Cieknie paliwo przez wtryskiwacze – GD

Postprzez scigacz220 » 21 paź 2007, 14:03

Witam! Mam problem taki iż ostatnio zauwazylem grubo podniesione zuzycie paliwa, cieknace paliwo spod silnika... Po przyjrzeniu sie okazalo sie ze spod drugiego od prawej strony wtryskiwacza ucieka paliwo i leje sie prawie ciurkiem na ziemie. Czy orientujecie sie moze jaka moze byc przyczyna- CZY źle podlaczony przewod ten powietrzny przy kolektorze do wtryskiwacza do idzie moze takie cos wywolywac? Poniewaz ostatnio czyscilem wszystko co zwiazane z wtryskiem benzyny i wg schematów (swoich) poskrecalem lecz moglem sie pomylil. Czy padla poprostu uszczelka?? Czy mozna ja posmarowac silikonem ktory ponoc zastepuje uszczelki (niebieski). Powiem tez ze ten plastik co oslania igliczke od wtrysku byl pekniety...ale samochod jezdzi normalnie i na osiagach nie stracil. Mam do wymiany wtryskiwacz jaklby co. Prosze o jakiekolwiek komentarze, moze mnie Panowie Koledzy naprowadzicie na trop:–)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez dcc69 » 23 paź 2007, 15:13

Zacznij od tego ze skoro masz na wymiane wtryskiwacz to go wymień.
Nie rozumiem gdzie cieknie Tobie to paliwo tak dokładnie.
Pod uszczelka kolektora ssącego czy z rurek od cisnienia??
Jesli nie masz pewnosci do przewodów od csnienia to je tez wymien koszt to okolo 10 zł za metr.
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez scigacz220 » 23 paź 2007, 22:33

Problem rozwiazany zostal- okazala sie nim ta okragla uszczelka na wtryskiwaczu. Jak rozbieralem to poraz pierwszy z mechanikiem to "dupek" podważał te przewody od ciśnienia zeby je zdjac i srubokret opieral o wtryskiwacz i rozwalił ta uszczelke. Mialem na szczescie zapasowe:) Zatem dzieki za rade, bo przewody tez wymienione.

P.S. temat jest do skasowania!
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez Grzyby » 23 paź 2007, 22:42

scigacz220 napisał(a):temat jest do skasowania!

zostaje dla potomnych :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Small_Boy » 18 sty 2008, 14:32

Jak w temacie z jednego wtrysku cały czas leci mi benzyna, na serwicie podobno zakładal nowe uszczelki trzymało i rozpadało się po jakimś czasie, sam wymieniłem listwe wtryskową i ta sama sytuacja sucho przez jakieś 1-2 tys km i znowu cieknie. Wyciek jest pomiędzy listwą a wtrykiem. Po drodze także padła mi popma paliwa i na innej jest to samo. Obieg paliwa także jest zachowany tzn paliwo powraca do zbiornika (chyba bezproblemowo). Co to może być? i gdzie mógłbym dostać nowee uszczelki może jak bym sam to poskładał z nowymi uszczelkami to by śmigało.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez scigacz220 » 18 sty 2008, 23:02

Witaj! Mialem tez te problemy. Okazalo sie ze to te uszczelki. Tez skladalem wczesniej listwe z mechanikiem i na chama wciskal te wtryski jakby robil poloneza lub jeszcze gorzej:)

Mozliwe ze rozwalił ci uszczelki...
Mozliwe ze zator gdzies jest...
Mozliwe ze wtryskiwacz zapchany i po czasie uszczelka wybucha:–) – ale wtedy bys wyczul ze cos nie chodzi jak powinno.

To tyle, metoda prob i bledow, inaczej ciezko bedzie znalezc przyczyne.

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez Small_Boy » 19 sty 2008, 10:16

Powalcze jeszcze dziśaj (jak przestanie padać), tam z listwy wychodzą dwa przewody jeden to odprowadzenie paliwa spowrotem do baku a drugi?
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez scigacz220 » 20 sty 2008, 21:14

Dokładnie to teraz nie pamietam, ale jeden to napewno powrót benzyny do baku, drugi to odpowietrzenie bankowo bo on tam gdzies do filtra węglowego idzie. CHYBA ktorys podcisnieniowy idzie do ukl.hamulcowego ale to chyba powietrze z kolektora do lepszego cisnienia... Tak wiec jeszcze dopisze Ci...
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez Small_Boy » 20 sty 2008, 23:09

Ten co w góre idzie widziałem podłączony jest do jakiegoś przekaźnika, wymieniłem uszczelkę w cieknącym wtrysku, oryginalnej nie mogłem założyć, poprostu wtrysk nie chciał z nią wejść do listwy, załozyłem uszczelkę zakupioną w castoramie (używa się jej w kurkach do wody, bateriach łazienkowych). Odpaliłem auto i nie ciekło. Niby sukces ale zobaczymy ile to wytrzyma. Podchodze do tego tak sceptycznie ponieważ kilku mechaników to robiło, sam sporo wczesniej z tym walczyłem i zawsze z początku było ok i dość szybko znowu zaczynało cieknąć. Ale fajnie by było gdyby uszczelka z castoramy załatwiła sprawę :D Jak się znowu zepsuje to dam znać.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez Small_Boy » 28 sty 2008, 09:43

Niestety nie wytrzymało to długo :/ tak jak myślałem, mam jeszcze jedną uszczelkę oryginalną, troche więkrza od poprzedniej której i tak nie mogłem załozyć i została ścięta przez listwę :/ myślałem że to może jednak gdzieś zator tylko gdzie by on był? jakim cudem przecierz wszystko przez filtr przechodzi a potem za wtryskami spowrotem do baku według mnie to raczej niemożliwe. Zresztą z tego co pamietam to zaczęło cieknąć po wymianie wtrysku przez mechanika :/ bo jeden nie działał. Jest jakiś sposób na założenie tej uszczelki bo ja sobie nie umiem z tym poradzić :/
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez scigacz220 » 28 sty 2008, 10:25

Teraz kwestia czy cisnienie to samo na kazdym wtryskiwaczu, czy nie zalozyl pdoobnego w sensie tak samo wyglada a inne cisnienie paliwa wbija. Spytaj Walusia, Waldiego z forum przez prywatna wiadomosc – oni w temacie siedza tu jak malo kto, mozesz napisac do Jaksy. Szczerze mowiac to sam bede poszukiwac pomalu tych uszczelek, a wiem ze problemy sa z doborem bo tez kupowalem kiedys i byla za duza... pozdro!

P.S.zawsze mozesz silikonem czerwonym albo innym odpornym na benzyne zalepic dookoła wtryskiwacz:–)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez Small_Boy » 28 sty 2008, 10:49

scigacz220 napisał(a):Teraz kwestia czy cisnienie to samo na kazdym wtryskiwaczu, czy nie zalozyl pdoobnego w sensie tak samo wyglada a inne cisnienie paliwa wbija.


Myśle że to raczej nie ma znaczenia, bo to wywala na łączeniu wtrysku z listwą, pozatym po tym jak mechanik to robił, sam wymieniłem całą listwe z wtryskami. Niestety jak ją dostałem była rozebrana :/ poszukam jakiejś która nie była rozbierana, bo jak pisałem wcześniej ciężko było to poskadać :/
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez scigacz220 » 14 lut 2008, 11:01

Wiem ze bardzo ciezko. Ale bylo by o wiele mniej ciezko gdyby nie bylo takich problemow $$$ wtedy czesci same sypaly by sie nam do rak i nie trzeba byloby kombinowac :-p
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez Small_Boy » 27 lut 2008, 09:43

Tak jak podejrzewałem nie długo się to trzymało na tych uszczelkach :/ ale cieknięcie jest dość małe, odpalał auto na benzynie i zaraz przełaczam na gaz wiem że to szkodzi na silnik ale on i tak już długo nie pociągnie :] zastanawiam się nad uszczelnieniem tego (oczywiście od zewnątrz nie w środku listwy :]) silikonem tym czerwonym, nie wypłucze to tego?? co o tym sądzicie?
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez mateusz86 » 4 mar 2008, 18:05

koledzy ja tez milem problem z wtryskami ale wymieniłem uszczelki i wyczyscilem i jest ok nic sie nie leje
Początkujący
 
Od: 29 lut 2008, 00:06
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 2.0i GD '92 + LPG

Postprzez realski » 4 mar 2008, 18:35

Pompa paliwa ci pada ? i wyciek z wtrysku pomiedzy listwa a wtryskiem .. a ktos wogle sprawdzal cisnienie na listwie ??????????????????????????? wyglada to na przegiecie w cisnieniu albo zawor powrotu .. albo za silna pompa .
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Small_Boy » 4 mar 2008, 19:47

pompa była wymieniana, przed i po było tak samo, problemy zaczęły się po tym jak mechnik zaczął grzebac przy listwie, jeden z wtrysków był zapchany przez co silnik chodził tylko na 3 cylindrach, no i od tego się zaczęło. Chyba nikt nie mierzył cisnienia paliwa, co do zwrotu paliwa to wiem na bank że wraca ale czy po drodze jest jakiś zator nie wiem :/ póki co jak pisałem wyżej słabo cieknie i dość szybko przęłączam na gaz(zrobiłem malutki dodatkowy przełacznik wyłączający pompe paliwa), jak będzie cieplej rozbiore to i posprawdzam jeszcze raz, może zaiwestuję w jeszcze jedną listwę ale jakąś taką która nie była rozbierana może w tedy będzie dobrze :]
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez realski » 4 mar 2008, 20:20

bez przesady :) tam jest tylko oring nikupuj listwy ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Small_Boy » 4 mar 2008, 20:33

ale wymieniałem to z tym, że tam się nie da dopasowac uszczelki która z wtryskiem wchodzi do listwy, nie wiem gdzie to kupić, nigdzie znaleść nie mogłem, mam nadzieję że silikon załatwi sprawę :]
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6