Wymiana oleju we własnym zakresie.

Postprzez Riki » 25 paź 2006, 22:33

Puhcio napisał(a):Planuje oddać do warsztatu/na stację


<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Waluś » 26 paź 2006, 11:40

LuK napisał(a):wymien sam, wiecej satysfakcji


Riki napisał(a):<spoko>

potwierdzam :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 26 paź 2006, 12:05

Riki napisał(a):Puhcio a co zrobisz ze starym olejem?

do frytek używa :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 26 paź 2006, 12:08

e tam, do malowania płotu <lol> kolor ciemny orzech hahaha lub czarny dąb hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez m 626 » 26 paź 2006, 22:08

Panowie, a jaki olej lejecie?
Instrukcja sugeruje 10W30 (od -20 do +50 st.C), 5W30 (od -50 do 0 st.C) – skąd wziąć 10W30 lub czym to zatąpić? Jak sie mają zamienniki do klepania zaworów?
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 21:56
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 1,8 66kW HB '96

Postprzez Waluś » 27 paź 2006, 09:56

m 626 o olejach jest osobny wątek wyżej :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ram » 2 gru 2006, 11:47

Jestem właśnie po wymianie oleju w swojej GW silnik FP. Jeszcz żadne auto nie dało mi tak w kość przy takiej robocie. Chodzi oczywiście o odkręcenie filtra oleju, który jest pod kolektorem wlotowym, za alternatorem i jest tam bardzo mało wolnej przestrzeni. W dodatku w pobliżu przebiega cienki przewód od jakiegoś czujnika. Nie pomógł pasek od spodni ani standardowy klucz do filtrów (za długi). Skończyło się na rozwiązaniu ostatecznym – wbiciu śrubokręta w filtr (co nie było też łatwe – trzeba było unieść bok auta i wczołgać się pod spód) i to dwukrotnym, bo mozliwy kąt obrotu jest bardzo niewielki. Czy ktoś ma na to patent?
Już znacznie prostsza była wymiana oleju w skrzyni.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez ram » 2 gru 2006, 22:18

Dodam jeszcze, że olej który spuściłem był dośc czarny, i to trochę mnie zaskoczyło. To Castrol SLX 0W-30 i miał przebieg 9800 km.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Briareos » 3 gru 2006, 00:00

ram napisał(a):Jeszcz żadne auto nie dało mi tak w kość przy takiej robocie.

Bo filtr najprościej odkręcić od dołu, niestety. A manewr ze śrubokrętem jest chyba nawet w serwisówce ujęty :D

ram napisał(a):olej który spuściłem był dośc czarny, i to trochę mnie zaskoczyło. To Castrol SLX 0W-30

Lej dalej 0W- to zobaczysz jak to zbawiennie wpływa na silnik... A już Castrol w szczególności :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez ram » 3 gru 2006, 02:04

Bo filtr najprościej odkręcić od dołu, niestety. A manewr ze śrubokrętem jest chyba nawet w serwisówce ujęty :D

Od dołu dostęp równiez marny. Ale tylko stamtąd dało się wbic śrubokręt.
ram napisał(a):olej który spuściłem był dośc czarny, i to trochę mnie zaskoczyło. To Castrol SLX 0W-30

Lej dalej 0W- to zobaczysz jak to zbawiennie wpływa na silnik... A już Castrol w szczególności :P

Nie leję i nie lałem – kupiłem auto zalane takim olejem w Niemczech. Ja zalałem Midland 5W-40.[/quote]
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez matrix77 » 4 gru 2006, 23:30

mam pytanko.
wczoraj kupiłem sprowadzoną 323 F i nie wiem jaki olej wlać teraz przy wymianie.
macie jakieś sugestie??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2006, 23:12
Posty: 13
Skąd: Lubartów
Auto: Mazda Premacy CP 1840 cm3 74kW – 2003

Postprzez tarkan » 5 gru 2006, 09:42

matrix77 napisał(a):nie wiem jaki olej wlać teraz przy wymianie

jak jest sprawdzona ta twoja 323, to powinieneś zapytać sprzedawcę, na jakim oleju jeździł.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez matrix77 » 5 gru 2006, 12:36

no zgadza się ale jak gość ściągnąl ją niecały miesiąc temu ze Szwajcarii z komisu to nie wie jaki był olej.
w książkach dołączonych do pojazdu nie znalazłem jaki był olej wymieniany a może po porstu nie moge się doczytać i dlatego mam mały problem
jest tam coś wpomniane o oleju 10 W 30 ale jak to sprawdzić??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2006, 23:12
Posty: 13
Skąd: Lubartów
Auto: Mazda Premacy CP 1840 cm3 74kW – 2003

Postprzez ram » 5 gru 2006, 12:45

Raczej nic nie sprawdzisz – bo jak? Wlej taki, jaki zaleca instrukcja.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez matrix77 » 6 gru 2006, 22:03

poradziłem się mechanika do którego mam zaufanie i zalewam Moibila 10 W 40 .
zobaczymy jak się sprawdzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2006, 23:12
Posty: 13
Skąd: Lubartów
Auto: Mazda Premacy CP 1840 cm3 74kW – 2003

Postprzez sentical » 15 mar 2008, 02:52

Sorry za odswiezanie. Co robicie ze stary olejem?
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:59
Posty: 31
Skąd: Krk
Auto: Mazda 323 1,3 =[

Postprzez Waluś » 15 mar 2008, 09:10

przeczytaj od początku to sie dowiesz, bo więcej tu ekologii niż fachowych porad hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez bojownik » 15 mar 2008, 11:02

Stary, spracowany olej możesz oddać do jakiegoś warsztatu do utylizacji.

Jeśli chodzi o czynności dokonywane przy wymianie oleju to ja jeszcze podgrzałem olej przed wlaniem w wiaderku z ciepłą wodą, lepiej schodził i zapewne szybciej sie rozprowadzał. Ale ten patent stosowałem tylko przy wymianie oleju w skrzyni.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Widelec » 15 mar 2008, 14:07

ja miałem czas to się trochę bawiłem z wymianą parę dni temu:
1. silnik całkiem ciepły, dolałem mu STP do płukania. popracował sobie 45 minut na luzie.
2. po wyłączeniu silnika – korek wlewu można odkręcić – od razu korek spustowy wyrzuciłem i cały olej do wiadra (tyle że ja to z kanału robiłem). odpowiednio czarny zleciał :)
3. jak już ściekło go wszystko przez 20 minut, parę obrotów rozrusznikiem (odpięta wtyczka na aparacie zapłonowym) żeby wyrzuciło resztę co w silniku jeszcze zalegała – wbrew pozorom trochę tego było... kolejne 20 minut czekania.
4. stary filtr oleju wykręciłem, kolejne parę minut sobie postał aż wszystko wyciekło...
5. szmatką do czysta okolice filtra, nowy przed przykręceniem lekko przesmarowana olejem uszczelka. ja przykręcam filtr zawsze ręką – ile się da, ale bez użycia klucza – jak do tej pory się to zawsze sprawdza.
6. korek spustowy spowrotem na miejsce, i nowy olej do silnika, jakieś 3,5 litra.
7. kilka obrotów rozrusznikiem bez odpalania (ciągle z odpiętą wtyczką na aparacie), z minuta przerwy, dopiero wtedy ze 2-3 setki oleju jeszcze do silnika, i wszystko...
kontrolka ciśnienia oleju gaśnie mi zawsze tuż po odpaleniu silnika, tak jak przed wymianą...
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 00:52 przez Widelec, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Marcin L » 23 mar 2008, 13:03

sentical napisał(a):Sorry za odswiezanie. Co robicie ze stary olejem?


1) Dolewam do pieca centralnego ogrzewania, gdy węgiel wygasa – pieknie płonie :D
2) Używam do smarowania łańcucha piły łańcuhowej
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki