Który przegub chrupie? Słyszę chrupanie ale nie wiem który to...

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hazell » 7 gru 2004, 14:51

Witam,
Jak ruszam z kołami skręconymi w lewo i daję gaz to słyszę chrupanie... tak, tak... przegub na pewno... ale który? Jak skręcam w prawo to nie chrupie, tylko w lewo. Jest jakaś zasada?
Pozdrawiam
Marcin
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Dubus » 7 gru 2004, 17:11

prawy zewnętrzny Ci pada :)
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 21:04
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Bergen op Zoom
Auto: 626 GE 1.8i '95

Postprzez hazell » 7 gru 2004, 17:13

Ciekawe ile jeszcze pojezdze... dodam, ze jak jade na wprost i w prawo to cisza.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez seb69 » 7 gru 2004, 21:38

hazell napisał(a):Ciekawe ile jeszcze pojezdze... dodam, ze jak jade na wprost i w prawo to cisza.

Mam to samo, przejechałem już 2000 km i narazie jest git, troche wk.. przy ruszaniu. Ale nowy kosztuje 1200 zł wiec narazie katuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2004, 20:26
Posty: 14
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 16V 1994

Postprzez hazell » 8 gru 2004, 09:23

Do mojego z ABS pewnie poniżej 3 stów nie zejdę... chyba na razie czeka mnie regeneracja – 150PLN. Wytrzymuje spoko 100kkm, ile powyżej, tego nie wiem.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Koval » 8 gru 2004, 09:29

http://www.moto.sklep.pl/etap4.asp
204pln to chyba lepiej niż regenerować za 150
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez hazell » 8 gru 2004, 09:49

Faktycznie... i to nie jest JC...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Waclaw_Szubert » 8 gru 2004, 11:42

hazell napisał(a):Faktycznie... i to nie jest JC...

Wlasnie to jest typowy JC wszystkie nr katalogowe sa jednakowe z JC !!
Poza tym – to jest moje zadanie – mnie nie oplacaloby sie kupowac samego przegubu czy to za 200 czy 300 zl a wlasnie regenerowac we wlasciwym zakladzie naprawczym np http://www.polosie.pl/ lub innym zakladzie, ktory juz zostal sprawdzony przez jednego z klubowiczow (odpowiednie namiary w dziale serwisy polecane) .
Tym bardziej ze mam gwarancje i za max 500zl mam zregenerowany rowniez przegub wewnetrzny !! Jesli natomiast regeneracji podlega tylko jeden to cena jest odpowiednio nizsza !! Wystarczy zadzwonic i zapytac :)
Ten temat juz byl poruszany i to niedawno wystarczy troche poszperac :)
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez hazell » 8 gru 2004, 11:56

Tamten w moto.sklep jest GLO. Czy to tez JC? Jak to jest?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Huano » 8 gru 2004, 11:56

Hmmm... ja zakupiłem z AutoJapan (mają dużo JC) – ale jakiś z certyfikate Lloyd'a – pisałem gdzieś o tym przy okazji posta o zdejmowaniu starego przegubu. W zestawie było wszystko co być powinno (czyli osłona + smar + instrukcja ;) ) i jak na razie po przejechaniu około 3.000 wszystko jest OK (ale co to jest 3.000 km dla przegubu :) a cena była do przyjęcia bo około 250 zł – tak z pamięci strzelam)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waclaw_Szubert » 8 gru 2004, 12:12

hazell napisał(a):Tamten w moto.sklep jest GLO. Czy to tez JC? Jak to jest?

JC prowadzi nie tylko sprzedaz "swoich" firmowanych, ze sa to JC ale rowniez innych wytworcow z japoni i innych krajow np Europy. co prawda wlasnie JC sa najtansze, ale mozna w JC kupic inne np Wloskie lub Brytyjskie ( o ile dobrze pamietam ) przeguby.
Wlasnie tak to jest :)
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez Waluś » 8 mar 2006, 22:27

Napisałem przed chwiląposta gdzie indziej, ale moje spostrzeżenie dzisiejsze:

Jak skręcam w Prawo "chrupie" jak to nazywacie mi ewidentnie lewa strona. Jeżdże już kilka dni z wyłączonym radiem i nasłuchuje, teraz jestem tego pewien hehe prawoskręt,lewy terkocze.
Czy to oby napewno zewnętrzny czy mam się już bać że coś gorszego ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez stuk » 8 mar 2006, 22:42

Dubus napisał(a):prawy zewnętrzny Ci pada

Też tak myślę. U mnie walił lewy przy skręcaniu w prawo.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez misiek06 » 8 mar 2006, 22:44

Waluś tutaj masz instrukcje jak dokładnie sprawdzić który przegub się sypie ;) http://www.polosie.pl/www/index.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez bartek_bart » 8 mar 2006, 23:58

hazell napisał(a):Ciekawe ile jeszcze pojezdze... dodam, ze jak jade na wprost i w prawo to cisza


ja na stukającym przegubie przejechałem ok 10tyś km ale teraz już wymieniam bo podczas jazdy powyżej 100km\h nawet na równym asfalcie i po lekkim łuku czuje drgania przenoszone na kierownice

to ile przejedziesz wszystko zależy jak będziesz jeździł tzn jak nie bedziesz dawał w rurę na skręconych kołach to trochę pojezdzisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Waluś » 9 mar 2006, 00:20

misiek06 napisał(a):Waluś tutaj masz instrukcje jak dokładnie sprawdzić który przegub się sypie

hehe ciekawa lektura. Zajmę sie tym jutro :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 9 mar 2006, 15:56

No dobra przeprowadziłem ten test
A co jeśli zgrzyta i na wprost i przy skręconych ??
Bo z tego co wyczytałem to jeśli stuka na kołach na wprost to przegub wewnętrzny jest uszkodzony, tylko że u mnie ten sam dźwięk towarzyszy prz kołach skręconych w obie strony.
Mówie cały czas o teście na podniesionym aucie http://www.polosie.pl/www/index.html

A jesli chrobota ma obu kołach to już mam sie wieszać czy jeszcze sie powstrzymać ??
Ale mam wrażenie że owo chrobotanie przy kręceniu i prawego i lewegokoła słychać w tym samym miejscu. Może mi sie tylko wydaje Ale co by to w takim razie oznaczało ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 9 mar 2006, 16:29

Waluś napisał(a):Ale co by to w takim razie oznaczało

że na pewno coś jest nie teges :P
sorki nie powstrzymałem się <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 9 mar 2006, 16:31

no pacz smieci u siebie na podwórku hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 9 mar 2006, 16:32

ale zawsze może sam posprzątać :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6