Diesel czy lpg

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Yard » 9 mar 2008, 10:54

ravo napisał(a):
Yard napisał(a): Jeśli napędzany miałby być gazem to od razu by tak produkowali.

na forum jest pare 626 z fabrycznymi instalkami ktore maja ponad 300 tys km i jezdza bez zadych remontow, moze najpierw by moc sie wypowiadac o LPG to prosze przetestowac na sobie a nie mowic "slyszalem" "kolega mowil" itp itd


To nie jest forum, na którym przedstawia się własne opinie?
Jest takie powiedzenie – Ucz się na błędach innych, a nie na swoich.
Nie spotkałem się nigdzie z informację, żeby Mazda produkowała samochody napędzane gazem, a jeśli nawet tak było to tutaj jest rozmowa o instalacjach montowanych do benzyniaków.
Miłego dnia Panie Prezes.
Ostatnio edytowano 9 mar 2008, 11:32 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Sokool » 9 mar 2008, 11:00

Piotruś napisał(a):Diesle w ciężarówkach – ok, w osobówkach, niebardzo

Grzyb też tak kiedyś twierdził :P
Diesel dieslowi nierówny ;) Takie 4,5l V8 z beemki to już chyba nienajgorsze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez ravo » 9 mar 2008, 11:00

po co sie klocic jak i tak ty wiesz lepiej :) pewnie sam rozbierales miliony silnikow LPG z wypalonymi gniazdami i plynacymi tlokami :P ? hehe dziwne jest to, ze przeciwnikami gazu sa Ci ktorzy go nigdy nie mieli
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Yard » 9 mar 2008, 11:31

1. Nie odniosłeś się do mojej wypowiedzi.
2. Nadal nie uznajesz prawa innych do własnej opinii.
3. Brak argumentów czyli pojawia się demagogia.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez loockas » 9 mar 2008, 12:24

Yard napisał(a):Ponieważ prawda jest prosta. Silnik jest konstruowany do napędu benzyną. Jeśli napędzany miałby być gazem to od razu by tak produkowali.


Nie przesadzajmy. LPG złe nie jest o ile jest dobrze zamontowane. Tylko dlatego się boję LPG, bo niestety zbyt często się zdarza, że instalacja szwankuje zaraz po montażu lub po krótkim czasie. Szczególnie w wiekowych autach, które nie są już w dobrej kondycji. Wiem to z doświadczenia. Mam w rodzinie fiata pandę do którego po 3 latach założyliśmy gaz. Przez pierwsze pół roku nagminnie odwiedzaliśmy serwis fiata w celu regulacji i wymian kilku elementów instalacji (jakieś pierdoły). W poprzedniej mojej pracy miałem też fiata pandę wersję van z fabryczną instalacją gazową. Jak odchodziłem fiacik miał zrobione 80kkm, z czego jakieś 15kkm było moje. Nie mogę złego słowa powiedzieć na ten samochód i LPG. Jeździło się super. Znowu kolega który założył LPG 1.5 roku temu do tico też miał na początku trochę problemów z regulacja. Jednak teraz działa wszystko jak należy. Teraz w pracy mam ok 5 fiatów SC z LPG do dyspozycji i tylko w jednym instalacja nawala. Wszystko zależy od założonej instalacji. Znam też ludzi, którzy zamontowali do starego auta i wszystko chodziło dobrze od samego początku. Ja się pewnie nigdy na gaz do MX-3 nie zdecyduję, bo się po prostu boję o mój już nie najmłodszy dupowóz. Co z tego, że zaoszczędzę na paliwie, jak mnie będzie dodatkowo kosztować regulacja itd. Nie zawsze wszystko robią na gwarancji. Do gaziarzy w moich okolicach nie mam kompletnie zaufania. Nawet autoryzowany serwis fiata w samochodzie ze swojej fabryki potrafił nawalić <lol> Sam w sobie LPG jest ok. Jest na pewno trochę taniej. Mnie przy przebiegu ok 20kkm rocznie i prawie 16 letnim samochodzie się to raczej nie opłaca ;)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Yard » 9 mar 2008, 13:55

Dokładnie o to chodzi. Nikt nie bierze pod uwagę kosztów poprawek, napraw i straconego czasu. Niektórzy nawet kosztu montażu nie uwzględniają i tylko patrzą ile pojawi się na dystrybutorze przy tankowaniu.
Specjaliści radzą: nie kupuj samochodu z instalacją gazową, zwłaszcza kilkuletniego. Jeśli ktoś chciał oszczędzać na paliwie to można przypuszczać, że chciał też zaoszczędzić na instalacji i nie jest ona najlepsza. Jeśli zamontował gaz to znaczy, że robił bardzo duże przebiegi. Jeśli chcesz jeździć na gaz, instalację montuj samemu. Wiesz co masz i przede wszystkim jest nowa, a to daje kilka lat bezproblemowej jazdy jeśli instalacja jest dobra.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotrek » 9 mar 2008, 14:14

Yard napisał(a):Nikt nie bierze pod uwagę kosztów poprawek, napraw i straconego czasu

ja biorę, dlatego nie chcę już gazu <lol> Instalka 3800zl, po 40kkm pierwszy wtryskiwacz – 100zl, po 70kkm kolejny – wymiana wszystkich – 500zl, teraz do wymiany reduktor ~200zl. Filtry i kalibracje tez swoje ciagna. Uzeranie sie z gazownikami – bezcenne ! Jak jade do swojego mechanika, to musze dodatkowo wysluchiwac, ze jestem poje****, ze gaz zalozylem. Idz pan w srem z takim interesem <lol> Co mnie przekonywalo? Ano to, ze jak jechalem w trasę, to w ciągu 2 dni na stacjach zostawiałem jakieś 110 ojro a nie 250. Co mnie denerwoalo? ano to, ze musialem tankowac co 3 h <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez loockas » 9 mar 2008, 15:05

Piotrek napisał(a):Uzeranie sie z gazownikami – bezcenne


O tak ;) Byłem dwa razy w serwisie fiata z pandą. Co tam się działo... Teściu mało im tam warsztatu nie przestawił do góry nogami z nerwów <lol>

Piotrek napisał(a):Jak jade do swojego mechanika, to musze dodatkowo wysluchiwac, ze jestem poje****, ze gaz zalozylem


<lol>
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Yard » 9 mar 2008, 15:45

Mój kuzyn po 10 latach jeżdżenia na gazie (3 samochody – sam montował), przekonał się do diesla. Pomogła ekonomia. Usiedliśmy z kartką papieru i długopisem. Jego gaz kontra mój diesel. Koszty bardzo podobne (mój nawet wyszedł trochę taniej), a problemów o wiele mniej.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez siegu » 9 mar 2008, 16:12

Ja jakoś do gazu chyba nigdy się nie przekonam, Pojeżdziłem samochodem brata i poznałem jego problemy z LPG i gazownikami jak również moich znajomych, co prawda są osoby które chwalą sobie LPG ale to jest mniejszy odsetek. Dlatego zdecydowałem sie na diesla i jestem bardzo zadowolony z tej decyzji. Myślę że następnym też będzie diesel.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez logan » 9 mar 2008, 19:09

dziekuje wszystki za udział w dyskusji :) wiem jedno, że chwilowo pozostaje pociąg, poniewąż mam zniżke studencka, a co bedzie od wakacji to zobaczymy :| mxa nie sprzedam <lol> to jest penwne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez Cukierek » 9 mar 2008, 20:23

Ja na Twoim miejscu zdecydowałbym sie na dobrą SGI.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez logan » 9 mar 2008, 20:35

ponowie pytanie: czy ktoś zna dobry warsztat, który zakłada gaz, w okolicach poznania lub na połunie od poznania –> kościan, mosina... wiem juz o bearlock w luboniu, a moze coś innego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez sołtys » 12 mar 2008, 12:52

Yard napisał(a):Usiedliśmy z kartką papieru i długopisem. Jego gaz kontra mój diesel. Koszty bardzo podobne (mój nawet wyszedł trochę taniej),


Przedstaw proszę to wyliczenie.


Yard napisał(a):nie kupuj samochodu z instalacją gazową, zwłaszcza kilkuletniego. Jeśli ktoś chciał oszczędzać na paliwie to można przypuszczać, że chciał też zaoszczędzić na instalacji i nie jest ona najlepsza


tak tak dlatego ostatni raz z każdą instalacją jestem na przeglądzie po 1000km a resztę przeglądów robię sam i jakoś nie mam problemów. Obecną mazdą przejechałem na gazie do tej pory 48 kkm oszczędzając średnio 10-12 zł na 100km co daje kwotę 4800zł jak dla was to są niewielkie oszczędności to gratuluję zarobków.

Z dodatkowych rzeczy które wymagała instalacja to wymiana kabli WN kopółkę i palec które miały przejechane 200 kkm wiec nawet w przypadku jazdy na benie też były by do wymiany. Świece wymieniam co 20kkm czyli tak samo jak bym wymieniał na benzynie, filtr gazu co 20kkm koszt 4.50zł nic innego nie wymieniałem. Dodatkowo dochodzi droższy o 70zł przegląd.

I proszę nie róbcie wyimaginowanych kosztów dodatkowych regulacji wymian podzespołow remontów silników itd, bo równie dobrze wam może polecieć pompa w cudownych silnikach DITD a koszty jej naprawy każdy zna.

logan załóż II gen przy twoim silniku sprawdzi sie dobrze stracisz ciut na mocy, ale gwarantuję ci że będziesz zadowolony z wydatków na paliwo.

A swoją drogą po co ja sie produkuje oby wiecej takich opini jak Yard wtedy liczba użytkowników LPG spadnie cene gazu też, bedę wiec jeżdził taniej. Yard masz racje gaz to złoooooooo nie montujcie tego dziadostwa non stop sie pieprzy, strzela co 200km rozwalając drogie przepływki, non stop trzeba wymieniać reduktory filtry wtryski i jeździć na regulacje kosztuje to masakrycznie dużo, co w końcu daje koszty wieksze niż bym jeździł na benzynie, tylko diesel lub benzyna, koniec i basta.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez ravo » 12 mar 2008, 15:32

sołtys
i tak zaraz uslyszysz, ze nie przedstawiles argumentow hehe

Ja kupilem galanta i coupe z gazem juz, oczywiscie zero problemow tylko jezdzilem sobie :) coupe majac 140KM i wazac 1350kg objezdzalo w Rykach na gazie v6 BA ( nie wszystkie )
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez nemi » 12 mar 2008, 15:42

Ja podobnie jak sołtys – 70.000 km na LPG (czyli ok. 7.000 zł oszczędności – kupiłem z gazem). Niech będzie, że na serwis poszło mi dodatkowo 1000 zł. Czyli 6000 zł mam na swoim koncie, a nie koncie Orlenu. Proste.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez logan » 12 mar 2008, 15:45

sołtys, ravo, nemi dzięki za info ;) ale widze ze w wielkopolsce ludzie nie zakłądają gazu

ponowie pytanie: czy ktoś zna dobry warsztat, który zakłada gaz, w okolicach poznania lub na połunie od poznania –> kościan, mosina... wiem juz o bearlock w luboniu, a moze coś innego


albo stosują metode sołtysa – zniechecić bedzie tanszy gaz :P i dlatego nikt nie polecił mi dobrego wrsztatu... trudno pojade do bearlocka i zobacze co zaoferuja :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez nemi » 12 mar 2008, 16:18

nemi napisał(a):Czyli 6000 zł mam na swoim koncie, a nie koncie Orlenu.

Tak sobie pomyślałem – jak już będziecie się zachwycać, że jeździcie na PB, które jest takie super, to wam wyślę smsa spod piramid :P (tak teoretycznie :P).

logan – ja bym założył gaz do tego co masz i nic nie kombinował.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 12 mar 2008, 16:50

U mnie w pracy znaleźli mi sposób na oszczędność paliwa... dostałem skuter <lol> spalanie 2.5l/100km ;) Jak sie ociepli to zmieniam srodek transportu :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Yard » 12 mar 2008, 18:14

sołtys napisał(a): Obecną mazdą przejechałem na gazie do tej pory 48 kkm oszczędzając średnio 10-12 zł na 100km co daje kwotę 4800zł jak dla was to są niewielkie oszczędności to gratuluję zarobków.


Diesel 6l x 4,04 = 24,24 zł /100 km
Gaz 10 l x 2,14 = 21,40 zł/ 100 km
Ceny z 09-03-2008 w Gdańsku

Gdzie te 10-12 zł / 100 km oszczędności?

Swoją drogą to możesz montować i jeździć na czym tylko chcesz. :)
Ostatnio edytowano 12 mar 2008, 18:31 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron