Wyciek oleju przy Intercoolerze

Postprzez martinpl » 26 lut 2008, 15:52

Wojo moze jakies zdjecia z "akcji serwisowej" posiadasz? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojo » 26 lut 2008, 20:22

Nie, chcialem zrobic i w koncu walczac zapomnialem, ale chetnie opowiem i podziele sie uwagami, ostatnio sporo dowiedzialem sie n atemat intercoolerów (budowa, warunbki, praca, wymagania, skad olej itp) Pozdrawiam
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez martinpl » 26 lut 2008, 22:38

w sumie odkad posiadam mazde nigdy nie zdejmowalem dolnej oslony i nie ogladalem dolotu intercoolera :) przyjdzie wiosna, zrobi sie cieplej to pojade na dzialke i to sprawdze :)

a sa jakies zalecenia dotyczace intercoolera? :) np. u mnie krata przed IC byla "pelna" tzn. bez dziurek, jak to jest u Was? ja stoja stuningowalem ;p i powiercilem otwory <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Pawnik » 26 lut 2008, 23:23

martinpl napisał(a):w sumie odkad posiadam mazde nigdy nie zdejmowalem dolnej oslony i nie ogladalem dolotu intercoolera :) przyjdzie wiosna, zrobi sie cieplej to pojade na dzialke i to sprawdze :)

a sa jakies zalecenia dotyczace intercoolera? :) np. u mnie krata przed IC byla "pelna" tzn. bez dziurek, jak to jest u Was? ja stoja stuningowalem ;p i powiercilem otwory <glupek2>

...powinna mieć otwory, widać miałeś nie oryginalną kratkę. Wyciek z dolnego kroćca jest podobno na porządku dziennym. Też jestem ciekaw co z tym się robi....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 27 lut 2008, 00:14

Pawnik napisał(a):Wyciek z dolnego kroćca jest podobno na porządku dziennym. Też jestem ciekaw co z tym się robi....
Najlepiej wymienic turbine <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 27 lut 2008, 11:58

Albo zaślepić odmę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 27 lut 2008, 12:30

xANDy napisał(a):Albo zaślepić odmę
Tego nie radzę robic , motor musi "oddychać"
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 27 lut 2008, 12:46

Zaślepić – to znaczy – odmę puścić w "niebo" a otwór przed turbiną, gdzie odma wchodzi zaślepić, coby nie brał lewego powietrza.
Za bardzo skróciłem swą wypowiedź.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Wojo » 27 lut 2008, 16:55

Generalnie abu spojrzec czy sa wycieki i skad nie musisz zdejmowac dolnej oslony pod silnikiem, sa dziurki od strony kola w nadkolu powinno po poswieceniu wystarczyc, mozna zdjac nadkole wtedy cala chlodnica jest jak na dłoni. Wycieki z inter. wcale nie musza niczego zlego oznaczac, fachowcy pracujacy wlasnie w tym od 20 ponad lat, mowia ze wszystkie maszyny wrzucaja olej jedne wiecej inne mniej, taka specyfika, w zaleznosci od stylu jazdy, co ciekawe jesli jezdzi sie oszczednie to olej bedzie splywal i pozostawal w inter. niekiedy wtsraczy dac mu mocniej w pupę zeby wydmuchac olej z inter. i wrzucic go do sprezarki, to nie jest teoria oczywiscie tylko pewne zauwazone zachowanie. Moj ciekl bo w 90% inetr. przepuszcza na pokrywach, sa dwie gorna i dolna, zazwyczaj plastykowe w Mazdzie akurat aluminiowe, z uszczelka i zaginanane na chlodnicy wlasciwej. Ja swoj mialem uderzony i dlatego popuscily uszczelki gorne, gdzie zaczal cieknac olej po chlodnicy na dol i potem po nadkolu i zderzaku na ziemie. Wycieki z dolnego czy gornego krocca nie zauwazylem tam jest oring i ja mialem sucho. Nowa chlodnica jest bardzo droga, mozna ja naprawiac i regenerowac, uwazac na czujniki sa dwa i drogie mozna je latwo ubic albo zniszczyc przy wyciaganiu.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez malkolm2 » 26 mar 2008, 13:54

czy jesli jest padnięte turbo to szybko ubywa oleju??
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez topik » 26 mar 2008, 15:19

malkolm2 napisał(a):czy jesli jest padnięte turbo to szybko ubywa oleju??


Witam!Jeżeli poszły całkiem uszczelniacze lub jest złamany wałek to tak.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Riki » 26 mar 2008, 15:21

malkolm2 rozmawialiśmy na PW... myślę że z Twoim turbo jest wszystko ok. Czyść dolot ;) i obserwuj co trzeba......

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm2 » 26 mar 2008, 15:35

ok
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez googieman » 9 kwi 2008, 21:14

Witam. Dzisiaj zauważyłem ze osłona w nadkolu od strony kierowcy jest zapaćkana jakimś olejem (tak mi sie zresztą zdaje). Kiedy zdjąłem koło i ta osłonę zobaczyłem że jest wyciek tak jakby oleju z takiej małej chodniczki schowanej za ta osłoną. Wyciek ten jest tak jakby od spodu tej chodniczki.
W związku z tym chciałbym sie was zapytać od czego ta chodniczka jest, czy ktoś się spotkał już z takim problemem???

Dodaje jeszcze kilka fotek dla zobrazowania problemu:

Obrazek
Obrazek

Bardzo proszę o pomoc.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez mcbeth » 9 kwi 2008, 21:18

Poczytaj o wyciekach z intercoolera. Jest tego sporo na forum.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Rocco1985 » 9 maja 2008, 11:18

Mam oczywisice ten sam problem peknieta obudowa intercoolera jak na zdjeciach u góry tak samo wyglada tyle ze pekła maxymalnie tydzien temu znalzelm usterke i co teraz bylme na warsztacie powiedizeli mi ze zorbia to bez probelmu zakleja to jakas chemia podbno do naprawy felg aluminiwych moje pytanie brzymi czy o est wada fabryczna tych aut bo duoz osob tak ma czy to oznaka umierajacego turbo auto jest z 2005 roku i ma przejechane 89 tys km i jezst to auto angielskie poniewaz mieszkam w angli moze KPW napisze dalszy przebieg sytuacji czy wystarczy skleic i jezdic;;) pozdrawaim
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 maja 2008, 15:17
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec / Anglia-Lincoln
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136 PS

Postprzez malkolm2 » 9 maja 2008, 16:34

przeczytaj sobie to http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= dodam że M6 przed liftingiem miały problem z intercoollerami bo były one całe z aluminium i pękały, później zrobili z aluminium i plastiku i te już są ok
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez przemofish » 17 maja 2008, 17:45

to że intelkuler jest pękniety i delikatnie sie z niego leje oleik to w sumie dobry objaw żeby za wczasu sprawdzić turbine bo olej nie bieże sie beż powodu w intelkulerze .Miałem przypadek taki sam lekko dziurawy intelkuler postanowiłem doszczelnić zebby mnie krople nie wkurzały rano na parkingu i tak doszczelniony intelkuler zbierał olej w sobie . raz po odpaleniu pierwszy tłok od strony wlotowej powietzra dostał zamiast powietrza olejku a jak sprężny to materiał przekonałem sie po rozebraniu gdzie główka korbowodu była skrzywiona i remont całego silnika skończył sie kupnem drugiego urzywanego bo nie było dużo drożej od kompletu korbowodów a znalezienie urzywanego korbowodu masowo odpowiadającemu tym co były okazało sie niemożliwe.Tak ku przestrodze pisze bo droga to była imprezka sylikonując intelkuler bo gdzie jest skutek napewno jest przyczyna i może sama naprawa wydaje sie droga ale droższe może być to jak sie nie naprawi.Druga opcja to umyć i sprzedać samochód ale następny który sie kupi może byc naprawiony tak samo czyli ryzyk fizyk
przemofish
 

Postprzez xANDy » 17 maja 2008, 21:54

przemofish – w normalnym trybie – olej jest tam w śladowych ilościach – spływa z węży i gromadzi się na dole. Olej bierze się z par – z odmy i tylko w minimalnym stopniu z turbiny.
Trudno powiedzieć co dokładnie się stało w Twoim przypadku ale średnio mi to pasuje do układu mechanicznego tego silnika (to, co opisałeś). Jeśli kleiłeś IC to znaczy, że musiałeś go wyczyścić. A jeśli czyściłeś go z oleju, to znaczy, że nie mogło byc go tam w takich ilościach, poza tym – tam jest przecież komora spalania w tłoku i tam by się ciecz zebrała.
Prędzej opary silikonu, które nie zostały zawczasu wydmuchane spowodowały taką sytuację.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez malkolm2 » 17 maja 2008, 22:07

ostatnio znajomy pracujący w warsztacie samochodowym opowiadał że przyciągnęli jakąś toyote, 2 miesiące temu skończyła się gwarancja, przy 120km/h pękł korbowód i wyszedł bokiem, silnik do wymiany, takie rzeczy niestety się zdarzają
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6