branie oleju, kopcenie przy odpalaniu, klekot zaworów
witam .Miałem ten sam problem tyle tylko że w 1,8. Skończyło się na wymianie pierścieni i kilku uszczelek (pod głowicę, pod pokrywę itp.) koszt części 650- 700 +robocizna. Efekt:było 1l oleju na 150 km jest litr na 4000 km. Znośnie 
Jestem magiem posługuję się fragiem 
- Od: 6 sty 2008, 15:58
- Posty: 482
- Skąd: Wyszków
- Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot
ja dopiero sprawdzam ile moja bierze oleju.tak na oko wydaje mi się,że nie są to ogromne ilości a dym leci taki jakby ktoś ognisko z liści za nią rozpalił.trwa to chwilę po odpaleniu z rana i ustaje.żona chciała mieć wyjątkowe auto i jak się okazuje ma.
- Od: 29 lut 2008, 15:23
- Posty: 32
- Skąd: poznań
- Auto: mazda323j
Witam a u mnie jest taki dziwny problem ze moja mazda 323f (97 ba) zakopci raz na kiedyś przy tym nie widać strat oleju (po przejechaniu 10 tys) ale jak już zakopci to chwilowo ok 20 sekund ale chmura idzie taka jakby sie paliło 
-
BigBass4
z tym kopceniem to wogóle dziwna sprawa 626 zakopci mi raz na jakiś czas a zużycie oleju to 0,5l/10 000 a 323 nie kopci a zużywa ok 0,8l/10 000 i oba są użytkowane na tym samym olejuBigBass4 napisał(a):Witam a u mnie jest taki dziwny problem ze moja mazda 323f (97 ba) zakopci raz na kiedyś przy tym nie widać strat oleju (po przejechaniu 10 tys) ale jak już zakopci to chwilowo ok 20 sekund ale chmura idzie taka jakby sie paliło

i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
piottr napisał(a):witam jak zmierzyć ile żeczywiście birze oleju, na bagnecie nie ma żadnej skali ?
Miarka ma znaki min i max w zakresie 0,8L Olej sprawdzaj po dłuższym postoju np. rano przy tym samym położeniu samochodu.
Pioteq25 napisał(a):
Miarka ma znaki min i max w zakresie 0,8L Olej sprawdzaj po dłuższym postoju np. rano przy tym samym położeniu samochodu.
Mnie zawsze uczyli, żeby poziom oleju sprawdzać na rozgrzanym silniku. Z resztą tak samo piszą w workshop manualu do mx-3. Należy odpalić auto, niech na postoju się rozgrzeje, jak już osiągnie swoją temperaturę to wyłączyć silnik, poczekać 5 minut i wtedy sprawdzać.
Ma to coś wspólnego z rozszerzalnością cieplną oleju (czy jakoś tak
- Od: 5 lut 2007, 00:37
- Posty: 763
- Skąd: Gdańsk
2Nol napisał(a):Ma to coś wspólnego z rozszerzalnością cieplną oleju (czy jakoś tak język )
owszem ma to pewną zależność, ale moim zdaniem to też zależy jak gęsty masz olej i czy czekałeś 4 min, czy 6 będzie miało znaczenie, bo może go spłynąć do misy inna ilość, dlatego ja zawsze leje na max i czekam az mi zejdzie do połowy przed następna dolewka;]
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
bulajxxx napisał(a):BigBass4,na jakim oleju jeździsz?
Genuine GM polsyntetyk (http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=321866855)
-
BigBass4
Generalnie przy kopceniu z rana stawiałbym na pierwszym miejscu na pierścienie olejowe ( NIE MAJĄ ONE ZA WIELE WSPÓLNEGO Z KOMPRESJĄ) dlatego auto może być mocne natomiast dymi jak parowóz. Słyszałem wiele mitycznych opini o uszczelniaczach zaworowych lecz sam to przeżyłem i od tej pory nie dopuszczam żadnego mecha do moich sprzętów ( HAHA OTWARŁEM SWÓJ WARSZTAT
) to były dość dawne czasy ale gość i madzia wypompowali z mojej kiesy 2500 PLN a to trochę było kaski nawet ściągałem z japonii uszczelniacze i zgadnijcie co się stało co ingerencja mecha w auto to PARADOKSALNIE madzia więcej dymu w atmosferę doszła do takiego poziomu że nabawiłem się choroby przepalonego oleju. tzn jak jedzie przedemną auto co bierze olej to na zwroty ze stołówki mnie zbiera i muszę opuścić miejscówkę za nim. Reasumując Silnik dokonał żywota po ok 1000 km przestały pracować 2 GARCZKI i go złożyłem do wiecznego spoczynku. Dziśaj wiem że to były pierścienie i wystarczyło je wyczyścić i ewentualnie przehonować Garki.
Co chwilę spotykam klientów którzy jadą do jakiegoś mecha a on wydaje opinie uszczelniacze
owszem może przez nie brać olej ale nie w takim stopniu że rano robi zaćmienie słońca a tak było w moim przypadku.
Co chwilę spotykam klientów którzy jadą do jakiegoś mecha a on wydaje opinie uszczelniacze
- Od: 28 sty 2004, 07:37
- Posty: 50
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 GSR 2,5 V6
Może w 1kzł się zmieścisz...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Problem pierwszej mazdy również mnie dotyczy. Kupiłem Mx6, tak sie na nia napaliłem że nie sprawdziłem w niej prawie nic. I teraz mam: autko stoi bo narazie nie mam kasy na remonty. Prawdopodobnie posżła mi pompa wody(wnioskuje tak z opini znajomych), bo co to moze byc moze ktoś mi pomoże(brak ogrzewania, tylko zimne powietrze leci, dolny wąż dochodzący do chlodnicy pusty, chłodnica u dołu zimna- nie nagrzewa się i silnik strasznie szybko łapie wysoką temperature). A już nie wspomne o zawieszeniu(amorki- przód i tył, łączniki stabilizatora- tył, gumy na stabilizatorze, tuleje na wahaczu i cos tam jeszcze), ale nadal moja Mazda mi się podoba, no tylko czasem mnie załamuje i juz nie bede pisał o drobiazgach które sa do zrobienia....
Prosze o jakieś porady...
honowanie tzn delikatne przeszlifowanie powierzchni cylindrów
a ceny za naprawę od 500 + uszczelka głowicy do i tu wyjdzie w czasie demontu bo zależy od stanu silnika tłoków i pierścieni
a ceny za naprawę od 500 + uszczelka głowicy do i tu wyjdzie w czasie demontu bo zależy od stanu silnika tłoków i pierścieni
- Od: 28 sty 2004, 07:37
- Posty: 50
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 GSR 2,5 V6
Jest możliwe,żeby po wlaniu syntetyku mobila 1 np.,te pierścionki się odmuliły i przestała kopcić?Teraz mam świeżego mobila ale półsyntetyk.Czytałem na forum,że ktoś tak zrobił w dymiącej z rana maździe i przestała kopcić.Podobno syntetyk wypłukuje syf w silniku,ale czy nie będzie jeszcze większej porażki?
- Od: 29 lut 2008, 15:23
- Posty: 32
- Skąd: poznań
- Auto: mazda323j
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości