branie oleju, kopcenie przy odpalaniu, klekot zaworów

Postprzez Jacek176 » 5 mar 2008, 16:51

Bartosz_Mx6 napisał(a): bo co to moze byc moze ktoś mi pomoże(brak ogrzewania, tylko zimne powietrze leci, dolny wąż dochodzący do chlodnicy pusty, chłodnica u dołu zimna- nie nagrzewa się i silnik strasznie szybko łapie wysoką temperature).

A termostat sprawdzales?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pablos323f » 5 mar 2008, 22:58

w maojej poprzedniej ba 1.5 był ten sam problem około 300-350 zł części robocizna 0 zł bo robiłem sam w warsztacie 200 zł minimum syntetyczny olej jest rzadki a pół syntetyk gęstszy więc nie spłynie tak łatwo po zaworze przez uszczelniacz jeśli kopci niewiele to powinno pomudz
Masz problem z silnikiem Z5 zapraszam do mnie
moja Mazda
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=47780
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 08:58
Posty: 11
Skąd: tbg
Auto: 323fbg, 323f ba 96, 323f ba 97

Postprzez bulajxxx » 5 mar 2008, 23:20

pablos323f ja pytałem czy syntetyczny olej może rozruszać zapieczone pierścienie olejowe.uszczelniacze mam nowe i nie przyniosło to żadnego efektu.
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:23
Posty: 32
Skąd: poznań
Auto: mazda323j

Postprzez alf28 » 5 mar 2008, 23:33

bulajxxx napisał(a):ja pytałem czy syntetyczny olej może rozruszać zapieczone pierścienie olejowe.uszczelniacze mam nowe i nie przyniosło to żadnego efektu.
a nie myślałeś o tum żeby to sprawdzić ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez bulajxxx » 5 mar 2008, 23:34

alf28 co sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:23
Posty: 32
Skąd: poznań
Auto: mazda323j

Postprzez alf28 » 5 mar 2008, 23:44

bulajxxx napisał(a):co sprawdzić?
zalać silnik syntetykiem czyli to,o co pytałeś
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez bulajxxx » 5 mar 2008, 23:53

alf28 wsadziłem już dużo pieniędzy w auto[około 11 tyś.] i ciągle jest coś nie tak. nie chcę eksperymentować za kolejne 250zł kupując nowy olej jeśli to nic nie zmieni.dlatego pytam o wasze opinie na temat tego syntetyku.
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:23
Posty: 32
Skąd: poznań
Auto: mazda323j

Postprzez Muller » 6 mar 2008, 08:18

Jest szansa że pierścienie puszczą ale to jak gra w totka może tylko wygrana częściej się trafia jeśli ktoś chce próbować aby pierścienie same puściły to najlepiej przed zmianą oleju spróbować zalać cylindry naftą ewentualnie ropą i zostawić na dłuższy okres czasu po czym wydmuchać i na koniec np benz ekstrakcyjną zalać i znowu wydmuchać gwarancji nie ma że puszczą ale możliwość na 50% jest.
Najczęściej pierścienie zapiekają się w autach z gazem bo temp spalania jest wyższa od etyliny a i sam gaz pozostawia paskudne naloty.
Silniki zalewane olejami mineralnymi oraz średniej klasy półsyntetycznymi wyglądają najczęściej jak kopalnia węgla miałem już z takimi doczynienia wszelkie kanały olejowe pozatykane pierścienie przyspawane do tłoków. czyszczenie takiego zamuleńca to ok 2 godzin moczenia i 1 godzina wysokiego ciśnienia posiadam foty ;) bo nie do wiary że np. do śruby nie można włożyć klucza bo syf ją zatkał ;)
I znów jest pięknie :)
SIDSERWIS
www.sidserwis.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2004, 07:37
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 GSR 2,5 V6

Postprzez bulajxxx » 6 mar 2008, 09:25

Muller spróbuję z ropą i ekstrakcyjną a później wleję syntetyk.napisz proszę jak wlać? chodzi mi o to czy spuścić olej i zalać cały silnik ropą , zostawić na jakiś czas,czy ropę lać tylko na tłoki od góry?
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:23
Posty: 32
Skąd: poznań
Auto: mazda323j

Postprzez Muller » 6 mar 2008, 09:35

Nie należy nalać ropy do cylindrów przez otwory na świece a póżniej po odstaniu ropa przejdzie do oleju w silniku dlatego trzeba to wylać razem z olejem i nalać benzyny EKS na koniec celem wypłukania tłustych osadów, a i jeszcze jedno po całej operacji przy wyjętych świecach i zalanym nowym oleju można jeszcze po troszku zalać cylindry i pokręcić z przerwami rozrusznikiem celem wzruszenia na zimno rozmoczonych pierścieni. życzę aby się udało bo smród spalonego oleju dobija każdego.
Ostatnio edytowano 6 mar 2008, 09:41 przez Muller, łącznie edytowano 1 raz
I znów jest pięknie :)
SIDSERWIS
www.sidserwis.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2004, 07:37
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 GSR 2,5 V6

Postprzez bulajxxx » 6 mar 2008, 09:36

Muller dzięki
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:23
Posty: 32
Skąd: poznań
Auto: mazda323j

Postprzez Artiks » 6 mar 2008, 09:45

bulajxxx napisał(a):Czytałem na forum,że ktoś tak zrobił w dymiącej z rana maździe i przestała kopcić.
On jeszcze zastosował jakąś płukankę do silników.
Muller napisał(a):Silniki zalewane olejami mineralnymi oraz średniej klasy półsyntetycznymi wyglądają najczęściej jak kopalnia węgla
podobnie moczyłem i czyściłem z nagaru pół dnia,poza tym silnik nie wykazywał nadmiernego zużycia...nie takie złe te Z5 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez bulajxxx » 6 mar 2008, 19:40

ArtX moczyłeś pół dnia i pomogło? przestał dymić?
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:23
Posty: 32
Skąd: poznań
Auto: mazda323j

Postprzez Artiks » 6 mar 2008, 22:37

Ja moczyłem zdemontowane elementy silnika, tak był zawalony syfem po minerale :| Nowe pierścienie, uszczelki/uszczelniacze składanko i jazda dalej <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez qbass » 6 mar 2008, 22:56

bulajxxx, to co Ty kupiłeś do tego auta za tyle kasy (11 tys.) :|
"Remont" to koszt przy dobrych wiatrach 1300-1500 zł, więc zaiwestuj w to i zapomnij o silniku. Wszystkie płukanki, zalewanie ropą i inne pierdoły zostaw w spokoju, bo tylko wydasz niepotrzebnie pieniądze.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez bulajxxx » 6 mar 2008, 23:43

qbass Wsadził mnie gość na minę.Wyremontowałem za 3000 silnik który ma prawdopodobnie pęknięcie w głowicy,którego nie widać na próbie ciśnieniowej.Znikał mi płyn z obiegu,nie wiadomo jak.Mam teraz ten silnik
w garażu i sobie na niego patrzę czasem.Myślę czy nie nagotować sobie z niego zupy bo innego pomysłu nie mam.Kupiłem drugi silnik za ponad 1000 z anglika 98rok[auto wyglądało jak nowe,lekko stuknięte]i ten drugi silnik dymi po odpaleniu.
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:23
Posty: 32
Skąd: poznań
Auto: mazda323j

Postprzez qbass » 7 mar 2008, 00:01

Co remontowałeś w pierwszym silniku? Płyn mógł uciec innym miejscem, moze pompa wody przepuszcza? Jeśli wszystko w nim jest OK, oprócz głowicy, to przerzuć ją z drugiego silnika...

Ewentualnie na Twoim miejscu zdjąłbym głowicę z tego "nowego" dymiącego silnika, pomierzył owale, jeśli byłoby w granicach normy (a tak zapewne jest), to zmieniłbym pierścienie i cieszył się jazdą (nie wspominam o uszczelce i planowaniu głowicy, bo to raczej oczywiste).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez bulajxxx » 7 mar 2008, 08:58

qbass do poprzedniego silnika już nie zaglądam[za duża trauma],to nie były inne wycieki niż głowica. opanowywał sytuację naprawdę fachowiec,specjalizujący się tylko w japończykach i nie ogarnął tego. pewnie tak się to skończy że dołożę kolejne 1500zł na zrobienie tych pierścieni,nie licząc po drodze poniesionych kosztów alu felg i lakierowania za 2300zł.jak już zrobię te pierścionki to niestety zamierzam zakończyć przygodę z mazdą,sprzedając ją.myślę że te pierścienie to ewidentna wada tych aut,ale to oczywiście moja
opinia.
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:23
Posty: 32
Skąd: poznań
Auto: mazda323j

Postprzez GofNet » 7 mar 2008, 17:06

bulajxxx napisał(a):myślę że te pierścienie to ewidentna wada tych aut
     Co drugi Golf kopci i jakoś golfiarzom to nie przeszkadza.

     Jeśli masz już dość tego wszystkiego, to dolewaj tylko olej i zapomnij o problemie – nie wszystkim to przeszkadza...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez bulajxxx » 7 mar 2008, 17:50

GofNet Kolego pewnie nie masz tego problemu i łatwiej ci powiedzieć" zapomnij o problemie". To akurat auto mojej żony i dla niej jest to katastrofa.Wierz mi nie chciałbyś podarować takiego prezentu swojej kobiecie.Dawno już nie miałem takiego doła jak przez to auto.Na pewno sprzedam mazdę,choćby z dużą stratą.Moje doświadczenia osobiste i wiedza na temat zapiekania się tych pierścieni mi to podpowiadają.Nie mam powodów,żeby nie wierzyć w bezawaryjność mazdy ale moim zdaniem polega to trochę na szczęściu.Ja akurat miałem pecha
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:23
Posty: 32
Skąd: poznań
Auto: mazda323j

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323