Obroty,olej,szarpanie,kopcenie – co robic?

Postprzez creativedj » 8 mar 2008, 13:11

Witam,

na poczatku wspome iz czytalem tematy dotyczace podobnych problemow jednak u mnie wszystko sie skumulowalo,opisane niezej objawy zaobserwowalem w przeciagu ostatniego miesiaca i chcialbym zebyscie mi doradzili,lepiej zdiagnozowali.Mazda posiada gaz sekwencyjny.

1.Pierwsze co po zakupie auta ze tak powiem rzucilo mi sie w oczy to nie wiem czy dobrze nazwe falujace obroty?Tzn stoje na swiatlach i trzesie autem,objaw ten na paliwie nie ma miejsca.Jaka moze byc przyczyna?

2.Wycieka mi olej,stojac przodem do maski to z prawej strony,zdaje sie ze nalecialo tez na pompe wodna bo jest w tym miescu spuchnieta.Na co powinienem zwrocic uwage,czym sie zajac?

3.Tak z trzy dni temu odpalilem auto,pracowalo na beznynie oczywiscie,dodajac lekko gazu jedzie ok,ale jak depnie sie troche mocniej zaczyna szarpac.Bylo tak z dwa razy,dzis w nocy powtorka,przewaznie jest okej.Co to moze byc?

4.Ostatnia juz nekajaca mnie sprawa to hm kopcenie?Jak sie przygazuje to z rury wydobywa sie spora chmurka.Tu czytalem ze remont silnika tak,wymiana pierscieni,uszczelniaczy czy jeszcze inne manewry??


Dodam tylko ze z autami mam do czynienia od okolo 4 miesiecy kiedy to kupilem madzie,jest to moje pierwsze autko,jakims super mechanikiem nie jestem ;) objawy staralem sie opisac jak najlepiej,chcialbym to wszystko doprowadzic do dobrego stanu o ile sie bedzie oplacalo jesli nie to z przykroscia ale ja sprzedam.Licze na Wasza pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez alf28 » 8 mar 2008, 17:53

creativedj napisał(a):1.Pierwsze co po zakupie auta ze tak powiem rzucilo mi sie w oczy to nie wiem czy dobrze nazwe falujace obroty?Tzn stoje na swiatlach i trzesie autem,objaw ten na paliwie nie ma miejsca.Jaka moze byc przyczyna?
prawdopodobnie potrzebny dobry gazierz do ustawienia
creativedj napisał(a):3.Tak z trzy dni temu odpalilem auto,pracowalo na beznynie oczywiscie,dodajac lekko gazu jedzie ok,ale jak depnie sie troche mocniej zaczyna szarpac.Bylo tak z dwa razy,dzis w nocy powtorka,przewaznie jest okej.Co to moze byc?
jeżeli to samo masz na gazie to na początek wymiana świec(a ogólnie prawdopodobnie coś związanego z WN)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez realski » 9 mar 2008, 02:03

GAZ W aucie mozliwosci od groma
dymi . zawory uszczelniacze zaworowe prowadnice pewnie wyjechane .. to co do glowicy
jesli cylindry nie maja elipsy jak i faski to jeszcze ujdzie same pierscionki .
co do falowania sprawdz szczelnosc calego ukladu dolotowego .. gazownicy sie wpinaja i potem jest bieda ze szczelnoscia .

Szarpanie uklad WN

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez creativedj » 9 mar 2008, 20:09

alf28 napisał(a):prawdopodobnie potrzebny dobry gazierz do ustawienia


z tego zdaje sobie sprawe
zauwazylem ze w tej rurze dolotowej(nie wiem jak dokladnie sie nazywa) sa dwie dziury wiec moze dlatego faluje dostajac powietrza?


alf28 napisał(a):jeżeli to samo masz na gazie


tylko po odpaleniu gdy smiga na beznynie z poczatku

realski dzieki bardzo
moze ktos ujeszcze jakies sugestie?
co z tym wyciekiem oleju moze byc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez sps-snipers » 9 mar 2008, 20:46

Falujace obroty tez to miałem,przyczyna jest nieszczelny dolot.Oblepiłem go tasma izolacyjna jak sie tylko dało i jest gucio ale ale,bawiłem sie tez sruba regulujaca obroty na przepustnicy i jesli ustawisz za wysokie tak było w moim przypadku to zas falowały i musioałem zmiejszyc.Takze nieszczelny dolot ;) Przyczyn wycieku oleju moze byc wiele np;korek pod miska,uszczlka na misce ale najprawdopodobniej cieknie ci spod uszczelki pokrywy zaworow.Cieknie powoli a namarasi caly silnik i potem sa małe krople na asfalcie.I tu polecam albo oryginalna uszczelke albo jakas tania za 30 zeta ale do srodka silikon,bo po miesiacu powtroka z rozrywki.Chyba,ze przyczyna inna ale trzeba widziec ;) Jesli chodzi o szarpanie to na 80% do wymiany przewody zapłonowe i do gazu nalezy kupic naprawde porządne,moze tez byc przyczyna place rozdzielacza,ktory ja osobiscie jutro wymienie,bo mi tez delikatnie szarpi ;) Swiece na gazie nie graja roli co do szarpania,one bardziej odpowiadaja ,za rozruch silnika ;) Kopceniem sie nieprzejmuj,ja po 8 tys. przejechanych kilometrow po remoncie silnika mam dalej taki objaw.Delikatnie zakopci jak przegazuje,ale mi to nieprzeszkadza,bo jest to tylko chwilowe.Jesli ci nie pali oleju to nie ruszaj ... niech nie smierdzi <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Watkins » 9 mar 2008, 20:55

Co do wycieku z prawej strony to najprawdopodobniej oring puszcza na aparacie zapłonowym, można spokojnie samemu wymienić, koszty groszowe tylko trzeba dobry oring dobrać ( okrągła gumowa uszczelka ), przed odkręceniem aparatu zapłonowego ( to coś do czego są podłączone kable od świec) zaznacz położenie aparatu względem silnika żebyś potem nie musiał ustawiać zapłonu ( najprościej zrobić kreski ).
Co do innych wycieków to najlepiej jak byś wkleił jakieś foto bo ciężko w ciemno coś sugerować.

Co do falowania obrotów ( pomijając regulacje instalacji LPG) to:
1.wymiana świec – NGK lub Denso – koszt około 40zł
2. Wymiana kabli WN – tylko NGK – koszt około 200zł
3. "Naprawa" aparatu zapłonowego – koszt parę godzin pracy – na forum jest fotorelacja – należy od razu kupić nowy palec rozdzielacza i kopółkę – koszt około 35zł

Kontroluj stan płynu chlodzącego, nie powinno ubywać

Co do nieszczelności w kolektorze dolotowym: zaklej wszystkie nieporządane dziury i pęknięcia, nie może być żadnych "lewych" dojść powietrza za przepływomieżem bo będzie to "oszukiwało" całe zasilanie powietrzem silnika, no i oczywiście wymiana filtru powietrza ( nie polecam tanich zamienników – filtr MANa koszt 40zł)

To tyle narazie, znam to z autopsji :|

No i nie przejmuj się <głaszcze> 323F BA to naprawdę solidne samochody
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 17:58
Posty: 29
Skąd: Dobczyce
Auto: 323F, BA, 1,5 16V '97 – RIP
Xedos 9 , 2.5 KL AT/MT 2001r

Postprzez Watkins » 9 mar 2008, 21:07

Tu masz adres do fotorelacji z naprawy aparatu zapłonowego P5
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46037
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 17:58
Posty: 29
Skąd: Dobczyce
Auto: 323F, BA, 1,5 16V '97 – RIP
Xedos 9 , 2.5 KL AT/MT 2001r

Postprzez alf28 » 9 mar 2008, 21:21

creativedj napisał(a):z tego zdaje sobie sprawe
zauwazylem ze w tej rurze dolotowej(nie wiem jak dokladnie sie nazywa) sa dwie dziury wiec moze dlatego faluje dostajac powietrza?
jeżeli masz na myśli tą rure między przepływomierzem a kolektorem to prawdopodobnie znalazłeś przyczyne falowania i być może szarpania .
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez soul » 9 mar 2008, 21:34

sory za OT, ale oj oj 1.8 kopci ?! ?! :D :D :D to nie moze byc 1.8 to musi byc z5 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez creativedj » 9 mar 2008, 22:26

sps-snipers

dzieki za ten wyklad ;)
fakt dolot jutro zalatam w przyszlosci zamierzam wymienic caly z filtrem stozkowym

co do oleju owszem ostatnio przed wyjazdem wycofalem i byla mala plamka,dodam ze spuchla mi rura wodna bo na nia kapie...


sps-snipers napisał(a):Delikatnie zakopci jak przegazuje,ale mi to nieprzeszkadza,bo jest to tylko chwilowe


wlasnie jak wcisne na maxa gaz wtedy no nie wiem czy to kopcenie ale taka chmurka sie wydobywa

sps-snipers napisał(a):.Jesli ci nie pali oleju


po czym to poznac?


Watkins napisał(a):Co do innych wycieków to najlepiej jak byś wkleił jakieś foto bo ciężko w ciemno coś sugerować.


okej jutro rano zrobie zdjecia i dodam tu do tematu


Watkins napisał(a):Co do falowania obrotów


dzieki za diagnoze
na pierwszy ogien zalatam dolot,jesli nic nie da zajme sie kolejnymi sprawami ktore opisales


Watkins napisał(a):Kontroluj stan płynu chlodzącego, nie powinno ubywać


wszystkie plyny staram sie sprawdzac przed kazda jazda


Watkins napisał(a):323F BA to naprawdę solidne samochody


wiem i do tego piekne,ale jesli ktos nie za bardzo o nie dbal to coz musial byc kretynem


alf28 napisał(a):jeżeli masz na myśli tą rure między przepływomierzem a kolektorem to prawdopodobnie znalazłeś przyczyne falowania i być może szarpania .


sa dwie dziurki chyba, jutro wstawie foto i sie tym zajme


soul napisał(a):ory za OT, ale oj oj 1.8 kopci ?!


wiesz trudno mi jest ocenic czy to kopcenie,ale tylko jak dasz po garach na przyklad jak to ostatnio zrobilem na postoju to biala chmurka poleciala


soul napisał(a):to nie moze byc 1.8 to musi byc z5


no w dokumentch mam 1.8 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez soul » 9 mar 2008, 22:55

creativedj napisał(a):no w dokumentch mam 1.8 oczko



to byla ironia :P chcialem tylko przedstawic co niektorym ze 1,8 tez potrafi :D
dobra nie wazne juz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez creativedj » 9 mar 2008, 23:06

soul napisał(a):to byla ironia


wiem ;)


soul napisał(a):hcialem tylko przedstawic co niektorym ze 1,8 tez potrafi


jesli ktos zaniedba to owszem,choc jakiez to kopcenie...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez creativedj » 10 mar 2008, 11:53

tutaj obiecane zdjecia
olej na rurze

Obrazek


dolot

Obrazek

i tutaj zastanawia mnie ta jasna,niebieskawa substancja?Co to,robione moglo cos byc?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez soul » 10 mar 2008, 12:57

dolot musowo uszczelnij tą dziure bo to przez to obroty falują, ta niebieska substancja to silikon uszczelniający... a olej kapiący spod apratu zaplonowego to normalka w mazdach i trzeba wymienic oring na tym aparacie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez creativedj » 10 mar 2008, 13:13

soul napisał(a):trzeba wymienic oring na tym aparacie


jutro kupie i wymienie zapewne dopiero po weekendzie bo wczesniej nie bedzie jak
dzieki bardzo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez gadula » 10 mar 2008, 20:21

creativedj zajedź do "Premy", na Wysockiego, tam napewno będą mieli ten oring. Albo zapraszam do siebie, bo jeszcze 2 mi się walają, przy okazji mogę pomóc w wymianie :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez creativedj » 10 mar 2008, 21:01

gadula88
w bialymstoku bede jutro,najpozniej w srode bo musze brata zawiesc do siemiatycz bo sie napalil i rowniez chce kupic auto tyle ze calibre <glupek2> ,czytalem tematy i Ty chyba miales podobny problem ;)
tyle ze u mnie jest chyba jeszcze jakis wyciek pod glowica,rano dokladnie sprawdze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez sps-snipers » 10 mar 2008, 21:33

Noi wszystko jasne :) dolot do klejenia :D Taka rura w Aso to koszt 300zl ponoć :D wiec lepiej kupic tasme za 2 zeta i ładnie pooblepiać :D Jesli chodzi o ten wyciek z prawej strony to na 100% oring czyli uszczelka na aparacie zapłonowym :D
Dzis go wymieniałem jak tez i palec rozdzielacza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez gadula » 10 mar 2008, 21:55

creativedj ja po 14 jestem wolny jakby co :] Najwyżej PW napisz wcześniej.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez creativedj » 10 mar 2008, 21:59

sps-snipers napisał(a):dolot do klejenia


owszem :)


sps-snipers napisał(a):Taka rura w Aso to koszt 300zl ponoć


masakra jakas...
a jak bede chcial wymienic z czasem filt na tenr stozkowy,to rury jak widzialem wiekszosc ma wymienione,ale trzeba zapewne oddzielnie kupic,no i nie taka marszczonke...

gadula88
ok odezwe sie jeszcze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323