Biało-niebieski dym z rury wydechowej,uszczelka,głowica,blok ? Jakie są możliwe warianty i koszty?
Strona 1 z 1
Witam wszystkich!
Jeszcze nie uporałem sie z innymi (drobnymi) problemami, a tu nagle poważny problem!.
Jechałem dzisiaj na zlot do Bydgoszczy-Koronowa. Stoję na czerwonym świetle, a za mną jakiś biały dym. Jak ruszam dym znika. Na wolnych obrotach znowu sie pojawia.
Wyłaczyłem silnik, poczekałem aż ostygnie, odpaliłem i bez zmian.
Do Koronowa jakos dotarłem. Długo tam nie zabawiłem i jak odjeżdżałem to już naprawdę było za mną biało.
Do Grudziądza miałem jakieś 70km. więc myślałem, że jak będę jechał powoli, obserwując temperaturę, to jakoś dojadę. Niestety sie pomyliłem. Wszystko było ok. aż do obwodnicy. Kiedy jechałem pod górę wskazówka poszła prawie do czerwonej. Wyłączyłem silnik i z pomocą Ostrego zholowałem do G-dza.
Jak silnik chodzi, to mocno dmucha do układu chłodzącego (bąble w zbiorniczku) i oczywiście wspomniany dym.
Nie wiem czy ma to wielkie znaczenie, ale niedawno kupiłem ten samochód i miał on wodę w układzie. Zdążyłem dosłownie tydzien temu zlać część wody i dolać koncentrator.
Pierwsza diagnoza wujka-mechanika była pęknięta głowica lub blok. (W najlepszym wypadku tylko uszczelka pod głowicą.)
On twierdzi, że nie spotkał się jeszczez tym, żeby samochód sprowadzony z Zachodu (mój z Belgii) miał wodę zamiast płynu. Mówi, że tak niektórzy robią, jak wiedzą o pęknięciu głowicy, bloku itp., bo woda wytworzy kamień i zalepi pęknięcie. Twierdzi, że po wymianie płyn wypłukał kamień i teraz jest taki skutek.
Co Wy o tym sądzicie?
Od czego mam zacząć sprawdzanie?
Jeśli nawet to będzie tylko uszczelka to i tak trzeba splanować głowicę, więc może wiecie gdzie takie coś robią i za ile?
Jaki jest koszt naprawy – w zależności od wariantu?
(Słyszałem, że jeżeli to blok to nie opłaca się go robić – lepiej kupic silnik – czy to prawda?)
Może ktoś już miał podobny przypadek i może mi pomóc.
Czy ciężko sie wykręca głowicę?
Pozdrawiam!
Jeszcze nie uporałem sie z innymi (drobnymi) problemami, a tu nagle poważny problem!.
Jechałem dzisiaj na zlot do Bydgoszczy-Koronowa. Stoję na czerwonym świetle, a za mną jakiś biały dym. Jak ruszam dym znika. Na wolnych obrotach znowu sie pojawia.
Wyłaczyłem silnik, poczekałem aż ostygnie, odpaliłem i bez zmian.
Do Koronowa jakos dotarłem. Długo tam nie zabawiłem i jak odjeżdżałem to już naprawdę było za mną biało.
Do Grudziądza miałem jakieś 70km. więc myślałem, że jak będę jechał powoli, obserwując temperaturę, to jakoś dojadę. Niestety sie pomyliłem. Wszystko było ok. aż do obwodnicy. Kiedy jechałem pod górę wskazówka poszła prawie do czerwonej. Wyłączyłem silnik i z pomocą Ostrego zholowałem do G-dza.
Jak silnik chodzi, to mocno dmucha do układu chłodzącego (bąble w zbiorniczku) i oczywiście wspomniany dym.
Nie wiem czy ma to wielkie znaczenie, ale niedawno kupiłem ten samochód i miał on wodę w układzie. Zdążyłem dosłownie tydzien temu zlać część wody i dolać koncentrator.
Pierwsza diagnoza wujka-mechanika była pęknięta głowica lub blok. (W najlepszym wypadku tylko uszczelka pod głowicą.)
On twierdzi, że nie spotkał się jeszczez tym, żeby samochód sprowadzony z Zachodu (mój z Belgii) miał wodę zamiast płynu. Mówi, że tak niektórzy robią, jak wiedzą o pęknięciu głowicy, bloku itp., bo woda wytworzy kamień i zalepi pęknięcie. Twierdzi, że po wymianie płyn wypłukał kamień i teraz jest taki skutek.
Co Wy o tym sądzicie?
Od czego mam zacząć sprawdzanie?
Jeśli nawet to będzie tylko uszczelka to i tak trzeba splanować głowicę, więc może wiecie gdzie takie coś robią i za ile?
Jaki jest koszt naprawy – w zależności od wariantu?
(Słyszałem, że jeżeli to blok to nie opłaca się go robić – lepiej kupic silnik – czy to prawda?)
Może ktoś już miał podobny przypadek i może mi pomóc.
Czy ciężko sie wykręca głowicę?
Pozdrawiam!
- Od: 20 lis 2004, 20:35
- Posty: 14
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 D Comprex 93r. hatch
Wszystko możliwe
Czy ktoś wie gdzie można prześwietlic głowicę – ewentualnie pospawać w razie konieczności?
Chodzi o woj. Kujawsko-Pomorskie jak najbliżej Grudziądza. Może ktoś juz to robił i zna koszty?
Pozdrawiam!
Czy ktoś wie gdzie można prześwietlic głowicę – ewentualnie pospawać w razie konieczności?
Chodzi o woj. Kujawsko-Pomorskie jak najbliżej Grudziądza. Może ktoś juz to robił i zna koszty?
Pozdrawiam!
- Od: 20 lis 2004, 20:35
- Posty: 14
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 D Comprex 93r. hatch
Piwek25 napisał(a):Czy ktoś wie gdzie można prześwietlic głowicę
Widze ze sprawe chcesz kompleksowo zalatwic. Gratuluje

Choc ja bardziej bym sie koncentrowal na tym co zobacze po wyjeciu glowicy i sprawdzeniu uszczelki. Jesli tutaj nic bym nie znalazl to wowczas szukalbym dalej
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Pytam Tak na wszelki wypadek. Nie chciałbym byc za długo bez samochodu więc wole szukac juz teraz. Nigdy nie musiałem spawac głowicy więc nie wiem gdzie robią takie rzeczy. Ciekawe ile sie czeka.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 20 lis 2004, 20:35
- Posty: 14
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 D Comprex 93r. hatch
JACU626 napisał(a):Stawiam na pęknięcie głowicy, to standart w mazdach D
Tez tak myslę...
Szkoda kasy i roboty...lepiej szukać uzywki dodam jeszcze ze nie jest to taka sama głowica jak w GD. ( optycznie tylko wygląda tak samo )Piwek25 napisał(a):ewentualnie pospawać
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał:
Szkoda kasy i roboty...lepiej szukać uzywki dodam jeszcze ze nie jest to taka sama głowica jak w GD. ( optycznie tylko wygląda tak samo )
Rozmawiałem z Jacu626 na gg i doradził mi spawanie. Koszt używanej głowicy to od 1000 do 1500 zł i nie ma pewności, że jest dobra. Spawanie kosztuje ok 300 zł i ma się pewność, że jest OK.
Proszę o opinie w tej kwestii.
Pozdrawiam.
Szkoda kasy i roboty...lepiej szukać uzywki dodam jeszcze ze nie jest to taka sama głowica jak w GD. ( optycznie tylko wygląda tak samo )
Rozmawiałem z Jacu626 na gg i doradził mi spawanie. Koszt używanej głowicy to od 1000 do 1500 zł i nie ma pewności, że jest dobra. Spawanie kosztuje ok 300 zł i ma się pewność, że jest OK.
Proszę o opinie w tej kwestii.
Pozdrawiam.
- Od: 20 lis 2004, 20:35
- Posty: 14
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 D Comprex 93r. hatch
Zyczę szczęscia z tym spawaniem....zawsze pękają obok spawu, ćwiczyłem takie głowicę kilka razy ale coż... Ja tylko doradzam.Piwek25 napisał(a):Spawanie kosztuje ok 300 zł i ma się pewność, że jest OK.
W Warszawie cena takiej głowicy ( RF-G )Piwek25 napisał(a):Koszt używanej głowicy to od 1000 do 1500 zł i nie ma pewności, że jest dobra.
to koszt 1500-1800 zł kpl z zaworami i wałkiem...oczywiscie gwarantowana.Sprzedają tez takie głowice z " nocnego komisu" ale to juz padaki.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
hmm .... dobrze że doszła prawie do czerwonego, co do pęknięcia głowicy myślałem że pękają jak się je przegrzeje.
qrde ja spawanie też bym odradzam .. comprex to wynalazek i nie wiadomo czy taka praca nie pójdzie na marne ... ZRESZTĄ przecież nikt nie wie na 100% czy to głowica ... niech zlooka uszczelkę bo to może jej wina.
qrde ja spawanie też bym odradzam .. comprex to wynalazek i nie wiadomo czy taka praca nie pójdzie na marne ... ZRESZTĄ przecież nikt nie wie na 100% czy to głowica ... niech zlooka uszczelkę bo to może jej wina.
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Witam Wszystkich!
Juz jest postawiona wstępna diagnoza. Napewno nie jest to uszczelka pod głowica.
Mechanik pokazał mi rozebrana głowicę i jego zdaniem jest to pęknięcie między zaworami. (według mnie to pęknięcia są między wszystkimi zaworami
We wtorek głowica jedzie do Gdańska i tam będzie prześwietlana. Ewentualnie spawana.
Mechanik mówi, że da ją pospawać tylko w przypadku otrzymania od nich gwarancji na piśmie. W innym przypadku nie będzie ryzykował, chyba, że wezme odpowiedzialność na siebie.
Wstepnie kazał mi się nastawić na min. 1500 zł a górnej granicy nie okresluł. Załamka
!
Pozdrawiam.
Juz jest postawiona wstępna diagnoza. Napewno nie jest to uszczelka pod głowica.
Mechanik pokazał mi rozebrana głowicę i jego zdaniem jest to pęknięcie między zaworami. (według mnie to pęknięcia są między wszystkimi zaworami
We wtorek głowica jedzie do Gdańska i tam będzie prześwietlana. Ewentualnie spawana.
Mechanik mówi, że da ją pospawać tylko w przypadku otrzymania od nich gwarancji na piśmie. W innym przypadku nie będzie ryzykował, chyba, że wezme odpowiedzialność na siebie.
Wstepnie kazał mi się nastawić na min. 1500 zł a górnej granicy nie okresluł. Załamka

Pozdrawiam.
- Od: 20 lis 2004, 20:35
- Posty: 14
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 D Comprex 93r. hatch
Widze że trafiłes na normalnego mechanika ktory zna temat....Moim zdaniem odpusciłbym spawanie bo wydasz kasę na spawanie, uszczelkę pod głowice oraz usługę a i tak będzie zle.....no ,chyba ze sprzedajesz autoPiwek25 napisał(a):Mechanik mówi, że da ją pospawać tylko w przypadku otrzymania od nich gwarancji na piśmie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jarek a czy głowica gd i kompreksa takstrasznie sie roznią, pytam bo nie wiem. Moja po pospawaniy miedzy zaworami na drugim cylindrze przejezdziła juz 93 tkm, fakt że pekła znów ale na szpilkach 3-4 cylindra ale na zewnątrz z czym przejezdziłem juz jakieś 30 tkm. Mi gosc po prześwietleniu powiedział że jest sens spawać bo nie peknie dalej gdyby było inne pęknięcie to by powiedział że robota nie ma sensu. Nie wiem piwek jaki masz warsztat w gdańsku i jakie tam koszta będą, moje koszty samego robienia głowicy (prześwietlenia, spawanie, splanowanie) wyniosły 350 zł. Jak ci jakis kosmos powiedza to napisz myśle że dhl tyle nie skasuje.
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
Nie chcę martwić. Ciekawe czy sprawdziliscie tez dobrze tłoki i gładzie. Jak sie woda wlała do środka to moze byc niedobrze.
Mam tego pecha. Poszła uszczelka. Ponieważ lubię swoją Madzię zrobię jej remoncik silnika. Wiąże się to ze sporymi kosztami.
Tłoki, pierścienie, szlify, panewki, uszczelki.
Hmm Ciekawe ile byś mi Jaksa policzył za wsio??
Mam tego pecha. Poszła uszczelka. Ponieważ lubię swoją Madzię zrobię jej remoncik silnika. Wiąże się to ze sporymi kosztami.
Tłoki, pierścienie, szlify, panewki, uszczelki.
Hmm Ciekawe ile byś mi Jaksa policzył za wsio??
MaZdA i życie jest piękne
Mazda 6
Mazda 6
- Od: 12 cze 2004, 08:02
- Posty: 14
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 LX GC 2.0i
Remont w GC? Daj spokuj na zamiennikach to lipa a oryginały są drogie .Szukaj drugiego silnika będzie duuuużo taniej.WS Harry napisał(a):Ciekawe ile byś mi Jaksa policzył za wsio??
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6