Co do dokumentacji, to na pewno nie mialem wszystkich w reku, ale na wyczucie jestem gotow zgodzic sie, ze Mazda/Ford nie opisala tam wszystkich zagadnien, czy spostrzezen. Mozna popatrzec np. na oferte firmy Sonnax, zeby zorientowac sie, ze sporo rzeczy mozna bylo poprawic, o czym firma-matka zdaje sie milczec.
Przy tym wszystkim proponuje tez dodac rozroznienie pomiedzy skrzynie LA4A-EL i GF4A-EL (CD4E i 4EAT-G wg Forda) – silniki 2.5l i 2.0l oraz G(F)4 z ciegnem kickdown i bez.
Majac pojecie wylacznie o CD4E chcialbym dodac, ze moim zdaniem jej sterowanie jest calkowicie elektroniczne, a fizycznie jest tylko odbierane cisnienie liniowe z pompy (ktore potem jest modulowane elektrozaworem), magazynowane w akumulatorach i ustalany przeplyw oleju dzwignia wybieraka oraz zasadza dzialania konwertera. Cala reszta jest wynikiem sterownika elektronicznego, ktory na podstawie czujnikow, przy pomocy 5 elektrozaworow reguluje cisnienie i drogi przeplywu oleju. Nie chce mi sie wiec wierzyc, ze skrzynia moze jechac na krawedzi przelacznia, itp. – musialby do tego zmuszac ja "mozg elektronowy"
Nie podwazam przy tym waszych zdan, bo Dlugi ma wiedze zawodowa, a Greyg jesli kilkakrotnie rozebral/naprawil/zlozyl skrzynie, to musi miec pojecie jak ona funkcjonuje. Prosze tylko o konkrety, bo jak na razie nie dowiedzialem sie niczego nowego, mam tylko wiecej watpliwosci – nie chce wiec zgadywac jaki zamet wywolany zostal w glowach u tych, ktorzy do tego tematu dopiero sie przymierzaja.
Pozdrawiam.