):
Pawnik napisał(a):Ciśnienie jest dużo wyższe niż spryskiwacze szyb

Faktycznie musi być wyższe :)
Ma zrobić to samo co zwykły spryskiwacz + wycieraczka

nie dla wszystkich jest to oczywiste ( zob. 3 posty wyżej ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez exkita » 27 mar 2008, 15:26

wczoraj widzialem 6 z xenonkiem plus spryskiwacze... wiecie co smiechu warte... gosciu akurat stal na skrzyzowaniu i siknal sobie na klosze... piana jaka sie wytworzyłą "idealnie" zmyla brud hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha Jezeli kazda 6 ma takie cisnienie super i tak dobrze sa czyszczone klosze ksenonow... to

"Idzcie w pokoju Chrystusa"


"AAAAAAAAMEEEEEEEEEEEEN"
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 14:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy Moto